Kirjoittaja Aihe: Glee, Kypsymätön, S | Kurt/Finn  (Luettu 2144 kertaa)

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Glee, Kypsymätön, S | Kurt/Finn
« : 16.08.2011 22:03:42 »
*

Title; Kypsymätön
Author; insatiable
Beta; Merrrí

Fandom; Glee
Genre; angst
Pairing; yksipuoleinen Kurt/Finn
Rating; S

A/N; Ensimmäinen Kinn-ficcini, jonka koskaan tänne nyt oon uskaltautunut laittamaan. Fiiliksen mukaan on syntynyt tällainen angstipätkä. Varoituksen sanana, että Kurt saattaa vaikuttaa vähän OoC'lta tässä, mutta kaikkien surullisempi puoli jotenkin vetää minua puoleensa. Ja ficci on tosiaan Kurt PoV.

Haasteet; Tunne1o, One True Something 2o; One-Shot.

Tämä on omistettu ihanaiselle Zachariakselle, jonka kautta oikeastaan Gleen mahtavan maailman löysin ♥

*

Kypsymätön

Peilin yläpuolella tuttu valo loisti illasta yön hämärään. Katsoin heijastuvaa kuvaa ja ehkä hymyilin sille takaisin, vaikken siitä varma enää ollutkaan. Silmäni näyttivät pohjattomilta niin kuin aina ennenkin, enkä sitä tosiasiaa edes yrittänyt muuttaa.

Kädessäni kasvojen puhdistusliina, joka erotti minut muista samanlaisista. Myös hyvin hoidetut hiukseni vedin ylös jokaisena aamuna, vaikkeivät sitä muut koskaan huomanneet.

Olin se outo ja erilainen ja toisten silmissä ulkopuolinen – joskus omissanikin. Ja vaikka aina juuri sinun laulusi sai minut hyväksi itseni tuntemaan, en pystynyt työntämään pois kaihoa, joka nuottiesi läpi minun sisimpääni hyökyi. Siltikin, vaikka suomasi hymy antoi minulle helpotusta – jos minutkin joskus hyväksytään.

Koska viikon viitenä päivänä sinä minulle kampauksestani soit hymyn ja peukun pystyyn nostamalla näytit kaiken olevan hyvin. Ja kuoron tunneilla vitsin ja hauskuuden varjolla joskus nappasit kainaloosi. Ja kun minä katsoin silmiisi ylöspäin, toivoin sinun vastikkeissasi olevan aina enemmän. Silloin saatoit katsoa takaisin ja olkapäälleni läimäistä kämmenesi, enkä voinut estää naurua karkaamasta huuliltani.

Mutta hetkien päätteeksi silmäsi loistivat jälleen toiseen suuntaan ja herkkä, kypsymätön sydämeni sai kolauksen jokaiseen seinämäänsä.

Ja nyt jälleen peilin edestä noustessani, huomasin taas kirjoittaneeni sydämeeni nimesi yhdeksi yöksi lisää.

Hiljaisena sängyltäni pimeyteen kuiskasin hyvää yötä Finn ja laskin pääni tyynylle. Kasvot niin surullisen ilmeettöminä vaivuin rauhallisiin uniin, joissa en niissäkään koskaan sinua täysin tavoittanut.

*
« Viimeksi muokattu: 11.06.2012 16:35:29 kirjoittanut Yukimura »

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Kypsymätön, S | Glee; Kurt/Finn
« Vastaus #1 : 17.08.2011 18:37:24 »
Kurt!

Komppaan Epikiä - Finn ja Kurt on ehdottomasti Gleen surullisin pari, tai paritus yleensä. En mä ole koskaan oikein edes pitänyt Finnistä, mutta mitä tahansa Kurtin tähden = jos se tahtoo Finnin, sen pitäisi Finn saadakin.

Varoitan jo nyt, että tää on tynkäkommentti, mutta mulla oli kyllä joku juttu, josta mä halusin sanoa jotain. Kai.
Pidin siitä, kuinka olit heittänyt verbit lauseiden loppuun, mutta (vaikka itselläni ei tästä olisikaan varaa sanoa sanaakaan) se kuulosti jossakin kohtaa ehkä liiankin runolliselta. Tai siis minulla pisti silmään. En muista kuinka paljon mä olen ennen sun tekstejä lukenut, enkä siis tiedä, onko niissäkin tämän tyylistä kerrontaa kuin:
Lainaus
Ja vaikka aina juuri sinun laulusi sai minut hyväksi itseni tuntemaan, en pystynyt työntämään pois kaihoa, joka nuottiesi läpi minun sisimpääni hyökyi.
Oikeinhan tuo on ja sitä rataa, ei sanajärjestyksen koskaan arvitse mikään tietty ollakaan ja runnollista tekstiä on ihanaa kirjoittaa, rakastan loppusointuja yli kaiken ja silloin saa kielioppi palttua. Mutta jotenkin olisi ehkä pitänyt tästä virkkeestä enemmän, jos:
Ja vaikka aina juuri sinun laulusi sai minut tuntemaan itseni hyväksi , en pystynyt työntämään pois kaihoa, joka nuottiesi läpi hyökyi minun sisimpääni.
Mutta tämähän on siis vain minun mielipide (ja omat tekstini huomiion ottaen aika ristiriitainen sellainen). Tuollainen sanajärjestys vain sopii musta pikemminkin pelkäksi tyylikeinoksi.
Mutta ei sillä, minähän pidin siitä!

Okei, tässä ei nyt ollut mitään järkeä. Mutta yhteenvetona siis: ihana ficci : )

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Kypsymätön, S | Glee; Kurt/Finn
« Vastaus #2 : 17.08.2011 18:58:44 »
Oi, miä olen tosiaan ollut ihan kikseissä iloissani siitä, että miä sain omistuksellisen Kinn-ficin (: Ja siulta, joka osaat vielä kirjoittaa mielettömän hyvin! Parituksesta ei varmasti tarvitse sen suuremmin kommentoida, sillä se on mulle Gleen OTP - aivan sama kuinka söpöä myös Klaine on. Kakkoskausi oikein lietsoi vielä lisää Kinn-parittajaa sisälläni (esim. kahdeksas jako) ja tässä sitä ollaan. Aina yhtä hyvissä fiiliksissä jo vain siitä, että otsikossa lukee Kurt/Finn.

Se niistä parituksen ylistyksistä, siirrytään itse tekstiin. En tiedä miksi murehdit, että Kurt olisi lipsunut OoC:n puolelle. Itse asiassa onnistuit pitämään Kurtin aika hienosti IC:nä, ottaen huomioon kuinka vaikea hahmo Kurt oikeasti on. Pidin tuosta runomaisesta asettelusta ja lauseenjärjestyksestä, sekä otsikosta. Se kuvaa hyvin niin poikien keskeistä suhdetta, kuin myös minusta heidän omaa sielunmaailmaansakin. Niin kiva kun oisi sanoa, ettei Kurt tehnyt mitään väärää ja Finn on se tarinan roisto, niin se pakkomielle Kurtilla hipoi välillä ihan kunnon ahdistelijan taakkaa.

Anygays, Kurtin haavoittuvaisuus ja tietenkin yksipuolinen suhde on aina sellaista, mikä tekee hahmosta niin hyvän. Ja tässä tuotiin juuri hyvin esille se, miten Kurtin pääkoppa toimii. Todella luonnollinen ajatus, että Kurt itkee yksin yöllä, kuiskaillen ja toivoen, että Finn saapuisi jostain ja kertoisi kuinka paljon tätä rakastaa. Sarjassa koko juttu kuitattiin, että Kurt teatraalisuusepisodin jälkeen antoi jo olla, mutta kyllä miä näen että ne tunteet silti vielä siellä eli (; Ja lipsuen hieman hehkuttamaan fanoniaan, niin minusta kakkoskauella alkoi aika selkeitä tunteita osoittamaan ite velipuoli Finn. No, se siitä.

Lainaus
Kasvot niin surullisen ilmeettöminä vaivuin rauhallisiin uniin, joissa en niissäkään koskaan sinua täysin tavoittanut.

Tämä on niin karu, mutta samalla hieno ja tiivistävä lopetus (valitettavasti se kuvaa myös Kinn-parituksen loppua niin hyvin.) Jäi haikea fiilis, sellainen että teki mieli juosta Kurtin luokse ja halata sitä. Tämä tragediaparitus on älyttömän kaunis. Siun kuvailu ja sanavalinnat sopivat paritukselle kuin nenä päähän ja ängh. Jää varmasti vaivaamaan omaan alitajuntaan.

Haluan vain siis sanoa, että kiitos todella paljon ins-rakas. Tämä oli ihana lukukokemus  :-*

- Zachy
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kypsymätön, S | Glee; Kurt/Finn
« Vastaus #3 : 25.08.2011 23:31:14 »
Heiii!

Etsiskelin tänään jotain uutta luettavaa ja huomasin tämän. Ja vaikka fandom olikin Glee - en siis seuraa sarjaa mitenkään erityisemmin, joten fandom oli minulle hiukan vieras - , päätin silti aukaista ihan vain mielenkiinnon takia.

Tämä oli todella kaunista tekstiä. Ja sanon sen taas, vaikka tiedän toistavani itseäni kun sanon: osaat kuvailla aivan äärettömän kauniisti.
Pidän muutenkin kirjoitus tyylistäsi!

Kurtin tunteet tuli hyvin esille. Varsinkin se, kuinka hän mietti, että jos hänet joskus hyväksyttäisiin. Kurt on muutenkin kiva hahmo, mitä nyt olen niitä jaksoja kahtonut.

Lainaus
Ja nyt jälleen peilin edestä noustessani, huomasin taas kirjoittaneeni sydämeeni nimesi yhdeksi yöksi lisää.
Tämä kohta oli erityisen kaunis. Tai siis tämä osui minuun kaikkein eniten.

Ääh, en tiedä yhtään mitä tästä pitäisi sanoa. Pidin tästä kovasti. En oikein osaa koota ajatuksiani kasaan, kun jännitän lauantaita ja muutenkin hieman väsynyt olen.

Kiitos tästä todella paljon!

Kiittäen, kumartaen ja hattua nostaen,
Natte

// Ja nyt kun muistan, tuo sun ava on aivan ihana!
« Viimeksi muokattu: 25.08.2011 23:38:18 kirjoittanut Natural »


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Kypsymätön, S | Glee; Kurt/Finn
« Vastaus #4 : 31.08.2011 20:31:36 »
O-M-G, oon niin hidas vastaamaan kommentteihin, mutta nyt otan itseäni niskasta kiinni! Ja wää, täällä olikin näin monta, ihanaa ^^

EpikFeil; Sinälläänhän se vähän onkin ja ehkä siksi se niin kiehtookin. Ja Kurtin katseet tosiaan, yhäh ;< Ja niin totta, olis ihana saada niiden kahden löytävän onni, mutta miksi sen pitääkin olla niin vaikeaa tällä parituksella? Ja angstihan on rakkaus! Jau, tosiaan otan tuon päinvastoin, koska ihanaa, jos sai tunteita aikaan!<3'

Oo, ei ollut OoC? Jee, mahtavaa kuulla! Itsekin ehkä tulkitsen Kurtia jotenkin noin, joten ei ole vain siun näkemys ^^ Ja ihanaa, et tää oli ihana, haha :D Ja et ylitulkitse <; Ja mahtavaa, että tästä välittyi tunteet, hiih. Kauheeta kierin kohta itsetyytyväisyydessä tän sun kommenttis jälkeen..

Ihanaa, että tykkäsit ja ehkä joskus lisää, jee :D Kiitos sinulle kommentistasi, muru nr. 2 ! <3'

Solembum; Hih, komppailen siis sinuakin tässä paritushommassa ^^ Ja Finn on joskus vähän... En sano mitään. Haha, hyvin sanottu btw tuo K/F-juttu :D Koska tosiaan, Kurt on niin aww ja näin.

Möh, tynkäkommentit on jees :) Ihanaa, että kuitenkin kommentoit, se on pääasia ^^ Oo, hyvä että tykkäsit! Mutta joo, joskus heittäydyn hiukan runosieluiseksi, joten... :D Ja ei ole näin runollista yleensä, mutta tätä kirjoittaessa tuli jotenkin semmoi fiilis tavallistakin enemmän :) Joten sitten tuli vähän tommoi.. :D Haha, mutta hyvä, että sanoit mielipiteesi! ^^

Ja hyvä, että pidit ja mahtavaa, että oli ihana! Ja kiitokset paljon kommentistasi! <3'

Zacharias; Oi, ihanaa, että olit innoissasi! Yay! ^^ Ja wääw, kiitos! Ihanaa kuulla tuo! ^^ Haha, ehkäpä siun ei tosiaan tarvitse :D Oo, ja tosiaan kasi jakso on kyllä niin aww! Furtjee<3' Ja haha, en tiedä, jotenkin vain tuntui, että se meni sille puolelle. Mutta hyvä, että se tosiaan pysyi IC'nä! Ja Kurt on miunkin mielestä vaativa hahmo kirjoittaa, joten wiuh :) Ja jeij, tykkäsit otsikostakin! Ja totta tuo mitä, sanot, koska no... niin.

Tuopa juuri se on, mikä tekee siitä sen. (Mä vastaan tosi mahtavasti näihin kommentteihin, joo. Varmaan kukaan tajuaa mihin vastan millonki :D) Ja mun päässä on jotenkin ollut se ajatus, että hän öisin tosiaan tekisi näin. Ja joo! Minua ehkä vähän häiritsi se kuittaus, koska se meni jotenkin hiukan nopeasti, mutta noh... Ja haha, ehkä hän tekikin niin:D

Voi, ihanaa, että pidit lopetuksesta! Ja wäw, nyt kun sanoit, niin tuli vähän olo, et aw Kurt anna hali :'> Waa, ihanaa kuulla, että sopivat tuohon ja ää. Kierin tässä hymyssä ^^ Kiitos ihanastaihanasta kommentistasi ja merkkaa todella, että pidit tästä, koska siullehan tää on ^^ <3'

Natural; Jau! Mahtavaa, että aukaisitkin! :) Ja ihanaa kuulla, että oli kaunista. Ja itsensä toistaminen tuon asian suhteen on sallittua, haha :D Kiitos tuosta jälleen kerran siulle! ^^ Ja hyvä, että Kurtin tunteet tuli sun mielestä esille :) Ja Kurt on! <;

Haha, vaikkei ole niin paljoa sanottavaa, niin ihanaa, että kommentoit! Jeij ^^ Kiitän suuresti kommentistasi jälleen!  :-* Ja kiitos! Minäkin rakastan avaani, hihii, koska Ezio <3'

xo, ins