Kirjoittaja Aihe: Kymmenen tyhjää tuijotusta [K-11]  (Luettu 2437 kertaa)

kanelimarja

  • kulissiolio
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Slytherin Pride
Kymmenen tyhjää tuijotusta [K-11]
« : 31.08.2011 14:03:08 »
Nimi: Kymmenen tyhjää tuijotusta
Kirjoittaja: kanelimarja
Ikäraja: K-11
Genre: Synkkävivahteinen pohdiskeludraama, joka ei nyt ihan angstia kuitenkaan ole. Kai. Raapale.
Varoitukset: selkeä viittaus itsemurhaan

A/N: En osaa sanoa tästä mitään. Tuli vain mieleen tilanne, missä toinen pyytää ystävältään/rakkaaltaan, että tämä tappaisi hänet ja aloin kirjoittamaan. Tajunnanvirtaa. Toivottavasti tykkäätte :)



Kymmenen tyhjää tuijotusta


”Ole kiltti ja tapa mut.”

Hiljaisuus.

”Sä olet muija ihan sekasin!”

Hätäiset askeleet kompuroivat ulos kahviosta, kymmenen tyhjää tuijotusta katsoo perään ja minä, yritän ymmärtää.

Ulkona tuulee taas, siellä on tuullut nykyään paljon. Sateesta raskas hiekka ei jaksa ryhtyä tanssiin, vaan seisoo hiljaa paikoillaan ja vajoaa askelten alta.

Hiukset tarttuvat poskiin, kulkevat pitkin kyynelvanoja, kädet hiipivät taskuihin turvaan.
Vaikka hakaneula pistääkin peukaloon.

Sinä istut kivellä, motocrosskypärä tiukasti sylissä.
Minä istun viereen.
Sinä katsot ja nouset lähteäksesi pois.

”Kukaan ei syyttäis sua.”
”Mä syyttäisin.”

Kymmenen tyhjää tuijotusta sulattaa ikkunan nähdäkseen paremmin.

Illalla kiipeän sillalle ja lennän.
Sinä murrut vasta hautajaisten jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 25.12.2014 12:36:48 kirjoittanut Pyry »

If I'm right then prove me wrong.

LittleBird

  • ***
  • Viestejä: 18
Vs: Kymmenen tyhjää tuijotusta [K-11]
« Vastaus #1 : 31.08.2011 19:52:24 »
ihana!<3 :)  itku tuli...

kanelimarja

  • kulissiolio
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Slytherin Pride
Vs: Kymmenen tyhjää tuijotusta [K-13]
« Vastaus #2 : 31.08.2011 21:07:04 »
Kiitos kommentista, LittleBird :)

If I'm right then prove me wrong.

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: Kymmenen tyhjää tuijotusta [K-13]
« Vastaus #3 : 03.09.2011 16:29:37 »
Minä en oikeastaan osaa sanoa tähän mitään, oikein nätti pieni raapale. En yleensä lue paljoakaan puhekielellä kirjoitettuja tekstejä, mutta tässä sitä ei onneksi paljoa ollut. Vain nuo lyhyet puheenvuorot. Tämä oli raapaleeksi kaunis ja sanoi paljon kuitenkin, jos sitä osaa lukea oikein.

Lainaus
Illalla kiipeän sillalle ja lennän.
Sinä murrut vasta hautajaisten jälkeen.

Kiitos tästä.

~ Zar

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Unohtumaton

  • Uno
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 703
Vs: Kymmenen tyhjää tuijotusta [K-13]
« Vastaus #4 : 03.09.2011 16:53:54 »
Tajunnanvirta on kyllä yksi hienoimmista tavoista tuottaa tekstiä, sillä siinä tuntuu syntyvän jotain sellaista, mitä ei normaalisti osaisi tekstiin edes laittaa. Tässä oli erittäin vahva tunnelataus saatu aikaan ja jäin muutamia lauseita vain toistamaan mielessäni, koska ne olivat yksinkertaisesti niin voimakkaita.

Lainaus
Ulkona tuulee taas, siellä on tuullut nykyään paljon. Sateesta raskas hiekka ei jaksa ryhtyä tanssiin, vaan seisoo hiljaa paikoillaan ja vajoaa askelten alta.

Yksi lempparikohdistani tässä, etenkin tämä raskas hiekka ei jaksa ryhtyä tanssiin on ilmaisuna hieno ja pistää lukijan mielikuvituksen liikkeelle. Toinen seikka mistä tykkään paljon tällaisissa tajunnanvirtateksteissä on se, että ne on useimmiten preesensissä. Sen käyttö tuo tekstiin enemmän vivahteita ja tykkään sitä itsekin usein käyttää, joten ei ihme että ihastuin siihen myös tässä.

Hienoa tajunnanvirtaa, minä tykkäsin. Kiitos.  ;)


ja ilo viilsi heitä miekan lailla
ja heidän ajatuksensa liitivät maille joilla tuska ja ilo virtaavat yksiin
ja kyyneleet ovat siunauksen viini.

listaus

kanelimarja

  • kulissiolio
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Slytherin Pride
Vs: Kymmenen tyhjää tuijotusta [K-13]
« Vastaus #5 : 03.09.2011 19:31:01 »
Zarroc: Kiitoksia :) Mukavaa, että pidit.

Unohtumaton: Kiitokset myös sinulle :) Tajunnanvirtani on tällä hetkellä hyvin otettu. Tuo kuulosti väärältä, mutta kuitenkin, menköön. Ja täytyy tunnustaa, etten häpeäkseni ollut edes tajunnut kirjoittaneeni preesensissä, vaan piti ihan tarkistaa tekstistä, kun olit maininnut siitä ^//^

If I'm right then prove me wrong.

meFaireCroire

  • Korpinpoikanen
  • ***
  • Viestejä: 238
Vs: Kymmenen tyhjää tuijotusta [K-13]
« Vastaus #6 : 03.09.2011 19:46:22 »
Onpa harvinaisen selkeää tajunnanvirtaa, ja äärimmäisen upeaakin !
Kaunista, virheetöntä ja sujuvaa tekstiä. Enpä osaa sanoa oikein mitään.
Lainaus
Sateesta raskas hiekka ei jaksa ryhtyä tanssiin
Ihanasti sanottu ♥
 Kiitos tästä !

kanelimarja

  • kulissiolio
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Slytherin Pride
Vs: Kymmenen tyhjää tuijotusta [K-13]
« Vastaus #7 : 03.09.2011 20:29:21 »
Kiitos, meFaireCroire :)

If I'm right then prove me wrong.

oonamasa

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Kymmenen tyhjää tuijotusta [K-13]
« Vastaus #8 : 06.09.2011 18:41:46 »
Oih, tää oli ihana.  :) ♥ Muuta en osaa sanoa.

kanelimarja

  • kulissiolio
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Slytherin Pride
Vs: Kymmenen tyhjää tuijotusta [K-13]
« Vastaus #9 : 06.09.2011 18:51:24 »
oonamasa: Kiitän :) Ja kiitos kommentista myös.

If I'm right then prove me wrong.

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Kymmenen tyhjää tuijotusta [K-13]
« Vastaus #10 : 13.09.2011 17:28:38 »
Kommenttikampanjasta päivää!

En olekaan ennen kommentoinut kuin muutamaa originaalia, koten tämä on pikkusisen vaikeaa. Valitsin tämän ficin kuitenkin jo nimen perusteella, nimen, joka on muuten uskomattomattoman kaunis, ja vaikka originaaleja useimmiten on vaikea kommentoida, aion yrittää parhaani.
Pakko muuten sanoa, että tämä oli hyvä valinta: jos nimi jo ihan yksistään oli liian ihana sivuuttaa, oli varsinainen ficci vielä parempi, vaikka sen saattaakin kokonaisuudessaan tiivistää noihin kolmeen sanaan, kymmenen tyhjää tuijotusta. Pidin siitä, kuinka nuo tuijotukset toistuivat tekstissä, vaikka tämä ei ollutkaan kovin pitkä. Mutta olen oppinut arvostamaan raapaleita, etenkin tällaisia kauniita ja hieman katkeria, suoria, mutta kuitenkin vertauskuvallisia ja paljon arvailun varaan jättäviä.
Pidin ideasta, repliikeistä, kuvailusta, kaikesta. Mutta täytyy sanoa, että hienointa oli se, että vaikka tästä välittyikin suru sekä kuolema, ei hetki, eivätkä sanat kuitenkaan tuntuneet itsetuhoisilta. Tämä oli kauniilla tavalla itsetuhoinen, kuten kertoo esmerkiksi tämä kohta:
Lainaus
Illalla kiipeän sillalle ja lennän.
Vaikka niinsanotun kuolin-/itsemurhatavan tästä tietääkin, se on kuin vertauskuva, liian kanis ollakseen pelottava, vaan kuitenkin surullinen. Itseasiassa tuo taisikin olla minun suosikkini koko tarinasta, vaikka pidin kaikesta muustakin, jokaisesta sanasta. Tästä en löytänyt sitä tietynlaista, hieman vanhanaikaiste runollisuutta, loppusointuja joka lauseesta. Muutamasta ylläkin, mutte se ei ole olennaista sen kannalta, mitä vielä tahdon sanoa.
Tämä oli kuin sellaista madernia runoutta, sanoja peräkkäin, kauniita lauseita. Ja realistista, vaikka kerrottu vertauskuvilla. Rakastuin.

Toivottavasti kommentti piristi ihan edes pikkiriikkisen : )

kanelimarja

  • kulissiolio
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Slytherin Pride
Vs: Kymmenen tyhjää tuijotusta [K-13]
« Vastaus #11 : 13.09.2011 19:11:20 »
Solembum: Voi, todellakin piristi. Itse asiassa, kommenttisi sai minut hymyilemään kuin heikkojärkinen, sillä olen viettänyt melkeinpä koko päivän rustaten historian muistiinpanoja ja oli mukava huomata, että tämä oli saanut kommenttia ja sitten vielä tuollaista pitkää ja positiivista sellaista.

Hienoa, että pidit tästä ja et uskokaan, miten otettu olen tuosta "modernia runoutta"-kohdasta :D Kiitoksia kommentista.


If I'm right then prove me wrong.