Originaalit > Pergamentinpala

Yöllä varjot ovat pitkiä || K-11, virkehaaste

<< < (2/2)

Vuorna:
Moikkamoi ja hyvää iltaa Kommenttikampanjan puolelta! Oon virkehaasteen vannoutunut tosifani, joten kun sun listauksesta tämä löytyi niin valinta oli aika lailla selvä. Erityisesti kun itsekin kirjoitin tän sanalistan pohjalta tekstin, oli kiva tutustua aivan toisenlaiseen lähestymistapaan! Tajunnanvirtamaisuus ja virkehaaste muodostavat yhdessä varsin mielenkiintoisen kombon, johon oli hieno tutustua.

Tässä oli tosi vahva ja mukaansatempaava tunnelma, ehdottomasti semmoinen ennemmin synkkyyteen viittaava. Mä pidin itse paljon siitä, miten salaperäiseksi tää jäi – yleensä tykkään teksteistä, joissa kaikki selitetään auki ja kysymyksiin löydetään vastaukset, mutta tähän pienimuotoinen hämmennys toi kyllä omanlaisensa, vallan toimivan ulottuvuuden. Tätä oli kiva lukea ilman sen kummoisempia alkuasetelmia, toi maininta 1900-luvun alusta auttoi tosin luomaan ehkä vähän vahvempia mielikuvia, mistä tykkäsin. Päähenkilön ja Johnnyn suhde oli hurjan mielenkiintoinen ja se jos mikä rasitti pohdintalihaksia silleen hyvällä tavalla! Sukulaisuussuhde vai sittenkin horoskooppi, päähenkilön motiivi Johnnyn tappamiseksi ja miksi hän on epäonnistunut? Äää, niin paljon vaihtoehtoja ja sitä hyvää tulkintaa. Tosi kivasti tää jättää tilaa lukijan omien käsitysten muodostumiselle, mikä oli minusta huippujuttu!


--- Lainaus ---Ja niin kuin maapallo koostuu atomeista, minäkin koostun tunteista ja tukahdutetuista ajatuksista ja halusta paeta tätä koko tilannetta, mutta hän nauraa ja sen kolkkous pitäisi olla jo yksi varoitusmerkki.
--- Lainaus päättyy ---
Hurjan hienosti sisällytetty tuo atomi tähän, ja muutenkin tämä lause oli tosi vaikuttava vertauksineen ja kolkkoine nauruineen.

Virkehaasteesta selviydyit erinomaisesti, sanat sopivat tekstin joukkoon tosi hyvin ja niitä oli käytetty nerokkaasti! Kaikkiaan tää oli erittäin mielenkiintoinen ja pohdituttava lukukokemus, oon tosi iloinen että valitsin just tämän tekstin sun listauksesta. Kiva välillä joutua itsekin pohdiskelemaan ja täyttämään tekstin sisältämät aukot omalla tulkinnalla. Kiitos paljon tämän kirjoittamisesta!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta