Originaalit > Sanan säilä

Peilit pääkadulla, S, lievä angst

(1/1)

neodice:
Otsikko: Pääkadun peilit
Kirjoittaja: Neodice
Tyylilaji: Angst
Ikäraja: G / S

A/N: Kirjoitin tämän jokin aika sitten, koska halusin yrittää päästä eroon mua pitkään vaivanneesta writer's blockista. Tavallaan se onnistu ja ihme kyllä sain aikaan tekstin, johon oon ainaki vähän tyytyväinen, vaikkei se mitään ihmeempiä sisälläkään. : )
ps. Kirjoitettu kaikille, joita joskus väsyttää.



Kadut ovat sateesta harmaat ja heijastavat surullisen taivaan kuvaa. Hyppään yhteen pääkadulle syntyneistä lätäköistä niin, että vesi roiskuu ympäriinsä ja tennarini kastuvat. Hyppään seuraavaan, leikin hetken, että olen vielä lapsi.

Ihmiset tuijottavat, minä en välitä. Hyppään kolmanteen lätäkköön, vettä lentää ohitseni kulkevan, sateenvarjolla itsensä suojanneen nuoren naisen päälle. Hän mulkaisee minua, sanoo jotain, mutta en kuule.

Lätäköstä seuraavaan hyppiessäni tunnen itseni kevyeksi ja pieneksi, lapseksi, jolla ei ole murheita. Lapseksi, johon ei satu, ja jos sattuukin, kipu häviää, kun saa ottaa keittiön ylimmällä hyllyllä olevasta purkista suklaakeksin.

Minä olen kevyt. Minä olen pieni. Mutta minuun sattuu, eikä keittiöni ylimmällä hyllyllä ole purkkia saati keksejä.

Sade ropisee päälleni, minä kastun. Tiedän, että jos olisin ollut viisas, olisin ottanut sateenvarjon mukaani, kun lähdin kotoa, mutta en minä ole viisas. Olen tyhmä, enkä välitä. Olen vahva, enkä saa flunssaa juuri koskaan.

Pian en enää jaksa hyppiä. Minua väsyttää, jalkani ovat lyijyä raskaammat ja silmäni painuvat kiinni kuin itsestään. Polveni pettävät ja lysähdän märälle kadulle välittämättä siitä, että kastun yhä enemmän, että makaan keskellä katua. Ei sillä ole väliä.

Minä olen pieni, minä olen kevyt, minä olen vahva, minulla on uskomaton vastustuskyky.

Mutta minä en jaksa enää takaisin kotiin.

MilzZzu:
  Hmm . . . Joo, tykkäsin tästä kyllä, ihanasti olit
  kuvannut henkilön tunteita tähän. Jossakin vaiheessa
  oli kyllä sellaisiakin lauseita jotka vähän töksähtivät, mutta
  hyvä tämä oli. Herkkä. Hellyyttävä. Kaunis.  :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta