Vapaa keskustelu > Saivartelija

Formula 1

<< < (6/6)

zougati:
Mulla ei ole Formuloita seuraavia kavereita, enkä kehtaa enää spämmätä mun kilteimmille Formuloista kun tiedän että he ovat vaan liian kilttejä kertoakseen mulle ettei heitä kiinnosta..

Tää viime viikonlopun Qatarin Gp ärsyttää ja kiinnostaa mua yhtälailla. Nauran sille että Max ei vaan onnnistu voittamaan maailmanmestaruutta "normaalisti" (2021 sääntösekoilut, 2022 kukaan muu kuin FIA ei tajunnut että Suzukasta tuli täyfet pisteet ja nyt sprintin pisteillä). Toki ei Max siitä vaikuta välittävän, ja eihän sillä sinällään ole nyt väliä, kun oli selkeää että hän tän tulee voittamaan ennemmin tai myöhemmin.
Ja näin Mclarenin kannattajana, oon fiiliksissäni niiden tän hetken vauhdista, etenkin Piastrin kohdalla kun hänellä on vaan eka kausi!

Mut! Tavallaan oon jo vähän tottunut siihen että osa GP:istä on maissa, joissa on jonkinasteisia ihmisoikeusongelmia, on näitä Lähi-idän maita pahimpina, ja sit Singaporea, Unkaria joissa on (seksuaali)vähemmistöjen oikeuksien kanssa ongelmia. Paras tilanne olis jos näitä GP:itä ei pidettäis tollasissa maissa, mutta raha puhuu ja minkäs teet.
Mutta jos näitä kerran pidetään tällaisissa maissa, kai joku ois voinut pohtia sää olosuhteita edes hetken!! Tulokset ois voinut olla tosi pahoja kun ottaa huomioon kuinka monella kuskilla oli vaikeuksia päästä autostaan ulos huonon olonsa takia! Strollilla ja Leclercilla oli näköhäiriöitä, eli helposti olis voinut käydä tosi pahasti loppupuolella, samoin jos Stroll olisi pyörtynyt, niin kuin hän oli kai aika lähellä tehdä ajaessaan! Onneksi Logan keskeytti kisan, kuunnellen kehoaan, eikä pakottanut itseään jatkamaan sopimusneuvotteluiden takia. Siihen nähden kuinka vaikeasti hän nousi autosta ja kohti lääkintäkeskusta, valinta oli selvästi oikea!
No tavallaan mielenkiintoista nähdä mikä on näiden kuskien fysiikan raja, mut hyväpä tässä sanoa kun mitään ei sattunut.

Noniin! Siinä oli minun avautuminen, palaan ehkä tänne avautumaan taas parin viikon päästä tai myöhemmin kun mulle tulee seuraava avautumistarve!

Tyynis:
Hei! Täällä on joku!

Siis noi ihmisoikeusjutut! Se kausi kun oli niitä Black lives maters -juttuja ennen starttia niin oonko ainut kenen mielestä ne oli tekopyhiä just noissa Arabimaissa, jossa oikeasti varmaan 98% väestöllä ei ole mitään oikeuksia. Oikea tapa olisi jättää ne kisat ajamatta, mutta koska raha niin eihän se käy.

zougati:
Jonnekin pitää käydä hajoilemassa!!

Todellakin joku standardi noissa valinnoissa pitäis olla! Tehdään isot showt noista, mut ignoorataan selvät ihmisoikeuskysymykset! Tottakai monessa muussakin maassa jossa ajetaan on hämäryyksiä kansalaisten, vähemmistöjen jne oikeuksissa, jotka ignoorataan hyvin ratojen takia. Mut lähi-idässä tuntuu tapahtuvan jatkavasti astetta pahempia rikkomuksia ja hämäryyksiä kisojen ympärillä. Olikos se Jeddah vai mikä paikka jossa oli viime kaudella se räjähdys samassa kaupungissa, joka ignoorattiin lopulta täysin?

Ja jostain syystä heti kun Vettel lähti, tälle kaudelle tuli niitä rajoituksia kuinka paljon kuskit saa ilmaista mielipiteitään oikeestaan mistään. Hänellä oli kuitenkin pokkaa nostella keskusteluja sillon tällön pöydälle kun muilla ei ole siihen ollut mahdollsuutta tai jotain sinne päin!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta