Harry Potter -ficit > Pimeyden voimat

Käytävät kuuluvat paremmille | S | Myrtti/Draco | raapalesarja, osa 7/7

<< < (2/4) > >>

Nyyhti:


VI
Myrtin katse hyväilee pojan kauniita kasvoja, kulmikkaita harteita, pitkiä sormia.

”Minä hankin linnun… Aion testata sillä mutta ensin täytyy saada kirous toimimaan kunnolla…”

Myrtti nyökkää, ja poika katsahtaa häneen äkkiä terävämmin.

”Mutta sinähän et tiedä mistä minä puhun?”

Myrtti pudistaa päätään, ja poika rentoutuu. Miksi Myrtti haluaisi tietää, kun sillä ei ole merkitystä. Merkitystä on sillä, että poika voi uskoutua vain hänelle, ja vain hän voi auttaa poikaa.

”Miksi sitten kuuntelet aina?”

Myrtti hymyilee. ”Koska olet parasta mitä minulle ikinä on tapahtunut.”

Pojan ilme muuttuu ällistyneestä inhoavaksi, ja hänen katseensa murjoo Myrttiä siihen saakka että vessan ovi sulkeutuu hänen perässään.

Nyyhti:
A/N: Wuhuu, onnistuin spurtissa! Vaikken ihan joka päivä raapaloinutkaan. Tämän raapaleen repliikit ovat suoraan kirjasta!





VII
Toiveikas odotus, varovainen tyytyväisyys muuttuu pitkiksi tunneiksi, raskaaksi pettymykseksi. Päivät muuttuvat viikoiksi, pettymys itsesyytöksiksi. Muistot eletään uudelleen, ja kuukauden kuluttua Myrtti tietää, mitä tekisi toisin. Mutta hän ei saa tilaisuutta korjauksiin.

Vuodenaika vaihtuu. Myrtti palaa putkenmutkaan, vuodattaa surunsa vedenväelle tietäen, että hänestä tulee lammenaukion nauretuin uutinen.

Kunnes eräänä päivänä poika palaa.

Epätoivo on syventynyt paniikiksi. Poika hakee tukea lavuaarin viileydestä, puristaa sen reunoja ja tärisee, ja Myrtti häälyy vieressä. Katseen kauhu pakahduttaa, kyynelet kirvelevät sydäntä.

”Älä… Älä…” Myrtti pyytää, ”kerro mikä on vinossa… minä voin auttaa…”

”Kukaan ei voi auttaa minua.” Myrtti pudistaa päätään, mutta poika jatkaa: ”Minä en pysty siihen… en pysty… se ei toimi… ja jollen tee sitä pian… hän sanoo tappavansa minut…”

Myrtti henkäisee – ei – mutta sitten poika katsoo peiliin ja näkee jotain, ja kaaos alkaa.

Liikettä, taikoja, Harry Potter, taistelu, verta. Veri peittää lattian, ja kun poika viedään pois, Myrtti tietää ettei hän enää koskaan palaa.

Ilomiete:
Hoo tästähän tuli kelpo paritus  ;)


--- Lainaus käyttäjältä: nominal - 28.10.2018 20:48:14 ---Liikettä, taikoja, Harry Potter, taistelu, verta. Veri peittää lattian, ja kun poika viedään pois, Myrtti tietää ettei hän enää koskaan palaa.

--- Lainaus päättyy ---

Odotin melkee että Myrtti toivoo Dracon kuolevan vessanlattialle ja tulevan haamuna asustamaan Myrtin luo putkenmutkaan  ;D

Tää kyllä vastas hyvin miun käsitystä siitä että (kirjassa) Myrtillä ei olis ollut hajuakaan mitä Draco puuhaa oikeasti mutta koki vaan Dracon vierailut ja nyyhkimiset samaistuttavana. Kirjassahan Myrtti sanoo näin:

"Tarkoitan että hän on herkkä, häntäkin kiusataan ja hän on yksinäinen eikä hänellä ole puhekaveria eikä hän pelkää osoittaa tunteitaan ja itkeä!" (kyllä kaivoin kohdan esiin kirjasta ;D)


Hyvin onnistui miusta siulta raapaleetkin  :)

Nyyhti:
Iik kommentti! Ei kun siis kiitos kommentista, Ilomiete!
Enpäs muuten itse kaivanut tuota osiota ollenkaan kirjasta, mutta hyvä että mielikuvani oli oikea, kun muistelin jotain tuollaista lukeneeni ;D Jouduin tätä viimeistä raapaletta pätkimään hullun lailla (noin puolet alkuperäisestä tekstistä lähti), olisi kyllä ollut hyvä lopetus tuollainen. Aivan varmasti Myrtti olisi toivonut Dracoa kummituksena vessakaverikseen! Hän siinä sektumsempran jälkeenkin huutelee murhaa niin innoissaan ::)

Fairy tale:
Mukavaa kun olet tarttunut Dracon tähän tilanteeseen ja nimenomaan keskittynyt tässä tähän kylpyhuoneen/hylätyn vessan tapahtumiin. Se että kuvailet putkiston kurlutusta ja kaikuja kaakeleissa avartavat taas sitä mikä on Myrtin pääasiallinen oleskelupaikka. Mainitsit että hän vierailee välillä vedenväen luona. Eipä taida Myrtillä kovin suurta reviiriä olla. En lainkaan ihmettele, että hän jaksaa innostua murtuneestakin Dracosta ja kuunnella, tuohan se Myrtin arkeen vaihtelua.
Draco taisi olla melkein ainoa oppilas tuohon aikaa, joka tuonne vessaan ikinä meni, vaikka monet oppilaat siitä vessasta tiesivät. Dracoa ei näytä Myrtti paljoa häiritsevän tai ajatus kummituksen läsnäolosta kiusaavan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta