Kirjoittaja Aihe: Vaaleanvihreät korkokengät (S)  (Luettu 3524 kertaa)

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vaaleanvihreät korkokengät (S)
« : 04.11.2012 17:07:13 »
Kirjoittaja: Mustekehrääjä
Ikäraja: S
Paritus: Giselle/Joëlle
Genre: Fluffy-söpöstelyä
A/N: Tällainen tuplaraapale syntyi tämmöisen KUVAN seurauksena. Kunniaa Cerwelille Joëllesta, jonka itsekkäästi ryöväsin omiin tarkoituksiini.
Yhteenveto: Sano kyllä.

Vaaleanvihreät korkokengät

Mitä jos Giselle ei pitäisikään kengistä? Tai ei ymmärtäisi… Giselle ei aina ymmärtänyt Joëllea, vaikka eihän kukaan ei ymmärtänyt, yleensä.
Silti hän puristi laatikkoa tiukasti käsissään ja odotti. Summeri oli soinut jo kymmenen sekuntia sitten, mutta mitään ei tapahtunut. Odotus sai Joëllen hermostuneeksi. Sydän yritti hyppiä kurkkuun asti, mutta sinnikkäästi Joëlle nielaisi sen alas.

Ovi avautui.
Ensin Joëlle näki vain tiukalle nutturalle kiskotut tummat kiharat. Ne näyttivät söpöiltä kyllä nutturallakin, mutta Joëlle rakasti sitä, kun suortuvat heilahtelivat valtoimenaan ja kutittelivat Joëllen poskipäitä.

”Mulla on sulle… lahja.”
”Miksi?”

Gisellen vihreissä silmissä lymysi epäusko. Hän otti kuitenkin paketin. Joëlle kuunteli, kuinka punaiset kynnet avasivat papereita. Kengät. Vaaleanvihreät korkokengät.
Sekunnit hidastuivat. Joëlle toivoi, että Giselle sanoisi jotain. Ihan mitä tahansa. Vaikka sitten, että inhosi niitä kenkiä, kunhan vain huomaisi. Huomaisi ja ymmärtäisi.

”Delphy? Onko tämä…”
”On.”

Sano kyllä.
Joëlle tuijotti Giselleä. Hän tarkasteli kauniita kasvoja, joita halusi koskettaa lempeästi sormenpäillään ilman, että raapaisisi vahingossa päivettynyttä ihoa naarmuille.
Olisit niin kiltti.
Giselle katsoi hiljaa takaisin. Sekunnit pitenivät minuuteiksi. Joëllen hengitys muuttui epätoivoiseksi räpistelyksi hunajassa.

”Tahdon.”

Kesti muutaman sekunnin, ennen kuin hymy kirkasti Joëllen kasvot. Joëlle liu’utti nopeasti timanttisormuksen korosta ja pujotti sen Gisellen nimettömään, jottei toinen ehtisi perua sanojaan.
Giselle oli sanonut, tahdon.
« Viimeksi muokattu: 05.06.2013 14:40:29 kirjoittanut Mustekehrääjä »

StaCa

  • Vieras
Vs: Vaaleanvihreät korkokengät (S)
« Vastaus #1 : 07.11.2012 15:59:01 »
Kaunis, toimiva, söpö. Jännitystä olisi ehkä voinut ylläpitää vielä pidemmälle, ihan parille viimeiselle riville saakka. Nyt lukija oikeastaan tajuaa käänteen jo ensimmäisen Sano kyllä -ajatuksen kohdalla. Ainakin itse tykkään siitä, kun raapaleen koukku tulee vasta ihan lopussa.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2012 16:08:25 kirjoittanut StaCa »

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vs: Vaaleanvihreät korkokengät (S)
« Vastaus #2 : 07.11.2012 16:11:15 »
Voi, kiitos paljon kommentistasi, StaCa! Voi olla, että jännitystä olisi voinut ehkä hieman pidentää, mutta silloin itse korkokenkä/sormus-juttu olisi ehkä jäänyt hieman vähäiseksi tuplaraapaleen mitassa pysyessä. Mutta joo, kiitoksia. ^^

vaapukka

  • Opetuslapsi
  • ***
  • Viestejä: 222
Vs: Vaaleanvihreät korkokengät (S)
« Vastaus #3 : 08.11.2012 21:27:03 »
ihana! mikä pettymys etten aluksi tajunnut kuvaa katsoessani että korossa oli sormuksia, olisin sisäistäny tekstinkin ehlä paremmin. Mutta ei se mitään, aivan loistavaa silti! tä oli sopivan yksinkertanen ja koruton, mut silti hirnostunu ja siisti ja uhh niin suloinen. Joellen hermostuneisuus, Gisellen kauneus, kenkälaatikon papereiden rapina, välittyi maagisen hyvin!

en osaa muuta kuin kehua, mutta eipä tässä muuta kun kehuttavaa olekaan. Hihiii <3

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vs: Vaaleanvihreät korkokengät (S)
« Vastaus #4 : 09.11.2012 12:51:10 »
Kiitos kovasti, Varpu! Mukavaa, että pidit tästä. Itse vähän mietin, pistänkö kuvan alkuun vai vasta loppuun, koska tavallaan koko tekstin idea oli, että vasta lopussa lukija ymmärtää Joëllen kosineen Giselleä. Mutta kiitos kommentistasi. (:

Vanilje

  • haywiress
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 441
  • © Ingrid
Vs: Vaaleanvihreät korkokengät (S)
« Vastaus #5 : 02.12.2012 17:16:48 »
Kommenttikampanjasta iltaa!

Täähän oli ihan suloinen pätkä, mukavaa luettavaa. Tykkäsin siitä, että tavallaan tän koko tekstin teema pyöri tuollaisen pienen jutun ympärillä - tässä tapauksessa korkokenkien - otsikkoa myöten, johon siten kuitenkin liittyi paljon isompikin asia. Tällaisia on ihan kiva lukea aina silloin tällöin, missä tilanne on typistetty pieneksi ja yksinkertaiseksi. Lukija pysyy hyvin juonessa mukana, eikä tekstikään lähde helposti rönsyilemään. Itse pidin siitä, että kuva oli tuossa alussa. Olisihan se toki pitänyt tekstissä enemmän jännitystä loppuun asti, jos kuvaa ei olisi ensin nähnyt, mutta minusta ainakin tuntui, että tekstiin pääsi paremmin sisään jo heti ensilukemalla, kun oli nähnyt tuon kuvan ensin.

Sitten tähän väliin pieni juttu, mikä tuli lukiessa mieleen tekstin tyyliin liittyen:

Lainaus
”Mulla on sulle… lahja.”
Tää kohta ehkä vähän töksähti puhekielisellä tyylillään, kun muuten koko teksti oli aikalailla kirjakielistä. Toki nuo muut puheenvuorot oli aika lyhyitä, että en tiedä olisiko niitä saanut miten sujuvasti taivutettua puhekieliseksi, mutta itse kiinnitin tähän vaan huomiota.

Lainaus
Sano kyllä.
Lainaus
Olisit niin kiltti.
Nää oli jotenkin tosi suloisia tuolla tekstissä, en edes tiedä miksi. Jotenkin niistä tuli sellainen hermostuneen odottava fiilis. Ehkä näiden kautta pystyin samaistumaan Joëlleen, siihen jännitykseen ja suureen toiveeseen, että toinen vastaa myöntävästi. Hih.

Kieli oli kivan selkeää, eikä lukiessa kiinnittynyt huomio liikaa siihen, vaan sujuvasti pääsi kulkemaan tekstin mukana eteenpäin. Kuvailua oli ihan kivasti tekstin pituuteen nähden, vaikka osa Gisellestä ja Joëllesta jäikin itselleni vähän etäiseksi. Näin lyhyessä tekstissä ei kuitenkaan ole juuri edes mahdollista syventyä kovin tarkkoihin hahmokuvauksiin, joten mitenkään lukemista se ei haitannut. Ja toisaalta on myös kiva jos lukijoille jätetään omalle mielikuvituksellekin varaa. Tekstissä oli joitakin kuvauksia, joista pidin erityisesti, kuten esimerkiksi Joëllen hengitys muuttui epätoivoiseksi räpistelyksi hunajassa. Ne toi tähän tekstiin kivaa väriä.

Tilannetta itsessään tässä ei hirveästi kuvailtu, enkä tiedä mistä johtuu (koska lunta ei edes mainittu, ja nyt kun miettii niin se on jopa vähän ristiriidassa päivettyneen ihon kanssa), mutta minulle tuli hirveän vahva mielikuva juuri maahan sataneesta lumesta ja leijailevista lumihiutaleista. Tunnelma oli muutenkin minusta onnistunut ja siihen pääsi hyvin sisään, itsellekin tuli sellainen jännittyneen odottava fiilis, joka sitten purkautui lopussa helpottavasti myöntävään vastaukseen. Oli kivaa hetki myötäelää Joëllen jännitystä.

Kaiken kaikkiaan suloinen pieni teksti, kivaa luettavaa näin sunnuntai-iltana. Kiitos tästä. : )


i lost my heart / my home is the ocean

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vs: Vaaleanvihreät korkokengät (S)
« Vastaus #6 : 12.01.2013 23:44:33 »
Anteeksi, Vanilje! En ymmärrä, miten sun kommenttis on ehtinyt luiskahtaa silmistä, ehkä joskus on hyväkin availla vanhoja tekstejään... Mutta anyway, kiitoksia kovasti kommentistasi. Ja joo... puheenvuorot päätyivät puhekieliseksi, koska henkilöt ovat aina ennenkin käyttäneet puhekieltä, niin sitä oli sitten hankala tottumuksenkin takia ruveta muuttamaan kirjakielisemmäksi.
Hassua, miten sulle tuli tuo lumi mieleen. Itse en edes ajatellut vuorokaudenaikaa tai mitään, teksti vain syntyi tuon tekstin pohjalta. :D Mielenkiintoista, ehkäpä Giselle on sitten vain käynyt solariumissa? Muttajoo, kiitoksia kovasti kommentistasi, vaikka vastaukseni jäikin julman myöhästyneeksi.

marissacullen

  • Vieras
Vs: Vaaleanvihreät korkokengät (S)
« Vastaus #7 : 15.01.2013 16:25:20 »
Hih söpöä ;D ;D, ei nyt kommenttia irtoa. Ihanan salaperäinen, kun ei tiennyt mistä on kyse. Kirjoitat hyvin! mutta tämä oli vain niin söpö ;D

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vs: Vaaleanvihreät korkokengät (S)
« Vastaus #8 : 15.01.2013 16:31:22 »
Voi, kiitos marissacullen! Kiva, että tykkäsit. Nähtävästi kuva oli poistunut, joten korjasin asian. ^^

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Vaaleanvihreät korkokengät (S)
« Vastaus #9 : 29.01.2013 18:01:21 »
Tämähän oli söpö.

Tavallisesti en femmeä lue, mutta jotenkin jotain kautta päädyin tänne. Ihan ensimmäiseksi, tuo kuva oli ihana. En edes hoksannut tuolla korossa olevaa sormusta, kun sitä kuvaa vilkaisin. Mutta nuo kengät kyllä olivat kivat. Toiseksi asiaksi nostan hervottoman ihmetyksen kun paritusta katsoin. Selitykseksi sanottakoon, että ranskantunneilla oma nimeni on Joëlle ja kaverini Giselle, joten olin hieman pöyristynyt tuosta parituksesta. Mutta ne nimat ovat kyllä minusta näteimpiä ranskalaisia nimiä, ei siinä mitään. Ja kolmantena asiana, miten juuri tänä aamuna satuin lukemaan Aamulehdestä artikkelin Ranskan homoavioliittoja puolustavasta mielenosoituksesta? Herran tähden, mikä sattuma (ei satsuma, niinkuin kirjoitin vahingossa...).

Ja nyt ihan asiaan. En nyt ala romaania väsäämään, mutta kommentoin silti taitojeni rajoissa. Tilanteesta tuli minulle mieleen kerrostalon ulko-oven ulkopuolella, juuri ensilumen sadettua (aivan niinkuin Vaniljekin ajatteli), höyryävin hengityksin käyty keskustelu. Lapaset ja kaikki kuvittelin mielessäni elävästi. Todella onnistunut pätkä, vaikka muutama kohta hieman korvaan särähtikin. Ensimmäisen kerran korvaan särähti sana päivettynyt. Yleensä olen törmännyt siihen sanaan niin, että sillä kuvataan miehen/pojan ihoa, mutta nyt se kuvasikin naisen ihoa niin olin ulalla. Vaihteeksi. Ja toisen kerran korvaan (tai silmään) särähti tuo pilkku viimeisessä lauseessa. En tiedä, kuuluuko se siihen kieliopillisesti, mutta itselleni se oli kummallisen näköinen.

Anygays, rakastin tuota tekstiä. Tosi ihanasti loit hermostuneen tunnelman ja tässä oli sellainen kevyt tosissaan kirjoitetun fluffyhötön maku. Tosi ihana ja kiitos aivan älyttömästi piristävästä pätkästä tällaselle kipeelle tytölle. :D

Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vs: Vaaleanvihreät korkokengät (S)
« Vastaus #10 : 02.02.2013 22:25:40 »
Uijuijui, kommentti! Ensinnäkin kiitoksia kovasti kommentistasi, Ledi, se teki minut nimittäin hirmuisen iloiseksi. Onhan se aina kivaa saada kommentteja ja sillai.
Mutta joo, aikamoinen sattuma todella. :D Giselle ei oikeastaan edes alun perin ole ranskalainen, vaikka se voi myös ranskalainen nimi olla… hupsista. No anyway, ihanaa kuulla miten oikeesti on useammallekin tullut juuri tuollainen mielikuva. Koska vähän sanoja, vähän kuvailua, niin jää lukijalle huomattavasti enemmän tilaa täyttää aukot, mutta joo. Tuo päivettynyt-sana… on totta, että sitä taitaa yleensä näkyä enemmän miehillä (hassua muuten), mutta jotenkin ruskettunut tms. ei yksinkertaisesti sopinut siihen, hehe. Ja tosiaan, itsekään en ole varma, että kuuluuko siihen se pilkku, mutta siellä se nyt on, enkä sitä jaksa ruveta säätää minnekään.
Kiitoksia kovasti kommentistasi siis, ja olen hyvin iloinen, että pidit täsä.

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vs: Vaaleanvihreät korkokengät (S)
« Vastaus #11 : 07.02.2013 14:27:31 »
Mä aina hämmennyn, kun tänne on kommentoitu. Ehkä siksi, että kirjoitan niin ani harvoin originaalia… Mutta ensinnäkin, mukavaa että pidit, Lupa. Korkokengät ovat kyllä ihania, vaikka itselläni suhde niihin jää harmillisesti pelkäksi kaukorakkaudeksi.
Sujuvuusongelma voinee johtua myös ihan vain siitä, että a) tällä ei ollut betaa ja b) tää syntyi hirveessä inspisvyöryssä enkä sitten jaksanut ruveta mitään kummempia hienosäätämään. Tuo lopun pilkku on muutenkin saanut huomautuksia, että ehkä mä kohta jopa taivun tekee sille jotain, saa nähdä. Itselläni kun on vain semmoinen linja, että korjaan hyvin hyvin nirsosti tekstejäni jälkeenpäin. Jotenkin julkaiseminen saa ne vaan tuntumaan niin lopullisilta.
Mutta kuitenkin, kiitoksia kovasti kommentistasi, se piristi päivääni!