Vapaa keskustelu > Saivartelija

Musiikki #2

<< < (70/71) > >>

Vuorna:

--- Lainaus käyttäjältä: Skorpioni ---Täällä oli aiemmin puhetta Spotify wrappedista. Miltä teidän listat näytti?
--- Lainaus päättyy ---

Mulla top5 koostui seuraavista artisteista: Hozier, Taylor Swift, pehmoaino, Sufjan Stevens ja Nicholas Britell. Hozieria kuuntelin tuntikaupalla parvekeremontin aikana kun yritin blokata äänet pois niin se hänet heitti ykköseksi, mutta myönnettäköön, että myös uusinta albumia Unreal Unearthia on tullut luukutettua syksynkin mittaan. Ansaittu ykköspaikka siis! Taylor Swift on pari vuotta keikkunut top5-artisteissa, vaikka en varsinaisesti mikään superfani olekaan, pari mun läheistä ystävää on näitä superfaneja niin heidän vanavedessään olen omiakin suosikkeja löytänyt. Pehmoainoa en ollut aiemmin kuunnellut, mutta kesän keikka Ilosaarirockissa oli niin ihana, että loppuvuoden kuuntelin hänen biisejään ihan todella innolla! Ja odotan tammikuussa julkaistavaa levyä erittäin paljon <3 Sufjan Stevens oli mulle vähän yllätys, en häntä kovin paljoa ole kuunnellut, mutta uusin levy Javelin kolahti! Ja vanhempaa tuotantoa on tullut siinä samassa myös kuunneltua, niin ehkäpä nelossija on ihan hyväksyttävä. Viime vuoden ykkönen eli Nicholas Britell valahti nyt vitospaikalle, hän on listalla ihan puhtaasti siitä syystä, että sävelsi musiikit Successionin kaikille kausille ja olen viimeiset pari vuotta viettänyt syvässä Succession-kuopassa. Saa nähdä mahtuuko Britell enää ensi vuonna listalle nyt kun Successionia ei enää tule lisää (nyyh).

Kaiken kaikkiaan oikeastaan ihan yllättävä lista! Näistä en varsinaisesti laskisi lempiartisteiksi kuin pehmoainon ja ehkä myös Hozierin, mutta eivät muut listalle mahtuneet mitään inhokkeja ole. Olen jo vuosia seurannut musiikinkulutustani last.fm-sovelluksen kautta, ja sen mukaan viime vuoden kuunnelluimmiksi artisteiksi ovat nousseet myös Mitski ja Olivia Rodrigo. Etenkin loppuvuodesta olen näköjään kuunnellut paljon myös Troye Sivania ja Noah Kahania ;D Käytättekö te muut jotain sovelluksia kuuntelutottumustenne seurantaan? Spotify Wrapped on kyllä aina ihan hauska lisä tähän kulutusseurantaan, grafiikat ovat kivoja ja on hauska saada lisätietoa myös esimerkiksi omasta genrekulutuksesta – tämä vuosi oli esimerkiksi ensimmäinen pitkään aikaan kun ranskankielinen musiikki ei mahtunut edes genrelistalla viiden joukkoon.

Abarat:
Scarlet Valse, Rose Noir, Shinotsukuame, UnsraW, Matenrou Opera... Oon täällä ihan "J-fiiliksissä"! Oon taas ihan rakastunut japanilaisiin bändeihin. Malice Mizer on ehdoton bändikunkku kautta aikain mutta Matenrou Opera on nyt nousussa oman musiikkimaun sisällä. Scarlet Valse on puolestaan mun uusin löytö. Haluan löytää lisää hyviä bändejä ja pureutua sanoituksiin. Onmyo-za on myös kiinnostava. Kamijo, Gackt, Miyavi sekä Klaha = näiden miesten lauluäänet on mainioita. Nyt kiireesti lisää musiikkia etsimään... Muita musainnostuneita? Mitä kuuntelette nyt?

Angelina:

--- Lainaus käyttäjältä: Skorpioni - 06.12.2023 12:58:48 ---Täällä oli aiemmin puhetta Spotify wrappedista. Miltä teidän listat näytti?
--- Lainaus päättyy ---

Mun vuoden ykkösartisti oli Miley Cyrus ja siis en olisi tätä päivää koskaan uskonut näkeväni 😂 En oo koskaan ennen tykännyt, mutta Flowers iski muhun niin lujaa, että kuuntelin sen varmaan tuhanteen kertaan (toisiks eniten heti Cha Cha Cha:n jälkeen) ja siitä inspiroituneena kuuntelin koko ton uusimman albumin läpi. Kuuntelen niin sekalaista musaa, että kohtuu pienilläkin toistomäärillä artistit erottuu ja nousee listalle :D Muut listalla olleet oli Käärijä, Portion Boys, kestosuosikkini Elvis <3 ja Beast in Black - esim. tuota viimeksi mainittua kuuntelin tänä vuonna tosi vähän, mutta joku yks niiden biisi taitaa tulla luupilla tehokuuntelulistalta :D

Toi Wrapped on aina ihan kiva kooste vuoden ajalta, joskin aina välillä vähän epäilen sen tarkkuutta - ei ne nyt ihan metsään oo menneet, mutta... Artistilistausta tarkempana pidän tota top 5 biisilistaa. Siellä mulla oli juurikin Cha Cha Cha, Flowers, Danny Saucedon Tokyo (motivaatiobiisi tulevaa Tokion matkaa varten :'D), KUUMAA:n Tulipalo ja jälleen yksi kestosuosikki, a-ha:n Take on Me.

Ens vuoden Wrappedissa on satavarmasti Arttu Wiskarin Minna, koska se on ihan bängeri :'D

Kosmik:
Linkin Parkin comeback kieltämättä hieman pelotti, mutta nyt kun kuuntelin tuota uutta singleä, olen positiivisesti yllättynyt! Uuden solistin äänessä ja energiassa on paljon samaa kuin Chester Benningtonissa. Mä jotenkin pelkäsin, kun alkoi huhut pyöriä naissolistista, että laulajalla olisi todella korkea ja high pitch -ääni. Jotenkin ajattelin jotain Cyan Kicks -tyylistä laulantaa, mikä itsessään ei ole huono asia, mutta omaan korvaan ei ole se suosikki ääniala tässä genressä. Emilyllä on mielestäni hieno ääniala ja tämä julkaistu single jättää odottamaan lisää kieli pitkällä, jotain hitaampaa olisi mahtavaa kuulla! Chester olisi varmasti ylpeä. <3 Ja tietty harmittaa, ettei Rob jatkanut rummuissa, mutta onneksi hänen paikalleen löytyi asiansa osaava kaveri. ^^ Ihanaa saada uutta musiikkia Linkin Parkilta ja mun mielestä tää Emptiness Machine tuo heti mieleen, että tämä on Linkin Parkia, vaikka jotkut onkin vinkuneet, että olisivat vaihtaneet bändin nimen ja että Linkin Park on kuollut. ::) Niin kuin musiikin historiassa ei olisi koskaan aikaisemmin kokoonpanot muka muuttuneet. ::) Toki tässä on kaikki se traagisuus taustalla ja kaikilla on ikävä Chesteriä, mutta olen iloinen, että menevät eteenpäin ja sitä Chesterkin olisi varmasti halunnut. <3

rosegold:
Mulla tuli nyt kyllä huono mieli tuosta Liam Payne-jutusta ja on vaikea jotenkin sisäistää, että se oikeasti tapahtui. Jollain höpsöllä tavalla sitä tapaa kuvitella, että ei julkisuuden henkilöt kuole tai jos kuolevat, niin eivät ainakaan huomattavan nuorina. En ollut koskaan hurjan iso 1D-fani, mutta oli sellainenkin aika, kun bändillä oli roolinsa elämässäni ja kävin aikanaan heidän Suomenkin keikalla. Niallia olen sitten myöhemminkin kuunnellut.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta