Vapaa keskustelu > Saivartelija

Musiikki #2

<< < (71/71)

Gogo Yubari:

--- Lainaus käyttäjältä: rosegold - 17.10.2024 10:33:12 ---Mulla tuli nyt kyllä huono mieli tuosta Liam Payne-jutusta ja on vaikea jotenkin sisäistää, että se oikeasti tapahtui. Jollain höpsöllä tavalla sitä tapaa kuvitella, että ei julkisuuden henkilöt kuole tai jos kuolevat, niin eivät ainakaan huomattavan nuorina. En ollut koskaan hurjan iso 1D-fani, mutta oli sellainenkin aika, kun bändillä oli roolinsa elämässäni ja kävin aikanaan heidän Suomenkin keikalla. Niallia olen sitten myöhemminkin kuunnellut.

--- Lainaus päättyy ---

Mulla on hirveän tyhjä olo tän takia. Olin viime vuosien aikana seurannut sitä, kuinka paljon elämä heitti Liamin eteen kaikenlaisia vastoinkäymisiä ja jollain tavalla olin pelännyt, et jotain tällaista voisi tapahtua, mutta nyt kun se pahin mahdollinen sitten oikeasti tapahtui, se tuntuu ihan käsittämättömältä. Jälkeenpäin on tietysti aina turha jossitella, mutta olisipa Liam saanut ajoissa apua päihde- ja mielenterveysongelmiinsa.

En ajatellut, et julkkiksen kuolema voisi tehdä mut vielä tän ikäisenä näin surulliseksi, mutta nyt haluaisin vaan jäädä koko päiväksi kotiin pillittämään.

rosegold:
Gogo Yubari: Minusta on ihan luonnollista, että julkkiksen kuolema voi surettaa vielä aikuisenakin. Mua itseäni järkytti aikoinaan tosi paljon esim. Paul Walkerin kuolema. Tosin nykyään mennyt hänestä maku, kun myöhemmin ymmärsin, että hän alkoi seurustella päälle 30-vuotiaana silloin 16-vuotiaan tyttöystävänsä kanssa.

One Directionissa olemisessa on varmasti ollut paljon upeita hetkiä ja elementtejä, mutta onhan se selvää, että heillä on ollut ihan hirveästi paineitakin siitä ja välillä on varmasti ollut olo, että ollaan sirkuseläimiä kultaisessa häkissä.

Abarat: Tosi mukava kuulla, että musiikki on tuonut positiivisuutta sun elämään. En itse ole oikein "musiikki-ihminen", mutta varmaan country on lopulta rakkain genre. Aloin kuunnella sitä vuonna 2014 ja edelleen se tuntuu kovin raikkaalta ja rakkaalta.

Haluaisin kysyä teidän Spotify Wrappedista. Mulla oli aika paljon biisejä, joita olen kuunnellut jo useamman vuoden ja listalla näkyi vahvasti sellainen viime talven ahdistussetti tiettyjä kappaleita, esim. iben Mä en voi hävii. Kooste väitti kovasti, että viime heinäkuussa kuuntelin hirveästi OneRepublicia ja Taylor Swiftiä ja tätä en kyllä purematta niele :D Mulla ei ole mitään Tayloria vastaan, mutta en hänen musiikkia itse kuuntele.

Hauskana kuriositeettina voin kertoa striimanneeni Robinin Häitä pidelly-kappaleen yli 400 kertaa kesäkuun alun jälkeen. Mulla oli kesällä pahoja mielenterveysongelmia ja tuo kappale oli yksi asioista, joista jaksoin pitkästä aikaa innostua. Ja jonkun aikaa oli myös sellainen tapa, että työmatkalla kuuntelin sen aina viimeisenä ennen töihin tuloa.

Abarat:
Mua alkoi ahdistaa Spotifyn musaseuranta ja tilastot. Esim.viime syksy meni lähinnä musiikkia kuunnellessa ja Spotify kommentoi että kuinka oon kuunnellut niiiiin paljon musiikkia? Just nyt mulla on ilmainen Spotify mainoksineen. Mun musiikkimaku on kutistunut ihan silmissä, oikeastaan musiikki ei jaksa kiinnostaa niin kuin ennen. Erityismainintana Linkin Park-Emilyn ääni ja energia on jotain kiinnostavaa! Mulla on kaikki aiemmat Linkin Park-levyt omana mutta ei tätä uusinta. Just nyt kuuntelen Nick Cave & The Bad Seeds-bändiä. Erityisesti tupla-albumia Abattoir Blues&The Lyre of Orpheus.

Onko teidän musiikkimaussa tapahtunut muutoksia? Mikä on tän hetken lempibändi tai -artisti ja miksi?

Kosmik:
Mäkin ostin Spotifyn mainoksettoman version opiskeluiden alussa, kun tilauksesta saa opiskelija-alennuksen. 8) Ja on sitä tullut käytettyäkin.

Mä en ole ehtinyt/jaksanut kuunnella vielä kokonaisuudessaan sitä uutta Linkin Parkin albumia, mutta tykkään kaikista niistä kappaleista, jotka olen kuullut.

--- Lainaus käyttäjältä: Abarat ---Onko teidän musiikkimaussa tapahtunut muutoksia? Mikä on tän hetken lempibändi tai -artisti ja miksi?
--- Lainaus päättyy ---
Musta tuntuu, että olen aina ollut melko kaikkiruokainen musiikin suhteen, mutta toki enemmän tulee kuunneltua kaikkea vähän raskaampaa. Spotifyn shufflella törmäsin taannoin yhteen saksalaiseen aggrotech-bändiin ja olen sitä luukuttanut nyt tosi paljon menneiden kuukausien aikana. 8D En ole ikinä kuullutkaan tuollaisesta genrestä, mutta jotenkin ne melodiat ja jytät vaan iskee ja olis hieno fiilistellä tota yhtyettä livenä, mutta en usko että se tulee Suomessa pyörähtämään. Ilmeisesti toi genre oli enemmän pinnalla yli 10 vuotta sitten. Löydän aina vähän myöhässä kaikkee tällaista kivaa. Tuntuu, että on tosi vaikea löytää mitään hyviä artisteja, joiden tuotanto kolahtaisi enemmän kuin yhden kappaleen verran, niin olen tosi iloinen löydettyäni tämän bändin. Pitää jossain kohtaa kuunnella enemmänkin tän genren musiikkia.

Olen senkin huomannut, että yhdistän tietyt kappaleet, artistit tai albumit sellaisiin teksteihin, joita olen kirjoitellut samalla, kun olen niitä kuunnellut. Saattaa tulla takaumia niihin teksteihin vuosienkin takaa, jos kuulen jonkun tietyn kappaleen. :')

//Muoks. Kuuntelin vihdoinkin läpi sen uuden Linkin Parkin albumin. En tiedä, miksi mulla kesti näin kauan ottaa se työn alle, koska siis vau. Joissain kappaleissa on jotain niin ihanan nostalgista fiilistä 2000-luvun alun musiikkiin. Yllättäen suosiksiksi nousi vähän popimmat ja rauhallisemmat kappaleet, kuten Stained ja Good Things Go. Overflow on myös jännä. Varsinkin toi Stained jätti mykistyneeksi, koska Emilyn ääni on aivan upea siinä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta