Vapaa keskustelu > Jästitaiteen uudet tuulet
Kuvien tekijänoikeuksista
Lady Dynamite:
cinnamon, mulla ei ole tietoa miten se olis ns. virallisesti, mut mun mielipide on että riippuu mitä muokkauksia. Ne kuvathan kuuluu niille oikeille ottajille vaikka kuinka niitä muokkais, mutta sähän et sillon väitä et oot ottanu ne kuvat, vaan että oot sen muokannu avaksi?
Mä en ite pyydä avoihin kredittejä ihan siitä syystä, että ne kuvat ja tekstuurit ja fontit joita mä käytän, ei oo mun, vaikka sen kokonaisuuden rakennankin niistä.
Kai se menee niin, että pyydät kredittejä sillon kun sun omaatuntoo ei paina se, että se kuva ja tekstuurit ym. ei oo sun mutta oot silti nähnyt siihen vaivaa.
Dolls:
Miks tää topic on pysyvänä, ihan mielenkiinnosta?
flawless:
--- Lainaus käyttäjältä: Dolls - 24.01.2011 16:50:23 ---Miks tää topic on pysyvänä, ihan mielenkiinnosta?
--- Lainaus päättyy ---
Luultavasti sen takia, että tekijänoikeuteen liittyvät asiat ovat tärkeitä ja on hyvä pitää tämä etusivulla, jotta mahdollisimman moni törmää lukemaan tämän. Lisäksi täällä on vastauksia moneen kysymykseen, joita varmasti tulee yhden jos toisenkin pohdittua. En näe syytä siihen, miksi tämä ei voisi olla pysyvänä, tärkeää infoa sisältävä topa jossa on mahdollista esittää kysymyksiä ja saada niihin myös vastauksia.
(Onneksi tuosta kysymyksestä ei ole ollenkaan aikaa. :D)
MissWeasley:
Mistäs hitosta niitä kuvia sitten revitään jos ei noita saa käyttää? :D
Vai tarkottaako se, että pitää mainita mistä kuvat on...?
flawless:
MissWeasley, luvan kysyminen alkuperäiseltä postaajalta olisi suotavaa, jos luvan saa niin niitä kuvia voi käyttää vapaasti. Kuka tahansa periaatteessa voi ottaa niitä kuvia ja muokata niitä, ei sitä oikein voi estää, mutta Fini ei ole vastuussa käyttäjien tekijänoikeusrikkeistä. Eli jos jotain epäselvyyksiä syntyy, kaikesta on vastuussa itse.
--- Lainaus käyttäjältä: ReginaRiddle - 08.12.2010 17:40:40 ---Eli apua yritän selittää yksinkertaisemmin: Fini ei vaadi teitä tekemään yhtään mitään vaan postaamalla avoja finiin sitoudutte siihen, että ette riko lakeja. Eli modet/adminit ei vahdi onko siellä kreditointeja/disclaimereita vai ei. Mutta jos esim. ylläpitoon otetaan yhteyttä että joku on käyttänyt tekijänoikeuksilla suojattua materiaalia lainvastaiseksi niin sitä silloin käsitellään niin kuin mitä tahansa muuta sääntörikkomusta.
--- Lainaus päättyy ---
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta