Kirjoittaja Aihe: Voltron: Hapuilla olematonta kyynärpäätä, S, Curtis/Shiro, ficlet  (Luettu 1572 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 120
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Hapuilla olematonta kyynärpäätä
Kirjoittaja: Ayu
Fandom: Voltron
Ikäraja: S
Paritus: Curtis/Shiro
Genre: Slice of life, pienenpieni fluff

Summary: Shiro kallisti päätään ihmetellen. "Tehdä mitä?"

A/N: Uusi ship korkattu alkavan vuoden kunniaksi! ;D Sinänsä harmillista, ettei näiden kahden keskinäisistä jutuista tiedetä juuri mitään, saati että itse Curtisista tiedettäisiin mitään, mutta eipä se inspiraatiota latistanut. Yksi hyvä syy kirjoitella tämä oli sekin, etten niin innostunut Shiron käden uusimmasta designista. xD Osallistuu haasteeseen Neliottelu.

Spoiler: näytä
Eli tosiaan nämä kaksi menivät naimisiin sarjan jälkimainingeissa. :-*




***



"Jos minä en muuta mekaanisten raajojen teknologiasta tiedä, niin ainakin se on selvää, että niissä on jotain vallan viehättävää", Curtis tuumasi käytettyään hyvän tovin tiiraillakseen Shiron uutta kättä lähietäisyydeltä.

"Onhan niissä puolensa", Shiro hymähti takaisin ja käänteli kättään kokeilevasti saatuaan siihen luvan sen valmistaneelta ja asentaneelta altealaiselta insinööriltä. "Tuntuu kyllä paremmalta kuin entinen..."

"Ja näyttääkin", Curtis virkkoi kumartuessaan lähemmäs. Käsivarren valkea pinta tuntui sulavalta ja voimakkaalta hänen sormenpäänsä sipaistessa sitä. "Kaikkea altealainen osaaminen saakin aikaan meidän hyväksemme."

"Näin on", Shiro totesi ja nyökkäsi kiitoksensa insinöörille, joka nyökkäsi takaisin ja ilmoitti käyvänsä vielä hakemassa muutamia muistiinpanojaan. "Tunnen olevani heille paljosta velkaa", hän sanoi vielä, kun he olivat jääneet kahdestaan laboratorioon.

"Mmm, kuka kenellekin", Curtis tuumasi tarttuen Shiron mekaanisesta kädestä ja tutkiskeli sen sulavalinjaisuutta. "Taidanpa minäkin olla siinä sivussa."

"Ai?" Shiro kysyi yllättyneenä kuin olisi odottanut häneltäkin löytyvän muukalaisteknologiaa pursuavan ruumiinosan. Sellaisen, josta hän ei siihen asti ollut viitsinyt mainita.

"Jo vain", Curtis mutisi painaessaan mieleensä sormien hienopiirteistä muotoilua. "Tämä tekee potentiaalisesti minutkin aika tyytyväiseksi. Saanen ehkä todistaa väitteeni myöhemmin, mikäli et pane pahaksesi..."

Tapa, jolla Shiro kohotti toista kulmaansa ja vilkaisi ympärilleen varmistaen, että insinööri todella oli poistunut paikalta, riemastutti häntä ihan liikaa.

"Niin, katsos kun koeajo jos mikä on avain sorminäppäryyden määrittämisessä..." hän velmuili ja ansaitsi Shirolta tyrkkäisyn hartiaansa.

"Nyt", Shiro virnisti takaisin vaivaantuneen näköisenä, kun insinööri palasi paikalle muistiinpanojaan tutkien.

"Kyllähän tällä parit kädenväännötkin voittaa, jos joku on niin tomppeli, että edes lähtee kisaamaan", Curtis poikkesi asiallisemmille raiteille. "Eikä minun tarvitse enää hapuilla olematonta kyynärpäätä, luojan kiitos."

Shiro kallisti päätään ihmetellen. "Tehdä mitä?"

"Juurikin sitä! Tässä versiossa kaikki tarvittavat osat kun sattuvat olemaan näppärästi kiinni toisissaan, eikä väliin jää sellaista metkaa tyhjiötä, johon on ihan liian helppo vahingossa tyrkätä kätensä. Siinäpä sitten kaavit tyhjää ilmaa kuin mikäkin uuno."

Shiron ilmeestä päätellen hänen kohtaamansa vaivalloisuudet saattoi nähdä jollain tavalla huvittavana asiana. "Ymmärrettävää. Se muuten kuulosti vähän joltain sananlaskulta tai metaforalta."

"Jaa-a, ehkä", Curtis naurahti hersyvästi ja antoi Shiron sulkea hänen kätensä omaansa. "Ei muuta kuin viljelemään sitä antaumuksella niin, että se on lopulta kaikkien sanavarastossa!"
« Viimeksi muokattu: 02.01.2019 10:31:59 kirjoittanut Ayudara »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Jee, Shiro sai uuden käden! \o/ Ja JEE, Curtis/Shiroa!! Mukava päästä tutustumaan Curtisiin paremmin, vaikka sitten tällä tavalla canonin ulkopuolella. Minä en ole (vieläkään) katsonut 8. kautta ja alan olla siinä pisteessä, että tiedän siitä tarpeeksi voidakseni ignooraakin sitä ;D Shiro ja Curtis olisivat ansainneet screen timea taistelukohtauksien ulkopuolellakin, mutta onneksi on fikkareita jotka täyttää sydämeeni jääneet tyhjät kohdat!

Fiilaan Curtista ja sen käsi-inhoa. Shiron uuden käden design on hienon näköinen, mutta se ei vain käy järkeen. Siis miten hitossa leijuva käsi voisi muka kannatella esimerkiksi Shiron painoa, jos osien välissä ei ole mitään? Ei edes mitään energiajuovaa?? Siinä on vain tyhjää tilaa!!! ARGH. Typerät lastenohjelmat...

Pidän hirmuisesti Curtisin ja Shiron kemioista tässä! Curtis on tuollainen rempseä vitsiniekka (mutta kuitenkin hillitysti), kun taas Shiro on vähän vakavampi, vaikka ihan selkeästi vähän nauttii Curtisin heitoista. Tykkään myös, miten ainakin minun silmääni Curtisin ja Shiron suhteen lukee jo pidempään kestäneeksi. Vaikka Shiro on Curtisin jutuista vähän vaivaantunut tilanteen takia, hän ei silti tunnu olevan oikeasti vaivaantunut. Tai että hänen on hyvä olla siinä Curtisin lähellä ja kuunnella tämän hömpötyksiä. Jotenkin tämäkin kohta
Lainaus
"Nyt", Shiro virnisti takaisin vaivaantuneen näköisenä, kun insinööri palasi paikalle muistiinpanojaan tutkien.
antaa minulle vaan semmosen fiiliksen, että tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun Curtis heittää jotain aavistuksen sopimatonta ihmisten ilmoilla, mutta että Shiro ei kuitenkaan ole siitä mitenkään ärtynyt, vaan enemmänkin tuolla tavalla tottuneesti ja vähän huvittuneesti sitten yrittää läksyttää Curtisin takaisin ruotuun. Ja Curtis tietenkin ehkä Shiron aseman tuntien ei lähde häntä kiusaamaan sen enempää, kun altealainen insinööri palaa takaisin.

Kiitoksia tästä! Ihanaa, että joku toinenkin nyrpistelee vähän nenäänsä Shiron uudelle kädelle ;D

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 120
  • Kurlun murlun
Hahah, jes, onneksi en ole ainoa, joka irvistelee Shiron leijukädelle. xD Muistan olleeni vähän naama käden takana piilossa, kun se pomppasi sarjassa esiin, enkä missään kohtaa oikein päässyt yli siitä. Siinä viritelmässä ei toden totta ole mitään järkeä, mutta sellainen nyt saatiin, koska pahuksen piirretyt. :'D Vähintä mitä Curtisille saattoi tarjota, oli uusi käsi Shirolle!

Tässäkin on kyllä sellainen pariskunta, jolle kaikki pitää legotalon tavoin kasata itse. Näen Curtisin perusluonteeltaan mukavana ja asiallisena kaverina, jolta aina toisinaan löytyy hupaisia ja vähän nolostuttavia heittoja taskustaan. Shiron seurassa ja häneen verrattuna kenen tahansa on toisaalta helppo esiintyä tavallista velmumpana, ei siltikään sillä, että Shiro olisi mahdottoman tosikko. :D Tuo oli muuten niin mainiosti kiteytetty, että tavallaan vaivaantunut, muttei siltikään oikeasti. Ajattelin, että tässä ollaan oltu yhdessä jo muutaman kuukauden ajan, joten tiettyyn elementteihin on taidettu tottua ja niistä osataan nauttiakin salaa. Tilannetaju vain uhkasi ottaa vallan. ^^

Kiitoksia, Piraatti! <3

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
En jostain syystä osannut lukee tämän otsikkoa ollenkaan, koko ajan vaa jotai halipulasta ja ontumisesta ja ties mistä :P Tai no kyllähän se sit lopulta onnistu, mut joo :D

Ja siis hei jee, mäki oon ilonen, että annoit Shirolle uuden käden! Enhän mä vieläkään oo päässyt edes aloittamaan tätä sarjaa mut jopa mäkin tiedän sen Shiron ihmekäden, joka vaa leijuu ilmassa... Niinku mikä logiikka :D Onneks fanifiktiolla voi korjata tällaisetkin canon-virheet ;D

Lainaus
"Tämä tekee potentiaalisesti minutkin aika tyytyväiseksi. Saanen ehkä todistaa väitteeni myöhemmin, mikäli et pane pahaksesi..."

Tapa, jolla Shiro kohotti toista kulmaansa ja vilkaisi ympärilleen varmistaen, että insinööri todella oli poistunut paikalta, riemastutti häntä ihan liikaa.
Mwahaha, tämmöset riemastuttaa minuakin :D Likainen mieli on ikuinen ilo, ja kyllähän se on hauska sanella kaikkea monitulkintaista muiden kuullenkin.

No ni, nyt sit luin noi otsikon sanat itse ficissäkin väärin, jotain jostain elomatosta, mikä ikinä lieneekään :D Sentää pääsin ficin loppuun asti, ku kai mun nyt ainakin teoriassa pitäs ihan lukutaitoinen olla.

Mukavaa sanailua taas kerran tässä ficissä, kiva pieni herkku työpäivän jälkeen nautittavaksi. Kiitän.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中