Ficit (kaikki fiktiiviset fandomit ja RPF, pl. Harry Potter) > Rinnakkaistodellisuus

Outlander: Skotlannin taivaan alla S (Claire/Jamie)

<< < (2/2)

Thelina:
Löysin tämän itselleni aamulukemiseksi ja kylläpä tulinkin hyvälle mielelle (inhoan aikaisia herätyksiä ja koetan saada itseni edes vähän enemmän hereille lukemalla aamupalapöydässä jotain mukavaa). Noiden kahden tarina on niin romanttinen ja ihana ja olit sitä tunnelmaa tosiaan saanut hyvin tavoitettua tässä, pidin tuosta tähtikuviokeskustelusta kovasti. Ehdottomasti voisin lukea lisääkin näistä kahdesta, ja aivan varmasti tällaisia täydentäviä palasia löytyy ja syntyy lisääkin, vaikka kirjoissa onkin jo paljon sanottu.

Salaa jo vähän innostuin, kun mainitsit tuolla ylemmässä kommenttivastauksessa Lordi Johnin, hänestähän saisi kirjoitettua vaikka mitä seikkailuja ;D Olen Lordi John -sarjasta myös lukenut pari kirjaa, mutta niistä en hirvesti tykännyt (liian vähän romantiikkaa ja ne muiden asioiden ja mysteerien selvittelyt jotenkin ei jaksaneet kiinnostaa). Ficcarit varman saisi taiottua lordista paaaaljon kiehtovampia tarinoita ;D Joten lupaan lukea, jos innostut kirjoittamaan hänestä tai lisää Claire/Jamieta <3

Fairy tale:
Kiitos kivasta kommentista Thelina. Clairesta ja Jamiesta pitäisikin tulla hyvälle tuulelle. Jos he tappelevat ja tavarat lentävät, niin sekin päättyy aina mitä pehmoisimpaan sovintoon. Mutta tässä ei sentään tapeltu.  :) Minulla oli tätä kirjoittaessani kakkoskirja lainassa ja nyt minulla on kasikirja (ja yksi Lordi John - kirja) uudelleen lainassa josko innostuisin joistakin hahmoista kirjoittamaan. Mukavaa kun sain sinut hyvälle tuulelle. Sitä tarvitaan erityisesti aamuisin.  ;)

Lyra:
hei, olen kamalasti myöhässä kommentoinnen kanssa, mutta olen kyllä tätä tekstiä lueskellut ja silloin tällöin uudestaan ja tykännyt aivan hirveästi. Outlander on yksi lempifandomeistani ja se on saanut mut rakastamaan skotlantia hirmuisesti. Luin sulta sitä harry/draco tekstiä, missä oli lainattu tätä outlander ideaa ja tykkäsin siitäkin, olet onnistunut tavoittamaan sen skotlannin ytimen, johon rakastuin outlandereissakin!


--- Lainaus ---”Tiesitkö sitä että Lyyran tähdistöä sanotaan myös rakastavaisten tähtikuvioksi?”
--- Lainaus päättyy ---
Sulan ja punastun! Aivan ihana ysityiskohta <3

Olit saanut oivasti upotettua tämän kirjan tapahtumien välille ja kaipasin juuri tätä söpöyttä elämääni. Outlanderista ei voi koskaan lukea liikaa! En yhtään panisi pahakseni, jos kirjoittaisit tästä vielä joskus jotain ;) Minäkin rakastan, kun Jamie kutsuu Clairea Sassenach nimellä, ah.

Täytyy kyllä tunnustaa, että nuorena ihmisenä vierastin kovin, kun yhtäkkiä kirjoissa hypättiin kaksikymmentä vuotta eteenpäin ja hahmot ei ollutkaan enää nuoria ( kun olen niin tottunut lukemaan edes melkein oman ikäisistä). Clairen ja Jamien välillä oli kuitenkin nuorena jo sellasta kipinää, että olisin jaksanut lukea siitä vaikka miten paljon. Tässä tekstissä en kuitenkaan tuntenut sitä samanlaista pettymystä kuin kirjoissa vaan olit saanut loistavasti jatkettua näiden kahden tunteita vuosia eteenpäin. He ovat kyllä aivan ihania <3

Kiitos tästä vielä kerran ja anteeksi kun olen niin kamalan myöhässä <3

Fairy tale:
Kiitos kommentista Lyra. Et ole lainkaan myöhässä, olen nimittäin ollut itse joulukuun alusta kovin kiireinen enkä ehtinyt olla Finissäkään ihan niin tiiviisti kuin siihen asti. Kohta Outlanderista saadaan 5. kausi Areenaan katsottavaksi. Tosin odotan enemmän seuraavaa kirjaa suomennettavaksi.

Sitä ei aina tiedä miten jonkun maan kuvailun voisi saada hieman tavallista enemmän käsinkosketelvaksi, mutta matkustaminen auttaa vähän siihenkin. Skotlanti on kyllä kaunista seutua, jonne haluaa aina uudelleen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta