Kirjoittaja Aihe: 3 iltaa ilman Ronia, S, Ron/Harry  (Luettu 4392 kertaa)

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
3 iltaa ilman Ronia, S, Ron/Harry
« : 03.12.2007 16:38:09 »
Nimi: 3 iltaa ilman Ronia
Kirjoittaja: pihlajanmarja
Beta: Ei ole...
Paritukset: Ron/Harry
Ikäraja: S
Summary: Miten voi sanoa: ”Olen rakastunut sinuun”, varsinkin parhaalle ystävälleen, jonka on tuntenut melkein seitsemän vuotta?
A/N: En oo kirjottanu pitkään aikaan mitään Potter-aiheista joten päätin käydä 3 kertaa-haasteen topicissa. No heti tuli hyvä aihe ficille! Kommentit ovat erittäin tervetulleita.


3 iltaa ilman Ronia

1.

”Missä Ron on?” Harry kysyi melkein parhaalta ystävältään Hermionelta. Ron oli paras.
”En minä tiedä”, Hermione kohautti olkapäitään tuskin nostamatta katsettaan koulukirjastaan. ”Miksi kysyit?”
”Kunhan kysyin...” Harry sanoi ja näytti yhtäkkiä hyvin kiinnostuneelta takkatulesta, jonka ääressä hän ja Hermione olivat istuneet koko illan tehden läksyjään ja jutellen kaikenlaista. Paitsi suurimman osan ajasta Harry oli jutellut ja Hermione oli lukenut kirjaa kuulematta, mitä Harry oli sanonut. Ei sillä kuitenkaan ollut väliä. Väliä oli sillä, missä Ron oli. Harryllä oli asiaa Ronille. Hän ei vain oikein tiennyt, miten asettaisi sanansa. Miten voi sanoa: ”Olen rakastunut sinuun”, varsinkin parhaalle ystävälleen, jonka on tuntenut melkein seitsemän vuotta?
”Olisiko sinulla hänelle asiaa?” Hermione kysyi.
”Itse asiassa... joo...” Harry mumisi ja oli kiitollinen Koukkujalasta, joka oli hypännyt hänen syliinsä. Hän pystyi keskittymään Koukkujalan silittämiseen eikä hänen tarvinnut kohdata Hermionen kaikkitietävää katsetta.
”Mitä asiaa?”
”Äh, ei se mitään tärkeää ollut. Itse asiassa aika tyhmä juttu, en usko että hän edes haluaa tietää sitä.” Varsinkin, jos hän on juuri nyt sen Lavenderin kanssa jossain...
”Mistä sinä voit tietää, jos et kerro?”
Harry ei sanonut mitään ja silitti kissaa hyvin keskittyneen näköisenä. Hermionen huulille kohosi hymy.
”Olet rakastunut häneen.”
”Mitä?” Harry huudahti ja Koukkujalka hypähti hänen sylistään närkästyneen kuuloisena maukuen.
Hermione hymyili sitä hymyään, miten kukaan voi olla niin kaikkitietävä, ja Harryn oli pakko nostaa katseensa häneen, kun kissa oli lähtenyt jonnekin.
”Tiesinhän minä”, Hermione naurahti kun Harry pudisteli pontevasti päätään. ”’Ei mitään tärkeää’, niin, eihän se. ’Ei varmaan halua tietää’, minusta tuntuu että saattaisi halutakin.”
”Onko hän jossain Lavenderin kanssa?” Harry kysyi varovasti ja tajusi sitten, mitä oli sanonut.
”Ei”, Hermione sanoi. ”Hän sanoi kun lähti, että tarvitsee aikaa ajatella.”
”Pitääkö hän minusta?”
Hermione pysyi hiljaa ja keskittyi taas koulukirjaansa. Harry irvisti.

2.

Harry istui Tylypahkan iltapalalla ja mietti. Ron ja Hermione olivat syöneet iltapalaa ja lähteneet heti ulos leikkimään lumisotaa. 17-vuotiaat, Harry virnisti. Sellaiset hänen ystävänsä olivat. Ron oli pyytänyt Harryä mukaan pitkään, hän oli luovuttanut vasta kun Harry oli valmis heittämään häntä kurkkuviipaleella otsaan. Ei tietenkään tosissaan. Ronin silmät olivat vilkkuneet iloisesti, kun hän oli sanonut että toivottavasti Harry suvaitsisi liittymään heidän seuraansa myöhemmin. Miten hän voisi ikinä katsoa Ronia silmiin, jos ei sanoisi mitään? Hermione ei ollut vastannut Harryn kysymykseen sinä eräänä iltana pari viikkoa sitten, kun Ron oli ollut jossain yksin miettimässä. Ei hän yleensä sanonut, katsoi vain sillä tietäväisellä ilmeellään ja hymyili pilke silmäkulmassa. Pitikö Ron Harrystä? Tietysti piti, mutta enemmän kuin ystävänä? Harry mietti, miten oudolta tuntuisi, jos yhtäkkiä parhaasta ystävästä tulisikin poikaystävä. Hänen vatsaansa kihelmöi ihana tunne, vaikka hän tiesi että kuvitelmista ei ehkä koskaan tulisi totta. Yhtäkkiä kylmät kädet koskettivat Harryn niskaa ja hän hypähti pienesti. Hermione istui hänen viereensä lumisena ja posket punaisina.
”Vieläkö sinä täällä syöt”, hän nauroi. ”Mitä mietit?”
”Ronia”, Harry sanoi hiljaa. ”Mitä hän ajattelee minusta?”
”En minä voi sinua auttaa, sinun pitää kysyä itse.”
Harry nyökkäsi.
”Se on vain melko vaikeaa”, hän sanoi.
”Tiedän”, Hermione sanoi. ”Mutta olen melko varma, että hän ei suutu sinulle. Te olette tunteneet jo niin pitkään, ja minäkin tunnen teidät molemmat. Tunnen Ronin.”
”Mutta pitääkö hän minusta?”
Hermione oli taas hiljaa ja vain hymyili. Tällä kertaa Harry oikeasti heitti kurkkuviipaleen Hermionen otsaan. Siitä syntyi ruokasota, mutta Harry ei siltikään unohtanut asiaa. Ehkä hänen tosiaan pitäisi kertoa. Joskus toiste tosin, ei silloin kun hänen naamaansa oli heitelty tomaatti-viipaleita ja muita salaattiaineksia.

3.

Lavender istui sängyllään ja yritti olla miettimättä mitään erityistä. Ronia. Missä ihmeessä poika oli ollut koko illan? Lavender halusi hänet seuraansa, ei vaan tarvitsi. Ron oli muutenkin ollut sillä viikolla erittäin hiljainen, liiankin. Jotain hänellä oli mielessään, eikä Lavender halunnut välttämättä tietää, mitä. Makuusalin ovi kolahti auki ja Lavender kohotti katseensa lattiasta. Se oli Hermione. Kaikkitietävä, ärsyttävä Hermione johon Ron oli joskus ollut ihastunut. Mutta joskus kaikkitietävästä olisi apua, ainakin nyt.
”Missä Ron on?” Lavender kysyi.
”Jossain Harryn kanssa...” Hermione sanoi ja hymyili hymyä, joka sanoi, että hän tiesi jotain, mitä Lavender ei. Hermione käveli huoneen poikki Lavenderia vastapäätä omalle sängylleen ja heilutti ärsyttävästi kirjaviin villasukkiin puettuja varpaitaan.
”Mitä he tekevät?”
Lavender oli aivan varma, että Hermione tirskahti pienesti. Virnuiliko hän? Ehkä Lavender oli nähnyt ja kuullut väärin. Ei Hermione voinut tirskua. Tai virnuilla. Se oli niin epähermionemaista kuin olla ja voi!
”En minä tiedä”, Hermione sanoi hymy suupielessään ja heilutti edelleen jalkojaan. ”Harryllä oli Ronille jotain asiaa, ja he lähtivät ulos juttelemaan.”
”Oletko sinä rakastunut Roniin?” Lavender kysyi tuskastuneen kuuloisena. Hänen hämmästyksekseen Hermione purskahti nauramaan.
”En”, hän nauroi. ”Joku muu on, mutta minä? Ei! Hän on vain hyvä ystäväni.”
”Miten hyvä?”
”Tarpeeksi”, Hermione sanoi. Luojan kiitos hän oli lopettanut jalkojensa heiluttelun.
”Mitä sinä tarkoitit, joku muu?” Lavender kysyi kauhistuneena. Hänen Roninsa. ”Pitääkö Ron siitä jostain muusta?”
Hermione nauroi.
”Luuletko, että minä sinulle kertoisin, kuka muu. Ja ettehän te enää seurustele, vai seurusteletteko?”
”Pitääkö Ron siitä henkilöstä?” Lavender sanoi ohittaen kokonaan edellisen lauseen.
”Pitää.”
Lavender katsoi ärtyneenä Hermionen kirjavia sukkia. Ne aiheuttivat hänelle päänsäryn.
”Miten paljon?” hän kysyi taas. Liikaa kysymyksiä, mutta hän tarvitsi tietoja!
”Tarpeeksi”, Hermione hymyili. Hän vilkaisi ulos ja näki kaksi hahmoa lumisateessa vastakkain. Kädet toistensa käsissä. Heidän kasvonsa lähestyivät toisiaan ja he suutelivat. Hermionen hymy levisi entisestään ja Lavender irvisti itsekseen tietämättä, mitä pihalla tapahtui. Miksi hänelle ei kerrottu mitään?
« Viimeksi muokattu: 31.10.2009 23:41:15 kirjoittanut pihlajanmarja »
I've got blisters on my fingers!

Ashtray

  • Lady Stardust
  • ***
  • Viestejä: 450
  • i will battle for the sun
    • LJ
Re: 3 iltaa ilman Ronia, PG, Ron/Harry
« Vastaus #1 : 03.12.2007 17:00:45 »
Awh, juuri tällaista mie kaipasin nyt. Suloista ja lyhyttää.

Idea oli oikein kiva. Varsinkin tuo, miten ujutit Lavenderin mukaan ja kirjoitit viimeisen kokonaan Lavenderin näkökulmasta, niin, että nimenomaan idean 3 iltaa ilman Ronia näkökulma vaihtui. (...osaisinkohan kertoa asiani vielä vähän epäselvemmin? :D). Loppu oli suloinen, ihanaa, kun sait Harryn ja Ronin suhteen selkeästi esille huolimatta siitä, että näkökulma olikin siirtynyt jo pois Harrysta. Hmm, ehkä mie lopetan näkökulmista selittämisen, kun en kuitenkaan osaa selittää ajatuksiani kunnolla. Toivottavasti tajusit edes jotain. :D

Pointti oli varmaan tulaa sanomaan, että tykkäsin ja kiitos.

Ashtray
I'll pretend that my heart and my head are well.

Sierra

  • ***
  • Viestejä: 322
Re: 3 iltaa ilman Ronia, PG, Ron/Harry
« Vastaus #2 : 03.12.2007 17:06:16 »
Oi että! Kunhan vain muutat Harryä muodot Harrya muotoon, tämä ficci on aivan vastustamaton! Pidin kolmosesta kaikkein eniten, se kun ei ole Harryn ja Ronin näkökulmasta, vaan Hermionen ja Lavenderin, ja silti se selittää yhtä paljon, ehkä enemmänkin. Kiitos<3
“Aha! What villains are these, that trespass upon my private lands! Come to scorn at my fall, perchance? Draw, you knaves, you dogs!” -Sir Cadogan

Eruru

  • ***
  • Viestejä: 398
  • easy, breezy, beautiful
Re: 3 iltaa ilman Ronia, PG, Ron/Harry
« Vastaus #3 : 03.12.2007 18:48:49 »
Oi kun oli ihana fluffypläjäys ;) Joissain kohdissa oli ehkä hieman toistoa, mutta muuten todella kivasti kirjoitettu ja muutenkin tosi ihana idea. Lavender oli todella Lavender ja viimeinen ilta oli tosi kivasti tehty, ettei se ollutkaan Harryn näkökulmasta ;D Mutta kuten sanoin, varsinkin repliikeissä oli lähes ärsyttävyyteen asti toistoa. Ei haitannut kulkua silti, kiitos päivän piristysruiskeesta, rakastan kolme kertaa-juttuja :)

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Re: 3 iltaa ilman Ronia, PG, Ron/Harry
« Vastaus #4 : 05.12.2007 18:14:46 »
Ashtray: Kiitos (:

Sierra: Kyllähän mie nuo muodot jossain vaiheessa muutan, kun vaan jaksaisin. (Sori, laiiiiska... enkä sitä paitsi nyt ees ehi) Kiitos itsellesi kun kommentoit <3

Eruru: Kiitos siullekin, mä en itse huomannu toistavani mitään mut eihän sitä ite tietty huomaa.
I've got blisters on my fingers!

Lorris

  • ***
  • Viestejä: 118
    • LJ
Re: 3 iltaa ilman Ronia, PG, Ron/Harry
« Vastaus #5 : 09.12.2007 18:39:03 »
Voi että kun tuli ihanan fluffy olo! *huokaus* Hyvin toteutettu idea, mietinkin tuossa noita kahta ekaa lukiessa että miten aiot saada (jos aiot) pojat yhteen ilman Ronia siellä paikan päällä, ja teitkin sen sitten taitavasti. Tykkään muutenkin lukea Harry/Ronia muiden näkökulmasta, en oikein tiedä miksi, mutta jokin siinä kiehtoo. :D Lavender oli ihanan pihalla ja huvittavan ärtynyt Hermionen villasukista, hee, ja Harry oli ihana Koukkujalkaa niin keskittyneesti silittäessään.

Minusta toistoa ei ollut yhtään liikaa, kun sehän oli tarkoituksellista. Minusta tämä oli taitavasti kirjoitettu, ja nyt mietin että mitenkähän saisit sinut kirjoittamaan lisää tätä paritusta. Mikä tepsii parhaiten, uhkailu, lahjonta vai kiristys?
Weasley is my king.

Ficcini.

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Re: 3 iltaa ilman Ronia, PG, Ron/Harry
« Vastaus #6 : 09.12.2007 18:54:43 »
Lorris: Aww, kiitos kommentista, sait hyvälle tuulelle (: Hmm, mikäköhän noista sais mut kirjottamaan R/H:ta lisää? No Ron/Harry on kyllä niin hyvä paritus että ei mua tarvi uhkailla, kiristää tai lahjoa. Kirjotan ihan omasta vapaasta tahdostani, saas nähdä ;)
I've got blisters on my fingers!

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: 3 iltaa ilman Ronia, S, Ron/Harry
« Vastaus #7 : 13.07.2010 09:14:17 »
ihanaa, suloista ihastumista, epävarmuutta yms.
juuri sitä mitä hain :D

eikä ole pettynyt olo ollenkaan, päin vastoin.
Hermione oli aivan ihana tässä, vaikka yleensä inhoan häntä, muttä tässä hän oli lempihahmoni.

ja Harry ja Ron<3
kiva miten tää oli tavallaan Hermionen puolelta kuvailtu, se oli niin virkistävää vaihtelua, kiitos ;)
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 997
  • Clara, my Clara
Vs: 3 iltaa ilman Ronia, S, Ron/Harry
« Vastaus #8 : 13.07.2010 09:42:47 »
Oi, aivan ihanaa! Todella söpövä. ^ ^
Hermione oli omanlaisensa kaikkitietävän hymynsä kera ja Lavender oli yhtä ärsyttävä kuin kirjoissa. Ja Harry ja Ron, siinä vasta toisilleen sopiva pari. ^ ^
Tämä oli loistavasti kirjoitettu. Kaikkein eniten pidin tuosta kolmannesta (ja Hermionen ärsyttävän kirjavista villasukista). Varsinkin kun Lavender ei tajunnut mitään (lopetus oli muuten hyvä); Hermionen käytös oli siinä niin huippua; ja Ronin ja Harryn suudelma (jonka Hermionen ikkunasta näki...). :)
Joo, hieman hönö kommentti, pahoittelen - halusin vain kertoa, että pidin tästä todella paljon. Heh. :D
-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: 3 iltaa ilman Ronia, S, Ron/Harry
« Vastaus #9 : 13.07.2010 11:19:15 »
Oi söpöä! Pidän Harry/Ron ficeistä. Itseasiasssa pidän kaikenlaisista fieistä. Nimi houkutteli lukamaan ja hyvä oli! Hermione oli juuri oikeanlainen ja Lavender yhtä ärsyttävä. Harry oli aivan ihana.
Lainaus
”Tarpeeksi”, Hermione hymyili. Hän vilkaisi ulos ja näki kaksi hahmoa lumisateessa vastakkain. Kädet toistensa käsissä. Heidän kasvonsa lähestyivät toisiaan ja he suutelivat. Hermionen hymy levisi entisestään ja Lavender irvisti itsekseen tietämättä, mitä pihalla tapahtui. Miksi hänelle ei kerrottu mitään?

Erityisesti tämä oli mieleeni. Loppu on todella hyvä. Piristi ihanasti päivää. Kuvailua olisi voinut olla ehkä pikkiriikkisen enemmän, mutta se sopi kylläkin noin. Kirjoitusvirheitä ei ollut.
-HarryPotterFan4Ever-


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: 3 iltaa ilman Ronia, S, Ron/Harry
« Vastaus #10 : 13.07.2010 19:28:12 »
Ihana! Pidin paljon. Lavender oli kyllä pikkasen mustasukkainen... Harry oli toooosi söpö. Mutta... Helle on vienyt rakentavani pois, valitan.

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Vs: 3 iltaa ilman Ronia, S, Ron/Harry
« Vastaus #11 : 14.07.2010 12:16:20 »
Hei, kiitos kaikille kommentoinnista! Miusta on tosi kiva että tätä luetaan vieläkin, vaikka oon kirjoittanut tän niin pitkä aika sitten. Hassua, pidän tästä vieläkin ihan yhtä paljon kuin silloin kun kirjoitin tätä (hups, kuulostaapa itserakkaalta :D), vaikka aika monet jutut mitä oon kirjoittanut joskus - mitä, kasilla? ;D - on nykyään miun mielestä ihan hirveetä roskaa. :D Mutta kiva että tästä pidetään! :)
I've got blisters on my fingers!

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
Vs: Alkuun ja takaisin, K-11
« Vastaus #12 : 07.08.2010 11:14:37 »
Siis enkö mä ole kommentoinut tähän? :o No, nyt se korjataan ;)
Tää on mun mielestä ihan tosi tosi söpö! :) Varsinkin toi viimenen, joka oli kuvailtu Lavenderin näkökulmasta ;)
Harry/Ron on mun yks lemppariparituksista :) Harmi et sitä on liian tähän :(
mut kiitos tästä! :)

~Missy~
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.