Vapaa keskustelu > Saivartelija

Harry Potter and the Cursed Child

<< < (2/13) > >>

Huurre:

--- Lainaus käyttäjältä: Odo - 31.07.2016 15:02:40 ---Ilmeisesti Tammen mukaan se on tulossa syksyllä, mutta tietääkö joku tarkemmin, että milloin?

--- Lainaus päättyy ---

Mä just luin jostain pari päivää sitten, että 8. marraskuuta on tavoiteltu päivä suomennokselle! Mä meinasin sitä ootella, koska haluun saada kaiken irti siitä ja englanti ei kovin hyvä ole myöskään mulla.

Tuohi:

--- Lainaus käyttäjältä: Odo - 31.07.2016 15:02:40 ---Voisko aloitusviestiin saada jonkunlaisen komennon käyttää sitten niitä spoilermerkintöjä?


--- Lainaus päättyy ---
Lisäsin spoiler-kehotuksen. :)

Luen sen ehkä itekin uudestaan, kun suomennos tulee. Oma äidinkieli on aina oma äidinkieli. Toisena vaihtoehtona on englanninkielisen version lukeminen uudestaan.

tLiitu:
Tajusin itse tän kirjan  ilmestymisen vasta torstaina, joten päätin etten ala pelailla ennakkotilausten kanssa, vaan suuntasin Suomalaiseen Kirjakauppaan heti avaamisen aikoihin. Kymmenisen minuuttia avaamisen jälkeen varaamattomia kirjoja oli jäljellä alle 10! Yritin hidastella lukemisessa, mutta niinhän siinä kävi, että nyt on koko käsis luettuna ja paljon sulateltavaa. Niille, jotka miettii riittääkö englannintaidot, voin sanoa, että koska kyseessä ei tosiaan ole romaani, vaan näytelmän käsikirjoitus, on tekstin rakenne paljon kevyempi, pitkälti dialogia. Kielikään ei ole erityisen monimutkaista, eli varmasti pärjää ihan perusenglannillakin, kun lauseyhteyksistä tajuaa usein sellaisetkin sanat, joiden käännös ei muuten olisikaan selvä.

Kaiken kaikkiaan pidin kovasti, vaikka rakenne tosiaan onkin aivan erilainen kuin varsinaisissa romaaneissa, ja paljon asioita jää "auki", kun kaikkea ei voi selittää samalla tavalla kuin romaaneissa. Juonenkänteistä palaan juttelemaan vasta kun on joku muukin saanut luku-urakkansa loppuun!

Gil Galad:
Mä varasin kirjan kirjastolta. Enkä tiedä milloin saan sen sieltä. Kävin kyselemässä siellä, että milloin se kirja olisi tulossa niille sinne mutta sanoivat etteivät tiedä, mutta tulossa on. Taisin kysyä edellisen kerran heinäkuun alussa että onko siinä mitenkä jonoa ja sain kuulla että jonossa oli sillä hetkellä minun lisäksi kolme ja kirjoja oli tilattu viisi. Saan siis kirjan kun he vain saavat sen lainaukseen.

Fiorella:
Minäkin ennakkotilasin netistä ja odottelen nyt kuumeisesti kirjan saapumista ja välttelen spoilereita. :) Ajattelin että vasta luettuani käsikirjoituksen päätän menenkö katsomaan näytelmää, vaikka hienohan se varmasti on. Tuntuu vähän hölmöltä, miksei käsikirjoituksen pohjalta tehty oikeaa "kunnollista" kirjaa, tai päinvastoin ensin kirjaa ja näytelmää sen pohjalta. Mutta kivempi silti näin kuin että olisi pelkkä näytelmä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta