Kirjoittaja Aihe: Katoava teos | S, Angst  (Luettu 1371 kertaa)

Netti

  • Vieras
Katoava teos | S, Angst
« : 17.03.2010 20:00:33 »
Title: Katoava teos
Author: minä
Raiting: S
Genre: Angst
A/N:Tämä on siis masennuksesta tehty vertauskuvallinen teos.

Katoava teos

Piirsin kohta kohdalta elämääni. Piirsin ensiksi hennosti suunnitellen, kunnes rupesin painamaan ja tummentamaan. Paperilla alkoi jo muodostua mestariteokseni, jota olin tehnyt jo kuusi vuotta, muttei siltikään ollut valmis.

Yhtäkkiä alkoi varjo hiipiä mestariteokseni päälle hiippaillen, kuin maistellen olisiko turvallista jatkaa. Kun varjo oli täyttänyt paperini, siihen alkoi myös imeytyä lyijykynän jälkeni. Pala palalta, kohta kohdalta se katosi suoraan varjon uumeniin. En voinut kuin katsoa kauhistuneena mitä teokselleni tapahtui.

Lopulta jäljellä oli vain piirokseni ääriviivat ja huomasin sen olevan sitä mitä eniten olin joskus pelännyt; kylmä ja kova, aivan tunteeton. Olin epätoivoinen ja halusin kaiken takaisin; kaikki ne viivat, oli ne sitten paksuja tai ohuita, pitkiä tai lyhyitä.

Vuosia myöhemmin tajusin etten saisi takaisin mestariteostani takaisin suremalla; minun täytyi todella tehdä jotain sen eteen. Rakentelin ja hahmottelin kuvaa uudelleen, mutta yritin tehdä kaiken tämän paremmalle perustalle. Yritin huitoa varjoa pois minkä jaksoin.

Kun olin jo lähes vuoden rakennellut piirrostani uudelleen, olin huolimaton ja varjo pääsi taas hieman valtaan. Se vei joitakin viivoja, mutten enää jäänyt murehtimaan sitä; minun piti yrittää saada takaisin ne viimeisetkin itseluottamuksen rippeet, mitkä olin vihdoin menettänyt. Jokainen pienikin takaisku tuntui kuolemalta.

A/N2: Kommentteja? ;D
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 16:20:04 kirjoittanut flawless »