Vapaa keskustelu > Saivartelija

Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta

<< < (10/11) > >>

Tyynis:
Ihan pikaisesti, Pointner tekee työntää puolustamalla hyppääjiään. Mutta kysymys on musta enemmän siitä, että miksi Hofer tekee niin kuin Pointner tahtoo. Itse Hofer kilpailun johdossa päätti lavanlaskusta ja nostosta, joten eikö hänen pitäisi seistä päätöstensä takana?
Ja kun väkisin tulee fiilis, että mäkiviikkoa pedataan Schlierille, niin muistaako kukaan, että niitä kisoja on neljä. Ei sitä autoa tänään jaeta.

whoa:
Itse en kyllä kisaa nähnyt töiden takia, mutta oon jo aikasemminkin miettinyt, et miks esim. Tepes on ollut vuosikaudet liikennevalomiehenä kiertueella. Miks ei sellaisia positioita vaihdeta säännöllisin ajoin, joiden työ vaikuttaa jokaisen urheilijan suoritukseen? Meikän lempiesimerkki tästä on kyl 2005 MM-kisat ja normaalimäki ja miten hitossa se Tepesin kanssa sloveniasta tuleva täysin tuntematon Benkovic pääsi sellasii tuulii hyppäämään et se meni ja voitti koko roskan..   Ajan tällä siis takaa, että miksi Hofer on yhä pääjehuna kaikkien näiden vuosien jälkeen. Okei, ehkä kokemus puhuu puolestaan, mutta ei ne sen (ja juryn) päätökset kovin usein nappiin mene.

Mutta auts Tom. On ihan hiton järkyttävää, kuinka huonot päätökset voi pahimmillaan johtaa siihen, että urheilijan koko vuonna tekemä työ menee hukkaan siinä.

Mort:
Hilde kyllä kaatui pahan näköisesti. Toivotaan, että ei mitään vakavaa.

Tyynis: Niin on Tour de Ski:ssäkin vielä seitsemän osakilpailua jäljellä ja mitään ei ole vielä selvinnyt suuntaan eikä toiseen. Tämä nyt vain on Niemisen mielipidettä, että jos tämän päivän kisassa sössii, niin mäkiviikon voitto on menetetty.

Ja olihan tämä lavojen siirto ja kummalliset tauot omituista toimintaa tuomaristolta.

Vaikka tämä on saattanut kuulostaa siltä, että mulla jotain itävaltalaisia vastaan on, niin asia ei todellakaan ole niin. Kaikki Itävallan joukkueessa hyppäävät ovat kovia urheilijoita. Tämän päiväinen vain oli sellaista mitä en vain koskaan enää halua nähdä.

Jandalle ja Schmittille mun vaan täytyy nostaa hattua, kun herrat vaan jatkavat uraansa, vaikka mitään suurta menestystä ei lähivuosina ole tullutkaan. :)

Mä en myöskään innostunut tästä, että kisat maikkarille siirrettiin, mutta mun täytyy sanoa, että Mertsi selostaa todella hyvin hiihtoa ja Roponen toimii asiantuntijan tehtävässä mainiosti. Ja toisaalta mäkihyppy ja alppihiihto on iät ja ajat tullu maikkarilta - maastohiihto ja yhdistetty vaan vaihtoi kanavaa. Meillä kun äite sattuu seuraamaan yhtä ahkerasti urheilua, niin oli itsestään selvää, että Max meille hankittiin.

leofurioso:
No jaa, liekö rahalla urheilussakin nykyään liian suuri valta. Jotenkin mulle kisasta jäi helkutin paha maku suuhun, ja vaikka yleensä mm. Morgistakin pidän ja osasta muuta itävaltalaisryhmää, niin nyt voisin melkein ilkeästi sanoa, että suksikoot sanonko minne. Sillä jotenkin toi tuntuu epäreilulta muita kohtaan ja eniten ehkä harmittaa Daikin kohtalo ja vielä Hilden loukkaantuminen. Kiitos tästäkin showsta ja Pointner vois mennä niiden tuuletuksiensa kanssa jonnekin, sillä jopa ilme pitäisi silti pitää kurissa. Täytynee kyllä sanoa, että tänäkin vuonna, Pointner, Hofer ja Tepes tulee olemaan ne, jotka tulee kyllä kisat urheilijoista välitämättä ratkaisemaan ja näköjään Sliirille pedataan voittoa. Mä toivon todella, että itävaltalaisista muut kuin Morgi konttais, sillä Morgi nyt on Morgi ja eniten sellainen, joka ansaitsee tällä hetkel mun sympatiat.

Täytyy toivoa, ettei Hilden ura tai kausi ole paketissa, sillä pahakin loukkaantuminen voi näyttää joko tosi pahalta tai jopa ei kummoiselta. Itse on toki vaikea arvioida, kun ei nähnyt kaatumista, mutta toivottavasti ei loukannut itseään pahemmin. Se olisi norjalaisille isku ja kyllä mäkiviikollekin, sillä täytynee sanoa, että varsinainen farssi tää oli tänäänkin kisana.

Täytyy itsekin ottaa kantaa siihen, että olen kyllä äärettömän pettynyt, sillä niin talviurheilu meni YLE:ltä maikkarille ja jopa jääkiekon mm-kisat jne. Mä en käsitä, mitä ongelmia ois muka tullut, jos maksuttomilla kanavilla näkyis talviurheilua, sillä liian harvoin niitä enää näkyy Yleltä, jos koskaan.

sweep:

--- Lainaus käyttäjältä: leofurioso - 30.12.2011 22:27:52 ---No jaa, liekö rahalla urheilussakin nykyään liian suuri valta. Jotenkin mulle kisasta jäi helkutin paha maku suuhun, ja vaikka yleensä mm. Morgistakin pidän ja osasta muuta itävaltalaisryhmää, niin nyt voisin melkein ilkeästi sanoa, että suksikoot sanonko minne. Sillä jotenkin toi tuntuu epäreilulta muita kohtaan ja eniten ehkä harmittaa Daikin kohtalo ja vielä Hilden loukkaantuminen.

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä! Veit sanat suustani. Ja siis joo, onhan tää mäkiviikko, olihan toi tosi tärkee kisa ja olihan toi lavan lasku+olosuhteet ja kaikki tosi kurja juttu, mut kamoon. Se on just urheilua, just sitä itteensä ja ihan oikeasti, aina ei voi voittaa, ei edes Itävalta. Aina on voittajia ja aina on häviäjiä, ja jos tasapuolisuudesta puhutaan niin oliko toi varsinainen kierros sitten juurikaan keskeytettyä tasaisempi kaikkien kannalta. Tuskimpa, eihän olosuhteet ikinä oo kaikille sataprosenttisen tasavertaiset.

Lisäksi mun korvaan särähtää jotenkin ikävästi tuo jatkuva "MILJOONA SVEITSIN FRANGIA!!!?!?!?" hehkutus. En mä tiedä, mutta mun mielestä siinä vaiheessa kun selostajatkin puhuu palkinnosta yhtä paljon kun itse kisasta, menee maku koko hommasta. Ei tuolla kenenkään pitäis hypätä miljoonan frangin takia. Voitontahtoa tietysti saa ja pitää olla, mutta terve järki ei olis pahitteeksi. Tosta Pointnerista vielä semmonen lyhyt huomio, että siitä voi nostaa hattua, että mies tekee työnsä kunnolla ja puolustaa suojattejaan, mutta täytyykö aina mennä niiiin pitkälle? Vaikka kuinka harmittais ja olis kuinka tärkeästä kisasta kyse. Aina ei voi voittaa ja välillä olis mukavaa vaihtelunkin vuoksi jos Itävalta ei kiskois joka narusta ja että aina ei tanssittais isojen tähtimaiden pillin mukaan.

Toivottavasti seuraavien mäkien kisat menis sitten vähän eri kaavalla ja että Hilde selviäis tosta, kieltämättä aika ilkeännäköisestä täräyksestä säikähdyksellä ja ettei ainakaan miehen kausi loppuis tähän, vaikka mäkiviikko pipariksi meniskin.

// Ei oo totta. Sesongen er over for Hilde. Ei ei ei. Looooistavaa. Hilde on murtanut kahdeksannen nikaman selkärangastaan, tai jotain sinne päin. Kausi ohi ja mies ihan romuna, varmasti niin kropan kuin mielenkin suhteen... Hilde parka. Mut ei jessus. Empä muista millon olis viimeks ollut mäkikisan jälkeen tämmönen fiilis...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta