Vapaa keskustelu > Saivartelija

Eurovision laulukilpailu

<< < (2/69) > >>

leofurioso:
Itse oon aina tykännyt Euroviisuista. Mulle oli jo lähes 20 vuotta sit perinne valvoa se lauantain finaali ja eniten aina pistelasku kiinnosti. Oon varmaan koko pienen ikäni niitä katsellut siitä saakka, kun uni ei tullut heti pikku kakkosen jälkeen niin sanotusti. En tiedä voiko luokitella kovaksi viisufaniksi, mutta on perinteistä poikkeavaa, jos en niitä katsele.

Australia on musta piristävää ja oon toisaalta tykännyt, että yli 60-vuotisen historian tehneenä ehkä maailman viisuhulluin maa sai ottaa osaa kisoihin. Ne aussit on meinaan viisuhullua kansaa ja en ees muista montako vuosikymmentä Euroviisuja on esitetty Australian televisiossa, vaikkei mitään mahkuja ikinä ois ollutkaan osallistua. Nytkin ne on kutsuvierasmaa, joten ei se musta poissulje sitä, ettei menestys silloinkaan jäisi Eurooppaan, jos siitä nyt niin mustat sukat hankkii. Ja ihan periaatteen mukaan Australian ylin johtaja on periaatteessa Englannin kuningatar kai edelleen kuten Kanadassakin, vaikka maalla oma pääministeri jne pitää poliittisesti ylintä valtaa, kun eikös vielä Brittien alusmaita ne oo, ainakin tavallaan? Ja toisaalta eipä mua sekään Australian mukana oloissa haittaa, kun ei Euroviisut nimestä huolimatta ole rajoittunut maantieteellisesti vain Euroopan mantereelle vaan mukana on EBU:n kuuluvia Aasian mantereen maitakin kuten Azerbaidjan, Georgia, Israel ja niin edelleen. Eli jos kuuluu Euroopan yleisradioyhtiöön, niin maantieteellisesti osallistuminen ei oo ongelma. Ja mä en muista koska ois kovin menestyneitä laulajia loppupelissä Euroviisuissa ollut mukana, sillä on näissä aina pieni riski, että kuulijat häviää ja tulee floppi sen jälkeen itsestä ja musiikista tulee vaan leima euroviisu-edustajana jne. Sen vuoksi kai monet suosituimmat bändit ei kisoihin maista riippumatta lähde jollei kyse oo saada näkyvyyttä ihan uran alkuvaiheessa.

Grenade:

--- Lainaus käyttäjältä: BadKarmaGirl --- Muistaakseni luin viime vuonna jotain sellaista, että jos Aussit voittas niin kisat pidettäis silti Euroopassa. Muistaakseni ainakin Lontoota oli pidetty vaihtoehtona.
--- Lainaus päättyy ---
No tää kuulostais paljon paremmalta vaihtoehdolta kuin kaikkien lähettäminen valtameren ylitse. Lontoo olis varmaan loogisin sijoituspaikka. Ehkä jo ensi vuonna sinne, koska Australialla on hyvä biisi, sijoittuu omaan top-vitoseeni. Vaikka olishan sen voitto aika näpäytys, kun jotkut olleet kisassa vuosikymmeniä ja silti voittosaldo joko nolla tai hyvin pieni. :D


--- Lainaus käyttäjältä: Demure ---Osaako joku selittää, miten se ääntenjakosysteemi poikkeaa edellisistä vuosista?
--- Lainaus päättyy ---
Yle Euroviisujen sivuilta löytyy tästä tietoa. :)

Karvalakkirakastaja:
Euroviisut on joka vuotinen huvi, jota en jätä välistä, jos ei vaan ole pakko. Voi aina naureskella, miten omat suosikit ei pärjää, mutta olen alkanut pitää viisujen melkein jokaisesta biisistä ja arvostaa erilaisia virityksiä. Tämänvuotisista viisuista en kyllä muista kuin Kyproksen biisin ja senkin ilmeisesti vain siksi, että mun veli sen mainitsi katsottuaan jotain euroviisuennakkoa, joten kiinnitin siihen erityisesti huomiota.

Unohtumaton:

--- Lainaus ---Mikä on kaikkien aikojen suosikkiesityksesi?
--- Lainaus päättyy ---

Ukrainan 2007 veto oli kyl lyömätön! Samaten Kreikan 2013 biisi "Alcohol is free" oli aikamoinen veisaus, suosikkeja löytyy melkein joka vuosi, mutta harva jää kyllä pitkäksi aikaa mieleen. Joku vuosi Valko-Venäjällä oli sellainen sinisilmäinen nuorimies, jota kehuttiin miespuoliseksi prinsessa Dianaksi. Aika flirtti biisi se tais olla. :-D Grenade taisi tän mainitakin tuolla aikaisemmin! Ehkä 2007 vuodesta biisit jäi parhaiten mieleen siksikin, että kisat oli Suomessa ja niitä seurasi normaalia tarkemmin kuin yleensä. Silloin kävi läpi kaikki esikatselut sun muut.  :D

Tämän vuoden ehdokkaista Kroatia yllätti ja nousi mun suosikiksi, toki veikkaan että voitto menee Israelille tai Venäjälle. Ekalla biisi on parempi, jälkimmäisellä puolestaan visuaalisuus on häikäisevä. Mutta saa nähdä kuinka käy.

Onko teillä mitään euroviisuperinteitä?

jossujb jo mainitsikin, että ystäväporukalla pitää yhdessä katsoa joka vuosi, onko muilla samanlaisia perinteitä vai kenties jotain muuta? Meillä ei oikein porukkaa saa kasaan euroviisujen ajaksi, mutta sitäkin hauskempaa on kommentoida netissä tuttujen kesken biisejä ja nauttia samalla vähän viiniä.  :D

jossujb:
Mulla on vähän silleen, et suosikkiesitykset on harvoin oikeasti sillä tavalla "hyviä" siinä mielessä että biisi olisi jotenkin laadukas :D Eniten minua viehättää mahdollisimman pöhköt esitykset. Ehkä eniten itseäni naurattaa vielä kaikkien näiden vuosien jälkeen vuoden 2011 Moldova ja niiden ihan täysin umpisekaisin olevat yksipyöräisellä ajavat puutarhatontut :D

Ei mut, huvistä biiseistä Unkarin ByeAlexin Kedvesem <3 Se äijä näytti siltä, että se oli väkisin revitty lavalle ja ilmeisesti näin olikin. Biisi on ihana, olen opetellut sen verran lausumaan unkaria että pystyn laulamaan sitä ihihi.

Mulla on iPodilla kans jonkun vuoden jo semeissä pudonnut Latvian piisi Angel in Disguise, jta kuuntelen yhä joka päivä noin kymmenen kertaa, vaikka sen lyriikat A)nolot B)perseestä ja C)mö olin koko ajan kuullut ne väärin, mutta se on vaan niin symppis <3

Musta ihan oikein et Australia on mukana, australiaisten ystävieni todistuksen mukaan ne on siellä päin ihan viisukreisiä porukkaa, vaikka lähetys tulee niiden aikaan ainvan helkkarin liian paljon aikaiseen aamulla. Jos joku mua ärsyttää, niin se, että Justin Timberlake kuulemma esiintyy väliaikashowssa tänävuonna. Haistakee ny huilu xDDD

Tämän vuoden ehdoton suosikkibiisi on Ukraina, siitä tulee kylmät väreet kuunnellessa. Mitta ehkä se on hivenen poliittinen ja raskaasti historiaa käsittelevä, ettei sillä kyllä varmaan voiteta. Kyllä se varmaan sijoittuu silti hyvin. Hieman harmittaa, ettei se Valko-Venäjän vuoden 2004 deviantartin susityttö-estetiikkaa lainannut systeemi mennyt jakoon, olisin vaan mielelläni nähnyt alastomia miehia ja susia finaalissa xD

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta