Kirjoittaja Aihe: Päivä ilman Tylyahoa [Draco/Harry - K11]  (Luettu 3101 kertaa)

Tonks

  • Vieras
Päivä ilman Tylyahoa [Draco/Harry - K11]
« : 23.11.2011 19:09:18 »
Otsikko: Päivä ilman Tylyahoa
Kirjoittaja: Tonks (eli minä)
Ikäraja: K11
Paritus: Draco/Harry
Genre: Fluff/Romance/ehkä hieman huumoria
Vastuupavautus: Joanne Rowling omistaa hahmot, ja tää tarina on syntyny mun mielen sopukoissa...

HOX! Tää on mun toinen ficci, enkä oo tottunu kirjottamaan D/H:ta. Älkää tuomitko liian ankarasti :<
______________________________________________

Päivä ilman Tylyahoa

”Hei Potta! Mihin hukkasit Pimeän Lordin? Huuhtelitko hänet viemäristä alas?” -huuto ja ilkeä naurunremakka seurasi Harrya hänen tultua vessasta. Hän oli varma, että törkeyden oli laukonut hänen arkkivihollisensa Draco Malfoy, ja oli oppinut olemaan välittämättä. Olihan hän sentään saanut kuulla ilkeyksiä samalta henkilöltä jo kuuden vuoden ajan.

”Miksi olet noin olen-vihainen-mutten-näytä-kenellekkään -näköinen?” sohvan selkänojan yli nojaava Ron tervehti Harrya hänen saapuessa muotokuva-aukon läpi Rohkelikkojen valoisaan oleskeluhuoneeseen.
”Malfoy”, Harry vastasi ja Ron ymmärsi heti mistä oli kyse.
”Hän on idiootti, älä välitä”, Ron sanoi kannustavasti ja nousi sohvalta ylös. ”Kuule, kysyttäisiinkö Hermionelta jos hän voisi antaa meidän kopioida häneltä vastaukset niihin Binnsin kysymyksiin?”
”Vaikka”, Harry sanoi ja yritti kuulostaa mahdollisimman normaalilta.
Ron kuitenkin huomasi jonkin vaivaavan Harrya.
”Hei kamu, mikä on?”
”Ei mikään”, Harry sanoi ja hymyili oman toivonsa mukaan iloisesti. Ron antoi asian olla.

Seuraavan aamun aamupalalla Harry yllätti itsensä etsimästä katseellaan Malfoyta Luihuisten pöydästä. Harry vilkaisi Ronia, joka tunki pekonia suuhunsa eikä näyttänyt huomaavan mitään, ja alkoi puhua huispauksesta.
”Ron... Huispausharjoitukset ovat lauantaina. Tuletko katsomaan Hermionen kanssa?”
”Mhm...” Ron sai sanotuksi suu täynnä paistettua kananmunaa.
”Vai niin, sehän oli mielenkiintoinen vastaus”, Harry tuumasi ja sai Ronin tyrskähtämään.

*

Harry oli käynyt Tarvehuoneessa katsomassa, jos vaikka löytäisi jotain mielenkiintoista. Hänellä näet oli hyppytunti. Harry käveli ajatuksissaan käytävällä ja oli törmätä johonkuhun häntä hiukan pitempään.
”No mutta Potta, katsoisit eteesi”, kuului laiska ja venyttelevä ääni.
”Mitäs itse hortoilet kun puolisokea hilleri”, Harry maksoi samalla mitalla takaisin.
Malfoy punastui.
”Äläs rupea nimittelemään, Harry”, hän sanoi vihaisen näköisenä.
Harry kohotti kulmiaan.
”Miksi kutsut minua etunimellä?” Harry ehti kysyä ennen kun Malfoy tömisteli ohi ja törmäsi matkallaan tarkasti Harryyn. Mutta jostain syystä se ei tuntunut väkivaltaiselta, pikemminkin kaverillliselta, hellältä. Harry jäi käytävään seisomaan ja katsoi ihmeissään Malfoyn perään.

Harryn tultua oleskeluhuoneeseen häntä odotti innokas vastaanotto. Varmaan kymmenen rohkelikkoa oli häntä vastassa ja huusivat kaikki eri asioita yhteen ääneen, mutta Harry keskittyi Roniin ja Hermioneen, jotka vaivoin pääsivät esiin huutamaaan Harrylle:
”Se Tylyahonviikonloppu on tällä viikolla, huomenna, mennäänhän?”
Ja Harry tunki itsensä ihmismassan ohi Ronin ja Hermionen luo ja pakeni makuuhuoneeseen.
”Mitä Tylyahonviikonlopusta?” Harry kysyi kun oli päässyt sängylleen hengähtämään.
Ronin korvat olivat innostuksesta punaiset. ”Siellä esiintyy huomenna Kohtalottaret, ja minun on pakko muistaa se nimmarivihko, missä se nyt on...” Ron tohisi ja kaiveli laukkujaan.
”Siis oikeasti me tultiin sanomaan siksi, että kuulimme juuri Ronin kanssa että siellä, Tylyahossa, oli siepattu joku Tylypahkalainen joka ilmeisesti oli karannut - ”
”- Se luki Päivän Profeetassa”, Ron sanoi ja nosti päätään matka-arkusta. ”Kuulemma joku kakkos- tai kolmosluokkalainen.”
Harry terästyi. ”Ei kai Tylyahoon meneminen kielletä?”
”Alle kolmosluokkalaisilta”, Hermione vastasi.

*

Harry mietti kuulemaansa vielä seuraavana aamunakin, eli sinä päivänä jolloin heidän oli tarkoitus mennä Tylyahoon.

Siis oli.

Harrya vastassa eteisaulassa seisoi muodonmuutosten ankara professori McGarmiwa.
”Potter”, hän sanoi, ”olen erittäin pahoillani, mutta minun on ikävä kyllä kiellettävä sinua menemästä Tylyahoon. Siellä on siepattu jo yksi ihminen, en halua vaarantaa sinua. Olet kuitenkin - tärkeä - oppilas.”
”Mitä?” Ron älähti.
”Päätökseni on lopullinen”, professori sanoi tiukasti on poistui.
”Tuomme sinulle paljon kaikkea”, Hermione lupasi ja he menivät Ronin kanssa pääportista ulos.

Harryn kävellessä surkeana loitsukäytävää pitkin hän kuuli eräästä luokkahuoneesta puhetta.
”Draco, se ei käy. Tylyahossa on siepattu poika, en voi...”
”Mutta professori - herra -” Harry kuuli tutun, laiskan äänen, joka selvästikin yritti kuulostaa ystävälliseltä ja pyytävältä muttei onnistunut.
”Ei. Se on viimeinen sanani.”
Ja Harry ehti juuri paeta mutkan taakse ennen kun Severus Kalkaros astui huoneesta ulos Malfoy perässään.

Harry käveli Rohkelikon oleskeluhuonetta päin kun kuuli perästään askelia. Hän kääntyi ja näki Malfoyn.
”Mitä asiaa?” Harry kysyi.
Hän katseli Dracon silmiin, hänellä oli kauniit vaaleanharmaat silmät... Äh! Harry ajatteli vihaisena. Täytyy pitää ajatukset kurissa...
Draco tuli vähän lähemmäs.
”Miksei Potta etsi jänniä seikkailuja Tylyahosta?” hän ilkkui.
”Mikset itse?”
Draco hymyili, mutta ihme kyllä ei yhtään kylmästi. Pikemminkin - Harryn mielestä kamala ajatus - flirttailevasti.
”Minulla on parempaakin tekemistä.” Hän tuli vielä vähän lähemmäs ja oli nyt puolen metrin päässä Harrysta.
”Kuten mitä?” Harry kysyi mahdollisimman välinpitämättömästi vaikka yritti samalla pitää aivonsa kurissa melko huonoin menestyksin. Dracolla oli niin nätti hymy... Merlinin pöksyt! Harry hätkähti. Turpa kiinni, aivot!
”Haluatko oikeasti tietää?” Draco kuiskasi lähestulkoon Harryn korvaan.
Harry peruutti pari askelta, mutta Malfoy seurasi perässä.
”E-en tiedä”, Harry sanoi hiljaa. Mitä Malfoylla oli mielessä?
”No sitten minä kerron”, Malfoy sanoi, ”tai... ehkä mielummin näytän...”
Ja hän astui aivan Harryn eteen. Heidän nenänsä melkein koskivat toisiaan. Harry tunsi hänen hengityksensä kasvoillaan. Sitten, aivan yhtäkkiä, Malfoy painoi huulensa Harryn huulille.

Harry ajatteli ensin, että tämä on kauheinta mitä voi tapahtua, mutta hetken päästä hän huomasi, että se oli aika mukavaa. Seuraavana hetkenä kun hän tajusi jotain, hän älysi, että hänen kätensä haroivat Malfoyn vaaleita hiuksia ja että Malfoyn kädet olivat hänen lantioillaan, ja työnsi tämän pois.
”Mitä tuo tarkoitti?” Harry kysyi.
Draco virnisti kädet edelleen Harryn lantiolla.
”Että meidän on aika avata Tarvehuone.”
______________________________________________

Noniin, siinä semmonen :)
Ja tietenki mä rakastan kommentteja ja arvosteluita...
Ja sanokaa jos ikäraja ei oo kohdallaan.

« Viimeksi muokattu: 26.05.2015 03:49:27 kirjoittanut Kaapo »

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Vs: Päivä ilman Tylyahoa [Draco/Harry - K13]
« Vastaus #1 : 23.11.2011 20:37:58 »
Heivaan annicamaria täällä :>

Tää oli kyllä ihan kiva shotti. Tosiaan H/D on mun suosikkiparitus ja tykkään lukea kaksikosta kertovia ficejä. Tosin mielestäni tapahtumat etenivät vähän turhan nopeasti minun makuuni. Olisin pitänyt enemmistä tunteen ja ympäristön kuvailuista, sillä tähän olisi saatu myös pituutta enemmän. Kuvailujen kirjoittaminen ei ole helppoa ja sen oppii parhaiten vain jatkamalla kirjoittamista ja lukemalla toisia ficcejä. Oppiminen on tosi nopeaa ja jos vain jaksat treenata niin ficcienkin laatu paranee huomattavasti, voin luvata sen. Pientä kliseisyyttäkin oli ilmassa, mutta mun mielestä kliseet on yleensä vaan hyvä juttu (mm. Dracon jäänharmaat silmät♥)

Harryn tunnot oli tavoitettu ihan mukavasti, vaikka tähänkin olisi ihan oman kappaleen saanut jo pelkästä kuvailusta. Plussaksi minun täytyy sanoa, että hahmojen väliset dialogit olivat sujuvaa luettavaa ja osa paikoin hauskojakin. Tuossa kohdassa, missä Garmiwa ei suostu päästämään Harrya tylyahoon hämmennyin vähän. En oikeastaan vieläkään tiedä, miksei garmiwa päästänyt Harrya. Tuotakin kohtausta hieman parantelemalla saisi hienoa kuvailua ja yhteinäisempää ja eheämpää kerrontaa.

Muista kuitenkin jatkaa kirjoittamista! Vain harjoitus tekee mestarin, eikä ole oikotietä onneen.

~annicamaria
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

dracolove

  • ***
  • Viestejä: 96
  • Drarryholisti
Vs: Päivä ilman Tylyahoa [Draco/Harry - K13]
« Vastaus #2 : 24.11.2011 17:29:48 »
aika nopeasti eteni. Itse asiassa todella nopeasti.
Oli tämä silti hyvä, ei siinä mitään.
Drarryt ovat melkein aina hyviä (:
When you feel my heat
Look into my eyes
It’s where my demons hide

Tonks

  • Vieras
Vs: Päivä ilman Tylyahoa [Draco/Harry - K13]
« Vastaus #3 : 27.11.2011 16:54:32 »
annicamaria, kiitos kommentistasi. On kiva kun joku vaivautuu kirjoittamaan noin pitkän kommentin :) Tosiaan, en oo mikään D/H -mestari, enemmä diggaan S/R:ää... Mut kiitti kuitenki!
dracolove, kiitos! tiedän et eteni nopeasti, mut en siis (niinku jo sanoin) oo mitenkää mahtavan erikoisen upea kirjottamaan D/H:ta.

iipimoi

  • ***
  • Viestejä: 181
Vs: Päivä ilman Tylyahoa [Draco/Harry - K13]
« Vastaus #4 : 27.11.2011 19:42:30 »
mm joo :) Tapahtumat ja juoni on tosi kivat, mutta kuten jo jotkut sanoivat niin aika nopeasti etenee. Kuvailua voisi olla vähän enemmän, ja tapahtumiin lisätä aikaa ja kaikkea, en usko, että se kauheasti liittyy siihen, että osaako kirjoittaa H/Dta vai ei :D muttamutta tykkäsin kummiskin tosi paljon ja miks ihmeessä mä kiertelen ympäri finiä kommentoimassa näihi ku pitäis kirjottaa omaaki ficciä :D

kiitos & jatkuuhan ? & pus  :-*
If we take this bird in, with its broken leg,
We could nurse it, she said,
Come inside for a little lie down with me,
And if you fall asleep, it wouldn't be the worst thing.

Tonks

  • Vieras
Vs: Päivä ilman Tylyahoa [Draco/Harry - K13]
« Vastaus #5 : 28.11.2011 16:18:56 »
iipimoi, kiitos kommentistasi :) Tää ei kyl valitettavasti jatku, sillä tää oli oneshotti, mut kiva et tykkäsit :)

LadyBassNinja

  • Tuttisoturi
  • ***
  • Viestejä: 28
  • kukkaruukkuepisodi♥
Vs: Päivä ilman Tylyahoa [Draco/Harry - K13]
« Vastaus #6 : 28.11.2011 20:10:10 »
aaaws   :D

taas näitä vakio-lyhyitä kommentteja  ;D
No jaa.

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Päivä ilman Tylyahoa [Draco/Harry - K13]
« Vastaus #7 : 05.12.2011 20:41:59 »
No niin, meikäläinen lukee sitten tämäkin. Ja yrittää saada aikaiseksi oikein pitkän ja rakentavan kommentin.

Aloitetaan pilkunviilauksella:
Lainaus
Harrya hänen tultua vessasta.
tultuaan
Lainaus
Tylyahonviikonloppu
Lainaus
Tylypahkalainen
Lainaus
Tarvehuone
(anteeksi taas lyhyet quotet) Eli nuo kaikki kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

Muita vastaavia seikkoja:
Tässä Hermione sanoi, että Tylyahoon meneminen kielletään alle kolmasluokkalaisilta. Mutta kun alle kolmasluokkalaiset eivät saisi edes mennä sinne, siinä on se lupalappu joka annetaan kakkosluokan lopussa ja sitten kolmannella (tietysti mikäli on se huoltajan allekirjoitus) saa mennä. Ainakin lopussa käytit kerronnassa sekä Malfoyta että Dracoa, joten olisi selkeämpää jos käyttäisit vain toista.

Ja muut pälätykset tästä:
Kuvailua kaipaisin enemmän, mutta jos se ei oo sun laji niin ei sitten. Juoni ja perusajatus olivat hyviä, ja en mä taida olla juuri tällaiseen ennen törmännyt, joka on myös hyvä, koska H/D -ficcejä on kyllä älyttömästi. Tuo etunimi vahingossa -juttu on kyllä niin H/D -klisee kuin olla ja voi, mutta mun mielestä kliseissä ei ole mitään vikaa. Ihmettelen sitä, miksi Harrya ja Dracoa ei päästetty Tylyahoon, ei McGarmiwa ole niin suojeleva Harrya kohtaan. Ja Dracon kohdalla tuohon ei edes kerrottu syytä. Dracon ilkeily Harrylle oli täysin tyyppillistä ja aidonoloista, ja Harryn heitto hilleriydestä oli hyvä veto. Muutkin ovat kyllä jo huomauttaneet, että nopeasti eteni, mutta jos tämä on sun toinen ficcisi niin se on ihan normaalia, mullekin kävi niin. Vaikka et ole tottunut H/D:n kirjoittamiseen, se vaikutti silti varsin luontevalta, ja erittäin Drarrylta. *odota hetki haen iltapalaa, jatkan sit* *takaisin projektin pariin* Sanavalinnat oli hyviä, eikä ollut toistoa. Jatkoakin olisi ehkä kiva ollut tietää, mutta oneshottinakin tämä toimii mainiosti. Paikoittain tämä oli hauskakin, virallisesti kuitenkaan mitään suurta romantiikkaa ei ollut. Tykkäsin kuitenkin erityisesti tuosta kohdasta, missä Draco kevyesti törmää Harryyn, se oli ihana. tuo "Turpa kiinni, aivot!" oli mahtava. Hahmotkin olivat IC, ainoastaan opettajat oli vähän OoC.

(mulla oli kauhea himo kirjoittaa rakentava kommentti)

Kiitos!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Larppa

  • Vieras
Vs: Päivä ilman Tylyahoa [Draco/Harry - K13]
« Vastaus #8 : 20.09.2014 13:07:53 »
No hei  :D

Mulla on hirveä jano, joten kirjotan tän nyt nopeasti. Tykkkäsin, mutta olisin kaivannut kuvailua tosiaan enemmän ja tapahtumat etenivät aika nopeasti. Itsekin hämmennyin opettajista aika paljon. Ja minun makuuni ei ollut suloinen, ei riittävän. Oli ihan hieno siis. Olisin toivonut "puolisokea hilleri" ja "punastui" kohdissa sen jälkeen jos tämä olisi ollut jatkoficci sen että Draco on puolisokea. Tajusittehan?

I pad on nyt hidas kirjottaan, moikka!

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Vs: Päivä ilman Tylyahoa [Draco/Harry - K13]
« Vastaus #9 : 27.09.2014 23:04:33 »
Miete en tajunnut mutta ihan sama, selitä wapissa ;D

Juuh. Olihan tää vähän nopeahko ja muuta mutta tykkäsin paljon :) No eihän se nyt niin kummaa oo jos Tylyahoon pääsy on ollut aikaisemmin luvallista kaikille, eihän kaikek tarvii kaanonin mukaan mennä. Itse yllätyin lähinnä siitä miten nopeasti Hermione ja Ron hyväksyivät tämän ja häipyivät. (arvelen että se oli sellainen "en jaksa kitjottaa tätä kphtausta, äkkiä pois alta" mullakin käy usein noin) Ja tietenkään Minerva ei halunnut päästää Harrya koska sellaiset jännät tyypit kuin Voldemort ja Kuolonsyöjät olisivat voineet vaikkapa siepata Harryn :o Ja Draco, eihän sitä nyt tarvii kaikkea seöittää.
Hihii, flirttaileva Draco saa mut aina fanityttöilemään <3 Söpöä, varsinkin tuo ihana hetki kun Harry tajuaa että Dracon suuteleminen onkin.ihan mukavaa :D
Kivaa lukea taas tällaista kliseistä mutta samalla uudenlaista hattarahömppää :)

-ways
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti