Kirjoittaja Aihe: Prosentti inspiraatiota itse kullakin AD/MM Dialogi (S)  (Luettu 2780 kertaa)

Jaakin

  • ***
  • Viestejä: 193
Title: Prosentti inspiraatiota itse kullakin         Dialogihaasteen tuotos.
Author: Jaakin
Pairing: Albus Dumbledore / Minerva McGarmiwa
Rating: S
Betareader: Rana
Genre: hettisöhjöä, jotain hienoista romancea.
Summary: Dumbledore ilmaisee kiintymystään Thomas Alva Edisonin puheisiin väärällä hetkellä.
A/N: Ensimmäinen pelkkä dialogitekstini, johon osallistuin Kipinän dialogihaasteen vuoksi.

“Nerous on prosentin verran inspiraatiota ja yhdeksänkymmentäyhdeksän prosenttia hikeä.”
“...”
“Minä en ole oikein koskaan ymmärtänyt sinun ajatuksiasi.”
“Ei sinun tarvitse minun ajatusmaailmaani lainkaan kajota ellet välttämättä halua, tuokin oli Thomas Alva Edisonin suusta peräisin.”
“Sinä ja sinun Edisonisi... joka tapauksessa, tuollaiset puheet eivät sovi sänkykeskustelujen aiheiksi, ja toisin kuin sinä ilmiselvästi luulet, Edisonissa ei ole mitään mikä saisi minun sisäisen kissani syttymään.”
“Tarkoittaako tuo sitä, että minä saan huolehtia siitä sytytyspuolesta?”

~*~*~

“Hmnh...”
“Tiedätkö, tuo sinun viimeisin temppusi sisälsi varmasti enemmän inspiraatiota kuin minun neronleimaukseni yhteensä.”
“Unohtaisit jo sen miehen ajatukset!”
“Minerva, turhaan sinä nyt tulistut, mustasukkaisuuskohtauksiin ei tällä hetkellä ole mitään syytä.”
“En minä ole tulistunut! Ja pitäisikö minun muka sitten joskus olla mustasukkainen?”
“Ei, ei missään nimessä. Sinua lukuunottamatta vain sitruunatoffee saa minut kääntämään katseeni kahdesti."
“...”

“Albus?”
“Niin, Minervaiseni?”
“Minä en ole mikään Minervainen! Mutta minä vain kysyisin, vaikka se ei minua missään määrin kiinnostakaan, että mikä siinä oli niin nerokasta?”
“Minä en nyt oikein sisällistänyt tuota sinun kysymystäsi. Mistä nerokkuudesta me nyt puhumme?”
“No siitä... siitä tempustani.”
“Olisit heti sanonut! Voisin luennoida tästä aiheesta vaikka koko kuluvan lukuvuoden, - näytätpä sinä ruusuiselta punastellessasi, – mutta palatakseni takaisin asiaan, on kyse karheudesta.”
“Karheudesta?!”
“Niin, sinun kielesi karheudesta. Ja siitä, kuinka sulavasti sinä sitä osaat käyttää, saat minut värisemään. Ja sitä paitsi...”
“Albus, älä jatka enempää tai oppilaat joutuvat pähkäilemään miksi heidän myöhässä saapuva opettajansa muistuttaa ylikypsää kirsikkatomaattia.”
“Hmm... Minä puhuisin enemmänkin luumutomaateista, nuo sinun lantiokurvisi ovat viime aikoina muuttaneet muotoaan hieman muhkeampaan suuntaan...”
“Sinä se osaat aina olla niin hienovarainen.”
“Älä nyt unohda hengittää, Poppylla on tähän aikaan vuodesta huolenaan enemmän kuin tarpeeksi flunssaisia potilaita, enkä usko hänen ilahtuvan saadessaan sinut hoidettavakseen hengitysongelmien takia. Minä sen sijaan...”
“Vaikka tuo tarjous kuulostaakin houkuttelevalta niin minä todella olen auttamattomasti myöhässä.”
“Älä unohda hiusverkkoasi.”
“Aih, sekin vielä. No, joka tapauksessa minä nyt menen. Öh... hyvää päivänjatkoa.”

~*~*~

“Fawkes, minusta tuntuu, että hän on hullaantunut minuun.”

A/N2: Kiitos käynnistä, tervetuloa uudelleen, jätättehän kommentin lähtiessänne.


[size=85]//destine lisäsi ikärajan otsikkoon[/size]
« Viimeksi muokattu: 01.01.2010 20:44:13 kirjoittanut rimpsessakerpeera »
[size=85]
"Hän, jota äsken joukossa ei silmäs keksinyt,
elossa on, sua muisti hän ja siksi elää nyt."[/size]
J.L Runeberg, Torpan tyttö

Eruru

  • ***
  • Viestejä: 398
  • easy, breezy, beautiful
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : 03.07.2007 13:55:03 »
Voi, tämä on niin paras, jaksaa hymyilyttää vieläkin, vaikka olen niin monta kertaa aikaisemminkin lukenut. Albus ja Minerva, niin upea paritus. Dialogisi oli ihanan naurettava, kumpikin puhuu niin asiallisesti kuin olla ja voi, vaikka luulisi, että nuo maskit saavat lähteä edes hässimisen aikana. Sisäisen kissansa syttymään, ei luoja, mahtavaa! Anteeksi tyhjä kommenttini, enhän mie saanut edes mitään negatiivista aikaan -.-
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Eruru »

Rosélyn

  • ***
  • Viestejä: 94
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : 03.07.2007 14:33:51 »
Ei ole todellista, aivan paras. :'D
Albus/Minerva on aivan mahtava paritus, ja tämä ficci oli varsin hauska. 8''D Albus raukka, kun osaa puhua täysin vääristä asioista sinä tiettynä hetkenä. X'D
Nenene~ Ihanan naurettava tämä, kuten Eruru tuossa sanoikin.

Mums, ei tuu mitään järkevää kommenttia nyt, ei saa päähän oikeen mitään järkevää, tämä vain oli niin paras että ... :'D
Ja tuo lopetus, voi juma, m-a-h-t-a-v-a. 8'')

Okei, tämä oli vain ilmoitus, että luin ja pidin kiitosmoi.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Rosélyn »
Oh shit! Don't come near me.

agentti

  • Vieras
Re: Prosentti inspiraatiota itse kullakin AD/MM Dialogi
« Vastaus #3 : 21.09.2007 17:18:56 »
Ei juma xD Mä en oo pitkään aikaan nauranu näin paljoo. Tosi hyvin kirjotettu dialogi.
Varsinkin nää kohat sai mut repeemään nii-maan-totaallisesti:
Lainaus
“Sinä ja sinun Edisonisi... joka tapauksessa, tuollaiset puheet eivät sovi sänkykeskustelujen aiheiksi, ja toisin kuin sinä ilmiselvästi luulet, Edisonissa ei ole mitään mikä saisi minun sisäisen kissani syttymään.”
“Tarkoittaako tuo sitä, että minä saan huolehtia siitä sytytyspuolesta?”
Lainaus
“Ei, ei missään nimessä. Sinua lukuunottamatta vain sitruunatoffee saa minut kääntämään katseeni kahdesti."
Lainaus
“Albus, älä jatka enempää tai oppilaat joutuvat pähkäilemään miksi heidän myöhässä saapuva opettajansa muistuttaa ylikypsää kirsikkatomaattia.”
“Hmm... Minä puhuisin enemmänkin luumutomaateista, nuo sinun lantiokurvisi ovat viime aikoina muuttaneet muotoaan hieman muhkeampaan suuntaan...”
“Sinä se osaat aina olla niin hienovarainen.”

Oikeestaanhan oisin voinut samantien lainata koko dialogin : D
Kiitos päivän piristämisestä :P

SnowBlind

  • ***
  • Viestejä: 522
  • epäsivistymätön
Re: Prosentti inspiraatiota itse kullakin AD/MM Dialogi (G)
« Vastaus #4 : 22.09.2007 13:44:08 »
Ihana!
Tää toi henkilöiden luonteet ICmäisesti ja hauskasti esiin ja aihe ja paritus sopii tällaseen dialogiin muutenkin hyvin. Albus ja Minerva, kumpikin on sellasia sanavalmiita älykköjä. Sängyssäkään ei voi olla pulisematta :'D

Lainaus
“Minerva, turhaan sinä nyt tulistut, mustasukkaisuuskohtauksiin ei tällä hetkellä ole mitään syytä.”
“En minä ole tulistunut! Ja pitäisikö minun muka sitten joskus olla mustasukkainen?”
“Ei, ei missään nimessä. Sinua lukuunottamatta vain sitruunatoffee saa minut kääntämään katseeni kahdesti."

Jes  :D

Hienoa tekstiä taas, danke schön.
The mind has so many pictures, why can't I sleep with my eyes open?


Avasta kiitos AnnieBlacille <3

Herkkuoone

  • Vieras
Vs: Prosentti inspiraatiota itse kullakin AD/MM Dialogi (S)
« Vastaus #5 : 17.06.2013 00:49:31 »
Voi, kuinka ihana! <3

Siitä olikin jo ehtinyt kulua ihan laittoman pitkä aika, kun olen viimeksi tätä paritusta lukenut, vaikka yhdessä vaiheessa Albus/Minerva oli suosikkiparituksenikin. Onneksi nyt kuitenkin ryhdyin kaivelemaan osastojen viimeisiä sivuja, jossa tähän törmäsin – muuten olisi jäänyt ihastuttava ficci lukematta kokonaan! Nyt kun oikein muistelen, niin minusta tuntuu siltä, että olen törmännyt tähän ficciin joskus ennenkin, sillä tuo Edison-kohta kuulosti tutulta!

Tämä on ihastuttava dialogi, eikä voi kyllä huomata, että tämä olisi ensimmäisesi. Sanailut ovat ihastuttavia ja hahmot samaten. Albus ja Minerva ovat juuri sellaisia kuin miksi olen heidät aina mieltänyt: älykkäitä ja sanavalmiita. Albus on mahdottoman ihana väärine sänkypuheenaiheineen ja vihjailuineen, mutta ei Minerva kyllä yhtään hänelle häviä, vaikka mies saakin hänet punastelemaan, hih. :3

“Ei, ei missään nimessä. Sinua lukuunottamatta vain sitruunatoffee saa minut kääntämään katseeni kahdesti."
Tämä oli ehkä yksi ihanimpia repliikkejä Albukselta! Eihän tälle suloisuudelle voi muuta kuin awwitella ja hymyillä tyhmänä. Tykästyin kyllä kovin siihen, miten juuri tässä yhteydessä mainitaan miehen rakastama sitruunatoffee ja oikeastaan pelkkä tuon karkin mainitakin sai hymyilemään; se vain jotenkin on osa Albusta. Tähän kohtaan on myös piiloutunut toinen niistä kahdesta virheestä, jotka tekstistä löysin: lukuun ottamatta kirjoitetaan erikseen. :> Toinen virhe on muutamaa riviä alempana sisällistänyt -> sisäistänyt.

Kaksikon välinen sanailu on siis varsin viihdyttävää luettavaa ja sait kyllä minut hihittelemään tällä tekstillä. Muun muassa Minervan sisäisen kissan sytyttäminen, kielen karheudesta puhuminen ja tekstin lopetus. Lopetus ehkä kaikista eniten, sillä se kruunasi koko ficin ja on muutenkin todella kekseliäs ja suloinen.

“Fawkes, minusta tuntuu, että hän on hullaantunut minuun.”
Voi Albus, sinä olet niin oikeassa! ;>

Tämä on kyllä yksi parhaista Albus/Minervoista, jonka olen koskaan lukenut; niin ihana, että sen luo palaa mielellään aina uudelleen. Kiitos kaunis! : )
~ Herkku.