Kirjoittaja Aihe: Kammiovärinää | S | Charlie/Fleur  (Luettu 3172 kertaa)

Daran

  • ***
  • Viestejä: 202
Kammiovärinää | S | Charlie/Fleur
« : 15.03.2014 08:42:06 »
Nimi: Kammiovärinää
Kirjoittaja: Daran
Ikäraja: S
Paritus: Charlie/Fleur (taustalla Bill/Fleur)
Tyylilaji: Angst
Vastuuvapautus: Rowlingin, lainaan & leikin

A/N: Ok, mulla selkeästi on nyt joku juttu tähän kyseiseen paritukseen/asetelmaan, mutta koettakaa ymmärtää :D


Joskus Ron puhuu Salaisuuksien kammiosta, hymyillen vain Hermionelle tarkoitettua hymyään. Silloinkin, kun nainen ei ole paikalla. Vaikenee vasta, kun Ginny painaa kädet korvilleen ja juoksee ulos huoneesta Harryn katsoessa ystäväänsä moittien. Charlie on puheenaiheen vaihdoksesta lähes kiitollisempi kuin siskonsa, sillä hänkin haluaa välttää tarinaa, vaikka eri syistä.

Charlie uskoo, että Simpukkamökin alta löytyy samanlainen luolasto kuin Tylypahkasta, ja pelkää olevansa itse sen hirviö. Mutta jos niin on, ja onkin, silloin Fleur on turbaanipäinen lumoojatar, joka saa hänet tanssimaan pillinsä tahtiin.

Pahinta on, jos Bill saa tietää, ja Charlie toivoo haluavansa lopettaa ennen kuin tämä huomaa. Ja toisinaan haluaakin, mutta jatkaa silti Pirun tangoaan, jossa sydän hakkaa nopeammin kuin jalat ja hengitys on vaivalloista kuin vain kiivetessä äkkijyrkillä kallioilla. Sellaisina hetkinä veljeyden vahvat värit haalistuvat Fleurin ruusutapetteihin, vaikka Charlie koettaa muistaa lapsuudessa vannotut verivalat ja mitä lojaalius merkitsee.

Eikä mikään merkitse, sillä Fleur tuoksuu tapetteihin painetuilta kukkasilta ja mereltä, ja tämän hiukset kutittavat Charlien ihoa vaikka nainen seisoo huoneen toisella laidalla. Fleur on niin hehkuvan kaunis ettei häntä voi katsoa suoraan, ja siksi Charlien suhde tähän vääristyy vääristymistään.

Molly aavistaa kyllä, ja korventaa Charlieta katseellaan, kerää samalla uutta vihaa miniäänsä kohtaan.  Fleur vain heilauttaa hiuksiaan ja nauraa pahan pois. Charlie ei tiedä miten päin olisi, rakastaa leikkiä tulella, eikä kuitenkaan halua palaa. Ja Bill on niin sokea, niin sokea. Anteeksiantamatonta, sillä Fleurin kaltaista vaimoa tulisi vartioida herkeämättä. Charlie ei enää muista onko ajatus hänen vai Fleurin, kaikki on liian sekavaa.

Romania on pelastus, mutta pöllöt jaksavat lentää sinnekin. Fleurin kirjeet kuristavat kurkussa ja alempana. Pergamentti tuoksuu ruusuilta ja petokselta, sitä säilytetään tyynyn alla kunnes parfyymi haihtuu ja paperi murenee. Ilman raikastuminen tekee saman ajatuksille; Charlie lähettää vaalean suortuvan pullopostina Mustanmeren yli, vaikka meri on väärä eikä paluuta ole.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2015 02:55:19 kirjoittanut Beyond »

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Kammiovärinää | K-7 | Charlie/Fleur
« Vastaus #1 : 15.03.2014 09:13:58 »
Mielenkiintoinen ja kaunis teksti!

Harvoin luen tällä pariuksella mitään ficcejä (en kyllä tiedä miksi :D), mutta ehkä se oli yksi syy miksi avasin tämän ficin. Toinen tekijä oli otsikko: Minusta se oli todella kiinnostava, ja se todella herätti uteliaisuuteni. :)

Pidin tästä kovasti! Kuvailusi oli hyvin kaunista ja elävää, kielikuvat ja sanavalinnat olivat minusta todella hyviä :) Joitain lempparikohtiakin löysin tuolta, kas näin:

Sellaisina hetkinä veljeyden vahvat värit haalistuvat Fleurin ruusutapetteihin
Tässä olet onnistunut minusta hirveän hyvin kuvaamaan, kuinka vaikeaa on yrittää valtaveljeys rakkauden sijaan. Tuo kielikuva tosiaan toimii, se paljastaa kuinka vahvakin veljeys pystyy haalistumaan rakkauden rinnalla :)

Molly aavistaa kyllä, ja korventaa Charlieta katseellaan, kerää samalla uutta vihaa miniäänsä kohtaan.
Tämä oli hyvin sanottu, tuo Mollyn äidinvaisto on kyllä ihan omaa luokkaansa :D Tuo sana 'vihaa' saa minut hiukan hämilleni, kun olen tottunut Mollyyn, joka on aina niin kiltti ja hyväsydäminen :D Mutta Molly on niin suojelevainen lapsiaan kohtaan, että sanavalinta on ymmärrettävä :D

Pergamentti tuoksuu ruusuilta ja petokselta, sitä säilytetään tyynyn alla kunnes parfyymi haihtuu ja paperi murenee.
Tosi kaunista ja taianomaista kuvailua! :3

Kokonaisuudessaan erittäin hyvä, pidin todella paljon! Pahoittelen ehkä hiukan sekavaa kommenttiani, heräsin tuossa vartti sitten ja saatan olla vielä hiukan unessa :D

Kiitos paljon! :)

-DragonHeart58

Daran

  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Kammiovärinää | K-7 | Charlie/Fleur
« Vastaus #2 : 15.03.2014 19:50:00 »
Kiitoksia kommentistasi DH58 :)

Tätä paritusta ei taida kauheasti ainaskaan finistä löytyä edes. (Ainakaan siis minä en ole löytänyt, harmi kyllä…)

Lainaus
tuo Mollyn äidinvaisto on kyllä ihan omaa luokkaansa  Tuo sana 'vihaa' saa minut hiukan hämilleni, kun olen tottunut Mollyyn, joka on aina niin kiltti ja hyväsydäminen  Mutta Molly on niin suojelevainen lapsiaan kohtaan, että sanavalinta on ymmärrettävä

Haha, joo, äidit tietää aina :D Molly tosiaan on perusluonteeltaan lempeä, mutta kyllähän jo kirjoissakin hänen sisäinen leijonaemonsa herää henkiin jos joku yrittää satuttaa hänen lapsiaan, murr! Ja tässähän tulilinjalla on heistä kaksikin.

Ja hei, en minä mitään sekavuutta kommentistasi huomannut, vaikka sekavatkin kelpaa kyllä. Kiitos vielä kun jaksoit aamulla unenpöpperössäkin kommentoida!

Daran

  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Kammiovärinää | K-7 | Charlie/Fleur
« Vastaus #3 : 03.04.2014 10:02:09 »
Kiitos Renneto pitkästä kommentistasi (pidemmästä kuin itse ficci :P )…

En oikeastaan osaa edes sanoa mitään tuohon, olen sen verran hämilläni noin kiittävästä kommentista. Mollysta sen verran, että kyllä, mullakin on hänestä "ei aina niin herttainen" kuva: enemmänkin hänessä kulminoituu "nainen on naiselle susi" -sanonta (Hermionen kohtelu Liekehtivässä pikarissa ja myöhemmin Fleur-kiukuttelu). Perheistä tosiaan kirjoitan kokonaisuuksina, siten, että yhden valinnat vaikuttavat epäsuorasti muihinkin jäseniin.

Hienoa että tämä sinusta onnistui, kerrankin olin itsekin kohtuullisen tyytyväinen aikaansaannokseeni :D Kiitos vielä.


// Jostain humpsahti mieleeni, että mähän olen tässä väittänyt Mollya sekä ihanaksi että ilkeäksi :D Mutta siis näen hänet kauhean kahtiajakoisena henkilönä: lempeä äiti pojilleen, mutta samalla kykenemätön suhtautumaan kivasti muihin, etenkään perheen ulkopuolisiin ja etenkään naisiin.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2015 13:57:55 kirjoittanut Daran »