Vapaa keskustelu > Saivartelija

Japanilainen populaarikulttuuri

(1/200) > >>

Surunmurhaaja:
Tähän topicciin aiheeseen liittyvät keskustelut. Ei luoda uutta topsua jokaiselle sarjalle, vaan keskustellaan niistä täällä.

Ethän spoilaa, koska se on kiellettyä ja aiheuttaa pahaa mieltä niille, jotka olisivat spoilaukselta halunneet välttyä. Muista ainakin näkyvät varoitukset, jos viestissä spoilataan! Täällä saa keskustella aiheista melko vapaasti, mutta jätetään viesteistä ne laittomuudet pois. ;) (Esim. torrentit, tekijänoikeussuojatut teokset.)

Tervetuloa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä maan ja taivaan välillä!

// Siirsin Saivartelijaan, faniaiheet :) -Neme

Garesu:
Mihin katosi vanha aihe? :o

JR-keskustelut jäi aivan kesken. :'(

Santtu:
^ Tuolta Rehtorin kansiliassa on tätä topicien katoamista käsittelevä topic, josta ilmenee että Ile on poistanut omat viestinsä (ja samalla poistanut topicit, jotka on aloittanut).

Mutta siis, olihan minulla ihan topicin aiheeseen liittyvää asiaa. Eli manga/anime nimeltä Hetalia - jokainen on siitä varmasti kuullut tästä mangasta/animesta ainakin puolella korvalla, mutta kuka sitä on lukenut/katsonut? Itse en ole ainakaan ja tässä itseasiassa harkitsen ostamista, koska kaverit jaksavat jauhaa siitä ties kuinka paljon kaikenlaista joka ei sisällä mitään kunnon asiaa, mutta tahtoisin nyt hieman valoittavia kommentteja tästä sarjasta. Kannattaako ostaa ensin mangaa vai animea? Onko juoni kummoinen? Onko slashia, femmeä, hettiä canonissa? Tahtoisin nyt pääasiassa tietää, kannattaa kyseiseen sarjaan tuhlata rahaa.

Violetu:

--- Lainaus --- Kannattaako ostaa ensin mangaa vai animea? Onko juoni kummoinen? Onko slashia, femmeä, hettiä canonissa? Tahtoisin nyt pääasiassa tietää, kannattaa kyseiseen sarjaan tuhlata rahaa.
--- Lainaus päättyy ---
Voiko Hetaliaa ostaa :o Itse en ole ainakaan nähnyt tai kuullut mistään, että voisi, mutta kaiketi se on mahdollista?
Hahaha, pistää vähän miettimään  :D itse olen lukenut ja katsonut ainoastaan netistä.

Viime keskustelussa selitin jo sarjasta pitkät pätkät, mutta otetaan nyt typistettynä:
Hetalian "juonena" toimii pitkälti maailmanhistoria ja kivoja maiden välillä sattuneita pikkuseikkoja löytyy runsaasti, minkä perusteella usein tulevat myös tulkinnanvaraiset paritukset.
Enimmäkseen tulkinnanvaraista poikarakkautta, mutta toki tulkinnanvaraisia hettiparejakin löytyy, femmeen en ole ainakaan vielä törmännyt (tyttöhahmoja on aika vähän).
En tiedä menisinkö laittamaan rahaa sarjaan, se on enemmänkin semmoinen pikkukevennys, kun "tarinakin" on aika sirpaleinen ja animejaksot kestävät sen viisi minuuttia per jakso. Mangaakin voi usein lukea vaan sivun/stripin kerrallaan, eikä ole sen kummempaa vaaraa, että menisi sekaisin.
Mutta, ainakin omat tiedot historiasta ovat hetalian myötä vahvistuneet, ja jos vielä koulussa on historiaa, niin Hetaliaa katsoneilla on niillä tunneilla taatusti hauskempaa kuin muilla :D

Odo:
Arvatkaapa kuka mietti yksikseen, että miksi ihmeessä ei ole tullut ainuttakaan uutta kommenttia topicciin, vaikka olen ollut ikuisuuden poissa koneen äärestä juttelemasta tästä ihanasta aiheesta; animanga? Kappas, täällä onkin uusi topa niin eikai siitä mitään ilmoituksia tule! Löysin itteni onneks viimein tänne<3

Hetaliasta on siis ollut puhetta, hmm näytetään olevan montaa mieltä sarjasta ja vaikka mietinkin tutustumista niin jätän sen kyllä toistaiseksi hieman taka-alalle, kun on muutenkin niin paljon animejeja kesken. Etenkin kun viikonloppuna tutustuin kahteen uuteen sarjaan, Blood+ (ep. 1-5) ja Hajime no Ippo (taisi olla ep. 1-3 ?). Tykkäsin molemmista, vaikka Blood+ ei napsahtanutkaan aivan sillä tavalla kuin odotin, mutta koska pitkästä animesta on kyse niin viiden jakson perusteella ei voi sanoa vielä kovinkaan paljoa. Haha, sitten positiivisena yllätyksenä tuli tuo nyrkkeily-sarja Hajime no Ippo! En olisi uskonut, että nyrkkeilyyn pohjautuva anime voisi olla niin hyvä, kun kyse on kaiken lisäksi vanhasta animesta. Jotenkin päähenkilö, Ippo sai vain kiinnostumaan. Nyrkkeilyn taustalla on tarina, koulukiusattu yksinäinen aivan liian kiltti poika joka löytää unelman; tulla nyrkkeilijäksi. Ihastuin siihen sarjaan ja tahdon todella nähdä sen kokonaan, vaikka jaksoja on niin hirveästi! Muille tuttu sarja tuo Hajime no Ippo?

Äh, nyt ei oikein ole muuta sanottavaa mihinkään, paitsi, että olen taas liittynyt aktiivisesti keskusteluun.  ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta