Kirjoittaja Aihe: Veljeyttä (uusin 11.8.) || Regulus ja Sirius, sallittu  (Luettu 8143 kertaa)

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: Veljeyttä (uusin 12.4)
« Vastaus #20 : 16.04.2010 18:32:14 »
Hehee! Ihana, ihanan ihanan ihana! Kiitokset.  :-* Pidin, varsinkin viimeisestä lauseeesta.

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Veljeyttä (uusin 22.4)
« Vastaus #21 : 22.04.2010 23:27:21 »
Vaarallinen Komentoija: KiitosKiitosKiitosKiitos :-* Ja voin hyvällä omallatunnolla sano, itsekkin pidän tuon edellisen raapaleen viimeisestä lauseesta :D Oon ite tainnu tehä noin pari kertaa omalle pikkuveljelle.


Nimi: Tönimisiin
Ikäraja: Sallittu
Genre: Drama
A/N: Raapalehtiseen



Tönäisy. Toinen. Kolmas.

“Sirius. Lopeta”, Regulus sähähti.

Taas tönäisy.

“Minä törkkään kohta sinut tuonne lattialle nukkumaan ja kuten hyvin tiedät, se ei ole pehmeä.”

Sirius vain mutisi unissaan jotain epäselvää ja käänsi kylkeään; litistäen Reguluksen seinää vasten. Regulus päästi ilmat keuhkoistaan hitaasti, laskien hiljaa mielessään kymmeneen. Hän ei enää ikinä huolisi Siriusta nukkumaan viereensä. Kun kyynerpää osui taas hänen selkäänsä, oli Sirius viidessä sekunnissa lattialla.

“Mitäh?” Unentokkurainen Sirius älähti vaimeasti.
“Saat nukkua siellä kun hakkaat ja potkit minua koko ajan”, Regulus sähisi murhaavasti Siriukselle, joka makasi hyvin epämääräisessä asennossa hiukset täysin sekaisin.

“Mitä minä nyt tein?”
“Tönit minua jatkuvasti niin, etten minä saa unta.”
“Itse tönit minut lattialle.”
“Vain siitä syystä, että haluan nukkua rauhassa ilman, että joku jatkuvasti tönii ja tuuppii minua.”

Sirius tuhahti huvittuneesti ja sai tyynyn suoraan naamaansa. Regulus asettui makaamaan selkä Siriukseen päin. Sirius nousi vaivalloisesti seisomaan ja mönki takaisin sänkyyn.

“Et sitten töni minua enää.”
“En, en”, Sirius myhäili ja kiersi kätensä Reguluksen ympärille rutistaen tätä kuin unilelua.
“Minä en kaipaa hellyyttä”, Regulus tuhahti jurosti.
“Mutta minä omistan sitä liikaa ja haluan jakaa sitä sinulle.”
“Sirius.”
“On nimeni.”
“Sinä olet ääliö.”
“Kiitos samoin, pikkuveli pieni.”

Regulus sulki silmänsä haukotellen ja toivoi, ettei aamulla täytyisi herätä aikaisin.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2010 23:31:59 kirjoittanut Ruskapoika »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Veljeyttä (uusin 10.5)
« Vastaus #22 : 10.05.2010 19:18:35 »
Nimi: Perhepäivällisiä
Ikäraja: Sallittu
Genre: Drama
A/N: Raapalehtiseen


“Äiti, onko meidän pakko?”
“On, Sirius. Lopeta tuo nuriseminen.”
“Mutta kun minä en pidä Druella-tädistä.”
“Enkä minä Bellatrixistä.”
“Komppaan Regulusta. Bellakaan ei ole kiva.”
“Nyt lopetatte kummatkin tuon marisimisen. Luulisi teillä olevan edes tuon verran kunnioitusta sukulaisianne kohtaan!”
“Mutta kun Druella on aina niin -”
“Kehtaatkin sanoa sitä ääneen!”
“- tiukkapipo ja nipottaja.”
“Ja Bella on sekopää!”
“Nyt kummatkin sen lärvi kiinni tai taion ne pysymään kiinni!”
“Mutta -”
“Enkö juuri sanonut?”
“…”
“…”
“Noin on paljon parempi. Herra Musta, nyt tänne! Olemme lähdössä.”
“Kyllä, kyllä.”
“Isi, me ei haluta Siriuksen kanssa lähteä.”
“Kyllä te tulette.”

Sirius ja Regulus tarttuivat nuristen äitinsä kaavun helmasta ilmiintyäkseen tämän kanssa. He kostaisivat tämän vielä jotenkin. Jos uskaltaisivat.
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Veljeyttä (uusin 12.5)
« Vastaus #23 : 12.05.2010 23:43:27 »
Nimi: Rohkelikkoon, joohan?
Ikäraja: Sallittu
Genre: Drama
A/N: Raapalehtiseen


“Siiiiiiriiiiiiuuuuus”, Regulus marisi makoillessaan sängyllään. Sirius katsahti häneen laiskasti ja käänsi katseensa tylsistyneenä takaisin sylissään lepääviin käsiinsä. Regulus tuhahti ja lämäytti toista takaraivoon avokämmenellä.

“Nyt sinä koin syömä idiootti kuuntelet minua!”

Sirius kääntyi katsomaan häntä, jotain epäselvää samalla muristen. Pojan käsi hieroi juuri pahoinpideltyä takaraivoa ja silmät olivat siristyneet mahdollisimman ilkeään katseeseen. Reguluksen itsevarma ilme mureni hetki hetkeltä epävarmemmaksi ja lopulta hän hymyili mahdollisimman viattomasti isoveljelleen.

“Vahinko?”
“Elä luulekaan.”

Regulus nousi nopeiden refleksiensä ansiosta sängyltä juuri ajoissa ehtiäkseen pois Siriuksen alta ja ryntäsi huoneesta käytävälle pakoon. Muotokuvat tuhahtelivat toisiaan jahtaaville pojille halveksivasti, mutta Sirius ja Regulus eivät jaksaneet välittää. Kahdeksan- ja kuusivuotiaat pojat juoksivat käytävää pitkin naurun raikuessa keittiöön ja törmäsivät kotitonttu Oljoon.

Vanha ja äksy kotitonttu jäi huutamaan jotain Rouva Mustan kaatuneesta kahvista, mutta Sirius ja Regulus jatkoivat pakoaan takaoven kautta ulos pihalle. Siellä he lysähtivät maahan istumaan ja tasaamaan hengityksiään.

“Miksi me edes juoksimme siellä käytävällä?” Sirius kysyi, kun oli jo kaikessa hötäkässä unohtanut syyn miksi oli alun perin jahdannut Regulusta.

Nuorempi vain naurahti toiselle ja tömähti selälleen jääden katselemaan taivasta.

“Luuletko, Sirius, että meistäkin tulee luihuisia niin kuin kaikista Mustista?”
“En tiedä, mutta ainakin minulle kelpaa mikä tahansa muu tupa kuin luihuinen.”
“Yritetäänhän kummatkin rohkelikkoon? Joohan?”
“Yritetään.”
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Veljeyttä (uusin 16.5)
« Vastaus #24 : 16.05.2010 13:08:58 »
Nimi: Tuijotuskilpailua
Ikäraja: Sallittu
Genre: Drama
A/N: Raapalehtiseen


Regulus tuijotti silmiään räpäyttämättä Siriusta silmiin ja tämä vastasi samalla mitalla takaisin. Kummankaan ilme ei värähtänyt ensimmäisen kymmenen sekunnin aikana, mutta sitten alkoi silmiä kutittaa ja kyyneleet puskivat kosteuttamaan niiden pintaa. Pojat kuitenkin pitivät vain vaivoin kädet sylissään. Ne halusivat nousta hieromaan kutisevia silmiä, mutta kumpikaan ei halunnut hävitä. He olivat sitä paitsi kumpikin huonoja häviäjiä.

Kun Sirius räpäytti silmiään, Regulus hihkui riemuissaan: “Minä voitin!” Hän nousi seisomaan ja huitoi käsiään, samalla kun otti pari voitontanssi askelta.

-Vain koska minä luovutin tahallani! Et olisi kestänyt häviötä ja olisit vain juossut äidille valittamaan, kuinka epäreilu olen!
-Ei, velipoika rakas, sinä hävisit. Myönnä ja niele se kuin mies!

Regulus virnisteli ja Sirius murjotti. Nuorempi taputti isoveljensä päälakea pahoitellen, sisäisesti kuitenkin hihkuen riemusta. Hän oli kuitenkin tuijotuskilpailun tämänkertainen voittaja.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2010 13:13:37 kirjoittanut Ruskapoika »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Veljeyttä (uusin 15.6)
« Vastaus #25 : 15.06.2010 18:27:51 »
Nimi: Hermostuttaako?
Ikäraja: Sallittu // Scarlett muokkasi ikärajan uusien ikärajasääntöjen mukaiseksi
Genre: Drama, raapale
A/N: Raapalehtiseen ja Spurttiin torstain raapaleella


“Mutta kun minä en halua laittaa tuota kaapua!”
“Äiti sanoi, että se on laitettava.”
“Mutta kun juhlakaapu on niin inhottava.”
“Minä tiedän. Arvaapas, Reg pieni, kiinnostaisiko minua pukea näitä päälleni?”
“Ei.”
“Aivan oikein. Nyt ne rytkyt niskaan ilman kapinointia.”
“Miksi?”
“Koska äiti on päättänyt pitää jotkut älyttömät pippalot.”
“Miksi?”
“Mistä minä tietäisin! Mikä ihmeen kyselykausi sinulla on menossa?”
“En minä tiedä.”
“Anna minun nyt kaikki kestää.”
“Sirius.”
“No mitä?”
“Laittaisitko tämän kravatin solmuun?”
“…Juu…”

“Pysy nyt paikallasi!”
“Minähän olen paikallani.”
“Ethän ole. Sinä hyörit ja pyörit koko ajan.”
“Enhän. Sinun kätesi tärisevät.”
“No eiväthän tärise. Älä, Reg, puhu palturia.”
“Hahahhaaaa, hermostuttaako velipoikaa?”
“Kuules, sinä pieni piru!”
“Äitiiiiiiiiiiiiii!”
« Viimeksi muokattu: 07.01.2015 23:42:32 kirjoittanut Scarlett »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Veljeyttä (uusin 15.6)
« Vastaus #26 : 15.06.2010 18:56:00 »
Nimi: Viisi sekuntia aikaa häipyä
Ikäraja: Sallittu // Scarlett muokkasi ikärajan uusien ikärajasääntöjen mukaiseksi
Genre: Drama, Tuplaraapale
A/N: Raapalehtiseen ja Spurttiin lauantain raapaleella


“Sano S.”
“Lopeta.”
“Sano I.”
“Reg.”
“Sano R, sano I.”
“Regulus.”
“Sano US.”
“Minä en lupaa olla suuttumatta.”
“Sano SIRIUS!”

Regulus virnisti, kun Sirius kavensi silmänsä viiruiksi ja puristi mustaa, puuvillalakanaa nyrkkeihinsä. Kun katse muuttui astetta murhaavammaksi hermostui nuorempi veljeksistä.

“Sinuna juoksisin ja kovaa.”
“…Suutuitko sinä?”
“Kyllä, Regulus rakas, kyllä suutuin.”

“Regulus nousi varovasti seisomaan kuin peläten Siriuksen hyökkäävän Orionin taikasauvan kanssa kimppuun. Harmaansiniset silmät seurasivat tarkasti Reguluksen nousemista ja Sirius laski hiljaa mielessään viiteen. Hän pääsi juuri nelosen kohdalle, kun Regulus avasi uudestaan suunsa.

“Minä luulin, että minun täytyi olla nopea, jos haluan karkuun.”
“Minä olen jo nelosessa, että suosittelen juoksemaan.”
“Ja sinä lasket?”
“Viiteen.”
“No tuota…”
“Neljä ja puoli.”
“Sinä suutut liian helposti!”
“Regulus, viimeinen mahdollisuus hävitä tuosta ovesta, niin, ettet saa pientä opetusta.”
“Miksi minun täytyisi saada opetus? Se juttu on hauska. Naapurin tytöt opettivat sen minulle. Sitä paitsi sinun nimesi sopii siihen. Sano S, sano I, sano R, sano I, sano US. SI-RI-US.”
“Viisi.”
“Isiiiiiiiiiiiiiiii!”
« Viimeksi muokattu: 07.01.2015 23:43:20 kirjoittanut Scarlett »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Veljeyttä (uusin 25.6)
« Vastaus #27 : 25.06.2010 12:18:07 »
Nimi: Puhdistusainetta
Ikäraja: Sallittu
Genre: Drama, Tuplaraapale
A/N: Raapalehtiseen


Regulus mutristi huuliaan ja ähkäisi kivusta, kun Sirius paineli pumpulituppoa hänen silmäkulmaansa vasten.

“Onko aina pakko juosta kuin päätön kana?”
“On.”
“Tyhmä.”

Regulus tuhahti ja sysäsi Siriuksen käden pois kasvoiltaan. Vasen silmäkulma oli auennut ja jo viisitoista minuuttia kaatumisen jälkeen oli silmän alunen tummentunut punertavan violetiksi.

“En oo tyhmä.”
“Olethan. Ei portaissa juosta. Sen nyt tajuaa kotitonttukin.”

Sirius pyöräytti silmiään, kun Regulus näytti hänelle hyvinkin arvokkaasti kieltään ja käänsi mielenosoitukseksi vasemman puolen kasvoistaan häneltä piiloon. Hän laski hitaasti mielessään kymmeneen, ennen kuin tarttui Regulusta leuasta kiinni ja käänsi tämän katsomaan itseään.

“Se on pakko puhdistaa.”
“Miksi?”
“Siksi, ettei se ala märkiä.”
“Mikesi äiti voi tehdä sitä?”
“Koska hän ei ole täällä ja sitä paitsi, jos olisi hän huutaisi naama punaisena, kuinka me olemme yhtä tyhmiä kuin Oljo, emmekä osaa varoa mitään. Vaikka minulla ei ole edes tässä asiassa osaa eikä arpaa.”
“Mihin äiti ja isä ovat menneet?”
“Cygnus-enon ja Druella-tädin luokse käymään. Siellä on kuulemma jokin hätätapaus, jossa tarvitaan äidin neuvoja.”
“Mutta äiti on aina opettanut, että ongelmat pidetään visusti piilossa!”

Sirius huokaisi ja ajatteli tuskastuneena: “anna mun kaikki kestää.”

“Näytäs vielä sitä silmää”, Sirius sanoi ja paineli vielä puhdistusaineesta märkää pumpulituppoa Reguluksen silmäkulmaa vasten.

Toinen vain mutristeli suutaan puhdistusaineen kirvellessä, muttei inahtanut sanaakaan.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2010 18:52:03 kirjoittanut Ruskapoika »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: Veljeyttä (uusin 25.6)
« Vastaus #28 : 26.06.2010 16:44:55 »
Oih! Ihania<33 Sirius ja Regulus sitten osaa ollla huvittavia, vuoroin hymyilin ja vuoroin nauroin nöitä lukiessani<33 Lisää?!

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Veljeyttä (uusin 26.6)
« Vastaus #29 : 26.06.2010 23:54:47 »
Kiitos hellyyttävästä kommentistasi Vaarallinen Komentoija :-* On mukava kuulla, että olen saanut jonkun hymyilemään ja nauramaan! Lisää tuleepi tässä, kun tuosta kommentistasi inspiroiduin kirjoittamaan :)

Nimi: Kai niitä vatsapurujakin saa olla
Ikäraja: Sallittu // Scarlett muokkasi ikärajan uusien ikärajasääntöjen mukaiseksi
Genre: Drama, Raapalesarja
A/N: Raapalehtiseen


1. (200 sanaa)

Haarukka töni muusia ja makkaranpalasia ympäri lautasta, kuitenkaan viemättä mitään pitelijänsä suuhun. Tummatukkainen poika päästi välillä turhautuneen henkäisyn ja jatkoi taas ruuan tönimistä.

“Miksei maistu?”

Poika hätkähti yhtäkkistä kysymystä ja käänsi tummansiniset silmänsä äitiinsä. Naisen tummat ja paksut hiukset kehystivät tämän vaaleita kasvoja. Pitkät elegantit sormet pitivät hopeahaarukkaa kädessään ja lautasella oli enää puolet ateriasta jäljellä.

“Regulus. Minä kysyin sinulta, miksei maistu?”
“Koska Sirius on kipeänä sängynpohjalla”, kahdeksanvuotias vastasi mutristaen huuliaan tyytymättömänä.

Walburga Musta huokaisi ja vilkaisi miestään, Orion Mustaa.

“Miksi sinä nyt Siriusta ajattelet? Sinun pitäisi syödä.”
“Minä ajattelen Siriusta siksi, että hänelläkin on varmasti nälkä, mutta hän ei saa tulla alas, koska on kipeä. Äiti-kiltti, anna minun viedä Siriukselle jotain syötävää.”
“Pylly penkkiin.”

Regulus istahti takaisin tuolilleen, vaikka ei ollut päässyt vielä kunnolla edes seisomaan. Hän tiesi, ettei hänen kannattaisi alkaa vänkäämään vastaan äidilleen.

“Siriuksella on vatsatauti. Sinä vain tartuttaisit sen itseesi, jos menisit sinne nyt. Oljo vie Siriukselle syötävää ja vatsanpuruihin lääkettä. Sinun ei tarvitse huolehtia veljesi olotilasta.”

Regulus tökki vielä hetken ruokaansa, ennen kuin antoi nälän voittaa ja suoranaisesti ahmi lautasen tyhjäksi ruuasta pienisuureen vatsaansa. Perunamuusia mussuttaessaan posket pullollaan hän vilkuili kattoa ja ajatteli hieman surullisena Siriusta. Toinen ei saisi maittavaa perunamuusia ollenkaan tyhmän vatsataudin takia!


2. (150 sanaa)

Lattia narisi pienten askelten alla, mutta kulkija ei antanut sen häiritä itseään. Alakerrasta kuului selkeästi puheensorinaa, mutta sanoista ei voinut saada selvää. Tummat ja karut seinät vangitsivat pienen kulkijan usvaansa, joten kukaan ei voinut edes aavistaa, että erään pojan sänky oli tyhjä. Vaikka pojan äiti oli juuri käynyt katsomassa, että tummatukkainen lapsi oli hyvässä turvassa vällyjen alla.

Nyt sänky oli sekaisin ja Regulus kulki pitkin Kalmanhanaukion käytävää. Kotitonttujen päät seinillä, eivät ehkä olleet mitenkään yöaikaan kahdeksanvuotiaan silmille mitään järkevintä, mutta Regulus oli jo kaikkine yöhiippailuineen ehtinyt tottua niihin. Äänekäs ärähdys sai pojan niskakarvat pystyyn ja  käännähtämään kannoillaan nopeasti ympäri. Hän huokaisi helpotuksesta, kun tajusi, että äänen aiheuttaja oli vain heidän vanhimpia taulujansa. Hän vihasi tuota taulua, jos totta puhuttiin. Se säikäytteli häntä vähän väliä ja hän joutui aina olemaan varpaillaan, kun juoksenteli yöllä talossa. Vain ja ainoastaan yhden typerän taulun takia!

Siriuksen oven taakse päästyään, hän pujahti sisään huokaisten helpotuksesta.


3. (100 sanaa)

Sirius käännähti tuskastuneena kyljelleen, kun ovi narahti, kavaltaen sisään kävijän. Hän ei erottanut pimeässä, kuka huoneeseen oli tullut, muttei jaksanut välittääkään. Hän halusi vain nukkua ja saada häiritsijän katoamaan. Sitä paitsi, hänen vatsaansa sattui edelleen ja hän ei ollut saanut syötyä paljoa mitään. Vaikka ruoka olikin näyttänyt herkulliselta.


Regulus hiipi narisevien lankkujen päällä mahdollisimman hiljaa Siriuksen sängyn luokse. Toinen siristeli silmiään ja näytti ärtyneeltä, mutta hän halusi välttämättä nähdä oliko Sirius kunnossa. Toisesta kun ei aina tiennyt varmaksi. Tämä vaikutti vahvalta ja väittikin sitä usein, mutta Regulus oli kuullut Siriuksenkin itkevän joskus. Hän istahti sängylle ja kävi makaamaan veljensä kainaloon.


4. (200 sanaa)

Regulus kuunteli kuinka Sirius tuhisi ja ajoittain vinkaisi matalasti vatsaa kouraistessa. Hän ei pimeässä nähnyt kunnolla Siriuksen kasvoja, mutteivät nekään täysin ilmeettömiksi kivusta jääneet. Regulus oli itse vain kerran aikaisemmin sairastanut vatsataudin ja ei missään nimessä halunnut saada sitä uudestaan, mutta jos hän ei saisi nukkua Siriuksen vieressä hän näkisi taas niitä painajaisia, jossa Oljo ei suostu keittämään hänelle teetä vaan keittää kahvia ja pakottaa hänet vielä juomaan sen! Siriuksen kainalossa nukkuminen poisti pahat unet ja muutenkin Kalmanhanaukion oli pelottava paikka nukkua yksin. Se oli ehkä upea ja kunnossa pidetty hienosto talo, mutta sen kolkontummat värit eivät miellyttäneet Regulusta.

Sirius paransi asentoaan ja kiersi kätensä tiukemmin Reguluksen ympärille. Hän oli jo parissa vuodessa ehtinyt tottua siihen, että Regulus nukkui vähän väliä hänen vieressään. Häntä nauratti ensimmäisellä kerralla, kun Regulus oli kertonut Oljo-painajaisestaan, mutta vaientunut heti, kun oli nähnyt pelon kyynelien tunkevan Reguluksen silmiin. Toisaalta se oli rauhoittavaa, että Regulus nukkui siinä hänen vieressään, hänen unileluna. Ei tarvinnut enää kaivaa kissapehmolelu Töpöä sängyn alta. Hän ei ikinä suostuisi myöntämään, että tarvitsi Töpöä siihen asti kun Regulus alkoi nukkua hänen vieressään. Ja tuhista hänen kaulaansa vasten. Mumista unissaan, kuinka hän halasi liian lujaa tai kertoa unenpöppörössä, kuinka tarvitsisi päästä vessaan.

Höpsö kakara.


A/N2: Ja kommenttihan saa laittaa ;) En mie pure (maistan ehkä vähäsen...)
« Viimeksi muokattu: 07.01.2015 23:45:15 kirjoittanut Scarlett »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: Veljeyttä (uusin 26.6)
« Vastaus #30 : 27.06.2010 14:01:39 »
Ihana :) Olen tänään hirveän vähäsanainen, joten en voi sanoa muuta, kuin ihana<33

millann

  • Neiti Salaperäisyys
  • ***
  • Viestejä: 98
  • My paper heart will bleed
Vs: Veljeyttä (uusin 26.6)
« Vastaus #31 : 29.06.2010 22:53:42 »
ihaniaaa<3
Rakastan tuota tunnelmaa minkä onnistutu luomaan jokaiseen ficciin. Ja Nuo veljesjutut kolahtavat minuunkin varsinkin tappeluiden osalta... ::)
Kirjoitathan vielä vähän lisää? :-*

millann Kiittää, kuittaa ja kumartaa
Ficcien listaus
Avatar by Brianna

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Veljeyttä (uusin 10.7.)
« Vastaus #32 : 10.07.2010 19:10:04 »
Vaarallinen Komentoija: Kiitos taas kommentistasi :)
millann: Ihanaa kuulla, että pidät. Näiden kahden tappeluista on hauska kirjoittaa, vaikka sitä monesti kirjoittaa veljekset mielummin sopuun, kun tietää heidän välien menevän sitten kun Regulus tulee kouluun(tai niin se menisi kirjassa ainakin... Minun mielestäni se voisi sitten mennä toisin ::)). Kirjoitan todellakin vielä lisää! Ja tässä tulee taas yksi. Kiitos kommentisti.

Nimi: Kaksi pientä tuhisevaa yllätystä
Ikäraja: Sallittu // Scarlett muokkasi ikärajan uusien ikärajasääntöjen mukaiseksi
Genre: Drama, Tuplaraapale
A/N: Raapalehtiseen


Jostain kuului naisen naurua hieman humaltunutta naurua. Mustien sukukartano oltiin puunattu lattiasta kattoon putipuhtaaksi joidenkin hyödyttömien illanistujaisten takia. Niin, ja Sirius ja Regulus oltiin käsketty Siriuksen huoneeseen, ja nämä pysyivät siellä peläten Orionin uhkaamaa rangaistusta, jos poistuisivat. Tai ainakin siihen saakka pysyivät, kunnes Sirius päätti keksiä heille tekemistä.

“Minä en jaksa istua enää täällä! Mennään jonnekin muualle”

Regulus katsoi veljeään kuin idioottia.

“Isi käski meidän pysyä täällä. Sitten kun isi saisi meidät kiinni tuosta olisimme tuhon omia!”
“Vähän jännitystä elämään, Reg hyvä.”

Hetken suun mutristelun jälkeen Regulus myöntyi ja lähti seuraamaan Siriusta ovelle. Ovelta Sirius kurkkasi nopeasti käytävälle ja todettuaan sen olevan kulkuvapaa-alue he hiipivät rappusten ylätasanteelle. Aikuiset jatkoivat meluamistaan, eivätkä tajunneet ollenkaan, että heillä oli pieniä vakoojia.

“Eivät he puhu mitään hauskaa!” Sirius tuhahti turhautuneena ja veti kädet rinnalleen mököttävä eleenä. Regulus mulkaisi veljeään ja sai samassa idean. “Mennään isin ja äidin huoneeseen.”

Neljä pientä kevyesti tömisevää jalkaa juoksivat mahdollisimman hiljaa leveälle pariovelle, ja kaksi poikaa pujahtivat sisään.


Hyvästeltyään vieraat ja kivuttuaan yläkertaan, vanhempia odotti yllätys sängyllä. Päiväpeitosta ei ollut enää mitään tietoa - Walburga huomasi, että se lojui puoliksi sängyn alle potkittuna -, ja sängyn päällä tuhisi kaksi itsensä nukuksiin leikkinyttä poikaa.

“Ja minä kun käskin heidän pysyä Siriuksen huoneessa”, Orion sanoi hampaitaan kiristellen. Walburga tyytyi huitaisemaan kädellään ilmaa ja siirtämään pojat nukkumaan keskemmälle sänkyä, että hekin mahtuisivat sängylle nukkumaan. Aamulla pojat saisivat kuulla kunniansa, mutta Walburga oli yksinkertaisesti niin väsynyt, ettei jaksaisi kuunnella yhtään huutoa ja itkua.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2015 23:45:50 kirjoittanut Scarlett »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: Veljeyttä (uusin 10.7.)
« Vastaus #33 : 10.07.2010 19:16:36 »
Hymy palasi väkisinkin huulilleni kun luin tuon. Ihana. Pidin varsinkin lopusta. Sirius oli siriusmainen ja Reguluskin oli ihana, kiitokset taas tästä <3

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Veljeyttä (uusin 10.7.)
« Vastaus #34 : 10.07.2010 19:49:23 »
Täähän tuli kun tilauksesta!

[epäoleellista höpinää]
Musta on tullu laiska lukija(ja vielä laiskempi kommentoija), koska jaksan lukea nykyään enää harvoin ficcejä muilta kuin lempikirjoittajiltani(tai niiltä, jotka olen muuten vain hyviksi todennut). No, just pari tuntia  sitten olin vaan sillee että "nyt vois kyll lukee jotain". Sitten menin selaileen jotain aluetta, joka sattu nyt olemaan Laituri 9¾, ja sitten siinä oli kivasti se sun ficci etusivulla ja sit klikkasin siitä sun nimestä sillee "jhoo, vois kattoo onko Ruskapoika kirjottanu mitään uutta!" Et ollut, mutta nyt sitten. Luetsä jotain mun ajatuksia vai, häh? :D Varmaan, koska päätä ainakin särkee just nyt niin julmetusti ettei tuu kommentoinnista mitään...
[/epäoleellista höpinää]

Sitten itse asiaan. Mää tykkään kauheesti ku nää etenee sillee suunnilleen loogisesti nää raapaleet, ja siitä kuinka aiheet on tosi arkipäiväsiä ja tavallisia(finissä nykyään on kaikki ficit draamaa, munkin, en kiellä, joten vaihtelu virkistää). :) Ja sit kun Sirius ja Regulus on jsut sellasia kun oon kuvitellu! Sirius tollanen idiootti seikkailunhalunen höppänä, ja Reg sit vähän ujompi ja semmonen kiltimpi pikkujäbä. Mut Walburga tossa raapaleessa O.o En oo koskaan aatellu, et se vois olla noin lempee ja ihana.  :D Mutta joo, ehkä mä oon ajatellukkin sitä sen ja aikuisen Siriuksen suhdetta, olihan niiillä ennen Tylistä varmaan aika normaalit välit.

Lainaus
“Isi käski meidän pysyä täällä Sitten kun isi saisi meidät kiinni tuosta olisimme tuhon omia!”
awwie Regsu <3 mutta jos tuossa kerran on kaksi eri lausetta niin sitten-sanaa ennen piste ;)

Lainaus
Päiväpeitosta ei ollut enää mitään tietoa - Walburga huomasi, että se lojui puoliksi sängyn alle potkittuna -, ja sängyn päällä tuhisi kaksi itsensä nukuksiin leikkinyttä poikaa.
haha, arvasin tän !

Miksei ne kakrut, joita mä joudun vahtiin, ole noin ihania kun Sirre ja Regsu? .________.
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Veljeyttä (uusin 10.8.)
« Vastaus #35 : 10.08.2010 00:37:04 »
Melkein unohin vastata teille rakkaat pienoiset. No, pistetään se väsymyksen piikkiin :D

Vaarallinen Komentoija: Ihana kuulla, että sain hymyilemään. Regulus ja Sirius ovat vain sellaisia, että hymy nousee pienemmästäkin :D Kiitos kommentistasi <3

shayl pienoiseni,  et sä ole jo arvanu, että mie oon ajatustenlukija? Äläkä huoli, miekin oon muuttunu ihan hirmu laiskaks, iha kaiken suhteen. Mutta mitenkään aktiivinen kommentoija mie en oo varmaan koskaan ollu, enkä koskaan tule olemaan :'P Mutta tiedäkkö, mie oon ihan hirmu ilonen (vaikka oonkin väsyny) kuullessani, että lukeudun ilmeisesti sin lempparikirjottajiin tai niihin jotka oot todennu hyviks. Nostatti omatuntoo ihan hirveesti.

Loogisesti? *skrollailee hetken epäuskoinen ilme kasvoillaan* En mie nää näissä mitään loogista järjestystä :D Äläkä kysy tosta Walburgasta. Mie en vaan jaksanu kirjottaa siitä semmosta ilkeetä ämmää tohon raapaleeseen. Sitä paitsi, ei sitä aina jaksa kattella IC-hahmoja *köhmitenniintekosyyköh* ::) Miksei kaikki lapset vois olla niinko Sirre ja Regsu? ;-; Sitten mie voisin jopa harkita lastenhoitoa. Mie kiitän hirmusesti kommentistasi <3

Nimi: Valehtelua ja piilottelua
Ikäraja: Sallittu // Scarlett muokkasi ikärajan uusien ikärajasääntöjen mukaiseksi
Genre: Drama
A/N: Raapalehtiseen & Spurttiin [torstai 5.8 puolitoistaraapale - 150 sanaa]


“Sirius”, Regulus marisi.
“No?” Sirius ynähti nostamatta katsettaan tekemästään piirroksesta.
“Mitä piirrät?” Regulus kysyi ja yritti kurkkia Siriuksen olan ylitse.
“Ei kuulu sinulle, ipana”, Sirius vastasi mumisten ja kyyristyi enemmän piirroksensa ylle, vaikka oikeasti yritti piilotella enemmän sitä millä piirsi.

“Piirräthän! En minä nyt sokea ole!” Regulus tulistui ja hetken tappelun jälkeen Regulus oli nähnyt pergamentista vain pienen palan kulmaa. Huuliaan mutristaen nuorempi luovutti, mutta jäi silti Siriuksen seuraan, jos vaikka saisi kuin saisikin selville mitä toinen piirsi.


“Mistä sinä olet saanut tuon jästikynän?” Regulus kysyi hetken hiljaisuuden jälkeen. Hän nuokkui pehmeällä matolla lattian rajassa, kun ei sänkyäkään uskaltanut vallata. Siriuksesta ei koskaan tiennyt, milloin hänen tavaroihinsa sai koskea, ja milloin ei. Reguluksen mielestä Sirius oli outo.

“Löysin”, Sirius vastasi piilotellen edelleen kynää.
“Mistä?”
“Ulkoa.”
“Emme me saa mennä ulos, ellei lähdetä jonnekin järkevään paikkaan!”
“Menin salaa.”
“Äiti olisi huomannut.”
“No, nyt hän ei huomannut.”
“Valehtelet.”
“En.”
“Tyhmä.”
“Sinä myös.”
« Viimeksi muokattu: 07.01.2015 23:46:16 kirjoittanut Scarlett »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Veljeyttä (uusin 10.8.)
« Vastaus #36 : 10.08.2010 01:03:57 »
Nimi:  Kuuroutta
Ikäraja: Sallittu
Genre: Drama
A/N: Raapalehtiseen & Spurttiin [perjantain 6.8 raapale - 100 sanaa]


Sirius ei voinut ymmärtää miksi hänen vanhempansa vihasivat jästejä ja kuraverisiä, kuten he puoliverisiä nimittivät. Sirius ei itse nähnyt jästeissä mitään pahaa. Jästit olivat itse asiassa aika hassuja. he eivät tajunneet taikamaailman olemassa oloa, vaikka se näytettiin melkein suoralta kädeltä heille.


“Siriuuuuuuuuuuuuus.”


Ei hän sitä vanhemmilleen kertonut, ettei ajatellut jästeistä ja puoliverisistä samalla tavalla kuin he. Tie miten he suhtautuisivat asiaan. Bellatrix-serkku nyt ainakin repisi häneltä silmät päästä, jos hän sanoisi edes poikkipuolista sanaa ajatuksen suuntaan. Sirius ei käsittänyt Bellankaan kantaa asiaan.


“Sirius!”

Sirius hätkähti mietteistään ja kohtasi Reguluksen tuiman katseen.

“Mitä?”
“Syömään kuuro.”
“Kuuro?”
“Huusin ainakin sata kertaa.”
“Ai…”
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: Veljeyttä (uusin 10.8.)
« Vastaus #37 : 10.08.2010 18:55:17 »
Aah! Taas kaksi ihanaa raapaletta ilman minun huomaamattani! No piristi todella tylsäää päivääni kiitos taas näistä <33 Lisää vaan. <33

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Veljeyttä (uusin 11.8.)
« Vastaus #38 : 11.08.2010 02:31:29 »
Kiitos taas piristävästä kommentistasi, Vaarallinen Komentoija!<3 Tässä tulee taas yksi lisää. Mukavaa, että saan edes jonkun päivää jotenkin parannettua :-*

Nimi: Ruokasotaa!
Ikäraja: Sallittu
Genre: Drama
A/N: Raapalehtiseen & Spurttiin [lauantain 7.8 tuplaraapale - 200 sanaa]


“Siri, jos sinä et lopeta tuota tuijottamista, niin minä heitän tätä perunamuusia sinun naamaasi”, Regulus uhkasi kurtistaen kulmiaan ilkeänä.

“Mitä tuijottamista?” kymmenenvuotias Sirius kysyi muka ihmeissään ja näytti kieltään pikkuveljelleen. Heidän vanhempansa olivat lähteneet viettämään iltaa muiden puhdasveristen kanssa, ja Sirius ja Regulus saivat olla täysin kahdestaan, jos Oljoa ei laskettu.

“Tuo jatkuva tuijottaminen mitä harrastat koko ajan!” nuorempi veljeksistä huudahti ja sieppasi ison kasan perunamuusia haarukkaansa uhaten eleillä heittävänsä sen seuraavaksi.

“Et uskalla kuitenkaan”, Sirius yllytti ja nojautui hieman pöydän päälle Regulusta kohden. Hän tiesi, että Regulus oli helppo yllyttää mukaan kaikkeen. Tai ainakin melkein kaikkeen. Regulus oli hieman ujohkompi kuin hän, mutta Sirius oli mahtava suostuttelija, ja jos suostuttelu ei auttanut, niin ainoa keino oli sitten yllyttäminen. Mikä taas toimi lähes aina.

“Uskallanhan!” Regulus tuhahti, muttei tehnyt mitään. Sirius tuhahti pilkkaavasti ja nojautui taas tuolin selkänojaa vasten mumisten Regulukselle jotain mikä kuulosti epäilyttävästi “nynnyltä”. Seuraavassa hetkessä kasa perunamuusia lensi pöydän ylitse suoraan Siriuksen poskelle pitäen pienen “plöst” ääneen osuessaan ihoon.

Regulus nauroi pilkkaavasti veljensä hölmistyneelle ilmeelle, eikä huomannut kuinka Siriuksen kapeille huulille eksyi ilkeän puoleinen virnistys. Vanhempi kahmaisi lautaseltaan perunamuusia käteensä ja lähti juoksemaan Reguluksen luokse pöydän toiselle puolelle. Nuorempi lähti kiljuen karkuun.

Keittiön täytti naurua ja sotku.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2010 14:27:42 kirjoittanut Ruskapoika »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: Veljeyttä (uusin 11.8.)
« Vastaus #39 : 11.08.2010 13:35:02 »
Ei kannata jättää Siriusta ja Regulusta kahdestaan kotiin siitä ei seuraa hyvää :D Pidin taas. Regulus oli ihana. Anteeksi lyhyt kommenmtti kirjoitan tätä kirjastossa eikä ole kauhesasti aikaa :)