Vapaa keskustelu > Saivartelija

Elokuvat # 2

<< < (2/120) > >>

miukeli:

--- Lainaus käyttäjältä: sensaatio - 25.10.2013 22:12:06 ---^ Hyvin inhimillisen kuvan? Julianhan esitettii egoistisenä friikkinä. :DD Tai no, ehkä sana 'friikki' on liian julma, mut kyl siitä aika kauhee kuva annettiin. Lisäks siinä lopussa tuli ne tekstit, joissa väitettiin että SPOIL! Juliania olis syytetty raiskauksesta Ruotsissa SPOIL!, vaikka sitä ei ole syytetty yhtään mistään missäkään maassa. Et musta oli iha törkeetä laittaa vääriä syytöksiä leffaan, joka kuiteki perustuu tositapahtumien ympärille. Ne jotka ei vaivaudu ottamaan totuudesta selvää (mitä ironiaa tän leffan kohdalla), luulee että näin on oikeesti tapahtunut. Sen takia mä ymmärrän täysin, miks Wikileaks on tätä leffaa vastaan.
--- Lainaus päättyy ---
Ei mutta kyllähän sitä on oikeasti syytetty Ruotsissa (x, x - vai olinko ymmärtänyt nuo jotenkin aivan väärin, en tosiaan ole perehtynyt asiaan kunnolla). Tosin oot kyllä siinä oikeessa että toi mun "hyvin inhimillinen kuva" ei ehkä ollu maailman paras kuvaus - osaksi varmaan johtuu siitä, että olin puoliksi odottanut paljon pahempaa. Ja tosiaan kun eikös tuo kerro periaatteessa pikemminkin Daniel Domscheit-Bergin näkökulmasta tuota niin periaatteessa ymmärrän sen värittäneen luotua kuvaa. Tarkoitin että vaikka siitä ei mitään sankaria tehty niin ei täyttä hirviötäkään, ja painostettiin sitä kuinka hän välittää uhreista ja ihmisten kärsimyksestä - tai ainakaan musta ne hetket eivät tuntuneet epäaidoilta.

Toi lopetus oli kyllä hyvä, sillä varmasti on vaikeaa leffan tekijöiden keksiä kunnollinen lopetus tarinalle, joka jatkuu yhä. Ja etenkin, kun ainakin mun käsittääkseni pari kohtaa siitä oli aivan oikeasti Julianin sanomaa.

Funtion:
Pakko selvittää tää: siis vuonna 2010 poliisi aloitti tutkinnan sen mahdollisesta sekaantumisesta seksuaalisiin väärinkäytöksiin, mutta sitten jutun tutkiminen hylättiin, lopulta sitä jatkettiin taas ja siitä annettiin pidätysmääräys mutta sitä ei syytetty mistään rikoksesta. Lehdistö on väittänyt virheellisesti, että häntä on syytetty raiskauksesta. Ja tätä samaa juttua nyt syötti leffakin. Lisää aiheesta voi lukee esim. täältä. (Assange itse pitää noita syytöksiä salajuonena jolla saatais Wikileaks huonoon valoon, mutta ite en ota tähän kantaa.)

Joo, Danielin näkökulmasta toi kai enemmän kertoi, mikä on ihan naurettavaa koska leffan Daniel Domscheit-Berg on ihan fiktiivinen, oikea Domscheit-Berg ei ollut läsnä kun esim. Cablegate tai Irakin sodan logit (mikä tää on suomeks?) vuodettiin. Oon kyllä samaa mieltä tuosta, että siitä ei ihan täydellistä hirviötä maalattu, se pikemminkin (elokuvan perusteella) arvioi tilanteen kokonaisuhrien lukumäärän perusteella, ajatteli ns. tulevaisuutta etukäteen, kun taas Daniel ajatteli vain sillä hetkellä kuolevia. Moraalisesti mun mielestä Julian teki ihan oikein ja mua oikein suututti se kohta kun SPOIL! Daniel "poltti" sen huoneen missä niitä tietokoneita oli. SPOIL!

// Ai niin, unohdin mainita sen SPOIL! kulttijutun. Ei jessus, mistä ihmeestä tää oli repästy? Ihan fiktiivistä jälleen ja musta tuntui pahalta Julianin puolesta, kun sille keksittiin tuollainen lapsuus. SPOIL! Vaikka, juonellisesti se olikin aika kiva lisä.

miukeli:
Thor: Dark World tuli nähtyä äsken, ja ihan hyvähän se oli. Tän genren leffat ei ole kauheesti mun suosikkejani (okei, suoraansanottuna inhoan supersankareita) ja lähinnä Thorin ja Lokin kemian ja ylipäätänsä Lokin takia seurailen näitä tapatumia, en siis tosifani olleskaan ole. Mutta nautin kyllä ja naureskelin useaan otteeseen eikä se ylenpalttinen räiskintämäiskintä haitannut niin kauheasti, lähinnä hyvien näyttelijöiden ansiosta. En selvästikään ollut ainoa Tom Hiddlestonen perään kuolailija paikalla, sillä heti Lokin astuessa kuvaan kuulu suuret aplodit ja erinäistä yninää yms. aika lailla aina Lokin ollessa ruudussa - etenkin Thorin kanssa.
Ennen ton alkua näytettiin Hobitin traileri ja olin iloisesti yllättynyt etten ollut ainoa, joka odottaa Hobittia kuin kuuta nousevaa, ainakaan jos niistä vislauksista ja aplodeista trailerin alussa ja lopussa voi jotain päätellä ;)

P.S. Kotimatkalla metrossa vieressä istui saman eläkuvan nähny poikajoukko, jotka kovaan ääneen valittivat Lokin ja Hobitin (jonka totesivat olevan kultti, mistä olen kyllä aikas samaa mieltä^^) faneista ja heti perään ihkuttivat Mjölniriä ja Thorin liikkeitä sen kanssa siihen malliin, että olisivat voineet perustaa sille oman kulttinsa xD

Sofiesque:
Mä kävin myöskin katsomassa Thor kakkosen ja idk, muhun ei kauheasti iskenyt :D Täytyy heti kättelyssä myöntää, etten oo mikään vannoutunut Thor-fani (mikä on outoa koska yleensä rakastan melkein kaikkia supersankareita), mutta en vaan jaksanut lämmetä juonelle, leffa tuntui tuplasti todellisuutta pidemmältä ja vitsit oli tosi väkinäisiä. Loki oli ihan jees ja oikeastaan koko elokuvan sielu, ilman sitä olisin varmaan nukahtanut tuoliini. Sen sijaan Thor ja Jane on musta vaan niin tappavan tylsä kombo eikä niiden rakkaustarina itsessään jaksa kiinnostaa mua pätkän vertaa.

Tulipa yltiönegatiivisen kuuloinen kommentti, mutta oon itsekin niin hämmentynyt siitä, kuinka vähän tosta elokuvasta oikeasti tykkäsin. Erikoistehosteet oli kyllä tosi hienoja ja visuaalisesti miellyttävää katsottavaa, SPOIL etenkin Friggan ja muiden kaatuneiden hautajaiset oli törkeän kauniisti toteutettu.

Eririn:
Itse käyn tuon Thorin katsomassa heti kun bestis palaa pääkaupunkiseudulle. Olisi nimittäin tarkoitus mennä yhdessä katsomaan, hän rakastaa Tom Hiddlestonea yhtä paljon kuin mä ja mun sisko^^ ykkösosasta pidin kovasti, samoin Avengersistä, joten pakkohan tuo on nähdä.

Mutta se leffa, mitä tässä eniten odotan, on kyllä tuo Desolation of Smaug. Enkä ole sitä odottanut kuin noin vuoden. Lisäksi odotan Frozenia, joka trailerin perusteella vaikuttaa ihan hyvältä (menen varmaan katsomaan enkuksi, mikä olisi eka kerta, kun menen Disney-leffaa katsomaan teattereihin enkuksi. Yleensä menen katsomaan dubatun version, koska suomidubbaukset ovat ainakin omasta mielestä ihan laadukkaita).

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta