Vapaa keskustelu > Saivartelija
Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
Elyon:
Voooooi eieieiei Hilde ;( Mä olin niin toivonu näkeväni sen Salpausselällä. Toi kuva siitä tuolla sairaalassa on kamala.. Ja mä viel kattelin sitä kaatumista ja nauroin, että ei käynyt mitään pahaa.
Mewwie:
Minuakin raivostutti, kun kerrottiin, että ensimmäinen kierros aiotaan uusia. Ja säälitti niin paljon varsinkin Iton ja Koivurannan puolesta. Ito sitten kuitenki hyppäsi uusitulla ensimmäisellä kierroksella ja toisella kierroksella varsin hyvin, mutta ei kuitenkaan niin hyviin hyppyihin yltänyt kuin mitätöidyllä kierroksella. Minä kuitenkin tykkään itävaltalaisista, joten voin kuvitella niiden reaktion, jotka heitä sitten vihaavat...
Toisaalta, kuten on jo todettu, Pointner teki vain työtään, ja piti hyppääjiensä puolia, ehkä vain hieman turhan pienestä tällä kertaa. Toivon tosiaan, ettei tässä olla menossa siihen, että aina kun itävaltalaisilla menee huonosti, niin kierros uusitaan, koska sitten koko lajista menee maku. Eniten tässä ottaa päähän se, että Hofer ilmeisesti pelkää Pointneria, ja on niin Pointnerin talutushihnassa ettei mitään rajaa. Tosin ei tässä voida Pointneria syyttää, hän ei tee mitään päätöksiä kilpailun johdossa, vaan tuomaristo ja jury. Minun mielestäni Pointner on aivan loistava valmentaja, mutta hän ei eilen tainnut muistaa, että urheilu on urheilua ja välillä menee huonosti.
Minä olisin kyllä toivonut, että joku muu sen eilisen kisan olisi voittanut kuin Schlieri. Kofler (paras<3) olisi minusta ansainnut voiton enemmän kuin Schlierenzauer, ja toivonkin että mäkiviikon voitto menisi Koflerille toista kertaa.
Voi ei, tuota Hilden kaatumista... Vaikka en ikinä suuri Hilden fani olekaan ollut, niin silti toivon, että hän paranee nopeasti ja pääsee takaisin hyppäämään ja saa vielä sen huippuvireen takaisin. :)
--- Lainaus ---Kuka voittaa mäkiviikon?
ja
Kuka voittaa tour de skin miehissä/naisissa?
--- Lainaus päättyy ---
Mäkiviikon voittaa (toivottavasti) Andreas Kofler. :D
Tour de skin voisi voittaa miehistä Dario Cologna ja naisissa joku suomalainen, vaikka Aino-Kaisa Saarinen.
// Hihihii Kofler voitti Innsbrukissaa! <3 Ei ehkä ihan mäkiviikon voittoo taija tulla, mut Kofler näytti niiiiiin onnelliselta sen voittonsa jälkeen :D
Mort:
No niin. Nyt on saatu tämän vuoden tourkin pakettiin.
Eihän tässä muuta voi sanoa kuin että kärjessä oli kaksi maailman kovinta naishiihtäjää. Maritille nousu tuotti edelleen vaikeuksia ja Justyna vei ansaitusti voiton. Krista teki kyllä älyttömän loistavan hiihdon tänään. Ehdottomasti Suomen lupaus maastohiihdolle, mutta pakko myös huomioida Niskasen, Ahervon ja Kyllösen suoritukset kiertueella - näistä kuullaan vielä. Sarasoja-Liljan kiertue jäi harmittavasti kesken sairastumisen takia, mutta Riikalla kanssa hatun noston arvoinen kiertue. :) Saksalaiset naiset, Zeller ja Böhler etunenässä, tekivät hyvän kiertueen ja pitkästä aikaa on mukava nähdä piristymistä tälläkin rintamalla.
Miehistä riittänee sanoa vain se, että ei menny ihan suunnitelmien mukaan. Mustille peukut ylöspäin herran asenteen vuoksi. Bauer oli yllättävän vaisu loppunousussa, odotin enemmän. Mutta voitto meni ehdottomasti oikeaan osoitteeseen. Saksalaisten miesten panos ihan kiitettävän hyvä. Manificat olisi ollut mielenkiintoinen haastaja palkintopallille asti, jos eilinen hiihto olisi sujunut paremmin - harmittavan kaukaa joutui lähtemään tänään.
Oli kyllä jännittävin Tour koskaan sekä naisissa että miehissä. Ensi vuonna, kun on taas arvokisat tiedossa, niin Marit varmasti jättää kiertueen väliin. Miehissä tilanne pysyy jännempänä tasaisuuden vuoksi, mutta Cologna-Northug kamppailu on aina mukavaa katsottavaa, vaikka vain ensimmäisenä mainittua kannatankin.
Yhdistetystä sen verran, että kerrankin FIS osasi tehdä jonkin järkevän muutoksen kesken kauden ja ensi viikonlopun kilpailuissa hypätään kaksi karsintakilpailua. :D Epäreilu systeemihän tämä yksi karsinta viikonlopun kilpailuihin on ollut. Häiritseekä muita muuten tämä yhdistetyn selostaja Jani Rajalin? Opettelisi ensin lausumaan kilpailijoiden nimet ja tulisi sen jälkeen selostamaan - tiedän, pieni juttu, mutta kun on tottunut Hannu-Pekka Hännisen selostukseen, niin uuteen totuttelu vie aikansa.
Onko täällä muuten ketään, joka olisi ollut Salpausselällä katsomassa kisoja menneinä vuosina? Ajattelin, että tänä vuonna olisi mahdollisuus kisoja lähteä katsomaan ja olisi kiva tietää kannattaako ostaa lippu 1 vai 2 katsomoon? Mistä on paras paikka katsella kisoja? :)
Röhkö:
Onko finiläisiä menossa Salpausselän kisoihin (=hiihdon maailmancupin osakilpailuun Lahteen)? :)
Itse olen siellä vapaaehtoistöissä ja pääsen ilmaiseksi pari kisaa katsomaan. Aikaisemmin olen ollut siellä katsojana vain kerran.
//nami siirsi viestin oikeaan topikkiin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta