Kirjoittaja Aihe: Pelastaja | sallittu | Drarry | oneshot  (Luettu 2354 kertaa)

DiZina

  • ***
  • Viestejä: 24
  • - Reality ruin my life
Pelastaja | sallittu | Drarry | oneshot
« : 30.03.2014 16:38:42 »
Nimi: Pelastaja
Kirjoittaja: Kuten nerokkaimmat yksilöt eittämättä jo ymmärsivät, minä, DiZina  ;D
Ikäraja: Sallittu (?)
Paritus: Ei niinkään tulkinnanvarainen Draco/Harry
Tyylilaji: Hurt, comfort, drama, romance
Tämä oli hieman vaikea lokeroida, kun mikään finin vaihtoehtoisista alueista ei oikein tuntunut sopivan.

Varoitukset:
Alun pohdinnoista voinee päätellä hienoisia merkkejä psykeen kärsimisestä

A/N: Mielestäni ajatus siitä, että yhdentoista vuoden yksinäisyydestä kärsinyt poika on niin voimakastahtoinen & seuransa valikoiva, on absurdi. Paljon loogisempaa olisi, että kun joku viimeinen tarjoaa ystävyyttään, ripustautuu poika tähän kuin hukkuva oljenkorteen. Tästä mietteestä tämä teksti sitten lähti(: Saanen siis esitellä teille ensimmäisen loppuun asti viedyn Potter-ficcini:


Pelastaja




Meistä jokainen odottaa sitä jotakin, jotakin tapahtuvaksi. Odottaa kuin orpo isäänsä, sitä jotakuta, joka hänet pelastaisi, veisi suojaan. Sitä jotakuta, joka ei koskaan saavu.

Siihen asti, kyllä, siihen asti on vain tyhjyys.

Minulla ja olemattomuudella on sopimus, kyllä vain. Niin kauan kun minä en häritse häntä, hän ei häiritse minua. On se hyvä, että on edes yksi kanssakäynnin kumppani, eikö vain?

Mutta kuinka voi olla tyhjyyttä, jos minä olen täällä? Eikö se ikään kuin kumoa olemattomuuden, täydellisen tyhjyyden perusajatuksen? Toisaalta, minä olen sama tyhjyys, tyhjyys on sama kuin minä. Tämä minulle on kerrottu jo aikapäiviä sitten.
Toivon vain, että hän ei sitä kovin pian hoksaa, sillä silloinhan menettäisin ainoan tuttavani.

Hulluksihan sellaisessa voisi tulla, eikö totta?

Mutta uskokaa tai älkää, se jokin tuli. Saapui lentävällä moottoripyörällä, vei minut pois.
Muttei hän se toivomani ihme ollut, ehei. Hänet tapasin hieman myöhemmin...


Hagridin katosi väkijoukkoon, ja minä astelin Matami Malkinin kaapuliikkeeseen yksin, yksin ja hermostuneena. Siellä minua odotti kyyryselkäinen noita, joka johdatti minut kaupan perälle, jossa seisoi kaksi korkeaa pallia. Matami osoitti minulle toisen niistä, häviten sitten itsekseen mutisten takaisin kaupan puolelle. Toinen palli olikin varattu, sillä seisoi arviolta noin saman ikäinen poika. Pyyhkäisin katseellani huoneen läpi,  mutta jokin tässä toisessa nuoressa varasti huomioni täysin itselleen.

Yritin itsepintaisesti tutkia huoneen yksityiskohtia, katonrajassa maijailevaa kolmipäistä hämähäkkiä, huoneen nurkassa itsekseen lakaisevaa luuta ja seinustalla siistissä rivistössä roikkuvia kaapuja, mutta kuin varkain luikki katseeni aina takaisin tähän
tuntemattomaan.

Pikkuhiljaa alkoi poika huomata tuijotukseni, siirtäen teräksenharmaan katseensa minuun. Nopeasti käänsin pääni takaisin eteenpäin, ja kylmänväreet selässäni juosten tarkkailin seinää edessämme. Kivinen seinämä ei juuri virikkeitä tarjonnut, suurimman osan tilasta vei yhden naulan varassa kituuttava peili.

Aivan, peili! Sen kiiltävästä pinnasta heijastui virheettömällä, lähes läpikuultavan vaalealla iholla varustettu suipponaamainen poika, jonka platinanblondit hiukset valuivat piilottamaan osan tämän terävistä silmistä.

- Umh, hei, hän lausui naama kummastuneena.

Se oli ensimmäinen kerta, kun joku puhui minulle ilman inhon sävähdyksiä kasvoillaan, ilman kuvotuksesta kielivää nyrpistystä nenällään. Pojan äänen kylmyydestä huolimatta ei tämän kehonkieli viestittänyt välitöntä vastenmielisyyttä.

- Typypahkaanko sinäkin? kolea ääni sivalsi tajuntaani, saaden minut hoksaamaan unohtaneeni vastata edelliseenkään repliikkiin.

- N-niin, vastasin epäroiden.

- Minun isäni on naapurikaupassa ostamassa kirjoja ja äiti on kauempana kadun varressa etsimässä taikasauvoja. Sitten raahaan heidät katselemaan kilpaluutia. En käsitä, mikseivät ekaluokkalaiset saa tuoda omaa luutaa. Minä ajattelin komentaa isän kumminkin ostamaan luudan, ja sitten salakuljetan sen jollain keinolla sisään, poika totesi.

Jokin hänen asennossaan, tavassa jolla poika puhui, kantoi itseään sekä ilmeitään, kertoi, että hänessä oli erikoista, jotain kunnioitettavaa.

Minä kuuntelin korvat tarkkana yrittäen painaa mieleeni jokaisen puheeseen sirotellun tiedonmurusen. Vaikka poika tuntui kalsealta, jopa pitkästyneeltä, rakoili tämän tarkkaan harjoiteltu naamio aika ajoin pojan lipsuessa puhumaan mitä ilmeisimmin yhdestä lempiaiheistaan, huispauksesta.

Kohonnut kulmakarva herätti minut transsistani.

- Eääh... vastasin älykkäästi.

- Kuuuitenkin, sitten isäni sanoi- ja niin poika pyöräytti päätään hieman hämmentyneenä, päästen kuitenkin nopeasti takaisin tarinansa pyörteisiin.

Ohuiden, kalpeiden huulien liikkeissä oli jotain lähes hypnoottista, vaikka kuinka yritin kääntää katsettani, eivät silmäni suostuneet luopumaan tästä erikoisesta tuttavuudesta. Vaaleat kädet kehystivät kahdenkeskisellä tanssillaan ketterästi kertomusta teräksisen katseen naulitessa minut paikoilleen.

Ja minä olin aivan myyty.

Silloin asteli Matami Malkin huoneeseen. Korvissani helisivät tuhannet sirpaleet, kun lumoava tunnelma pirstoutui peilin lailla. Karheat kädet olkapäilläni saattelivat minut ulos, enkä ehtinyt muuta kuin heittää viimeisen katkeran silmäyksen olkapääni yli.
Poika seisoi yhä niillä sijoillaan, käsi laiskaan tervehdykseen kohotettuna. Huulilla tanssiva vino hymy seurasi minua vielä unissanikin.


xxx


Syyskuu. King's Crossin asema oli suuri, eikä laiturista yhdeksän ja kolme neljännestä näkynyt vilaustakaan missään. Eksyneenä pörräsin ympäriinsä, kunnes korvani nappasivat lauseen puolikkaan. Sana "jästi" särähti tajunnassani, ja lähdin tiiviisti seuraamaan
tämän keskustelun kävijöitä, tarkemmin sanottuna erästä punapäistä perhettä.

- Päivää kulta, oletko menossa ensi kertaa Tylypahkaan? Ron on myös uusi, nainen tokaisi.

Oletin nyökkäyksen riittävän vastaukseksi.

- Mhm, taidat olla hiukan eksyksissä. Älä murehdi, sinun täytyy vain kävellä suoraan päin puomia laitureiden yhdeksän ja kymmenen
välissä. Kun kerran olet ensikertalainen, sinun on parasta tehdä se juosten, nainen jatkoi ystävällisesti hymyillen.

Nyökkäsin uudestaan, ja vaikka idea kuulostikin mitä typerimmältä, ei minulta sen parempaakaan löytynyt. Niinpä nappasin tukevan otteen matkakärryni kahvasta, käärin hihat ja ampaisin juoksuun.

Puomi lähestyi lähestymistään. Pian minä törmäisin, ihan pian pamahtaisin päin-

Ja minä humpsahdin läpi. Hämmentyneenä avasin silmäni, sotkeutuen sitten tietysti omiin jalkoihini. Kaaduin komean rymähdyksen säestämänä asfaltille ja silmiä kiinni pusertaen tunnustelin varovaisesti jäseniäni. Kaikki tuntui olevan kunnossa, joten käännähdin varovasti selälleni.

Siristellen avasin silmäni. Oikealta ryntäsi järkyttävällä vauhdilla yksi sen punapäisen noidan katraasta, poika, jonka hiukset leiskuivat yhtä punaisina kuin rovio, ja jonka naama oli kuorrutettu pisamilla. Pian alkoi huolestunut kysymystulva voinnistani, sanat alkoivat poukkoilla päässäni, ja pian eteeni ilmestyi apuaan tarjoava käsi.

Ajatukseni selvittääkseni pudistelin päätäni muutamaan kertaan. Laskin katseeni tästä punapäästä, käännellen varovasti silmiäni. Silloin näkökenttääni hyppäsi... hän! Vasemmalta rennosti askeltaen lähestyi se poika kaapuliikkeestä, huulillaan tuo hävettävän tuttu
vino hymy. Vaikka hän ulospäin näyttikin totaalisen tyyneeltä, kuulsi teräksenharmaasta katseesta läpi hienoinen huoli.

- Hoksasin juuri, ettei meitä ole esitelty. Olen Malfoy, Draco Malfoy. Saat pian huomata, että toiset velhosuvut ovat roimasti parempia kuin toiset. Et varmaan tahdo kaverustua vääränlaisten kanssa. Minä voin auttaa sinua valikoimaan, poika totesi, tarjoten kättään.
Katseeni poukkoili kahden pojan välillä. Punahiuksisen pojan naamalla kareili häpeän puna, epävarmuus paistoi kosteista silmistä. Dracon marmorinvaaleilla kasvoilla leikitteli itsevarma hymy, silmät suorastaan loistivat arvovaltaisuudesta.

Tartuin käteen.

Silloin tunsin, kuinka hän nykäisi minut pois. Pois pimeydestä, pois hiljaisuudesta, pois entisen elämäni varjoista.

Vaaleat kasvot edessäni pyörteilivät voitonriemusta, harmaat silmät lupailivat ihmeitä.

Pelastajani.

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Pelastaja | sallittu | Drarry | oneshot
« Vastaus #1 : 30.03.2014 19:51:39 »
Iltaa!

Tässä aikani kuluksi etsiskelin luettavaa ja tämänhän sen sieltä kivan otsikon ja parituksen varjolla. tekosyyllä
Tällä oli tosi hyvä idea, ja vielä parempi toteutus. Itselläkin on joskus käynyt tuo sama asia mielessä, ja kuinkakohan moni lapsi/nuori ihan oikeasti tuolla tavalla valikoisi? Niin, ei kukaan. Tämä tekee tästä ficistä melko realistisen (:

Ensin hämmästelin tuota 'minä -persoona' kirjoitusasua, mutta siihen tottui tosi nopeasti. Tykkäsin eniten tuosta alun kursiivikohdista, siinä oli jotain mystisen kaunista pohdintaa/ajattelua. Todella onnistunut kohta, ja muutenkin ficci on onnistunut.

En tiedä näinkö vain minä sen kohdan niin, vai olitko tarkoittanut sen niin kuin ajattelin, mutta:

Ohuiden, kalpeiden huulien liikkeissä oli jotain lähes hypnoottista, vaikka kuinka yritin kääntää katsettani, eivät silmäni suostuneet luopumaan tästä erikoisesta tuttavuudesta. Vaaleat kädet kehystivät kahdenkeskisellä tanssillaan ketterästi kertomusta teräksisen katseen naulitessa minut paikoilleen.

Ja minä olin aivan myyty.
Jotenkin aivoni rekisteröi tämän sellaisena ihastuksen (rakkautta ensi silmäyksellä tyyliin tms.)  tapaisena, en tiedä olitko tarkoittanut sen tälleen. Mutta voihan tuo olla myös sellaista - no semmosta mitä nyt yleensäkkin tunnetaan uuden (ehkä jännittävän) tuttavuuden lähellä ensikerroilla.

Mutta kuinka voi olla tyhjyyttä, jos minä olen täällä? Eikö se ikään kuin kumoa olemattomuuden, täydellisen tyhjyyden perusajatuksen? Toisaalta, minä olen sama tyhjyys, tyhjyys on sama kuin minä. Tämä minulle on kerrottu jo aikapäiviä sitten.
Tästä tuli mun suosikkikohta koko ficissä <3 Aivan ihana, mystinen!

Yritin itsepintaisesti tutkia huoneen yksityiskohtia, katonrajassa maijailevaa kolmipäistä hämähäkkiä, huoneen nurkassa itsekseen lakaisevaa luuta ja seinustalla siistissä rivistössä roikkuvia kaapuja, mutta kuin varkain luikki katseeni aina takaisin tähän
tuntemattomaan.
Onko tossa kenties ylimääräinen rivinvaihto?

Kiitoksia tästä lukukokemuksesta, tykkäsin!
-A

© Raitakarkki

Renneto

  • Melancholiette
  • ***
  • Viestejä: 279
  • Kuin tylsää, kurjaa, tympeää ja tyhjää
Vs: Pelastaja | sallittu | Drarry | oneshot
« Vastaus #2 : 30.03.2014 22:29:23 »
Niinpä, millaisin tiedoin me päätöksemme teemme, ja kuinka järkevästi perusteltuja ne kulloinkin ovat, ja ymmärrämmekö edes päättävämme...

Aivan kuten Ales, myös minä tykkäsin tekstistä! Jo ajatustasolla se, mistä kerroit alkusanoissa eli Harryn tilanne, on hyvin osuva ja hyvä hokaisu. Olikin vilpittömän hienoa lukea tällainen tulkinta tarinasta ja eritoten Harrysta. :> Hänen lapsuutensa antaa hirveästi mahdollisuuksia ja oli hienoa, niin hienoa, että sitä käytettiin! Ei Voldemortissa ja hänen aiheuttamissa traumoissa mitään vikaa ole, mutta kaikista kauheintahan on olla yksin, se lapsi jonka kanssa kukaan ei leiki... varhaislapsuuden jäljet ovat varmasti syvemmällä kuin salama-arpi.

Lainaus
Silloin tunsin, kuinka hän nykäisi minut pois. Pois pimeydestä, pois hiljaisuudesta, pois entisen elämäni varjoista.

Tää oli niin kiva ajatus, että huhhuh! Totta kai romanttisissa tarinoissa usein on pelastava osapuoli, mutta aina kun kirjoissa pelastamaan tuomittu Harry tulee pienellä liikkeellä pelastetuksi, minä hymyilen. Ja vielä kun tässä ollaan niin nuoria ja se on Malfoy, joka vetää pois lapsuuden pimeydestä. Aika herkkua. :>

Lainaus
En käsitä, mikseivät ekaluokkalaiset saa tuoda omaa luutaa. Minä ajattelin komentaa isän kumminkin ostamaan luudan, ja sitten salakuljetan sen jollain keinolla sisään, poika totesi.

Dracokin oli hyvin tunnistettavissa. :D Oli muutenkin hienoa lukea hänestä näin, melkein kuin olisit kirjoittajan omaksunut neutraalin suhtautumisen, mikä on kyseisen hahmon kohdalla hyvin harvinaista. Se kuitenkin kannattaa, tässäkin pääsi tarkastelemaan hänen hyviä ja huonoja puoliaan. Hän ei ollut liian... mitään. Molemmat pojista olivat inhimillisiä, mikä korosti fikin perusajatusta hyvin.

Tarina oli kaikkinensa hyvin koottu. Pidin kovasti siitä, millaiset miljööt oli valittu eli ensin Viistokuja ja sitten King's Crossin asemat / juna. Hyvin sai ennen ja jälkeen -näyt puhumattakaan siitä, mitä kaikkea miljööt oikein merkitsevätkään vaikkapa juuri Harrylle. Sen verran mietin, että koska Harry on tässä aika nuori poika, niin osa hänen huomioistaan olivat oudon tarkkoja pohdintoja (ulkoisista seikosta); ohuet ja kapeat huulet ja mitä vielä... Kaikkea korosti minäkertoja. Sitä puolta olisi voinut kenties sparrailla sopimaan ikään, sanoisin jopa sukupuoleen jollei se olisi liian stereotyyppistä. :D

Ja voihan aina ajatella, että Harry vain oli tarkkanäköisistä tarkkanäköisin, sekin sopisi kuvaan. Tykkäsin yhtä kaikki.
perhosen siivenisku


Arctic Heath

  • House Lannister
  • ***
  • Viestejä: 126
  • flung out of space
Vs: Pelastaja | sallittu | Drarry | oneshot
« Vastaus #3 : 07.04.2014 20:35:34 »
Iltaa (: Ajan kuluksi tutkiskelin täällä tarinoita, kun vastaan tuli tämä. Otsikko tempaisi minut mukaansa, pakotti avaamaan. No, minä avasin enkä pettynyt. Sujuvaa kirjoittamista, eikä teksti jäänyt minimimittaan, minusta hyvän pituinen. Tekstissä kuvaillaan myös hyvin, siitäkin pidin. Vahva kokonaisuus ja ihanaa tässä on vielä se, että minulle ainakin tulee aina tunne "Mitä jos..." ja tässä tapahtuu juuri se, kun Harry tarttuukin Dracon käteen ja siksi tämä onkin mielenkiintoinen tarina, kun itse voi kehitellä päässä jännittäviä jatkovaihtoehtoja, mitä sitten tapahtuukaan...Mutta juu, hyvää työskentelyä, jatka samaan malliin!
« Viimeksi muokattu: 07.04.2014 20:38:00 kirjoittanut Wolf Script »
hear me roar