Vapaa keskustelu > Jästitaiteen uudet tuulet

Kuvien tekijänoikeuksista

<< < (2/12) > >>

kuumakisu:
No lol, mut eikö tolla sun logiikallas kaikki esim. julkkiksien kuvat oo kans kiellettyä riistaa, koska niiden lisenssit on niillä kuvaajilla tjtn? Joten jos nyt tälle tielle mennään, niin kaikki avat on kiellettyjä, paitsi omista kuvista otetut?

Lady Dynamite:
Eiköhän disclaimer riitä ihan hyvin tähän hommaan, jos ei riitä nii boohoo mutta henk koht mä en ala ettii niitä kuvia pikselimössösiä paskoja jostain nobodysivustoilta kovalla vaivalla. Mä en sillä edelleenkään tee kellekkään pahaa, deal with it, kuten kukaan ei tee pahaa ficcejä kirjottaessaan.

Meryl:
Eiks tästä vois tehä jonkinlaista kompromissia, ainakin Tumblrin osalta? Weheartitistä kuvia ottaessanne katotte sen osotteen ja linkkaatte, tyyliin kuvat osoitteesta erkkiperttuli.tumblr.com?

Lady Dynamite:
Ai eli jos jokainen kuva on eri paikoista, tekee avoja 50, linkkejä tulee 50 ja esim. mun avatopicissa on yli 2000-3000 avaa, ja niiden kaikki linkit johonkin...? Plus että ne ihmiset siellä tumblrissa ei omista niitä kuvia. Ne ei oo välttämättä niiden iteottamia. Jolloin ne kreditit menee väärään osotteeseen. Musta on ihan riittävää sanoa, että kuvat ei ole omia, eikä niillä ansaita rahaa. Kredittilinkkaus toimis jos yhdestä sivustosta etsitään ne kuvat, ja ois nimimerkit joille ne kreditoida, mut menee vähän pitkälle, et yhden kuvan takia surffataan kymmenen eri linkin kautta etsimään sen kuvan oikea ottaja.

//Nala sano taas kaiken niin viisaasti että oikeen itkettää ♥

Meryl:
Ja sen takia kopioidaan laittomasti? Jos tekee 2000 avaa nii saa olla valmis tekemään ne laillisesti.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta