Harry Potter -ficit > Godrickin notko

Lähtö | S | Sirius & Regulus | ficlet

(1/2) > >>

mursuhilleri:
Nimi: Lähtö
Ikäraja: S
Hahmot: Sirius ja Regulus
A/N: Haluan tällä tekstillä toivottaa hyvää joulua Odolle <3 :-* En muista olenko koskaan kirjoittanut sanaakaan Siriuksesta, mutta Reguluksesta en ainakaan ole ;D Hahmot ei varmaankaan toimi yhtään, mutta ei se mitään, toivottavasti tämä on ihan kiva silti. Hui kauhea kun mua jännittää julkaista tätä.


Lähtö

”Sirius!” kuului veljen ääni oven toiselta puolelta. ”Avaa ovi, Sirius.”

Regulus hakkasi ovea nyrkillään.

”Häivy!” Sirius huusi takaisin. ”Minä lähden nyt, enkä tule enää takaisin!”

Sirius jäi kuuntelemaan, oliko Regulus lähtenyt oven takaa, sillä tämä ei ainakaan puhunut enää mitään. Sirius murahti kun ei kuullut toisen askelia ja jatkoi tavaroidensa pakkaamista. Hän lähtisi Potterien luokse. Hän jättäisi tämän kurjan talon, eikä koskaan enää palaisi. Nyt Sirius oli saanut tarpeekseen.

”Äiti on raivona”, kuului taas Reguluksen ääni. Sirius naurahti hiljaa.

”Sietääkin olla. Kuulitko sinä millä nimillä minä häntä nimittelin?” Sirius kysyi ja paiskasi loitsujen oppikirjan matka-arkkuunsa.

”Kuulin”, Regulus sanoi oven läpi ja hakkasi sitä taas. ”Päästä minut sisään.”

Sirius huokaisi niin liioitellun kovaäänisesti, että Regulus varmasti kuuli sen. Hän kuitenkin avasi ovensa lukon ja päästi veljensä sisään.

”Mitä?” Sirius tivasi. Regulus äkkäsi Siriuksen matka-arkun puoliksi pakattuna sängyllä.

”Oletko sinä oikeasti lähössä?” Regulus kysyi. ”Olet uhannut sitä niin monesti, mutta-”

”Olen”, Sirius keskeytti. ”Lähetin jo pöllön Jamesille.”

”Ehkä se on sitten parempi”, Regulus sanoi hiljaa. Sirius katsoi toisen ilmeettömiä kasvoja hämmästyneenä ja sanattomana.

”Oletko tosiaan sitä mieltä?” Sirius kysyi lopulta.

”No, te ette tule toimeen äidin kanssa, joten lähtösi saattaa olla parhaaksi meille kaikille”, Regulus sanoi surullisesti hymyillen. ”Minun tulee ikävä sinua.”

Sirius tuhahti huvittuneena. ”Mehän näemme sitten Tylypahkassa.”

”Tietenkin”, Regulus virnisti. ”Mutta kotona tulee olemaan erilaista ilman sinua. Hiljaista.”

”Voithan sinä rähistä Oljon kanssa kilpaa, jos kaipaat toimintaa”, Sirius sanoi ja läimäisi veljeään olkavarteen. ”Kyllä minunkin tulee ikävä sinua.”

Sirius levitti käsivartensa ja kaappasi Reguluksen tiukkaan rutistukseen. He erkanivat toisistaan hymyillen.

”Saasta!” kuului Oljon kähähdys auki jääneen oven raosta. Regulus kurtisti kulmiaan ja paiskasi oven kiinni tontun nenän edestä.

”Minä voin auttaa sinua pakkaamaan”, Regulus sanoi ja alkoi keräillä syliinsä Siriuksen lattialle heiteltyjä vaatteita. Sirius hymyili. Hänen tosiaan tulisi ikävä veljeään.

Odo:
Onni ja itku, etten lukenut tätä heti. Tai siis itku, että tämä olisi ansainnut tulla luetuksi sillä samaisella sekunnilla, mutta onni, koska tämä oikeasti piristi mun sysi-iltaani. <3<3;_; Sirius ja Regulus on parasta, mitä Potter-fandomissa on, ja vieläpä kirjoitit sitä minulle. Älä enää jännää, julkaise lisää. <3 Veljesfluffi, veljeily ja muu mustan puhuva toiminta, ne lämmittää sydäntäni. En oikeasti tiedä, mitä sanoisin, mutta ensin riipi. Että eikö Sirius päästä Regulusta sisään, mutta päästi. Ja sitten Regulus auttaa pakkaamaan. <3

Musta tästä myös näkee, että olet todellakin kehittynyt kirjoittamisessa, mitä oot itse tuuminut. <3 Oon lukenut sulta jotain, mutta musta tässäki huomaa, vaikka ilmeisesti kirjoitit tämän nopsaan (?), että oot vuosien saatossa oikeesti kehittynyt, mikä on ihana. <3 vaikka ootki ollut erihyvä aina. Mutta se on musta nosto, joka kannattaa sanoo, että jee hyvä sä! Se tulee vahingossa, varkain, kun vaan kirjottaa. Älä siis lopeta. Oot ehkä huumorin ja sokerinen fluffari, mutta tää oli musta draamaa ja fluffia sopivassa paketissa.

Oot ihan huippu, että kirjotit tän. Kirjota lisää Siriusta ja Regulusta. Kiitos. <3 Mun sysi-iltaan meinasi tulla itku, mutta se oli veljesfluffisuusitku, eikä angsti itku, mikä on vaan hyvä. <33

Altais:
Ihan loistava juttu, että olet innostunut kirjoittamaan ihanista Mustan veljeksistä!  :) Toivottavasti kirjoitat vielä lisääkin heistä, koska näiden veljesten suhde on ihan lempijuttujani ficcimaailmassa ja rakastan lukea siitä, ja sitä voi mielestäni myös tulkita aika vapaasti ja monilla tavoilla, koska eihän canonissa siitä paljonkaan tiedonmurusia ole. Tällaista on erityisen lohdullista lukea, jossa Sirius ja Regulus on hyvissä väleissä ja selvästi välittävät toisistaan ❤️, eikä Siriuksen lähtö ehkä olekaan se juttu, joka rikkoo heidän välinsä ainakaan vielä tässä kohtaa. Ihana Regulus, joka ymmärtää ja auttaa pakkaamaan, vaikka ajattelenkin, että veljen lähtö häneen varmaan sattuu. Noin minäkin sen näen, että varmaan juuri Sirius ja Walburga oli pahimmat riitapukarit, kaksi kiivasta luonnetta, jotka oli varmaan periaatteestakin eri mieltä kaikesta.

Hurrikaani:
Ooh!

Tää oli ihanan erilainen verrattuna niihin teksteihin mitä yleensä Siriuksesta ja Reguluksesta lukee. <3 Tää oli jotenkin hurjan herkkä, ja samaan aikaan tosi elämänmakuinen siinä suhteessa että tämmöinen oikea veljesrakkaus paistaa läpi hankalista perhesuhteista huolimatta.  :'( Tää oli jotenkin ihanasti kirjoitettu, ja tulkintaa ja sanomattomia asioita jäi jotenkin rivien väleihin.

Thelina:
Olipa tämä ihana! Pidin kovasti siitä, että Regulus on Siriuksen puolella lähtöasiassa, auttaa pakkaamaan ja halaa<3 tietenkin heidän tulee toisiaan ikävä, mutta onneksi he näkevät sentään koulussa (vaikka voin kyllä kuvitella, että rouva Musta on kieltänyt Regulusta olemasta missään tekemisissä veljensä kanssa). Nauroin tuolle "Voithan sinä rähistä Oljon kanssa kilpaa, jos kaipaat toimintaa" -kohdalle ja kun Oljo vielä saman tien ilmestyy jupisemaan oven taakse :D kiitos tästä!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta