Ficit (kaikki fiktiiviset fandomit ja RPF, pl. Harry Potter) > Toinen ulottuvuus

TSH/LotR, Kuun Valon Paisteessa k11

(1/2) > >>

mirenze:
Nimi: Kuun Valon paisteessa
Kirjoittaja: Mirenze
Fandom: Taru sormusten herrasta
Henkilöt:Legolas Greenleaf/Aragorn
Lajityyppi: tunnustustamista, romantiikka
Ikärajavaroitus: K-11
fandom: Taru Sormusten Herrasta
Vastuuvapaus: Minä en omista kumpaakaan näistä komeista miehistä, He kuuluvat Peter JAcksonille. Mutta halusin kirjotella lempi hahmoistani jotain romanttista
Varoitukset: eikait muuta kun et homo pussailuu?

Kertokaahan, mitä pidätte, tästä.

Mirenzee

Prinssi Legolas GreenLeaf lähti linnan ulkopuolella olevaan metsään, tapansa mukaan siellä miettien aina asioita ja kaikkea muuta . Metsän rauhassa oleskelemaan  että saisi välillä rauhaa ja aikaa itsellensä,siinä hipsittii kevyin askelin valkoinen kaapu yllään ja hopea Tiara päänsä päällä, siinä astellessa läheiseen lampeen  katsellen peili kuvaansa , siten välillä tähtösiä jotka tuikkivat taivaalla ja kuuta mollotttavaa . Siinä kuunvalossa ruvettiin runoilemaan jotain kaunista  Sindra kielellään.

Sillä välin  Aragorn  kuuli jostakin kaukaa puhetta, vai mitä se oli? hän ei saanut selvää sillä ääni oli liian kaukana.. Aragorn ajatteli ottaa asiasta selvää.. sillä hän seisoi linnan suussa, koska oli menossa  juuri tapaamaan legolasta . Pian Aragon lähtikin tallustelemaan ääntä kohti.

Aragorn oli  edennyt jo jonkin matkaa kunnes huomasi lammen reunalla haltijan tai ihmisen . Aragorn huomasin että  se lampeella olevan ihminen olikin  hänen hyvä ystävänsä legolas ja  Aragon mietti itsekseen ”Ah legolas komea mies minkä tiedän ja kuuma pakkaus ah  ja Hänen kauniit vaaleat hiuksensa jotka  kimaltelivat kuun tai auringon valossa ja haluasin palavasti nähdä hänet lähempää..”.


Legolas oli niin hyvin keskittynyt  , eikä huomannut kenenkään kurkkivan  häntä . Lopetettua runon alettiin taas tekemään veteen kuvioita samalla sitten siirettiin katse tähtiin, ja heitettiin vettä taivaalle. Vesi pisarat menivät moneen pieneen osaan kimmaltaen  hetken kunnes pisarat tippuivat  hiljalleen, kuin pienet helmet maahan.

 Nyt Aragorn oli hipsinyt aivan hänen selkänsä taakse, ihmetteli miten Legolas  ei vielläkään ollut huomannut häntä.. noh olihan aragon  kyllä aika hiljaa ja huomaamaton siinä..  ja Aragon siinä sitten ajatteli istahtaa Legolaksen viereen.



Siinä käännytii hissuksiin katsomaan .sillä Legolas näki varjon lähestyvän  ja huomaten siinä ihmisen ei kenet tahansa vaan  komean Aragornin!  hitaasti  Legolas kääntyi katsomaan  paikalle ullutta Aragornia ja sanoi toiselle ” Hei ! Aragon” Legolas sanoi  miehelle ja lisäsi hymyn toiselle. ”Hei Legolas, olin juuri menossa tapaamaan sinua  linnaasi kunnes kuulin täältä metsästä kaunista  ääntäsi ja runoutta” Aragon sanoi ja hymyili hatija prinssille laittaen kätensä toisen olka päälle.

Legolas hymyili kun toinen puhui niin kauniisti ja tunsi sisällään lämmön,joka riehuu kuin liekki suuressa nuotiossa  joka nostatti toista kohtaan suuriakin tunteita.



”olet niin lumoavan kaunis…” Aragorn kuiskasi Legolaksen korvaan  ja ihasteli hänen kauneuttaan.

Legolaksen vaaleat pitkät hiukset jotka  olivat avoinna  tuuli tuulessa hiljalleen ja Legolas siinä vähän punastui toisen sanoista. Hän ei keksinyt mitään sanottavaa joten tyytyi vain  hymyilemäään Aragornille.
”Mitä sinä täällä yksin puuhastelet?” argon kysähti toiselta ja katsoi kysyvästi haltija miekkosta.
”noo tulin tänne miettimään asioita ja olemaan hetken rauhassa” legolas vastasi

”no mä kai taidan jättää sut tänne miettimään asioita josset halua seuraa?” aragoon kysähti ja nousi seisomaan,mutta tunsi kädessään legolaksen kädet jotka veti tämän takaisin istumaan ”Ei älä mee,kaipaan seuraa juuri nyt..” legopas sanoi hiljaa ja katsoi hyvin tummilla silmillää  Miestä.
”okei kyllä mä jään sun seuraan kun noin söpösti pyydät” Aragon sanoi ja hymyili Legolakselle yhä edelleen legolas piteli Aragornia käsistä ja he siinä istuivat vastakkain hiljaa ja  katsoen toisiaan syvälle silmiin.

”aragon mi-minä rakastan sinua!” legolas sai sanottua tunteensa miehelle hiljaa   ja piteli tiukemin toisen käsistä kiinni.



Aragornin suu varmaankin loksahti puolimetriä auki kun kuuli Legolaksen tunnustavan rakkauttaan häntä kohtaan . Aragon mietti En koskaan olisi uskonut että sellainen päiväkin tulisi kun Legolas haluaa oikeasti olla kanssani enemmän kuin ystävänä. ”minäkin rakastan simua Legolas” Aragon sanoi ja laittoi kätensä Legolaksen poskelle ja silitti tätä katsoen syvälle silmiin tuota.

Legolas  tunsi kuin olisi jähmettynyt siihen paikkaan ja tunteen palonsa roihusi sisällään kiivasti kuin villit hevoset rantahietikolla  preerialla.
”entä  vaimosi arwen?” legolas kysyi varovaisesti ja katsoi toisen reaktiota.
”äh ei siitä tullut mitään hän oli lopuksi kauhea akka joten jätin hänet koska rakastan sinua ja vain sinua legolas” aragon sanoi toiselle ja  meni toista lähemmäs ja edelleen  toista hellästi poskesta silitteli ja antoi suudelman ja legolas vastasi Aragornin suudelmaan ja Legolakselta  vieri silmistään onnen kyyneleet kuinka onnellinenkaan hän  onkaan juuri nyt ja olla lähellä rakastamaansa miestä Aragornia.

Aragorn veti Legolasta lähemmäksi.. silloin vasta   legolas  oikeasti tajusin,että Aragorn tarkoitti mitä sanoi.. Hän oikeasti piti Legolaksesta ja aidosti.. Sen tajuttua Legolakselle tuli paljon helpottuneempi olo ja painautui lähemmäksi Aragornia


Legolas hymyili toiselle, ja oli  yhä toisen  lähellä  ja  molemmat katsoivat  kuuta ja sitten taas toisiaan silmiin, ja kuinka onnelliseksi  he tunsivat itsensä. sillä  kun on joku josta pitää  todella paljon on tässä näin juuri nyt lähellä "en ole ennen tuntenut itseäni näin onnelliseksi kuin ole juuri nyt" legolas sanoi ja katsoi onnellisesti Aragornia ilon kyyneleet vierien  silmiin legolaksen silmiin hänen kyyneleensä olivat kuin pienen pieniä helmejä. siinä Aragornillakin pulppusi tunteet ja hänkin kyynelehti ilosta ja työnsi toisen Hiljaa ruohoa vasten makaamaan selälleen, siinä Aragon hivuttautui itsenä legolaksen päälle ja suuteli tuota rakastamaa miestä   antaumuksella  rakkauden kiihkosta. ”Rakastan sinua niin paljon. en voisi olä hetkeäkään sinusta erossa,sillä sydämmeni särkyy jos joudun olemaan liian kauan luotasi pois” Legolas sanoi hiljaa suudelman välistä.  Aragon kuunteli haltija miekkosen sanat ja sanoi ” en minkään voi olla sinusta erossa,olen kanssasi elämäni loppuun asti ja olen aina mukana sydämessäsi jos kuolen pois” Aragon sanoi sillä  hän on tavallinen ihminen ja kuolevainen.
”jos sinä kuolet , niin minäkin kuolen ja olemme yhdessä ikuisesti. siellä taivaan valtakunnan pilvi linnoissa” Legolas sanoi toiselle ja jatkoi  suudelmaa. Molemmat olivat siinä lammen lähettyvillä ja kuun paisteessa toisissaan kiinni, onnellisena ja rakastuneina   ja  puissa tuuli pienesti ja puun lehdet  kahisivat tuulessa ,kuin luoden yöstä tunnelmaa ja melodiaa.[/b]






culliina:
nöm tuota juu. Ajatus Aragornista ja Legolaksesta yhdessä on aina söpö ja suloinen ja ficin perusideakin toimi. Vähintäänkin kuvailua olisin toivonut enemmän ja mieluiten myös motiiveja.
Varsinainen syy, miksi en tähän rakastunut, oli kirjoitus- ja kielioppivirheiden järkyttävä määrä. Kannattaisi lukea vaikka ihan itse läpi, sillä monista lauseista ei saanut edes selvää. Niissä oli mukana täysin ylimääräisiä sanoja (esim. Minä pidän kauniista kukista => Minä pidän perhonen kauniista kukista talouspaperi.). Ilmeisesti olit korjaillut tekstiä ja unohtanut pyyhkiä vanhat osat. Lauseiden pituutta kannattaisi myös karsia tai käyttää edes pilkkua.
Nimet kirjoitetaan isolla eikä Aragorn ole aragon. Jo nimessä esiintyi tälläisiä kukkasia, sillä Kuun Valon Paisteessa => Kuunvalon paisteessa. Myös haltija prinssi on yhdyssana ja mitähän niitä muita nyt olikaan...
Välilyönneissä oli myös korjailtavaa, sillä pilkku tulee sitä edeltävään sanaan kiinni ja sen jälkeen on aina välilyönti. Esim. ...teki näin, koska... eikä ...teki näin ,koska... itseäni häiritsevät tuollaiset todella paljon.

--- Lainaus ---Aragon mietti En koskaan olisi uskonut että sellainen päiväkin tulisi kun Legolas haluaa oikeasti olla kanssani enemmän kuin ystävänä.
--- Lainaus päättyy ---
=> AragoRn mietti: "En koskaan olisi uskonut sellaisenkin päivän tulevan, jona Legolas haluaa oikeasti olla kanssani enemmän kuin ystävänä" tai jotenkin muuten, mutta sivulaudseiden kanssa kannattaa olla varovainen -niillä saa tekstistä helposti vaikealukuista.
Ja oma mielipiteeni on, että suomenkielisessä tekstissä käytetään henkilöiden suomennettuja nimiä, joten Greenleaf= Viherlehti.

Yritys kuitenkin hyvä kymmenen ja toivottavasti en nyt ihan latistanut  :) Betaa suosittelisin erittäin lämpimästi tai lue edes itse. (Betanhan saat laittamalla tänneilmoituksen tai valitsemalla sellaisen täältä) TLOTR-betoja on finissä ihan kiitettävästi, joten löytäminen ei liene edes vaikeaa.

Solembum:
Komppaan culliinaa.

Puolivälissä alkoi ärsyttää liikaa. Kävi mielessä, että hukkuuko sulla silloin tällöin rivit niin, että sanoja eksyy sinne tänne?
Mutta perusideahan oli ihan kaunis ja niin edelleen, jos vain saisit tuota tekstiä muokattua, puolivalmista kun tuntuu oudolta lukea, yleensähän finissä sentään tekstit ovat siistejä ja kokonaisiksi rakennettuja. Kirjoitusvirheet kyllä sallitaan, mutta entä sitten, kun koko teksti vilisee virheitä?
äh, mä en tarkoittanut sanoa sitä mitenkään ilkeästi.
Mutta jos koittaisit vähän saada selkeyttä tuohon rakenteeseen.

mirenze:
Korjailen Tektia parhain mukaan,minulla ku tuppaa tulemaan  kaikissa teksteissä kirjoitus virheitä, ett olen itsekkin huomannu kirjotus virheet ja korjailen niitä aina kun huomaan jonkun virhee.

Jahma:
Ficin idea oli hyvä, ja hahmot vielä parempia ;), mutta komppaan näitä muita myös tässä kirjoitusvirhe asiassa. Sun kannatta myös käyttää kirjakieltä puheenvuoroissakin, koska se sekottatta jonkin verran tai ainakin korjailla piste, pilkku ja kielioppivirheitä:

--- Lainaus ---”okei kyllä mä jään sun seuraan kun noin söpösti pyydät”
--- Lainaus päättyy ---
okei, kyllä mä jään sun seuraksi, kun noin söpösti pyydät.
tai
hyvä on, jään sun seuraksi, kun noin söpösti pyydät.

Sun kannataa lukea tämä viel itse oikein ajatuksella.

Jahma

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta