Kirjoittaja Aihe: Mitä Severus on. [S,SK]  (Luettu 5402 kertaa)

raato

  • ***
  • Viestejä: 116
Mitä Severus on. [S,SK]
« : 05.10.2007 18:54:43 »
Mitä severus on.

* * * * *
 
author. raato
rating. S
genre. angsty, oneshot
characters. Severus Kalkaros, Albus Dumbledore, Lordi Voldemort
beta. Popka
summary. Arkkipahis Severus Kalkaros näkee unia.
disclimer. Emme tienaa tästä rahaa emmekä edes unissamme kehtaisi väittää omistavamme näitä ihanan herkullisia hahmoja.

A/N: Tämän tarinan tarina on monivaiheinen ja kulmikas, mutta lyhykäisyydessään tästä piti tulla pitkä tarina. Kirjotin seitsemän lukua, joista hylkäsin viisi ja tämä on toinen jäljelle jääneistä.

Kirjoitettu ennen DHta. 

//: Miksi mä olin kirjottanut summarryn Snape kun kerta tarinassa on Kalkaros?

* * * * *


Kun Severus Kalkaros aamulla muisti unensa, se oli poikkeuksetta se sama. Hän saattoi nähdä muitakin unia ja usein hän heräsikin niistä kylmässä hiessä tai omaa kättään purren, mutta yksi uni oli ainoa, jonka hän ikinä muisti.

Siinä hän istuu huoneen lattialla. Se on baarin yläkerrassa oleva yösija, sellainen johon ihmiset tulevat nukkumaan ja ajamaan partansa. Severus ei unessa pysty tunnistamaan, minkä baarin huone se on. Se saattaa olla Kolmen luudanvarren yläkerrassa, tai Kiehuvan kotkanpään tai minkä muun tahansa baarin yläkerta; hänen oli tapana viettää öitään milloin missäkin silloin nuorempana.

Hänellä on siinä lattialla edessään mutkikas liemenvalmistus meneillään ja hän tuntee oman jännityksensä kun hän varovasti tiputtelee tippa kerrallaan aineita hiljaa porisevaan liemeen. Hän tietää, että hän tarvitsee vain yhden tipan enää, ja hän saisi tehtyä jotain suurenmoista. (Valveilla ollessaan hän ei ikinä pystynyt muistamaan mitä, mutta se oli jotain tärkeää.) Juuri kun hän on lisäämässä sitä viimeistä pisaraa, huoneen ovi avautuu ja Pimeyden Lordi astuu sisään. Hän on kasvoton ja muodoton hahmo, mutta Severus pystyy tunnistamaan hänet.
- Severus. Sinä pärjäät hienosti. Todella hienosti. Olen ylpeä sinusta.
Lordi puhuu siihen tapaan vikisevällä äänellä ja se saa Severuksen käden tärisemään. Hän ei voi lisätä sitä tippaa, jos hänen kätensä tärisee. Hän tarvitsee vain yhden tipan, eikä voi ottaa riskiä lorauttaa suurempaa määrää lientä.
Pimeyden Lordin ääni kuuluu hänen korvissaan ja se saa hänet ärsyyntymään. Hän haluaa että mies lähtee, jotta hän voi viimeistellä liemen. Mutta hän ei voi sanoa vastaan. Ei tietenkään, joten hän vain puree hammastaan ja koettaa kestää.

Kun hän vihdoin nostaa katseensa, Lordi on kadonnut. Hyvä, hän ajattelee, nyt hän voi viimeistellä liemen.
Mutta juuri kun hän uudelleen kohottaa kätensä, ovi avautuu jälleen. Tällä kertaa sisään astuu Dumbledore, joka kävelee rauhallisesti hänen viereensä ja hänen silmänsä tuikkivat, kun hän alkaa puhua.
- Minä luotan sinuun. Ymmärrätkö, minä uskon sinuun. Minä tiedän että sinä olet luottamukseni arvoinen.
Ja jälleen kerran häiriö estää häntä lopettamasta hommaansa. Häntä harmittaa ja ärsyttää ja hän haluaisi jälleen käskeä tulijaa häipymään, mutta ei tee sitä.
Sitten myös Dumbledore lähtee.
Nyt Kalkaros ajattelee, ettei kenelläkään ole enää syytä tulla häntä häiritsemään. Hän hämmentää lientä uudelleen ja kohottaa kätensä kun ovi kolmannen kerran avautuu. Se on Pimeyden Lordi ja hänellä on kasvoillaan vakava ilme.
- Minä tiedän että se vanha homekorva kävi täällä, mutta minä luotan sinuun. Ymmärrätkö, minä uskon sinuun. Minä tiedän että sinä olet luottamukseni arvoinen.
Hän toistaa täsmälleen samat sanat, jotka Dumbledore sanoi hetki sitten. Kalkaros hämmentyy ja hän ei pysty enää lainkaan keskittymään liemeensä.
Kun ovi sitten jälleen avautuu, Pimeyden Lordi puhuu edelleen. Dumbledore astuu hänen eteensä ja puhuu Kalkarokselle vakava ilme kasvoillaan:
- Minä tiedän, että Voldemort on täällä. Mutta Severus, sinä pärjäät hienosti. Todella hienosti. Olen ylpeä sinusta.
Ja molemmat miehet hokevat toistensa sanoja kuin mantraa, kunnes Kalkaros ei enää kestä sitä. Hän alkaa huutaa ja käskee heidät pois huoneestaan ja jättämään hänet rauhaan.

Pimeyden Lordi lähtee ensimmäisenä, kasvoillaan petetty ilme.
Kun Dumbledore menee hänen peräänsä, hänen kasvonsa ovat vain surulliset. Ja silloin Kalkarso jää yksin.
Hän tuntee helpotusta, mutta kun hän kääntyy liemensä puoleen, hän huomaa, että se on kiehunut yli ja tuhonnut lattian. Hänellä ei ole enää viimeistä ainesosaa ja koko työ on ollut turhaa.

Uni on lähes sama joka kerta. Joskus se, mitä miehet sanovat tai missä järjestyksessä he puhuvat, muuttui mutta yksi asia pysyi aina:
Pimeyden Lordi tulee aina ensimmäisenä ja Albus Dumbledore lähtee viimeisenä. Severus on miettinyt tätä siitä lähtien kun ensimmäisen kerran näki sen unen.

* * * * *
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 10:46:38 kirjoittanut nami »
Me vaan vähän leikitään.


FanFic100

Hullu_93

  • Vieras
Vs: Mitä Severus on. [G,SK]
« Vastaus #1 : 06.10.2007 20:33:59 »
Jatkoa, jatkoa, jatkoa.... Tämä on vielä alkumetreillä, mutta näyttää jo lupaavalta.  :D

raato

  • ***
  • Viestejä: 116
Vs: Mitä Severus on. [G,SK]
« Vastaus #2 : 07.10.2007 08:47:33 »
Hyvä että näyttää lupaavalta, mutta kyllä se on oneshot.  :D

Kiitos kommentista.
Me vaan vähän leikitään.


FanFic100

sileas

  • Vieras
Vs: Mitä Severus on. [G,SK]
« Vastaus #3 : 08.10.2007 15:56:30 »
En nyt ole ihan varma mistä puhun, mutta muistan lukeneeni sun fikkejä aikaisemminkin. Tai ainakin mulla oli jostain toisesta syystä korkeat odotukset tätä fikkiä kohtaan, ennen kuin aloitin lukemisen.
Luin A/N:n vasta fikin jälkeen, mutta jo fikkiä lukiessa tuli sellainen olo, että tämä on pala jotain tarinaa. Ei sen puoleen, minusta tämä toimii tällaisenaankin loistavasti. Kuitenkin ehkä kerrontatapa tai joku muu pikkuasia saa tämän tuntumaan ehjältä palaselta.
Uni, jota tekstissä kuvaillaan on todella unimainen. Tavallaan täysin mahdollinen, mutta mahdottomuudessaan unenomainen. Erittäin realistisen tästä teki tuo sulkujen sisällä oleva lause:
Lainaus
(Valveilla ollessaan hän ei ikinä pystynyt muistamaan mitä, mutta se oli jotain tärkeää.)
Samaistun tuohon.. :) Vähän ihmettelin sulkujen tarkoitusta, olisi minusta toiminut ihan hyvin ilmankin ja säilyttänyt selkeytensä.

Tykkään fikeistä, joita lukiessa saa käyttää oikeasti aivojaan tajutakseen mistä on kyse. Tässä oli ajatus (erittäin hieno ajatus, jos saan hypettää) ja toimiva tunnelma. Otsikko oli  hyvä ja antaa tekstille vielä lisää maustetta. Niin kuin minun mielestäni hyvän otsikon pitääkin.

Viimeinen kappale oli upea ja minä ihan tosi rakastuin siihen. Tein siitä omat tulkintani, jotka saattavat olla aivan erilaiset kuin ne mitä olet ajatellut kirjoittaessasi. :D
Kuitenkin, kiitos siitä, että herättelit minut ajattelemaan tarkemmin Severuksen sielunmaisemaa. Nautittava teksti kaiken kaikkiaan, enkä pettynyt vaikka paljon uskalsinkin odottaa.
Pidän tyylistäsi.

raato

  • ***
  • Viestejä: 116
Vs: Mitä Severus on. [G,SK]
« Vastaus #4 : 08.10.2007 16:26:07 »
Kiitos sileas. (:

Mun on pakko kommentoida tuota kommenttiasi, sillä se teki muhun ison vaikutuksen. Oikeesti tuntuu hyvältä kuulla että jotain olet saanut tästä irti. (:

Lainaus
Tykkään fikeistä, joita lukiessa saa käyttää oikeasti aivojaan tajutakseen mistä on kyse. Tässä oli ajatus (erittäin hieno ajatus, jos saan hypettää) ja toimiva tunnelma. Otsikko oli hyvä ja antaa tekstille vielä lisää maustetta. Niin kuin minun mielestäni hyvän otsikon pitääkin.

Usein kirjoitettuani jonkin tekstin, tulee sellainen olo että onko tää nyt liian kummallinen ja 'vaikea tajuta'. Ehkä se kuitenkin johtuu siitä että itse pyrin myös ajattelemaan jotain samalla kun kirjoitan. Ja hyvä että olet tästä löytänyt myös sen sisällön ja ajatuksen. :)

Otsikoista täytyy sanoa sen verran että itse henkilökohtaisesti rakastan niitä. ;) Parhaimmillaan ne ovat osuvia huomioita itse tarinasta, hyviä sanaleikkejä tai juuri niin kuin sanoit että ne antavat tekstille lisämaustetta ja tuovat siihen uuden ulottuvuuden.
Me vaan vähän leikitään.


FanFic100

HalfBloodPrincess

  • ***
  • Viestejä: 8
Vs: Mitä Severus on. [G,SK]
« Vastaus #5 : 10.10.2007 22:40:51 »
Todella.. mielenkiintoinen :D
Jollakin tavalla ymärrän tämän tarkoituksen täysin, toisaalta tarkoitus on ihan.. Pimennossa, jos näin saan sano ;P
Mielenkiintoinen ficci kyllä! *toivoo hartaasti että ymmärsit jotakin tästä viestistä*
-HalfBloodPrincess
"[size=85]Mistä vetoa että kun hän seuraavan kerran tulee kirjastosta hänellä on laatikko täynnä 'vihaan Rita Luodikoa' merkkejä?"[/size]

raato

  • ***
  • Viestejä: 116
Vs: Mitä Severus on. [G,SK]
« Vastaus #6 : 16.10.2007 18:49:09 »
ymmärrän, ymmärrät, ymmärtää...

Kiitos palautteesta HalfBloodPrincess! :)
Me vaan vähän leikitään.


FanFic100