Kirjoittaja Aihe: Musiikki #2  (Luettu 120003 kertaa)

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #220 : 19.07.2016 21:41:24 »
Nyt on taas rokki rokkailtu, ja omia suosikkeja ja uusia tuttavuuksia livenä nähty. :D Kyllä livekeikat on vaan jotain niin parasta. ♥

Lainaus
Ootteko muut löytäny viime aikoina uusia suosikkibändejä/-artisteja?
Mie palasin tuossa jokunen aika sitten takaisin muutaman jo ennestään tutun bändin pariin. Kyseessä ovat siis Escape the Fate ja Skillet, ja niitä onkin tullut kuunneltua ihan urakalla. Molemmat bändit oli jääneet vähän unholaan, ja sillä välin ETF:ltä olikin tullu kaksi uutta levyä. Niitä aloin sitten luukuttaa ja ai että, kun osui ja upposi. ♥ Tämän hetkisiä ehdottomia suosikkibiisejäni on mm. Just A Memory, Remember Every Scar, Chemical Love ja Picture Perfect. Skilletiltä on nyt elokuussa tulossa uusi levy, jota ootan kyllä innolla. Ne kolme biisiä, jotka on jo julkaistu (eli Feel Invincible, Back From the Dead & Stars) lupailevat hienoa matskua. :D

Täysin uutena tuttavuutena on sitten tullut mukaan Disturbed, johon törmäsin sattumalta YouTubessa. Päätin sitten YT:n ehdottamana kuunnella yhden biisin, The Sound of Silence (joka on ilmeisesti cover). Lopulta se ei sitten siihen yhteen biisiin jäänytkään. :D En ole sitä niin aktiivisesti kuunnellu kuin ETF:iä ja Skilletiä, mutta tykkään silti paljon. Mukavan raskasta ja synkkää musaa.

Sitten uutukaisista jo vanhaan tuttuun Amorphikseen. Mulla on jo pitkään ollu tavoitteena tutustua bändin vanhempaan tuotantoon, mutta en vain oikein ole saanut sitä tutustumista aloitettua. Oon mie jokusen biisin niistä ihan vanhoista kuunnellu, mutta ne ei oikein ole uponnu. :/ Noh, jospa sitä saisi itsensä potkittua vielä kuuntelemaan niitäkin... Uudempi tuotanto uppoaa puolestaan ihan täysillä, varsinkin Under the Red Cloudin biisit. Sitä levyä onkin tullut kuunneltua eniten, ja eritoten biisit Bad Blood, Dark Path, Death of A King, Sacrifice ja Under the Red Cloud on olleet kovassa luukutuksessa. :D Ja sitten mun on vielä aivan pakko hehkuttaa Tomi Joutsenen ääntä. Se murina on kyllä jotain aivan upeeta, ja oi että sitä puhdasta. Rakastan. ♥
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #221 : 10.08.2016 14:18:25 »
Felia, oi vitsi miten nostalgiatripit sain kun mainitsit Escape The Faten! :D Kyseinen bändi oli siis mun lempparini ja henkireikäni joskus yläasteella vuosia sitten, voi niitä aikoja. Niiltä tulee kyllä vieläkin ihan kelpo musiikkia ulos, mä tykkään kanssa Picture Perfect- biisistä tosi paljon! Siinä on niin nätti sanoma. Ja Let Me Be on kanssa niiden uudesta tuotannosta varsin ihanaa hempeilyä, sanat on niin osuvat ja suloiset. Mä niin haluan tuon biisin soimaan sitten joskus mun häissäni.



Mutta se mitä tulin hypettämään on että aaaa Avenged Sevenfold tulee maaliskuussa Hartwallille Disturbedin kanssa! Oon ollut niin pärinöissäni eilisestä asti näiden uutisten kanssa. Avenged siis on mun all time lempparibändini, ja oon odottanut kuin kuuta nousevaa että milloin uutta levyä pukkaisi ulos ja ukot tulisivat tänne pohjoiseen soittelemaan, ja nyt vihdoin keikkauutisia tuli! Ja vielä noin loistavan lämppärin kera, oi euforiaa. Viime Suomen keikka muutama vuosi takaperin oli niin eeppinen ja mahtava, että odotukset ovat korkealla tälläkin kertaa. Viimeksi tosin lämppäri oli vielä loistavampi, Five Finger Death Punch, mutta eipä Disturbedkaan ole ollenkaan huonompi, olen niidenkin musaa luukuttanut aika tavalla. Odotan nyt sitten ihan henkeä pidätellen, että milloin tulee uutisia uudesta levystä! Oletan, että levy tulee ennen tuota Euroopan kiertuetta, joten tässä ollaan jännän äärellä... Hädin tuskin pysyn housuissani!

bannu by Ingrid

Wisteria

  • peilipallo
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #222 : 09.11.2016 19:48:31 »
Abarat, kirjastosta löytymisestä en kanssa tiedä, mutta haluaisin suositella Chambre 12 -albumia Louanelta. Mun mielestä hänellä on hirmu nätti ääni <3
​det mørke vi har gør himlen klar, et andet sted

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #223 : 09.11.2016 20:19:37 »
Abarat, kirjastosta löytymisestä en kanssa tiedä, mutta haluaisin suositella Chambre 12 -albumia Louanelta. Mun mielestä hänellä on hirmu nätti ääni <3

Oi, komppaan tätä ehdotusta täysillä - en muista missä törmäsin kyseiseen nuoreen naisartistiin ekan kerran, mutta keväällä kyllä soi aika usein meidän huushollissa. Ja joo, laulaa kauniisti. Louane myös ääntää mielestäni suhteellisen selkeästi useissa kappaleissa, mikä on tosi kiva. Joskus kun ranska voi olla melkoista puuroa artikulaatioltaan.

repa

  • ***
  • Viestejä: 551
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #224 : 13.12.2016 06:54:45 »
Abarat: Käykö ranskalainen räppi? Tulee heti ranskalaisesta musiikista mieleen Keny Arkana. Se on sen verran suuri tekijä, että saattaisi hyvällä tuurilla löytyä kirjastosta, mutta takuuseen en mene, koska ei se ihan valtavirtaa edusta. : D Hauskan kuulosta on El Matador (jonka lyriikoita en tosin tajua, koska en osaa ranskaa). Sniper -niminen kerää ainaki youtubekatsojia (Brule on kiva biisi, muut tuntemattomia).

Blackon reggaeta oon kuunnellu aina välillä, hauskan kuulosta sekin. Uusin löydös on ranskalaisista on Loo Ranks. Aivan mahtavaa settiä ainaki ne riddimit mitä oon kuunnellu, tosin en usko kirjaston tarjoavan tätä sulle, mutta ansaitsee tulla mainituks. XD

Ei kyllä niin mitään hajua, että löytyykö näistä mitään kirjastosta, mutta kun puheeksi tuli ranskankielinen musiikki, niin... : D

- repa
« Viimeksi muokattu: 13.12.2016 06:59:10 kirjoittanut repa »

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #225 : 18.02.2017 00:52:23 »
Ei hemmetti, tuo Linkin Parkin uusin kappale (Heavy) on aika pettymys. En ole bändin tekemisiä kauhean tiiviisti seuraillut enää moneen vuoteen, mutta olen kaikki albumit kuunnellut kyllä useampaan otteeseen, kun ne on julkaistu ja tuota... muistan kun olin ihan pettynyt A Thousand Suns -albumiin, mutta on siellä joitain kappaleita, jotka menee edelleenkin silloin tällöin. Muistan, kun olin kauhean pettynyt siihen The Catalyst -kappaleeseen silloin kun se tuli, mutta kun sitä ja muita albumin kappaleita tuli kuunneltua enemmän, niin sitten se albumi alkoi tuntua ihan ok:lta. Living Things ja The Hunting Party oli ihan kelpo albumeja ja niitä tuli kuunneltua sitten enemmän... Mutta tuo uusin kappale. Mitä siitä nyt voi sanoa? Silkkaa poppia, eikä pop-kappaleenakaan ole kovin kummoinen, kuulostaa aika vanhanaikaiselta ja mitäänsanomattomalta. LP:lla on monia hyviä rauhallisempia kappaleita, mutta tää uusin ei iske sitten yhtään. Ja vaikka yritän tuota kuunnella uudestaan ja uudestaan ja yritän tykätä siitä, niin en silti tykkää. En kyllä kovin innoissani odota sitä uusinta albumia, jos ensimmäinen singlekin kuulostaa jo tuolta... Tokihan artisti saa tehdä, mitä ikinä haluaa ja LP on ennenkin suututtanut fanejaan kokeiluillaan, mut silti... Ekaa kertaa ikinä tuntuu, ettei tuolla bändillä ole enää mulle mitään tarjottavaa. Kyllä mä varmasti aion kuunnella sen uudenkin albumin sitten kun se julkaistaan, mut en odota siltä liikoja.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #226 : 18.02.2017 01:08:03 »
Oho, enpä ees tiennyt että Linkin Parkilta on tullut uusi biisi! Ja ilmeisesti levykin tulossa? Mulla oli muutama vuosi sitten kova Linkin Park -kausi, mutta se on hiipunut jo aikaa sitten enkä nykyään enää ees muista seurata, mitä yhtyeelle kuuluu. Oli nyt kuitenkin pakko mennä kuuntelemaan tuo kappale, kun kävi kiinnostamaan. Olen kyllä samoilla linjoilla, Kosmik, ei pure minuunkaan tämä. Perustylsä poppibiisi, jossa Chesterin äänikään ei oikein pääse oikeuksiinsa. Sinänsä arvostan Linkin Parkissa tosi paljon sitä, että ne muuttuu ja kehittyy jatkuvasti eikä jumahda mihinkään tiettyyn juttuun ees fanien painostuksesta ja niillä on ihan hirveästi erilaisia biisejä, mutta tämä kappale ei kyllä kolahda minuun oikein millään tasolla. Peruspoppi ei oo se juttu, josta eniten LP:ssä pidän ja jota toivoisin kuulevani.

Minusta A Thousand Suns on muuten LP:n paras albumi! Jos miettii pelkästään biisejä, niin niiden puolesta ei, mutta kokonaisuutena kyllä. Pidän albumin tematiikasta ja konseptista ja siitä, miten biisit muodostavat yhdessä suuren kokonaisuuden. ATS on sen takia edelleen yksi kaikkien aikojen lempparilevyistäni. Sen kuunteleminen on sykähdyttävä ja ajatuksia herättävä matka. Se levy kyllä jakaa hirveästi mielipiteitä, toiset jumaloi ja toiset ei tykkää ollenkaan.


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #227 : 18.02.2017 15:13:07 »
Waulish, mäkin pidän ATS-albumista noin kokonaisuutena. Että kuuntelee koko albumin kerralla alusta loppuun. Yksittäiset kappaleet ei niinkään iske samalla tavalla kuin muissa albumeissa, mutta kokonaisuutena se toimii. :) Mäkin arvostan Linkin Parkissa sitä, että ne tekee asiat omalla tavallaan ja uskaltaa kokeilla uusia asioita, eikä mene ns. fanien ehdoilla, mutta munkin pitää tosiaan valitettavasti todeta, ettei tuo uusin kappale liikuta mua millään tavalla, ja se on harmi, koska lasken LP:n mun yhdeksi suosikkibändeistä kautta aikain.

Lukioiässä ja siinä parinkymmenen ikävuoden hujakoilla toi bändi oli mulle kaikki kaikessa. Julkaisin joskus finissäkin jotain LP-jatkisfikkiä ihan "finiurani" alkupuolella, vaikka lukijoita sille ei ollut nimeksikään. Ja ihmekös tuo, kun kirjoitustaidotkin oli silloin mitä oli ja "fandom" muutenkin on ainakin finissä aika rare. :'D Pitääkin joskus katsoa löytyykö se fikki multa vielä koneelta. :'D Olen LP:n livenäkin nähnyt parisen vuotta sitten ja oli ihan mahtava kokemus ja olen iloinen, että edes kerran elämässäni olen päässyt katsomaan niiden keikkaa. ^^

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #228 : 18.02.2017 20:34:19 »
Pöö! Mitä nyt viime viestejä lueskelin niin Skillet, Babymetal ja Sanni on mun suosikkeja. Tai no siis, mun musiikkimaku on niin laaja, että se yltää iskelmästä rockiin ja metalliin saakka. Myös unkarilainen ja japanilainen musiikki ovat rakkautta mulle!

Siiis mun ehdoton ykkönen suosikkibändeissä on Haloo Helsinki! Oon niin super innoissani, ku heidän keikkansa alkavat taas. Oon jo kolmella keikalla käynyt elämäni aikana, koska fanitus alkoi ehkä siinä 2014 aikaan, eikä niitä keikkoja lähellä ollut kovinkaan usein tai ajankohta ei muuten aina sopinut mun aikatauluihin. Onko täällä jollakulla lempibiisejä HH:lta tai kuunteleeko joku edes sitä?

Toinen asia on se, että mä oon rakastunut tässä kuukauden sisällä Indicaan ihan superina! Heidän musiikkinsa on vaan niin ihanaa, on tullu kuunneltua heidän jokainen biisinsä ja levynsä useampaan kertaan, ja osaan laulaa jo tosi montaa biisiä (oon harrastanu laulua siis jo seiskaluokalta asti eli kuus vuotta, käyn laulutunneilla ja silleen). Mua vituttaa kyllä se, että heidän fb-sivullaan on ilmoitettu viime vuonna että pitävät tauon bändin jäsenten ollessa kuka missäkin, minkä ymmärrän - ovathan he suht nuoria, ja varmasti elämässä muutakin tekemistä kuin bändijutut. Ei sillä, etteivätkö he rakastaisi musiikkia ja bändijuttuja, mutta ymmärrän että joskus haluaa vähän taukoa.
Mennäänpä takaisin näihin kappaleisiin. Johanna Kurkelalla, Haloo Helsingillä ja Suvi Teräsniskalla tuntuu olevan biisejä montakin, joihin voin samaitua ja valuttaa omaa elämääni. Mutta Indican biisit ottaa ja iskee suoraan sydämeen! Heiltä löytyy niin paljon biisejä, joihin voin samaistua ja jotka on ihan mun elämästä. Esimerkiksi Pidä kädestä, Linnansa vanki on sellasia, jotka on ihan ku mulle tehtyjä. Pahinta tänään on myös hyvä sellainen pahan olon biisi, ja Ikuinen virta myös sanoitukseltaan sopiva. Viimeinen jyvä on myös tosi sopiva mun ja mun bestiksen tämänhetkiseen tilanteeseen, ja moni muukin biisi on niin osuva! Etsin Indican laulajan facebookista ja olen ihan sekaisin, kun hän hyväksyi kaveripyyntöni! Vielä en ole uskaltanut viestiä laittaa, mutta enköhän mä joku päivä. Palaisivatpa he pian taas musiikinteon ja keikkojen pariin! :)
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #229 : 09.06.2017 00:43:20 »
Nostanpa vähän tätäkin keskustelua kysymällä, katsotaanko nykyään vielä musiikkivideoita? En ole hirveästi seurannut tuoreempaa musiikkia ja kuuntelen radiotakin aika huonosti. Joskus jos johonkin kivaan törmään, niin sitten googlettelen. Tuli vain niin elävästi mieleen, kun aikoinaan katsoimme siskon kanssa tarkkaan top-listat telkkarista (ja oli radiossakin) ja niissä olivat aina ne musiikkivideot. Joitakin lauluja kuunnellessa vieläkin lävähtää silmien taakse ne musiikkivideot, olivatpa sellaisia joista piti tai eivät. ;) Näkyyhän noita Youtubessa olevan kun katsoo, mutta aloin miettiä, onko nykyään edes enää olemassa mitään sellaista ohjelmaa tai vastaavaa, mistä niitä kukaan katsoisi?

Minun musiikkimakuni on aika monipuolinen mutta omanlainen. Tykkään kaikesta mikä kuulostaa kauniilta ja myöskin siitä, jos on tarttuva rytmi. :) Kuuntelen lähes aina enemmän melodiaa kuin sanoja. (Aika usein tulee pettymys, kun jostain kivasta laulusta katsoo miten ne sanat menevät... ;) Tosin joskus on ollut iloisiakin yllätyksiä.)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #230 : 13.07.2017 13:06:46 »
Ootteko muut löytäny viime aikoina uusia suosikkibändejä/-artisteja?

Yli vuoden vanha kysymys, mutta vastaukseni on ehdottomasti Steve 'n' seagulls
Tutustuin tähän ekan kerran jo keväisellä lapin reissullani ja jo silloin aattelin, et tää on aika siistii. Nyt bändi on tulossa joulukuussa turkuun keikalle ja sinne on ehdottomasti päästävä.
Steve 'n' seagulls on siis coverbändi, mut se tekee siit coveroitavasta biisistä niin omansa, et esimerkiksi kun kuuntelin tätä ekan kerran, en edes meinannut tunnistaa sitä kappaletta, vaikka alkuperäinen kuuluukin omiin lemppareihin.

Pari esimerkkiä mainitakseni
The Trooper (Iron Maiden)  - Steve 'n' seagulls
https://www.youtube.com/watch?v=Li58voy6xXM

Holy Diver (Dio) - Steve 'n' Seagulls
https://www.youtube.com/watch?v=Kzb9IZcPrQE
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #231 : 20.07.2017 21:26:18 »
Vittu, Chester Bennington on kuollut. :'( Linkin Park on ollut yks mun lempi bändejä jo monta vuotta ja pari vuotta sitten näin bändin livenä ekaa kertaa. En voi vaan uskoa tätä. Ja että lähti vielä oman käden kautta. Toi bändi on auttanut mut vaikeiden aikojen yli ja nyt tuntuu tyhjältä. Onneks ehdin näkemään ne livenä edes kerran. Oon jotenkin ihan shokissa. Mä joskus jopa kirjoittelin LP:stä fikkejäkin tänne finiin, niin kova fani mä olin nuorempana. Ihan kamalaa.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #232 : 21.07.2017 07:51:57 »
Järkyttävä uutinen. Sain tietää tästä vasta nyt aamulla teidän viestit luettuani, ja vieläkin on epätodellinen olo. Aattelin ensteks, että tämän on pakko olla vain jokin villi huhu, mutta kaipa se sitten on totta. Ihan järkyttävää. Justiinsa eilen itse asiassa huomasin, että Linkin Parkin uusi levy on ilmestynyt (sehän ilmestyi näköjään jo toukokuussa, mutta en ole seurannut yhtyeen tekemisiä aktiivisesti enää vuosiin niin en ollut ihan perillä), ja kuuntelin muutaman biisin sen alusta. Ja nyt sitten tällainen uutinen.

Chesterillä on ollut rankka menneisyys, mutta kuvittelin ja toivoin (niin kuin varmaan moni muukin), että rankin osuus olisi ollut jo takana. Luin ja katsoin muutama vuosi sitten Linkin Park -fanituskautenani paljon Chesterin haastatteluita, ja hänen avoimuutensa ja positiivisuutensa ja arvostuksensa muita ihmisiä kohtaan teki minuun vaikutuksen. Minulle tuli sellainen kuva, että hänellä oli elämänasenne ja -arvot kohdillaan, ja ihailin kovasti sitä, miten hän oli selvinnyt niin vaikeista asioista toivoaan menettämättä. Hän oli minulle aikoinaan tosi suuri inspiraatio. On sydäntäsärkevää, että hän kaiken jälkeen päätyi tällaiseen ratkaisuun. Tuntuu pahalta. Maailma on menettänyt hienon ihmisen, ja todella moni varmasti jakaa tämän surun. :(


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #233 : 21.07.2017 10:28:34 »
Minäkin kuulin tästä vasta teidän viestien kautta. Surullinen olo. En ole kuunnellu uusinta levyä vielä mutta tarkoitus olisi. Epätodellinen olo, ettei Chesteriä enää ole eikä hän tee enää musiikkia. Stone Temple Pilotsia joskus kuuntelin, niitä biisejä joissa Chester laulaa ja Linkin Parkin levyt löytyy uusinta lukuunottamatta. Muistan kuinka kakarana ihastuin Meteora-albumiin ja bändi on ollut lähellä sydäntä muutenkin vaikka livenä en bändiä koskaan nähnyt. Taas yksi lahjakkuus on joukosta poissa.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2017 11:39:06 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #234 : 21.07.2017 10:44:13 »
Liityn kerhoon. En yleensä tunne ketään julkisuuden henkilöitä, mutta Linkin Parkilla oli oma paikkansa teini-iässä. Ei ole tullut kuunneltua uutta tuotantoa, mutta vanhaa on kiva joskus nostalgisoida. Todella surullista, että tyyppi päätyi tällaiseen ratkaisuun. Kirpaisee ajatella lapsia, jotka jäävät isää suremaan.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #235 : 21.07.2017 16:42:19 »
Oon nyt koko päivän itkeskellyt tän tapauksen takia. Tuntuu vaan niin pahalta. Mietin aamulla jopa, otanko töistä palkattoman vapaan, mut en sitten ottanut ja koko työpäivä meni siinä, että kyyneleet vaan nousi jatkuvasti silmiin ja yritin estellä itkua tulemasta. Kuuntelin musiikkia mun vanhasta puhelimesta töitä tehdessäni ja jouduin skippaamaan kaikki sinne tallennetut Linkin Parkin kappaleet, koska en pystynyt kuuntelemaan niitä itkemättä. Ja nytkin itken kun tätä kirjoitan... Ja mua raivostuttaa ne, jotka haukkuu Chesteriä pelkuriksi tai itsekkääksi. Sellaiset ihmiset ei todellakaan tiedä mitään masennuksesta, jos väittävät tuollaista. Masennus on sairaus siinä missä syöpä ja mikä tahansa muu fyysinen tauti. Pahimmassa tapauksessa masennus johtaa ihmisen itsemurhan partaalle ja sitä ei jotkut näytä ymmärtävän. Tuntuu vaan niin hirveen pahalta Chesterin läheisten, bändikavereiden ja fanien puolesta. Ehkä se Chris Cornellin kuolema otti niin koville, että se oli se viimeinen sysäys, joka suisti Chesterin noin pohjalle. Kun eilen oli ilmeisesti Cornellin syntymäpäivä ja Chester sitten tappoi itsensä just tuona kyseisenä päivänä.

Mä oon itse asiassa joskus miettinyt, miten mahtaisin ottaa tällaiset uutiset vastaan mun lempi artisteja koskien. En kyl olis ihan tällaista surua osannut odottaa, joka tuntuu ihan sydämessä asti ja saa mut näin pois tolaltani. Ruokahalukin on kokonaan kadonnut. En voi edes kuvitella, miten paha olo Chesterin läheisillä mahtaa olla.

Oon edelleen tosi kiitollinen siitä, että sain nähdä ton bändin livenä silloin Himoksella. Se oli mun ensimmäinen konsertti ikinä ja nautin siitä koko elämyksestä täysin rinnoin. Ostin kiertuepaidankin sieltä ja nyt se on mulle entistäkin kallisarvoisempi. Pitää nyt ajan kanssa saada käännettyä suru muistoiksi.

Tiedä sitten, miten Linkin Parkin käy. On vaikea kuvitella sitä ilman Chesteriä. Mun on niin vaikea uskoa tätä todeksi...
« Viimeksi muokattu: 21.07.2017 16:44:44 kirjoittanut Kosmik »

ombré

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #236 : 21.07.2017 19:23:32 »
Ja mua raivostuttaa ne, jotka haukkuu Chesteriä pelkuriksi tai itsekkääksi. Sellaiset ihmiset ei todellakaan tiedä mitään masennuksesta, jos väittävät tuollaista. Masennus on sairaus siinä missä syöpä ja mikä tahansa muu fyysinen tauti.
tämä. varsinkin kun Chesterillä oli takana niin rankka menneisyys. sellasia asioita mitä se oli joutunu kokemaan on varmasti tosi vaikea kestää, ja se, että se pysty elämään sellasten asioiden kanssa ja taistelemaan mielenterveysongelmia vastaan noinkin kauan, on kaikkea muuta kun pelkurimaista ja itsekästä. silti ihan älyttömän surullinen juttu, tuntu kyllä pahalta kuulla.

mä en koskaan innostunu Linkin Parkin uudemmasta tuotannosta, mut niitä vanhoja fiilistelin paljonkin, ja niillä biiseillä oli tosi suuri rooli mun varhaisteinivuosien aikana. otti yllättävä koville kuulla tästä :<

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #237 : 21.07.2017 19:35:30 »
Surullista, miten Chester ei jaksanut enää olla kiinni elämässä. Luulenpa, ettei Linkin Park enää hae uutta laulajaa riveihinsä, varmasti kova kolaus bändin kaikille jäsenille. Chesterin ääni oli niin muuntautumiskykyinen, herkkä ja kaunis. Kuka on kuunnellu uusinta albumia One More Light? Nobody Can Save Me kuulostaa ainakin sanoitusten puolesta synkältä.
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #238 : 21.07.2017 23:49:37 »
Oon nyt koko päivän itkeskellyt tän tapauksen takia. Tuntuu vaan niin pahalta.
Sama täällä. Tämä uutinen on pyörinyt mielessäni oikeastaan koko päivän, ja töissäkin olin moneen otteeseen kyyneleet silmissä, kun mietin Chesterin kohtaloa. Illemmalla pystyin ehkä hetkeksi keskittymään muihin asioihin, kun käytiin ihmettelemässä Tall Ships Races -purjelaivatapahtumaa, mutta jossain taustalla se synkkyys ja epäusko on häälynyt koko ajan. Tuntuu kamalalta kerta toisensa jälkeen muistaa ja tajuta, että tämä on totisinta totta eikä mitään painajaisunta. Minäkään en osaa ees kuvitella, miten paha olo Chesterin läheisillä on, kun minäkin olen jo vähän poissa tolaltani vaikken ole enää vuosiin aktiivisesti kuunnellut Linkin Parkia.

Nähtäväksi tosiaan jää, miten Linkin Parkin käy. Jonkinlainen tauko surutyön vuoksi on varmaan ainakin odotettavissa. Minusta tuntuisi kuitenkin ihan mahdolliselta, että yhtye aikanaan vielä jatkaisi ainakin jonkin aikaa, koska mielestäni Linkin Park ei ole koskaan ollut sellainen yhden miehen bändi, jolla olisi yksi selkeä keulakuva ja kannattelija, vaan kaikki jäsenet vaikuttavat tasavertaisilta ja merkityksellisiltä. Tuntuu silti todella oudolta aatella Linkin Parkia jollakulla toisella päälaulajalla. Ilman Chesteriä sen ehkä vielä pystyisi käsittämään, koska Chester nyt tosiaan on poissa, mutta joku muu laulaja Chesterin tilalla samoja biisejä laulamassa tuntuisi hyvin omituiselta.

Mut se mitä tästä on mulle päällimmäisenä jäänyt, on et koskaan ei voi oikeasti tietää mikä joku käy läpi.
Tätä minäkin olen miettinyt. Niinhän se todella on, ettei kukaan koskaan voi todella tietää, mitä toinen ihminen tuntee tai aattelee tai käy läpi. Yllätysitsemurhia tapahtuu, ja ne ovat aina jotenkin hyytävän pysäyttäviä. Tulee sellainen olo, ettei mistään tai kenestäkään voi olla varma, ja se on pelottavaa. Chester on aina edustanut minulle vaikeuksista selviämistä ja paremman huomisen puolesta taistelemista, ja siksi on erityisen vaikea käsittää, että hän lähti oman käden kautta. Toisaalta hän edustaa niitä asioita minulle vieläkin, koska hän taisteli varmaan loppuun saakka, niin kauan kuin suinkin jaksoi.


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

inukii

  • ***
  • Viestejä: 240
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #239 : 22.07.2017 15:35:47 »
Mun piti kommentoida tänne jo aiemmin, mutta tuli sitten vähän muita kiireitä, enkä oikein tiennyt mitä tästä pitäisi sanoa. Chesterin kuolema tuli mullekin yllätyksenä ja myönnettäköön, että luulin sitä ensin joksikin sairaaksi pilaksi. Niin kauan kuin muistan Linkin Park on kuulunut lempibändeihini, enkä osaa kuvitellakaan sitä ilman häntä.

Olen nyt näiden parin päivän aikana kuunnellut paljon heidän musiikkiaan ja kolunnut läpi tuota uutta albumia, josta en aiemmin ole saanut aikaiseksi kuunnella kuin muutaman biisin. Ei sillä, etten olisi aiemmin pitänyt näistä uusista lauluista, mutta ne ovat niin erilaisia aiempaan tuotantoon verrattuna, että kuuntelin mielummin heidän ensimmäisiä levyjään. Nyt Chesterin kuoleman jälkeen tämä uusi levy on saanut aivan uuden merkityksen synkkine sanoituksineen ja vaikuttaa joka kuuntelukerralla yhä enemmän hänen viimeiseltä avunhuudoltaan ja hyvästeiltään läheisilleen ja faneille. Harmi, että tämä huomioitiin vasta, kun oli liian myöhäistä. Suosittelen kuuntelemaan ja kiinnittämään huomion lyriikoihin.

Kävin muuten tsekkaamassa Spotifysta ja yllättävän moni LP:n kappale oli noussut sekä maailman, että Suomen top-listoille. Vaikka se onkin mielestäni erittäin hyvä juttu ja tuonne massapopin sekaan olikin jo aika saada jotain vaihtelua, niin onhan se aika surullista, että he saavat ansaitsemansa arvostuksen vasta solistin kuoltua. Onhan heillä oma kannatusjoukkonsa aina ollut, mutta veikkaisin, etteivät he ihan lähiaikoina ole enää top-listoille päässeet - ainakaan noin monella kappaleella.
Maybe it's not about the happy ending. Maybe it's about the story.