Ficit (kaikki fiktiiviset fandomit ja RPF, pl. Harry Potter) > Toinen ulottuvuus

Twilight: Bella and Edward's first Christmas | K-11, 3-luku ilmestynyt 1.1

(1/6) > >>

mao-chan:
Bella and Edward’s first Christmas
 Author: minä eli mao-chan
 Pairing: Edward/Bella + muut normiparitukset
 Rating:K-11
 Fandom: Twilight
 Genre:humor/romance?
 Disclaimer: En omista paikkoja/henkilöitä, vaan ne kuuluvat Stephenie Meyerille
 A/N: Toinen ficcini tänne, toivattavasti pidätte! Jatkoakin tuleen varmaankin nopeasti.

//Firdilien muokkasi fandomin otsikkoon

                                                          Prologi
BPOV
Ensimmäinen yhteinen joulu Edwardin kanssa. Olin innoissani. Charliekaan ei olisi katsomassa koko aikaa minun ja Edwardin perään, sillä hän viettäisi joulun Billyn luona. Jacob ei tietenkään ollut mielissään, koska Charlie tulikin yksin. No, Edward taas oli mielissään, koska hän sai olla koko ajan kanssani, ja katsomassa etten loukkaisi itseäni. Huoahdin. Edward nyt oli vaan niin suojelunhaluinen Phoenixin ja Italian tapahtumien jälkeen. Hän oli rauhoittunut hieman, kun Victoria oli saatu tuhottua, muttei silti päästänyt minua silmistään.
                                  Odottelin kotini keittiössä Edwardia, joka oli luvannut tulla hakemaan minua heille. Charlie istui olohuoneen nojatuolissa ja katseli peliä. Siinä samassa  ovikello soi ja ryntäsin avaamaan oven. Siinä hän seisoi täydellisenä niin kuin aina. Pyysin Edwardia tulemaan sisään ja pienen keskustelumme aikana Charlie oli päässyt raahautumaan taakseni. Kipaisin ylös hakemaan laukkujani ja kun palasin takaisin alas he eivät olleet enää eteisessä vaan olivat asettuneet molemmat olohuoneeseen. Pian huomasin heidän katselevan valokuva-albumeita. Molemmat naureskelivat aina välillä ja Edward kietoi kätensä ympärilleni, kun istuuduin hänen viereensä. “Olet ollut suloinen pienenä” hän kuiskasi korvaani. Punastui hieman kun näin mitä kuvaa hän katsoi. Edwardin kädessä oli kuva minusta, kun olin noin 10 vanha ja minulla oli päälläni punainen polviin asti ulottuva mekko, jonka ala- ja yläreunassa oli valkoista karvaa. Päälläni oli myös valkoreunainen punainen tonttulakki, sekä punaiset sukkahousut. “Voit pitää sen Edward” Charlie sanoi, kun näki Edwardin katselevan kuvaa kiinnostuneena.
“Kiitos, se on todella suloinen kuva” hän sanoi ja laittoi kuvan taskuunsa. Edward nousi seisomaan ja auttoi minutkin seisaalleen. “Meidän pitäisi mennä jo, etteivät muut huolestu” Edward sanoi ja Charlie nyökkäsi. Charlie halasi minua ja hyvästeli meidät, jonka jälkeen kiirehdimme Edwardin hopeaan Volvoon. Kulman taakse ajettuaan Edward pysähtyi ja kumartui suutelemaan minua huulille. Vastasin suudelmaan vähän liiankin innokkaasti, joten Edward työntyi kauemmas. “Sinä se et vaan koskaan opi…” hän huokaisi ja minä naurahdin. “Olet liian hyvä suutelemaan” vastasin ja hän katsoi minua silmiin. “Ei sinussakaan ole valittamisen varaa” hän virnisti.


                                                       1.luku
                                           Pipareita ja makeaa mahan täydeltä
BPOV
“Ihanaa nähdä sinua Bella” Esme huudahti ja tuli halaamaan minua, kun astuin ovesta sisään. Carlisle seisoi hänen takanaan ja hymyili lämpimästi. Heidän takaansa alkoi kuulua melua ja pian  olinkin jo Emmetin tiukassa halauksessa. “Mukavaa nähdä sinua kerrankin, ettet ole kiehnäämässä Edwardia” Emmet naurahti ja vinkkasi silmää. Edward vain murahti. Heti kun hän päästi irti, olin samoin tein Alicen halauksessa. “Bellaaaaa! Ihanaa kun tuli! Olen odottanut sinua jo kauan  ja olen ostanut sinulle jo mekonkin jouluksi valmiiksi!” Alice intoili normaaliin tapaansa.  Rosalie vain katsoi minua ja nyökkäsi.
 “Mukava nähdä sinuakin Rosalie”.
“Hei Bella, mukavaa kun tulit” Jasper sanoi hillittyyn tapaansa.
                           Kun kuulumiset oli vaihdettu, lähdimme viemään tavaroitani hänen huoneeseensa. Laskin mustan kassini hänen sängylleen. Edward oli jo valmiiksi tehnyt tilaa vaatteilleni hänen  vaatehuoneeseensa. Nostin laukustani kaikki paidat ja housut, jotka olin ottanut mukaan. Laskin ne tyhjälle hyllylle ja kävin hakemassa loput kassini sisällöstä. Vein merimieskassini kylpyhuoneeseen ja kuulin oven avautuvan takanani. Edward  nosti hiukseni sivuun ja suuteli niskaan. Hänen kylmien huuliensa kosketus sai minut värähtämään. Hän nauroi reaktiolleni. “Haluatko tulla kanssani leipomaan pipareita” hän kysyi vinosti hymyillen.
“Joo” vastasin nopeasti ja tartuin häntä kädestä ja lähdimme kävelemään kohti keittiötä.                                                                                                                           
                      Kiiltävä keittiön pöytä oli kauttaaltaan jauhossa ja Alice, Esme, Carlisle ja Jasper seisoivat sen ympärillä. Jokaisella oli edessään nyrkinkokoinen möykky ruskeaa piparitaikinaa. Asetuimme Edwardin kanssa vierekkäin pöydän ääreen ja otin kaulimen käteeni. Muutkin alkoivat kaulita möykystään levyjä.
“Bella käykö, jos teemme yhdessä piparkakkutalon” Edward kysyi ja nostin katseeni häneen.
“Käy minulle” vastasin  nopeasti ja aloin kaulita taikinaani.
Itse olin vasta saanut painettua ensimmäisen muotin taikinaani, kun kuulin oven jo käyvän. Muut olivat jo saaneet tehtyä piparinsa ja ne olivat nyt paistumassa uunissa. Vain Edward oli jäänyt keittiöön ja kaulitsi nyt piparitalollemme alustaa. Hän oli ehtinyt jo tehdä kaikki muut osat ja saatuaan alustankin uuniin, hän tuli auttamaan minua. Yritin huitaista häntä menemään, mutta onnistuin vain heittämään piparimöykyn, joka oli minulla kädessä, hänen kasvoihinsa. Kaaduimme molemmat nauraen lattialle. Muut olivat ilmeisesti kuulleet tömähdyksen, koska sekunnin kulutta koko muu perhe seisoi ovella.
“Bella? Edward? Oletteko kunnossa?” Esme kysyi huolissaan katsoen minua ja Edwardia, kun me vaan nauroimme lattialla.
“Heitin… Edwardia… pipari… taikinalla…” sain sanottua nauruni välistä.
Esme oli sanomassa jotain, mutta Edward oli nopeampi.
“Yritin vain auttaa häntä piparien teossa, mutta hän ei ilmeisesti halunnut apua” Edward naureskeli. Siinä vaiheessa muut alkoivat lähteä huoneesta mumisten “Antaa lasten leikkiä” ja “On heilläkin huvit”. Istuimme vieläkin lattialla hihitellen ja siirryin istumaan lähemmäs Edwardia.
“Tuoksut herkulliselta” kuiskasin hänen korvaansa ja pyyhin piparitaikinaa hänen kasvoistaan. Hän hymähti vastaukseksi. Kun hänen kasvonsa olivat taas puhtaat nousimme takaisin seisaalleen. Annoin Edwardin jatkaa pipareiden tekoa. Sen sijaan hän antoi minulle valkoista ja vaaleanpunaista sokerikuorrutetta, sekä ranskanpastilleja. Aloin innoissani  koristella piparkakkutalon seiniä ja kattoa.           
                       Asetin molemmat sokerikuorrutetuubit pöydälle ja nojasin käsiini. Onnistuin tietenkin nojaamaan suoraan tuubien päälle ja niiden täyte lensi kaaressa suoraan kohti pahaa aavistamattoman Edwardin hiuksia. Ennen kuin kumpikaan ehti reagoida mitään Edwardin hiukset olivat tahmaiset ja vaaleanpuna-valkoiset. Edward katsoi minua ilkikurisesti ja tajusin, että olisi parasta lähteä karkuun. Vaikka tiesenkin etten pääsisi pakoon, lähdin juoksemaan kohti ovea. Edward taisi aavistaa mitä aioin tehdä ja lähti kävelemään minua kohti. Kiljahdin ja avasin oven ja suljin sen heti perässäni. Muut katsoivat minua hämmentyneinä, kun lähdin juoksemaan kohti ulko-ovea. Sain suljettua sen mutta kun olin juuri ehtinyt  hypätä pois alta se aukeni ja Edward tuli ulos kädessään kaksi sokerikuorrute tuubia. Hän tähtäsi molemmat minua kohti ja ennen kuin ehdin reagoida mitään Edward puristi molemmat tuubit tyhjiksi. Hiukseni olivat kauttaaltaan tahmaisessa kuorrutteessa ja sitä oli myös kasvoillani. Edward juoksi vierelleni pidätellen naurua, mutta epäonnistui ja kaatui maahan  nauraen kippurassa. Ennen kuin huomasinkaan hän vetäisi minut istumaan syliinsä.
“Näytät herkulliselta” Edward sanoi ja punastuin.
“Ehkäpä meidän pitäisi mennä pesemään nämä pois” sanoin toiveenkasti.
“Emmepä taida vielä, haluan ensin kokeilla yhtä juttua” hän sanoi ja kumartui suutelemaan minua, ensin kaulaani ja sen jälkeen huuliani. Silloin huomasimme salamavalon välähtävän ja kuulimme Emmetin jylisevän naurun.  Saisimme vielä kuulla tuosta kuvasta.
                 Edward kantoi minut huoneeseensa ja molemmat kävivät vuorotellen suihkussa. Puin päälleni vaaleanharmaan oloasun ja Edward oli pukeutui harmaaseen paitaan, jonka kanssa hän laittoi valkoiset suorat housut. Sen jälkeen menimme alakertaan oleskelemaan muiden kanssa. Carlisle ja Esme olivat lähteneet metsästämään Emmetin ja Rosalien kanssa, joten vain minä, Edward, Alice, sekä Jasper olimme paikalla.
“Mitä voisimme tehdä” Alice kysyi innoissaan Jasperin kainalosta. Alice ilmeestä päätellen häntiesi jo mitä voisimme tehdä, mutta antoi toisillekin aikaa miettiä.
“Alicen ehdotus on hyvä” Jasper sanoi vaikkei ollut kuullutkaan vielä sitä, mutta kaikista päätellen olin ainoa, joka ei tiennyt mitä oli tulossa.
“Olen Bellan kanssa” Edward ilmoitti, eikä kellään ollut mitään vastaansanomista.
“Mmm… Edward mitä me aiomme tehdä?” kysyn uteliaana.
“Me aloitamme lumisodan” Alice ilmoitti riemuiten.



                                                           Kommentoikaa!!!(tai Edward tulee ja peittää teidät sokerikuorrutteeseen ;))

Amanecer:
Joo en mä kyllä panis pahakseni, vaikka Edward tulis ja peittäis mut sokerikuorrutteeseen Säikähdin niin kauheesti uhkaustasi, että pakkohan tänne on tulla kommentoimaan.

Aww, ihanaa jouluaiheista hyvänmielen söpöilyä, jonka avulla jaksaa sitä jouluakin odottaa. Prologit nyt ovat useimmiten lyhyehköjä, mutta noihin kunnon lukuihin voisit yrittää laittaa pikkusen lisää pituutta, jos mahdollista. Suhteellisen kirjoitusvirheetöntä taisi olla paria yhdyssanavirhettä ja joitain muita pikkuvirheitä lukuun ottamatta.

--- Lainaus ---Asetin molemmat sokerikuorrute tuubit pöydälle
--- Lainaus päättyy ---
Esim. tuossa; sokerikuorrutetuubit ovat yhdyssana.

Kiitos kiitos. Jatkoa odottelen.

Adrianna:
Ihana! Tuntuu että kerrankin saan lukea jotain hauskaa Bellasta ja Edwardista :D Tuo sokerikuorrutusjuttu oli ihan huippu. ;D
Jatkoa ihmeessä! :)

E_Bella:
komppaan edellisiä... =D   ei muuta osaa sanoa... xD voin kuvitella Edwardin ja Bellan 'leikkimässä'  kuorrute jutuilla... mitä ne nyt oli?    ;D

jatkoa ihmeessä!

mao-chan:
Amanecer:Kiitos ja juu tiedän kyllä, että luku on lyhyt, mutta seuraavaan lukuun tulee todennäköisesti enemmän tekstiä: )
Adrianna:Kiitos ja mukavaa, että pidit.
E_Bella:Juu ja jatkoa tulee pian!
                            Jatkoa tulossa varmaankin jo huomenna!
 
 
 
 

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta