Vapaa keskustelu > Saivartelija

Eurovision laulukilpailu

<< < (66/69) > >>

ruttotohtori:
Mä en tänä vuonna aio katsoa euroviisuja enkä katsonut UMK-lähetystäkään, mutta olihan ne biisit pakko tsekata jälkeenpäin ja joo, ihan oon samaa mieltä monen kanssa täällä että Windows95man on ehdottomasti paras edustamaan Suomea tänä vuonna! Kun kerran viime vuonna oli niin iso vääntö niistä raatiäänistä ja näkyi Ruotsin puolelta aika paljon kommentteja siitä kuinka Loreen ansaitsi voittaa koska on parempi laulaja kuin Käärijä, niin jotenkin se että lähetetään uudestaan esiintyjiä jotka ei saaneet raadeilta pisteitä mutta jotka voitti puhtaasti yleisöäänillä ja jotka ei ehkä oo mestarilaulajia mutta löytyy tarttuva biisi, loistava esitys ja lavakarismaa ja sopivasti semmosta wtf-factoria niin musta tää on paras mahdollinen ratkaisu. Ehkä tää on vähän semmonen pieni, hyvässä hengessä annettu keskisormennäyttö viisuraadeille, ja I'm living for it. Ja musta toi biisi oli oikeasti jees, ei ehkä UMK:n paras, mutta kyllä sitä varmasti tulee kevään mittaan jytäiltyä, ja kokonaisuutena tää duo oli kyllä ihan oma lemppari.

Jos ihan biisien pohjalta mennään niin oma lemppari oli Saran Paskana, eikä sekään olis ollut huono edustaja, mutta tuon tyyppisiä esityksiä on muutama joka vuosi, ja mä itse kannatan aina sitä massasta erottautumista yli muun. Meni toi kyllä silti soittolistoille, samoin Sinin Kuori mua, joka oli aivan ihana, mutta ei kyllä mun mielestä ehkä ihan viisukamaa, ainakaan tuolla esityksellä. Tykkäsin kans hirveesti siitä Jessen Glow-biisistä, mut se oli kaikista eniten nimenomaan radiosoittoon tehty kappale, ja vaikka iski meitsiin niin en olis lähettänyt viisuihin - tosin Jesse oli vissiin sanonut että jos olisi UMK:n voittanut, niin ei hän viisuihin olisi lähtenytkään, mikä musta on kyllä kunnioitettava veto itsessään.

Cyan Kicks oli jees, mutta jees ei ihan riitä viisulavoilla. MG:n ja nublun biisi taas... arvostan sen kantaaottavuutta ja ajankohtaisuutta, mutta mulle se koko biisi ja esitys kuulosti vähän sellaselta teinipoikien uhoomiselta jossain ylilaudalla. Sexmane oli ihan huippu ja varmasti tuun luukuttamaan tota kipaletta myös, mut sekään ei ollut lopulta mitenkään erikoinen. Kaikista paras esitys oli luonnollisesti Käärijän ja Erika Vikmanin duetto, sen nyt tietysti laittaisin itse edustaan Suomea jos ois mahdollista, ja oon tota yhteisbiisiä odottanutkin kuin kuuta nousevaa eikä todellakaan oo ollut pettymys.

Waulish:
Hei onko joku joskus käynyt jossakin pre-partyssa? Minä repäisin tänä vuonna ja ostin liput Amsterdamissa järjestettävään Eurovision in Concertiin! :D Se pidetään tämän viikon lauantaina. Lisäksi olen menossa perjantaina pidettäville Amsterdam Calling -etkoille. Jännittää tosi paljon, etenkin kun matkustan yksin.

Ajattelin kirjoittaa tänne aiheesta nyt, kun istun parhaillani linkissä matkalla Hollantiin. Tämä on pitkä matka, ensin reilu kahdeksan tuntia yöbussissa ja sitten aamulla vaihto toiseen bussiin, jossa pitää istua vielä vajaa puolitoistatuntinen. Ajattelin, että yöbussi olisi fiksu ratkaisu, koska matkan voisi nukkua, mutta en ole kyllä toistaiseksi nukkunut silmällistäkään. Mun edessä istuva haluaa pitää penkkiään liki vaakatasossa, ja takana istuva kuorsaa ihan hurjan kovaa – plus sillä on pahanhajuinen hengitys. :-X Olisi kiva saada nukutuksi edes vähän, koska pääsen kirjautumaan hotelliin vasta iltapäivällä. Mutta jos ei, niin ei. En halua stressata ylimääräistä.

Olen kyllä jännityksestä huolimatta tosi innoissani! On niin huikeaa päästä näkemään ja kuulemaan tämänvuotisia biisejä ja esiintyjiä. Taso on mielestäni oikein hyvä. Olen luukuttanut viisuja tuttuun tapaan ihan hullun lailla, joskin tänä vuonna aloitin poikkeuksellisen aikaisin ja otin biisit kuunteluun sitä mukaa kun niitä julkaistiin. Ykkössuosikkini tänä vuonna on Belgia, ja sitä hännystävät Norja ja Kroatia. Portugalikin on minulla ihan kärkikahinoissa. Se on minulle tosi kaksijakoinen viisumaa, kun välillä en ymmärrä heidän kappaleidensa päälle yhtään ja välillä sitten tulee tällaisia täysosumia. :D Joko te muut olette löytäneet suosikkeja? :)

Kiirsu:
Waulish, en oo ikinä käynyt pre-parteilla, mutta ne on vaikuttaneet tosi hauskoilta tapahtumilta! Kaikissä pätkissä mitä oon niistä nähnyt on ollut hyvä meno. Olisi tosi kiva kuulla, millaista siellä oli! :3

Kosmik:
Huh, onneksi Suomi meni jatkoon. En eka edes tykännyt koko kappaleesta mut oon sitä luukuttanut UMK-järkytyksen jälkeen vaikka kuinka paljon. X'''D Ja lavashow on nerokas. Henri veti nyt todella hyvin ne korkeat nuotit, paremmin kuin UMK:ssa. Hyvä että menivät jatkoon, niin saa viikonloppuna taas odottaa Suomen esitystä.

Irlannilla on hyvä lavashow. Se kappale vaan on tosi outo. Toivon että pärjää hyvin finaalissa. Kroatia oli onneksi vähän karsinut Käärijä-vaikutteita pois esityksestään. Yllättäen tykkäsin Liettuasta ja vähän Ruotsistakin (joka tietty on jo jatkossa mut tänään kuulin ekan kerran sen niiden kappaleen).

Remoteness spectator:
Jee, täälläkin ollaan fiiliksissä Suomen jatkoon pääsemisestä! Kieltämättä olen vähän yllättynyt, että kyseinen huumori upposi muuhun Eurooppaan, mutta todella mielissäni ;D Tyypit vetivät shown kyllä ihan nappiin, ei ole mitään valitettavaa sen puolesta, oli sitten itse kappaleesta mitä mieltä tahansa. Huumoriahan se vain on ja sillä tavalla siihen mielestäni pitäisi suhtautuakin.

Samaa mieltä Kosmik että Irlannin lavashow oli kyllä aikamoinen performanssi, mutta kappaleesta en minäkään pidä sitten lainkaan. En oikein löydä siitä musikaalisuutta tai kunnon rakennetta, vaan se on enemmän vain huutamista. Taideperformanssina se nyt menee, mutta ehkä laulukilpailussa pitäisi olla enemmän sitä lauluakin.

Kroatia oli viihdyttävä, en pahastu vaikka voittaisivat, mutta samalla tulisi kyllä vähän katkeransuloiset fiilikset viime vuoden häviön takia (koska Kroatia tietyllä tavalla muistuttaa Cha Cha Chata). Oma lempparini kaikista on Sveitsi, mutta pitää nähdä vielä livenä lavalla ylihuomenna. Teknisesti kuitenkin todella versatiili laulaja. Tämän päivän suosikki oli täälläkin Liettua  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta