Kirjoittaja Aihe: Se oli silloin. S, Sisältää kuoleman. One-shot  (Luettu 1737 kertaa)

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Nimi:Se oli silloin.
Beta:Eipä ole, mutta Wordilla kirjoitettu.
Ikäraja: S /Pops muokkaili ikärajan alkutietoihin
Summary:Viisitoista vuotias tyttö miettii isänsä kuolemaa.
A/N:Keksin tämän vähän aikaa sitten ja nyt laitan sen tänne.
Omistuskirjoitus:Pappani veljelle ja muille kuolleille sukulaisilleni.



             SE OLI SILLOIN.



Se oli silloin ja nyt on nyt. Niin isäni opetti minulle vähän ennen kuolemaansa. Arvaatko missä minä olen? Luulet varmasti, että olen isäni hautajaisissa? Tai omassa huoneessa muistelemassa isääni? En.
 Olen siellä missä häntä voi parhaiten muistella. Järven rannalla.
 Tämä järven ranta, missä nyt seison on minun ja isän oma paikka. Olimme aina täällä jos halusimme olla yhdessä.
 Järvi on todella kaunis paikka. Oikeastaan se on lampi, mutta isä ja minä sanoimme sitä aina järveksi. Kaksitoista puuta ympäröi lampea. Sininen vesi ja ihana hiekkaranta, jossa nyt seison.
 Muistelen muutamia hetkiä täällä isän kanssa.
Hymyilemme toisillemme äidin kiukkupuuskan jälkeen. Isä nousee ylös ja ottaa minua kädestä.
”Tule näytän sinulle yhden paikan,” Hän sanoo ja lähtee juoksemaan kovaa vauhtia. Nousen ylös tuolista ja juoksen nauraen isän perään.
”Juokse kovempaa!” Hän huutaa myös nauraen.
Juoksen niin kovaa kuin jaloistani pääsen. Isä katoaa pensaikkoon ja kun pääsen siihen kohdalle huomaan siinä olevan polun, jota en ennen nähnyt. Juoksin polkua pitkin peläten, että kadottaisin isän. Lopulta polkuun tulee mutka ja mutkan takaa näen lammen, jota ympyröi tasan kaksitoista puuta. Isä istuu lammen hiekkarannalla hymyillen. Hymyilen itsekin hänelle ja istuudun hänen viereensä.
”Mistä…”, Aloitan, mutta isä painaa sormensa hellästi huulilleni.
”Hyst älä pilaa tätä hetkeä,” Hän sanoo nauraen.
 Nauran hiljaa hänelle ja katselen ympärilleni. Ihana paikka, huokaan mielessäni

Tuo oli isätytär suhdetta. Rakastimme toisiamme. Halusimme olla yhdessä. Tiesimme, että jos toinen jää yksin hän on ikuisesti yksin.
 Minä olin se, joka jäi yksin.
 Minä. Hänen tyttärensä Florida.
-----------------
 Joo ei mikään mestariteos, mutta tarina kuitenkin. Kommentoikaahan. Ja aika lyhythän se oli.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2010 01:23:26 kirjoittanut Pops »

Rascal

  • metsänhenki
  • ***
  • Viestejä: 1 507
  • Fernweh
Vs: Se oli silloin. S, Sisältää kuoleman. One-shot
« Vastaus #1 : 23.01.2010 18:33:27 »
Kyllä, tykkäsin tästä tekstistä. Mikä tässä oli erityisen kaunista, oli se, että tässä ei ollut mitenkään liian angstinen ja epätoivoinen tunnelma, vaan sellainen koskettava ja kaipaava. Myös pituutensa puolesta teksti oli hyvä, onnistuit säilyttämään tunnelman ja ajatuksen loppuun saakka, kokonaisuus oli ehjä jii än ee, en osaa oikein sanoa mitään järkevää nyt, pahoitteluni siitä. ^^

Lainaus
Tämä järven ranta, missä nyt seison on minun ja isän oma paikka. Olimme aina täällä jos halusimme olla yhdessä.
 Järvi on todella kaunis paikka. Oikeastaan se on lampi, mutta isä ja minä sanoimme sitä aina järveksi.
Pidin tästä katkelmasta aivan erityisesti. Tuli mieleen muistoja siitä, kun itse menetin erään läheisen henkilön.

Sanoit, ettei mikään mestariteos. Minä taas väittäisin että aika hyvä teksti silti  ;)
"Sille, joka on kerran joutunut metsänhaltijan valtaan, jää kuitenkin
ainainen kaipuu metsään eikä hän koskaan oikein palaa entiselleen."


Yes, I'm a football romantic.

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: Se oli silloin. S, Sisältää kuoleman. One-shot
« Vastaus #2 : 24.01.2010 14:56:46 »
Kiitos, Rascal piristävästä kommentistasi. Pidän tästä itsekkin juuri sen vuoksi, että se on kirjoitettu tunteella eikä se ole mitään rakkaus juttua. Kiitos oikein paljon. :)