Kirjoittaja Aihe: Valvojana || tajunnanvirtaa, s  (Luettu 1802 kertaa)

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Valvojana || tajunnanvirtaa, s
« : 01.11.2012 17:37:20 »
Nimi: Valvojana
Kirjoittaja: Minä, eli LadyLaga
Tyylilaji: angst? drama
Ikäraja: S

A/N: Tajunnanvirtaa osallistuen tajunnanvirtaa-haasteeseen. Saa kommentoida.


Istun lasikopissa katsellen bodaavia miehiä. Rahastan niiltä kolme euroa ja katson että ne laittavat nimensä kävijälistalle. Soitan niille poltettua AC/DC:n levyä. Loppulevyllä on kylläkin pari Elviksen biisiä, mutta en koskaan anna niiden soida. Elvis ei ole punttisalimusiikkia. Katselen lasittunein silmin lasin läpi hikisiä vartaloita ja tunnen itseni laiskaksi ja läskiksi ihmiseksi. En ole kumpaakaan. Oikeasti. Yksi kysyy kausikorttia, ja kerron sen maksavan 30 euroa. Se nyökkää, maksaa ja riisuu paidan pois. Jonkun puhelin soi, mutta se joku ei kuule sitä koska soitan musiikkia niin lujalla. Laitan musaa hiljaisemmalle, nappaan värisevän luurin ja astun valvojan kopista hikisen salin puolelle. Se joku pudistaa päätään. Menen takaisin istumaan laittaen puhelimen paikalleen ja musiikin takaisin liian kovalle. Pari pienikokoista poikaa käppäilee ujona mun luo ja kirjoittaa nimensä kävijälistaan. Kohotan kulmiani ja kysyn minkä ikäisiä ne on. 1999 vuonna syntyneitä. Veloitan euron per nenä ja kiellän koskemasta yli viiden kilon painoihin. Ne on pieniä lapsia vielä. Istun kaksi tuntia hiljaa, kunnes väki liukenee ja niin myös minä. Sammutan musan, lasken kassan ja hymyilen kohteliaasti naisten jumpan vetäjälle. Se on hoikka ja kaunis. Minä en ole. Huomenna sama toistuu uudelleen.


-LadyLaga!


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

vaapukka

  • Opetuslapsi
  • ***
  • Viestejä: 222
Vs: Valvojana || tajunnanvirtaa, s
« Vastaus #1 : 01.11.2012 21:55:49 »
olipa miellyttävää ja freesiä tajunnanvirtaa. Ei sellaista perinteistä runollista sanasillisalaattia, vaan konkreettisen tapahtuman tektiä ilman liikaa tapahtumaa! hämmästyttävän arkinen aihe ja sisältö, ei kliseistä itsesääliä tai ihastusta tai aivosolmuja, niin simppeliä että ei voi kun tykätä! Miten kauhian mukavaaaa :-----)

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Valvojana || tajunnanvirtaa, s
« Vastaus #2 : 01.11.2012 22:01:37 »
Varpu: voi kiitoksia. <3 (: olin salilla duunissa ja oli pakko kirjottaa kun oli tylsää. Kiva et tätä on uskallettu lukeakin. (:


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin