Kirjoittaja Aihe: Kirkkain hetki, S, Sirius/Remus  (Luettu 891 kertaa)

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Kirkkain hetki, S, Sirius/Remus
« : 30.10.2021 21:32:02 »
Nimi: Kirkkain hetki
Kirjoittaja: Melodie
Ikäraja: S
Paritus: Sirius/Remus

12+-haasteeseen! Sanat lopussa. Käytin myös jokerivirkkeen.

*

Kirkkain hetki


Sumu peitteli meidät niin itseltämme kuin toisiltamme. Minä olin se hiljainen, tietysti, ja hän se jonka piti esittää aina, mutta nyt sillä ei ollut väliä. Kaipa se oli sitä armoa. Siis että kun emme nähneet toisiamme saatoimme viimein laskea naamiomme. Kukaan ei nähnyt kolhoja kasvojamme, säädyttömiä ajatuksiamme. Vain kosketukset ratkaisivat, ja ehkä sanatkin. Kipu leimahti lävitseni kun hän upotti kyntensä kämmeneeni, ja minä puristin takaisin. Väri tulvi iholleni puolikuunmuotoisina jälkinä. Ajattelin, että jos tekisimme tämän pimeässä ottaisin esille käsiraudat ja sitoisin hänet sängyn takorautakoristeisiin, mutta nyt tyydyin suutelemaan häntä terävästi.

Leikkaus myöhemmäksi:

sumu on hälvennyt. Vedän viittani kuin kilveksi ympärilleni. Sirius tarjoaa minulle hedelmää, se on appelsiini. Ryhdyn avaamaan sitä ennen kuin huomaan sen alkaneen jo mädätä. Siriuksen mielestä se on hupaisaa, tietysti. Veri valuu puolikuuhaavoistani ja katselen järvenselkää. Olen rakastunut. Ja yritän yhä pitää sen salaisuutena.

Taivas on kirkas. Siriuksen keho on jatkuvassa levottomassa liikkeessä, hän hieroo käsiään ja nyppii nurmikkoa. Käärin verkkaan savuketta, tarjoan hänelle ensimmäiset savut. Viileä syysilma ympäröi minua ja hivuttaudun lähemmäs Siriusta.

Jossain ovi kolahtaa. Hetki on ohi.

Siriuksen hohde alkaa hiljalleen haalistua.

”Hei jätkät, mitäs täällä haaveillaan?” James kysyy, hieman turhan kärkkäällä äänellä.

Ja minä olen se hiljainen.


*

Spoiler: näytä
1. sumu
2. hiljainen
3. armo
4. kun
5. säädytön
6. sana
7. kipu
8. väri
9. käsiraudat
10. leikkaus
11. kilpi
12. hedelmä
13. mädätä
14. hupaisa
15. valua
16. rakastunut
17. yhä
18. kirkas
19. liike
20. verkkaan
21. viileä
22. kolahtaa
23. ohi
24. hohde
25. haaveilla


Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Kirkkain hetki, S, Sirius/Remus
« Vastaus #1 : 31.10.2021 15:03:43 »
Yleensä 12+ virkettä -haasteeseen kirjoitetuissa ficeissä virkkeet on tosi pitkiä ja moniosaisia, ja siksi mun huomio kiinnittyikin tässä siihen, miten lyhyitä noi käyttämäsi virkkeet onkaan! Tarinalle tietty just sopivan mittaisia. Tykkäsin kans tämän tyylistä, siitä että virkkeissä pysähdytään ajatuksiin ja tuntemuksiin eikä vain tykitetä eteenpäin :D Kivoja kielikuvia ja ilmauksia olet tähän keksinyt. Tarinan tumma sävykin sopii mun mielestä tälle paritukselle ja hahmoille muutenkin. Oli ne canonissakin niin onnettomia 😭

Ääää hitsi ku tuntuu etten osaa sanoo mitään järkevän kuulosta tai pukea ajatuksiani sanoiksi 🙈 Mut joo, tykkäsin tästä! Oli kiva lukea Wolfstaria taas (en nyt tiiä miten) pitkästä aikaa.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

marieophelia

  • Pajunkissa
  • ***
  • Viestejä: 832
  • 🇺🇦
Vs: Kirkkain hetki, S, Sirius/Remus
« Vastaus #2 : 31.10.2021 20:57:58 »
Ohhoh, mä kanssa Larjuksen tavoin ensin katsoin, voiko tämä olla virkehaasteen teksti, kun se näyttää niin lyhyeltä. :) Mutta sitten, kun luin, tajusin, että mitä sitä turhaan jaarittelemaan, kun sanat itsessään jo kertovat niin paljon. Lyhyet lauseet kuvaavat ihan täydellisesti Remuksen rakastunutta, ehkä hieman pökertynyttä mielentilaa ja miten hän haluaa tarttua kiinni hetkeen (ja Siriukseen). Tuntuu kuin omakin sydän sykkisi nopeammin, kun lukee tällaista tekstiä!

Lainaus
Leikkaus myöhemmäksi:

sumu on hälvennyt.

Tämä on mun mielestä erityisen hieno kohta ja oivaltava "leikkaus". Samoin puolikuuhaavat on upea ilmaus!

Kiitokset hienosta tekstistä.<3