Harry Potter -ficit > Godrickin notko

Ei muistella pahalla, S, raapalesarja 17/17 (4.1.17)

<< < (2/4) > >>

Saappaaton:
Voi Fracta ihanainen, miten tohon pitäis edes vastata. :D Hienoa, että sielukkaat sanavalintani ovat miellyttäneet. ;)
Ihanaa, ettei kommenttisi perusteella suunniteltu juonikaari ole ainakaan liian selviö, katsotaan mihin suuntaan tästä vielä mennään!

#10

Koko Rohkelikko-tupa oli ehtinyt lukea Jamesin runon, tai siltä hänestä ainakin tuntui. Kävellessään käytävillä hän sai varmasti leikkimieliseksi tarkoitettua kiusaa ja muka-romanttisia ehdotteluja, mutta tuota yleensä niin hilpeää pojankoltiaista ne vain masensivat. Ehkä ne eivät olisi tuntuneen niin pahalta, jos hän olisi tiennyt, ettei ollut ainoa, jota vallitseva tilanne masensi.

Lily ei pitänyt tilanteesta yhtään sen enempää kuin Jameskaan. Ei sillä, että hän ikinä myöntäisi sitä ääneen. Runossa oli mainittu vihreät silmät, vihreät kuten hänen silmänsä, mutta hän ei ollut ikinä saanut Jamesilta runoa. Mustasukkaisuuttaan niellen Lily huomasi yhä useammin tuijottavansa vastaan kävelevien tytönheitukoiden silmien väriä. Vaikkei häntä tietenkään kiinnostanut.

#11

Yllättävän hitaasti kiusanteko levisi Rohkelikko-pöydän ulkopuolelle. Oppilaat lainailivat runoa toisilleen, yleensä hieman väärin, tehden koko komeudesta vain entistä kamalamman. Tavallisesti tallaisessa tilanteessa Sirius otti tavakseen korjailla muita; olihan hän Jamesin parhaana ystävänä opiskellut toisen runon paremmin ulkoa kuin minkään opintoihinsa liittyvän ikinä.

Ja se, mikä herätti oppilaissa niin suurissa määrin hilpeyttä, harvoin pääsi ohi opettajien korvien. Niinpä huomatessaan Kuhnusarvion kirjaimellisesti kumartuvan supattamaan Lipetitin korvaan varsin huvittuneeseen sävyyn, McGarmiwa tunsi hitusen sääliä nuorta Potteria kohtaan. Jotenkin tästä pitäisi tehdä loppu. Eihän ollut missään määrin hyväksyttävää, että opettajat naureskelivat oppilaidensa kustannuksella.

Kuhnusarvio-parka ei osannut aavistaakaan millaisen puhuttelun kohteeksi mies oli joutumassa.

#12

Kaikki se kiusanteko oli valehtelematta päässyt Jamesin kuoren alle, ja sekä pojan mieliala että taistelutahto olivat kokeneet kolauksen. Hän oli useamman kerran ehtinyt harkita haasteesta luopumista, sillä tähän asti se oli vain nöyryyttänyt häntä julkisesti, mutta aina silloin poika muisti Siriuksen virnuilevan naaman ja päätti toisin. Hän ei antaisi ystävälleen sitä mielihyvää, että luovuttaisi.

Erään päivän viimeisenä oppituntina olleen muodonmuutoksen tunnin jälkeen McGarmiwa pyysi Jamesia jäämään luokkaan. Kelmit vaihtoivat hivenen kysyvän katseen, mutta jättivät kiltisti Jamesin jälkeensä ja valuivat muiden mukana ulos luokasta. Heidän jäätyään kahden Minerva loi poikaan katseen, joka sai tämän olon aina epämukavaksi.

”Mistä oikein on kyse?”

FractaAnima:
Darling, that's a deal! ;)

Harvinaista nähdä, että James masentuu muusta syystä kuin Lilyn tähden ja sekös mieltäni jollain tavalla ilahduttaa, siis siksi, että se on erilaista. Ja myös aika hauskaa, että Lily alkaa tulla mustasukkaiseksi. Hyvin realistista mielestäni, että toisen huomio, joka on ollut aiemmin vain rasite, onkin nyt kaivattua, kun se on suunnattu mahdollisesti muualle! Erittäin loogisesti kasvava tilanne siis. Toisaalta harmittaa, koska mä jo ootin sitä James/Minervaa, mutta näyttää siltä, että tästä kehkeytyy lopulta kuitenkin James/Lilyä. Pöh. :D


--- Lainaus ---Oppilaat lainailivat runoa toisilleen, yleensä hieman väärin, tehden koko komeudesta vain entistä kamalamman. Tavallisesti tallaisessa tilanteessa Sirius otti tavakseen korjailla muita; olihan hän Jamesin parhaana ystävänä opiskellut toisen runon paremmin ulkoa kuin minkään opintoihinsa liittyvän ikinä.
--- Lainaus päättyy ---
Pitkä lainaus, mutta! come on, tässä kiteytyy kaikki. Nuoruuden ja ystävien sekä eri piirien dynamiikka, kaikki samassa paketissa. Mahtavaa, MAH-TA-VAA!

Tähän asti se oli aika hassua kaikki, se näennäiseltä vaikuttanut masentuneisuus ja tällainen juorupilailun kohteeksi joutuminen, mutta tässä seuraavassa lauseessa homma muuttuu oikeasti aika surkuisaksi:

--- Lainaus ---Kaikki se kiusanteko oli valehtelematta päässyt Jamesin kuoren alle
--- Lainaus päättyy ---
:(

Tykkään siitä, että se on lopulta McGarmiwa, ihminen jolle runo oli suunnattu, joka puuttuu peliin. Nice work, job well done.

Puspusnam,
Frac

Saappaaton:
Fracta, deal is a deal. ;)

Ihanasti taas jaksoit kommentoida (siis kauhean fiksusti!) vaikka vähän ruinasinkin. :D Saa nähdä mitä tästä vielä kehkeytyy muruseni! Mulla on kyllä ollut tän kanssa hauskaa, mutta koska en osaa pelkästään huumoripitoisesti kirjoittaa, piti saada siihen Jamesoniin vähän masistakin. Jospa tämä tästä kuitenkin vielä!
Mutta miten sä noin hyviä kohtia mun tekstistä löydät lainkaan? o_O

Tässä lisää, kuten luvattua. :-* Poikkeuksellisesti vain kaksi, koska musta toi oli niin hyvä kohta pitää taukoa taas!

#13

”Mistä on kyse, Potter?” McGarmiwa toisti kysymyksensä ja James vaihtoi painoa jalalta toiselle.

”Minä vain… Pidän teistä niin kovin paljon”, poika vastasi lähes vakuuttavasti. Lähes.

”Pidätkö minua idioottina? Et ole ensimmäinen, joka yrittää tätä peliä. Potter, minä en vain ymmärrä miksi. Arvosanasi ovat moitteettomat.”

James vaihtoi jälleen painoa jalalta toiselle, sillä McGarmiwan katse todella teki hänet levottomaksi. Sen lisäksi hän punnitsi pitäisikö hänen vain tunnustaa, mistä todella oli kyse. Sirius ei ollut missään vaiheessa sanonut, ettei haasteesta saisi puhua.

”Anturajalka heitti haasteen, professori.”

”Millaisen?”

”Kumpi saa suudeltua opettajaa ensin.”

Hiljaisuus laskeutui luokkaan, kun Minerva katsoi oppilastaan huulet tiukaksi viivaksi puristettuna.

#14

Hiljaisuus luokkahuoneessa venyi Minervan käydessä läpi saamaansa uutta informaatiota. Koko kuluvan ajan naisen tiukan katseen alla seisova James sai vain vaivoin nieltyä halunsa kiemurrella. Ehkä hänen ei olisi pitänyt kertoa.

”Minä en tiedä edes mitä sanoa tuohon, Potter”, McGarmiwa sanoi lopulta hiljaisen huokauksen seuratessa hänen sanojaan. Ainoastaan Musta voisi tosiaan saada näin typerän idean ja ainoastaan Potter oli tarpeeksi höynäytettävissä johonkin tällaiseen. Nainen nielaisi uuden huokauksen ja riisui silmälasinsa.

”Tuo on typerintä, mitä olen kuullut aikoihin.”

James seisoi vaiti voimatta olla olematta edes vähän samaa mieltä.

”Mutta jos ymmärsin oikein”, Minerva jatkoi hitaasti, ”yksi suukko tekisi lopun tästä koko sirkuksesta?”

FractaAnima:
Nönönönönöööö! Now we are talking!

Ja koska olen vain tämän näköinen täällä:

O______________________________________________________________O

niin kommentin laatu on taattua. Koska OMG ja WHAAT ja IHIHIHI. Ja ja ja ja.

Mua vähän ihmetytti se, että James sanoi McGarmiwalle, että Anturajalka heitti haasteen, mutta proffa vissiin tuntee näiden lempinimet sitten niin kuin salaisuudenkin. Mut huisin rohkeaa Jamesilta, nyt tiedän miksi se on rohkelikko!

Ja ja ja.

MAAILMAN PARAS JA ELÄVIN JA MAHTAVIN JA TOIMIVIN MCGARMIWA KUVAUS IKINÄ:

--- Lainaus ---Nainen nielaisi uuden huokauksen ja riisui silmälasinsa.
--- Lainaus päättyy ---
Näen tämän sieluni silmin, oikeasti, näen!


--- Lainaus ---”Mutta jos ymmärsin oikein”, Minerva jatkoi hitaasti, ”yksi suukko tekisi lopun tästä koko sirkuksesta?”
--- Lainaus päättyy ---
Mä kiemurtelen ja hikoilen ja jännitän ja O______________________________________________________________O
varmasti enemmän kuin James, ainakin lähes varmasti.

- Frac

Ps. O______________________________________________________________O

Bonniee:
James ja McGarmiwa? Waat, absurdi ajatus, mut silti toimii aika hyvin!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta