Kirjoittaja Aihe: Miehiltä ei puutu nenää [S]  (Luettu 2057 kertaa)

Hellitrix

  • Vieras
Miehiltä ei puutu nenää [S]
« : 01.08.2011 21:10:59 »
Nimi: Miehiltä ei puutu nenää
Kirjoittaja: Hellitrix
Ikäraja: S //zougati muokkasi ikärajan vastaamaan uusia ikärajoja
Genre: drama

Tekijänoikeus: Minä en omista HP-maailmaa hahmoineen - Rowling omistaa.
Summary: Mielikuvitus on sairaus.
A/N: Ensimmäinen kunnollinen ficcini Vernon Dursleystä - ja täytyy myöntää, että olen tästä ylpeä.


Miehiltä ei puutu nenää

Autot eivät lennä!”

Mielikuvitus on sairaus aivan kuten naapurien uteliaisuus ja moottoripyörillä auton eteen kaasuttaminen moottoritiellä. Mielikuvitus on vaarallista haaveilua, joka saa lapset tuomaan aseen kouluun ja jengit ryöstämään paikallisen kauppiaan.

On syntistä käyttää mielikuvitustaan itsekkäisiin unelmiin ja häilyä pois realistisuuden turvasta. Miehet haihtuvat pois haaveidensa takia ja kuolevat mitättöminä tyhjätaskuina. Realistinen ihminen tottuu ja sopeutuu osaansa.

Parhaatkin miehet kaatuvat toteutumattomien haaveidensa ja typeryytensä takia. He ostavat lottoarvan eivätkä koskaan voita.  Mielikuvitus luo haaveita ja haaveista sikiää epätoivoisten tavoittelijoidensa epätoivoisia tekoja.

Mielikuvitus on sairaus ja se täytyy estää hinnalla millä hyvänsä.

Miehiltä ei puutu nenää!”

Minun vaimonsisarenpoikanikin oppisi sen vielä.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2015 11:20:17 kirjoittanut zougati »

neww

  • Vieras
Vs: Miehiltä ei puutu nenää [K-7]
« Vastaus #1 : 02.08.2011 01:42:51 »
Miten joku voi kirjoittaa näin loistavaa tekstiä! Täähän oliku jonkun ammattilaisen kirjoittama.. Sanoit että olet ylpeä tästä. No sietää sinun ollakkin, sillä tämä on ihan erinomainen!

.. joo en osaa kommentoida kello puol kaks yöllä kun oon itkeny kolme tuntii potter-elokuvien takia. sorry :---(

Hellitrix

  • Vieras
Vs: Miehiltä ei puutu nenää [K-7]
« Vastaus #2 : 03.08.2011 17:28:23 »
Kiitos positiivisesta kommentistasi, neww!

Brangwen

  • ***
  • Viestejä: 473
Vs: Miehiltä ei puutu nenää [K-7]
« Vastaus #3 : 03.08.2011 21:15:00 »
Kommenttikampanjasta!

Vohohohou! Katsaus Vernon-sedän korvien väliin, epä ole kaunis näky (siis teksti on kyllä uskomattoman hyvä, mutta minäkertojan ajatumaailma on... no, hyvin dursleymäinen).

En siteeraa koko tekstiä tähän syystä siitä, että se ei olisi kovin kehittävää. Sen sijaan poistun hetkeksi ruudun äärestä ihkuttamaan tätä, ja palaan takaisin viiden minuutin päästä, kun olen vähän rauhoittunut ja pystyn sanomaan jotain järkevää.

(5 min tauko)

Kaikki mielikuvituksenkieltäjät pitäisi kieltää lailla. Siitä huolimatta on suorastaan pelottavaa, miten rationaalisia argumentteja minäkertoja esittää mielikuvitusta vastaan. Teksti on selvästi raapaletekniikan taidonnäyte. Kieli on Vernonille sopivaa, ja kielikuvat sen mukaisia. Siispä kaikin puolin onnistunut tuotos, josta kannattaakin olla ylpeä.

Poimintoja;

Mielikuvitus on vaarallista haaveilua, joka saa lapset tuomaan aseen kouluun ja jengit ryöstämään paikallisen kauppiaan.

Vernon edustaa selvästi sitä ihmisryhmää, jotka syyttävät fantasiaa nykynuorison rappiosta. Hienoa, tämä vain kasvattaa vastenmielisyyttäni koko hahmoa kohtaan.

 
Mielikuvitus luo haaveita ja haaveista sikiää epätoivoisten tavoittelijoidensa epätoivoisia tekoja.

Näin ajattelee jokainen, joka on unohtanut haaveilemisen jalon taidon. Edelleen erittäin tyypillistä Vernon Dursleya, väittäisin.

Menee toistamisen puolelle, mutta hyvä, hyvä, hyvä!
There’s a thin semantic line between weird and beautiful. And that line is covered in jellyfish.
-Cecil Baldwin

Hellitrix

  • Vieras
Vs: Miehiltä ei puutu nenää [K-7]
« Vastaus #4 : 13.10.2011 00:44:34 »
Haluan todella paljon kiittää kaikkia kommentoijia, sillä teidän kommenttinne ilostuttavat minua kovasti ja tämä ficci on vielä kaiken lisäksi silmäteräni.  :D Joten... kiitos!

Brangwen: kiitos, olen kanssasi täysin samaa mieltä siitä, että ne henkilöt jotka kieltävän mielikuvituksen, haaveilun ja toivon pitäisi kieltää lailla. Kaikki se "viisas tottuu ja sopeutuu osaansa" sepitys on mielestäni todella inhottavaa.

Jekaterina: kiitos kiitos kiitos! Minäkin haluan uskoa, että Vernon-setä kokee pettyneensä elämään ja siksi suhtautuu niin ankean harmaasti sekä siihen että kaikkeen toiveikkaaseen ja erikoiseen. Potter-kirjoissa (ja -moressa) annettiin ikävän yksipuolinen kuva hänestä enkä pidä siitä oikein minkään hahmon kohdalta. Kukaan ei synny tietynlaisena vaan ympäristö ja henkilön omat päätökset johdattavat hänet siihen minkälainen ihminen hänestä lopulta tulee. Olisi mukava joskus saada nähdä Vernonista hieman inhimillisempikin kuva - vaikka tuskin koskaan miehestä mitenkään erityisesti pidänkään.