Kirjoittaja Aihe: Supernatural: Armon valosta pelastuneet S, Cas/Dean  (Luettu 1801 kertaa)

Pahviprinsessa

  • Muumimamma
  • ***
  • Viestejä: 290
  • "Tämä on romanttinen retki miehille!"
Title:
Author:luminary
Fandom:Supernatural
Paring:Cas/Dean
Rating:S
Genre:Angst,romance
Disclaimer: En omista Castielia, Deania tahi sen puoleen pikaisesti viitattua Crowleytakaan, enkä myöskään saa tämän mahtavan maailman lainaamisesta mitään. Myöskään Raamatun lainaus ei todellakaan ole minun, löytyy Mooseksen ties mistä kirjasta!
A/N:Olipas vain fantsua rustailla tällasella kielellä, mutta enjoy!^^


Armon valosta pelastuneet

Kasvot lohduttomuuden piinasta vääristyneinä enkeli rukoili. Vaan ei Isä suostunut hänen epätoivoiseen nyyhkytykseensä vastaamaan, vaikka kuinka hän huusi. Enochian suhistessa korvissaan, lysähti kyynelsilmäinen enkeli sängylle, ei jaksanut tai kyennyt hän edes rakastaan katsomaan sydämensä kirkuessa.

Ei vastannut Herra, eikä ollut toivottomasti kaikkensa antanut taivaan soturi ihmeeseen kyennyt, ei ollut mitättömästä enkelistä, eikä sen puoleen hänen rakkaastaankaan itseään aikaa vastaan. Tuo voittamaton väistämättömyydessään julma voima, oli vahvasti voitolla, ja tiesi suruunsa hukkunut, ettei hänen rakkaansa jaksanut enää kauan taistella jo hävittyään.

Mutta kun eivät enkelin tai ihmisen voimat riitä, puuttuu peliin kohtalon muuttaja, tuo tienristeyksien kuningas, alhaalla valtaa pitävä. Kyyneleiset taivaansinet siristyivät vihasta tämän tumman demonin lohduttomuuden näyttämölle astuessa, mutta rakkauden riistämä on valmis mihin vain. Tiesihän enkeli itsekin, niin kuin suojelusenkeli ratkaisi taistelun toisen puolen hyväksi, oli hän toiselle tuhoa kylvävä demoni.

Ehdotukseen naamioitu oli tieto, joka toivoa tuskaan toi ja sopimus tehtiin. Hyväsydämiseksi ei demonia voinut kutsua, mutta eivät raastavat olleet ehdot. Näin lähti matkaan enkeli, säälimättä veljiään, tieltään tuhoten ne jotka rohkenivat häntä vastustaa, ajatuksissaan lopun läheisyydestä muistuttavat, ajan kalvon peittämät vihreät silmät. Vaikeudet kävivät matkalaista kasvoille, mutta raastava tuska silmissään palaen, oli määränpää löytyvä.

Palatessaan rakkaansa vuoteelle, puristi hän nyrkissään norsunluista esinettä, jonka tiesi vaarallisemmaksi kuin mikään käsissään pitelemänsä ja lausui hiljaa tuuleen, joka olemattomana huoneessa kävi, ettei antanut rakastaan vielä päästää. Paperin kuulas ja ohut oli iho vanhuksen, kun tämä rahisten henkeä veti, ja syytti enkeliä typeräksi. Särkyi hauras ääni loppua kohti, ja taivaan soturi yritti tavoittaa loppua kyyneleiden jälleen poltellessa.

Silmät ummistettuna, äänetön pyyntö sujahti hiljaiseen talviyöhön. Saattoi enkeli kuulla miehen viimeisen kerran, kun vanhan miehen sydän jysähti hyvästiksi ja raastava oli tunne hänen rinnassaan. Suolaiset pisarat kastelivat paljaan rinnan saman tien, kun hän itseltään sen paljasti, ja kylmä oli esine sitä vasten painettuna. Sokaiseva valo lävisti yön pimeimpiä hetkiä, kun vuodatti enkeli punaisia helmiä rinnastaan ja puhkesi puhumaan: ”Minä olen tänään pannut teidän valittavaksenne elämän ja kuoleman, menestyksen ja tuhon.”

Pyhät sanat virtasivat huulilta vuolaasti kuin haava vuosi sängyn peitteelle. Silmitön oli tuska, jonka enkeli koki maailman pirstoutuessa hänen silmissään, mutta heltymättä hän piti kiinni rakkaastaan ja valkeasta esineestä ihoaan vasten. Hiljalleen kaunis, puhdas valkoinen vaimeni hehkuksi, joka liitti kaksi miestä yhteen ja hän saattoi nähdä rakkaansa olevan voimissaan, nuori ja kaunis. Hiljainen tuhina kantoi entisen enkelin korviin, ja katsoessaan nukkuvaa rakastaan paisui onni miehen rinnassa lähes pakahduttavana, hukuttaen alleen kaiken muun.

Hän tiesi silloin, etteivät hänen siipensä enää kantaneet taivaan sineen tai, että hänestä ei enää olisi entisiä veljiään tuhoamaan, sillä enkelin saattoi vain kaltaisensa tappaa. Ei hän ollut enää Herran soturi, ei armo kummunnut sisimmästä, vaan oli hän nyt mies maallisen maan. Mutta inhimillisyyden kiro sekä palkinto, hänen miekkansa johon syöksyä ja samalla pelastusrenkaansa oli sama asia, joka hänet tekoonsa oli ajanutkin.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2014 10:39:28 kirjoittanut Beyond »
luminary regenerated

Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
- Dylan Thomas

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Armon valosta pelastuneet K-7 - Supernatural, Cas/Dean
« Vastaus #1 : 30.01.2012 17:47:23 »
Hyvää iltapäivää kommenttikampanjasta!

Fandom tuntematon ja tuntemattoma pysyi vielä tämän myötäkin. Muutaman ficin olen aikaisemmin lukenut tällä parituksella ja rakastunut Castieliin, mutta tämä oli kyllä suoraan sanottuna niin epäselvä että jäin suu aiku katselemaan i:pistettä viimeisessä sanassa. Kun bongasin nimen 'Castiel' kommenttikampanjasta, ajattelin heti: tahdon tuon, jee lisää Castielia! Ja kun olit vielä lisännyt, ettei fandomia tarvitse tuntea, valitsin tämän jo ennen kun klikkasin topicin auki. Ei olisi ehkä kannattanut, sillä et välttämättä saa tästä minun kommentista ihan älyttömästi irti, koska mietin edelleen, mistä äsken lukemassani tekstinpätkässä oikein puhuttiin. Mutta kommentin lupasin ja kommentin myös kirjoitan.

Ajattelin, että vaikka tapahtumat menikin pahasti ohi ja paritus vielä pahemmin, voisin ainakin sanoa jotakin itsestään tekstistä, en niinkään juonesta. Tässä oli epätavallinen lauserakenne, sellainen vanhahtava ja tavallaan runollinen, raamatullinen, sanoisinko. on tullut itsekin kokeiltua kaikennäköisiä sanajärjetyksiä lauseissa ja tällä hetkellä minun suosikki on sellainen vähän simppelimpi tyyli. Mutta pidin tästäkin, poikkesi tavallisesta. Ehkä tämä teksti ei heti alkuun huuda: lue minut! mutta kun on lukenut muutaman lauseen, pääsee sisälle teksin rakenteeseen, eikä enää yritä käännellä sanoja mielessään toisille paikoille ja miettiä, minkä lauseen voisi kääntää kokonaan ylösalaisin ja se olisi yhä järkevä.

Kivoja kielikuvia ja virheettömältäkin tämä minusta vaikutti.

Toivottavasti saat jonkun astetta asiantuntevamman ihmisen kommentoimaan myös ficin tapahtumia :3

Pahviprinsessa

  • Muumimamma
  • ***
  • Viestejä: 290
  • "Tämä on romanttinen retki miehille!"
Vs: Armon valosta pelastuneet K-7 - Supernatural, Cas/Dean
« Vastaus #2 : 31.01.2012 10:56:07 »
Solebum: Castiel motherfucking rulez! (" I don't understand that preference.", enkuli voisi tähän tuumata.) Tjaa, olen ilmeisesti vähän epäselvä? No ehkäpä se on tällä tylillä helposti langettavaa "virhettä", mutta siis aika paljon tietenkin helpottaisi fandomin tuntemus. Kk:hon laitoin, ettei välttämätön, sillä ajattelin että se seisoisi siellä sitten historiallisen kauan, kun kumminkin spn ei mitenkään järkyttävän yleinen ole. Jos sulla kiinnostaa, nii voin kyllä vastailla arveluttaviin asioihi, kunhan kysyt(:
 Hei jee, onnistuin siitä saaman sellaista jänskän wanhahtavaa! En varsinaisesti suunnitellut tällaista puheenpartta kun sain inspiksen tähän, mutta kun olin ekan kipaleen rustaillut, loppu tuli sitten soljuen. Virheettömyydestä pojot betalle ja kiitos että pidit!^^
luminary regenerated

Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
- Dylan Thomas

theycallmeHeaven

  • Death Eater
  • ***
  • Viestejä: 280
  • Team Sass
Vs: Armon valosta pelastuneet K-7 - Supernatural, Cas/Dean
« Vastaus #3 : 13.03.2012 00:39:54 »
KKsta hyvää iltaa/yötä/mitälie!

SPN on minun elämäni rakkaus ja Destiel on todella lähellä sydäntäni (vaikka Sabriel OTP:den OTP:ni onkin). :) Ja tässä olit minun mielestäni oonistunut tavoittamaan sen käsittämättömän kaipuun ja tuskan, joka noiden kahden suhteessa on vähintäänkin pakollista. Koska ovathan he aika tuhoontuomittu pari, enkeli ja ihminen, mutta se, että loit heille tuonne loppuun mahdollisuuden onneen sai minut kyllä hyppimään ilosta. :D Ja Crowleyta vielä tuolla vlissä... Voisitko sä tehdä mut onnellisemmaksi...

Tuo kieli oli aivan ihanaa (vaikka jouduin pariin kertaan lukemaan, että sain kiinni kaikista langanpäistä), jotenkin hieman kalevalaista, mikä mielytti minua kovasti, ja se sopi kuin nenä päähän, koska olen aina nähnyt Castielissa kuitenkin sen henkäyksen menneestä ajasta, mikä minusta tässä tuli esiin. Ja kuvailu! En mä mitään järkevää keksi, kun mun sydän särkyi niin moneksi pirstaleeksi koko tän mahtavuuden voimasta, mutta kerron vaan, että jatka kiltti SPN ficcien kirjoittamista. Minä ainakin tulen niitä lukemaan ilolla. (Vähän voisit minulle Sabrielia kirjoittaa, eikö niin... ;) )

Kiitos tuhannesti ja rakkautta sinulle!

-Heaven
Kylmimpien kuorien alta löytyy eniten hillittävää intohimoa.