Kirjoittaja Aihe: Albania | K11 | Verinen paroni, Helena Korpinkynsi | Raapale  (Luettu 4294 kertaa)

Iltamiete

  • Vieras
Nimi: Albania
Kirjoittaja: Ilomiete
Ikäraja: K11
Hahmot: Verinen paroni, Helena Korpinkynsi
Varoitukset: Kuolema, itsemurha
Yhteenveto: Verinen paroni löysi Helenan Albaniasta, jonne tämä oli paennut varastettuaan äitinsä diadeemin


A/N: Tämä on uudelleenkirjoitettu versio ensimmäisestä ficistäni, jonka ilmestymisestä tulee huomenna kuluneeksi tasan viisi vuotta.


Albania

Albania, kotkien maa.

Minne muuallekaan Korpinkynnen tytär olisi paennut? Manasin mielessäni omaa typeryyttäni, kun en ollut ymmärtänyt lähteä maahan jo alussa.

Nyt olin löytänyt hänet, sieluni ainoan valon. Rakkautemme oli kuvitelmissani kuin Troijan sodassa. Paris ei ikinä saisi rakasta Helenaansa. Enkä minä saisi omaani.

Helenani oli paennut. Nyt hän oli löytynyt.
En kyennyt näkemään edessäni nyhjöttävässä neidossa enää muuta, kuin kuolevan äitinsä harmaan varjon. Hänen palonsa oli jo sammunut.

Purin huultani. Arvonsa tunteva mies ei ikinä tehnyt niin.
”Rakkaimpani. Miksi?” tunsin ääneni värisevän hiukan. Tyttö kohotti kasvojaan, joista heijastui vain kieltäytyminen.

Kylmä metalli poltteli nyrkkiäni, jo veren tahrimana.

Isku.
            
Pimeys.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2018 23:13:50 kirjoittanut Iltamiete »

Sielulintu

  • Teen suurkuluttaja
  • ***
  • Viestejä: 799
Olipa mielenkiintoista törmätä näistä hahmoista kirjoitettuun ficciin. :)
Itsellä nämä kaksi on jääneet aina jostain syystä tosi vähälle huomiolle, joten tämän löytäminen ja lukeminen pisti ajattelemaan vähän lisää näidenkin tarinaa. Olet mun mielestä hienosti vanginnut tähän tekstiin tunnelman ja kuvannut hyvin Paronin mietteet ja tunteet, kun kadoksissa ollut rakkaus taas löytyy.
Synkästä aiheesta ja tunnelmasta huolimatta tykkäsin kovasti tästä. Erityisesti vertaus troijan sotaan oli musta onnistunut ja kiinnostava. :)
Tervetuloa tutustumaan kirjoituksiini
ja seikkailemaan
tarinalabyrintin sokkeloihin