Kirjoittaja Aihe: Kingdom Hearts, Kolmas sydän, Sallittu, Angst, Sora/Riku, Sora/Kairi, Riku PoV  (Luettu 1496 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Fandom: Kingdom Hearts I
Disclaimer: Squere Enix ja Disney omistavat mahtavan pelin, molemmat omat hahmonsa ja pelin tarinan. Minä vain tämän tekstin juonen, enkä saa rahallista korvausta.

Title: Kolmas sydän
Author: Odoshi
Genre: Angst, Riku PoV
Paring: yksipuolinen Sora/Riku, Sora/Kairi
Summary: Kuinka se olikaan mukavaa, kun Kairi saapui meidän luoksemme. Me ja Kairi, mutta nyt tarina taisi kääntyä toisinpäin on vain te ja minä.

A/N: Joo tässä on tullut Kingdom Hearts ykköstä pelailtua aika paljonkin ja pakko oli mennä näppinsä näinkin hienoon fandomiin tunkemaan, vaikka vähän epäilyttikin. Kirjoitusmaratoonin ensimmäisen kolmetuntisen aikana en saanut aikaiseksi kuin tämän, joka on reilun sivun verran. Tosin tunnissahan tuo pätkä kirjoitettiinkin ja loput kaksi tuntia löivätkin täysin tyhjää.

Kolmas sydän

Joudun kumartumaan hieman liikkuessani kapeaa tunnelia eteenpäin, seinämistä lähtevät juurakot takertuvat vaatteisiini ja mullan tuoksu takertuu hengitykseen. Korvia kuitenkin vihloo kuiskuttelu, ei raapivat juuret tai mullan haju ympärillä.
 
Astun avarampaan tilaan suoristaen selkäni, ettekä te huomaa tuloani. Kuinka se olikaan mukavaa, kun Kairi saapui meidän luoksemme. Me ja Kairi, mutta nyt tarina taisi kääntyä toisinpäin on vain te ja minä.

”Tämä on meidän salainen paikkamme, eikä tänne saa tuoda ulkopuolisia.”

”Riku! Kairi on ystävämme…” Sora puolustaa ja selän takana vilahtaa peitetty kuva heistä molemmista raapustettuna kiviseinään. Ikuisesti pysyväksi kuvaksi heistä kahdesta.

”Äh, olkoon.” Astelen ulos luolasta; en kuulu heidän seuraansa.


Vuodet kuluivat ja meistä tuli yhtä. Kaikista kolmesta, mutta katsoessani sinun sinisiä silmiäsi ja hullunkurisia ilmeitä huulilta, joita et osannut hallita tunsin halua halata sinua. Olla taas kahden; en halunnut tyttöä meidän väliimme. En edes Kairia, vaikka pidinkin tytöstä ystävänä.

Kairi oli kuitenkin tuonut meille uuden valonpilkahduksen elämään; toisia maailmoja on olemassa jossain tuolla. Sieltä tyttökin oli tullut, meren tuolta puolen.


”Nukkukaa hyvin, että jaksatte nousta huomenna”, Kairi toteaa seisoaessaan laiturilla meidän lähtiessä kohti kotejamme. Vilkaisen Soraa syrjäsilmällä ja näen hymyn hänen kasvoillaan. Vastaan hymyyn toispuoleisella virnistyksellä. Paopu-hedelmä taskussani saa sormet ympärilleen heittäessäni sen Soran syliin hänen ottaessa se vastaan hämmentyneenä.

”Mitä?”

”Se on Paopu-hedelmä –”

”Joo, tiedän.”

”Ja kun kaksi ihmistä jakaa sen toisilleen heidän kohtalonsa kietoutuvat yhteen. Tiedäthän -”

(- he rakastuvat ja elävät elämänsä onnellisesti yhdessä loppuun asti. Suloista, eikö?)

Soran kasvot punehtuvat nopeasti ja katse harhailee jonnekin minun olkapääni yli. Huvittavaa, etkö osaa katsoa silmiin? Astun pari askelta lähemmäs sinua ja kumarrun vasten kasvojasi; olet aina ollut minua lyhyempi. Katseesi katsoo kuitenkin vielä ylitseni ja käännyn katsomaan.

Kairin kasvot punoittavat kauniisti poskipäiltä, hiukset heiluvat pehmeässä tuulessa ja taivaanrantaan laskeva aurinko saa kaiken näyttämään kauniimmalta. Hymy osoitettu vain Soralle, ja hänen hymynsä omistettu vain Kairille.

”Se on vain tarua. Se Paopu-juttu.”

Kävelen pois ja jätän Soran seisomaan laiturille, kahden silmäparin tuijottamaan toisiaan. Haluan olla yksin, mutta ette te minua seuraisikaan. Huomenna lähdemme kohti uutta maailmaa, jossa minä muutan itseni vahvemmaksi. Niin vahvaksi, ettei enää tunteeni sinua kohtaan satuttaisi itseäni.

Sydämeni on liian heikko rakastamaan.
(Enkä minä tahdo olla teidän tiellänne.)

Pilviverhon takana, jossain horisontissa elää minun uusi alkuni. Jossain muualla vapaana kaikesta.
Vahvempi kuin särkynyt sydämeni (joka ei osannut edes sanoa: ”Minä rakastan sinua, Sora.”) kuljettaa minua eteenpäin, kun merituuli puhaltaa hiuksiani ja aaltojen peuhaaiminen vasten venettä kantautuu korviini koko mielen täyttävänä lauluna.
Ne olisivat hyvästit.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 17:07:06 kirjoittanut Yukimura »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Naminé

  • Vieras
Vs: Kolmas sydän, Sallittu
« Vastaus #1 : 02.02.2011 10:20:32 »
Okei nyt oon lukenu tän neljä viis kertaa läpi niin ehkä vois jo kommentoidakin.  :)

Tämä on ihan älyttömän kauniisti kirjoitettu. Nuo virkkeet ovat sellaisia hienoja, eivät seuraa kieliopillisia rajoja vaan olet yhdistellyt niitä hyvin.

Lainaus
Joudun kumartumaan hieman liikkuessani kapeaa tunnelia eteenpäin, seinämistä lähtevät juurakot takertuvat vaatteisiini ja mullan tuoksu takertuu hengitykseen.
Esimerkiksi tässä. En osaa selittää mitä ajan takaa, mutta pidän älyttömästi tällaisesta kirjoitustyylistä.

Tuo summary kohta on nätisti sanottu, Rikua käy sääliksi. Tuosta saa hyvän kuvan siitä, miltä Rikusta tuntuu.

Minusta ficin loppu on jotenkin vielä paljon parempi kuin alku, ensimmäisistä sulkeista asti. Varsinkin kaksi viimeistä kappaletta ovat ihania. Niin surullisia. Ja kauniisti sanottuja. Ihan riipaisee Rikun puolesta. Onneksi tiedäntiedän että Riku on Soralle kuitenkin tärkein.

Olet hyvin saannut ujutettua tähän jo Rikun syitä siihen, miksi tämä tavoitteli voimaa pimeän puolelta.
Lainaus
Huomenna lähdemme kohti uutta maailmaa, jossa minä muutan itseni vahvemmaksi. Niin vahvaksi, ettei enää tunteeni sinua kohtaan satuttaisi itseäni.
Varsinkin tässä tulee sellainen olo, että Rikulla on maailman paras syy tehdä juuri mitä hän haluaa.

Soran ja Kairin väleistä saa sellaisen ihanan viattoman kuvan, Sora piilottelee luolan piirustusta, ei sano mitään. He ovat viattomasti yhdessä, hymyjä ja sellaista.

Ja olet käyttänyt sulkeita loistavasti! Juuri sellaisia näitä ei voi sanoa asioita, ajattelen kovasti, leikitään että kuulet, mutta älä silti. Ihan loistavia niin kuin sanoin. Varsinkin tuo viimeinen on kaikista paras. Keskellä virkettä ja silti niin siihen kuuluva, taitoa.

Lainaus
Kaikista kolmesta, mutta katsoessani sinun sinisiä silmiäsi ja hullunkurisia ilmeitä huulilta, joita et osannut hallita tunsin halua halata sinua.
Tätä jouduin miettimään ja lukemaan useamman kerran, ennen kuin tajusin mitä haettiin.
Mistä tulikin mieleen, että tämä on niin kivasti pilkutettu, ettei mitään rajaa. Sopi todella hyvin Rikun ajatuksiin ja tekstin tunnelmaan.

Kiitos ihan mielettömästi KH on parasta ja Sora/Riku on rakkaus. jos vaikka uusi versio ilman Kairia  ;)
Naminé

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kolmas sydän, Sallittu
« Vastaus #2 : 03.02.2011 04:10:33 »
Kommenttikampanjasta päiviä!

Öööh... Mitäs nyt sanosin, no ainaskin olen kokonaan samaa mieltä kuin Naminé. Tykkäsin kovasti ja tälleen. Ja hehhee kirjoitit KH:taMillonkas toteutat sen mun hienon idean jonka heitin sulle? Kuvailu ol aivan ihana. Joo tuo otsikko, fandomi ja kirjoittaja johtusko vaan siitä, että oon tainnu lukea suurimman osan sun teksteistä, mitkä vaan oon voinu vetivät puoleensa. Enempää en osaa sanoa.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Kolmas sydän, Sallittu
« Vastaus #3 : 04.02.2011 02:50:04 »
Oho, tähän on tullut kommenttia! o/

Naminé, kuinka olet noin monesti tämän innostunut lukemaan? No, mukava kuulla sillä aluksi minua hieman pelotti rueta leikkimään tämän fandomin kanssa, saati sitten julkaista se finissä. : D KH on kuitenkin niin hieno fandom, että aluksi mietin pitkään uskallanko rueta rikkomaan niin hienoa tarinaa. Uskallan siis kirjoittaa toistekin. Mukavaa, että olet pitänyt tuosta tyylistä, eivätkä sulutkaan tuntuneet sinne tyrjätyltä. Joo, se yksi lause oli kyllä hieman sekava tosiaan, mutta hyvä jos se nyt ei jäänyt vaivaamaan. Kiitokset todella paljon kommentistasi ja Sora/Rikua tulee kyllä lisää, koska se on rakkaus (ja ihan varmasti canonia >:3)! <3

Natural, niin olet tosiaan tainnut lukea aika monta tekstiäni ja hienoo, että lähdit lukemaan myös koohoota, vaikka tosin sinultahan se nyt ei tullut toisaalta yllätyksenäkään. : D Mukavaa kuulla, että miellyttä enkä ollut sinun lempihahmoasi (ykkösestä) mennyt pilaamaan fikkailuillani. :''D Kiitokset kommentistasi! En taida ees haluta muistaa mikä se sun hieno ideas oli. XD

Kiitokset myös muille lukeneille. <3


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Kolmas sydän, Sallittu
« Vastaus #4 : 04.02.2011 11:17:41 »
Epikki, oli hauskaa huomata, että sinä olet eksynyt lukemaan juuri nimenomaan RikuSoraa, koska et juurikaan pidä näistä slashailyistä tässä sarjassa. :D Ihanaa kuitenkin, että olet tykännyt parituksesta huolimatta ja vielä hienompaa on kuulla, että olen onnistunut hahmojen kanssa, koska se oli heti se toinen askel mitä pekäsin tämän julkaisussa. Ensimmäinen oli se fandomiin sekaantuminen, mutta ilmeisesti tässä kävi ihan hyvin.  ::) Ja sain siut itkemään, kyynelehtimään ja ja ja. O.O hurjaa, mutta hienoa jos oon osannut herättää jonkinlaisia tunteita ja haikeutta tässä niin.

Kiitokset siis kommentistasi!  :-*

Jänskättää en osaa vastata kommenttiin viksusti jee väsy väsy


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”