Harry Potter -ficit > Godrickin notko

Harha-askel [Arthur/Hermione] K-11

<< < (2/2)

Puhpallura:
Kiitokset kommenteista  :)

Fiorella: Olen samaa mieltä kuin sinäkin. Varmasti yksi yleisempiä asioita tässä maailmassa on pettäminen ja se on todellakin sääli, koska tietää ainoastaan sydänsuruja kaikille.
Myös minä paheksun pettämistä, eikä sille minusta koskaan löydy minkäänlaista tekosyytä, miksi niin on tehnyt.

Tätä ficciä kirjoittaessa oli kenties vaikeinta päästä nimenomaisesti Arthurin ajatuksiin. En ole itse koskaan ketään pettänyt, joten oli kovin vaikeaa ajatella, mitä pettäjän päässä liikkuu. Hermionen ajatuksiin oli ehkä helpommin päästä, vaikkei minulla tuollaisestakaan tilanteesta ole kokemusta, onneksi.
Myös Arthurin kanssa teetti siinä suhteessa vaikeuksia, että hän on suht tuntematon hahmo minulle, joten oli todella vaikeaa kirjoittaa hänestä ylipäänsäkin. Olen vain tottunut häneen sellaisena hassuna :D

Minulla tuota ikäero-ällötystä ei tule, koska jostakin syystä pidän noista vanhempi/nuorempi parituksista ::)
Myös ajattelin asian niin, ettei tuo suhde koskaan paljastunut Mollylle.

Mutta kiitos kun huomasit tuon sanan ketä. Jostakin syystä se on juurtunut todella syvälle minuun ja olen aina kirjoittamassa niin :)
Ja kiitos vielä tuon toisenkin virheen bongaamisesta.

Mutta mukavaa, jos pidit ficistä :)

(Minä muuten luen aika useinkin omia ficcejäni. Niille on sitten mukava nauraa :D)

Taika-Ankka: Minä mietin aika pitkään päättäessäni, miten tämän kirjoitan ja päädyin lopulta molempien PoViin. Silläkin uhalla, että teksti saattaisi käydä tylsäksi. Mutta sillä tavalla sain molempien näkökulman suhteeseen.

Tiesin, kun aloin tätä kirjoittamaan, että se saattaisi jakaa mielipiteet Arthurin pettämisen osalta, koska mieshän on se huolehtivainen isä ja aviomies. Mutta tuollaisia on maailma täynnä ja myös he saattaisivat pettää. Joten Arthur ei välttämättä tee poikkeusta. Tietenkin siitä on varmaan aika erikoista lukea, ehkä sitä ei ole koskaan tullut ajatelleeksi.

Mutta kuitenkin mukava kuulla, että pidit :)

Winga: Halusin saada molempien näkökulman asiaan ja sen takia päädyin kahteen PoViin, ja kuten tuossa Taika-Ankalle mainitsin, silläkin uhalla, että teksti saattaisi käydä tylsäksi.

Mietin aika paljon sitä, millaiseksi Hermionen kirjoitan. Siis tuon aikuismaisuuden osalta. Mutta minä miellän hänet vaan niin noh, aikuismaiseksi.

Minusta oli itsestäkin erittäin mielenkiintoista kirjoittaa tuota suhteen kehitystä, sillä nyt pystyin käyttämään omia kokemuksiani siinä suhteesta, kuinka joku alkaa pienestä leikistä tms. Mutta siinä tapauksessa ei tosin ollut kyse pettämisestä.

Ja iso kiitos tuon virheen bongaamisesta.

Mutta erittäin mukava kuulla, että pidit ficistä, vähän erikoisemmasta parituksesta huolimatta :)

Bebe: Pyrinkin tässä ficissä siihen realistisuuteen, koska periaatteessa nykymaailmassa pettäminen on aika tavallista, valitettavasti.

Kun kirjoitin Hermionen PoVia (jonka tein muuten ihan ensiksi), mietin samalla tuota Arthurin PoVia. halusin kirjoittaa heidän näkökulmansa suunnilleen samoista tapahtumista, mutta kuitenkin sillä tavalla, että pystyn välttämään toiston. Toki sitäkin kyllä tuli, mutta omasta mielestäni ei häiritsevässä määrin.

Myönnän kyllä itsekin, että Hermionen osuus on puuduttavampi, mutta omasta mielestäni se johtuu siitä, että Arthurin näkökulma on mielenkiintoisempi, koska harvemmin päästään kurkistamaan miehen ajatuksiin.

Pidin itsekin myös tuosta Arthurin PoVista quiottamasta kohdassa.  Siinä ehkä tiivistyy syy, jonka takia mies koskaan päätyi suhteeseen Hermionen kanssa, vaikka aika heppoinen syy onkin. Pettämiselle ei koskaan löydy tarpeeksi pätevää syytä.

Olen myös samaa mieltä, ettei heidän koskaan olisi pitänyt aloittaa edes pientä leikkiä keskenään. Se tietää vain surua kaikille.

Mutta mukavaa kuitenkin, jos pidit :)

Lallu:
Noniin. Oon tuonne ficcipiiriin jo tätä vähän kommentoinut, joten on ihan kohtuullista, että tännekin tulen muutaman sanasen sanomaan.  :)

Ensinnäkin, plussaa paaaaljon parituksen erikoisuudesta, vaikka vähän ensin tätä vierastinkin. Ficci oli semmonen, mitä siltä odottikin, eli ei ollut mitään pahempia käänteitä, vaan tää meni niin kuin tuommoset tilanteet nyt yleensä on mennäkseen. Ollaan yhessä salaa ja sitten erotaan, kun toinen ei suostu ottamaan avioeroa.

Jotkut tuosta hahmojen ikäerosta on puhunut, mutta se ei tullut mulle kyllä mieleenkään kun tätä sillon pari päivää sitten luin. Oon tainnut vähän liikaa lukee ficcejä xD

Paritus toimi tässä ficissä juu, mutta mua rupes puuduttamaan jossain välissä. Taisi olla jo Hermionen PoVin aikana, koska osasin oikeestaan arvata, mitä siinä nyt sitten tulee tapahtumaan. Arthurin PoVia en lukenut kokonaa, pelkästään alun ja lopun, koska siinä oli ne kiinnostavimmat jutut (tai no mistä minä tiedän, kun edelleen sitä keskikohtaa en lukenut  ;D). Parhaimmilla siis tarkoitin syytä ja sitä, miksi loppupeleissä kävi niin kuin kävi.

Hyvin osaat kirjottaa, en oo kyllä kauheen usein sun ficcejäs lueskellut, pitää varmaan vähän petrata ja mennä lukasemaan muutamat. ;)

Kiitän tästä!

Lallu

Puhpallura:
Kiitos kommentista LaLuna :)

Et ole varmasti ainoa, joka tätä paritusta vierastaa :D
Myöskään minua ei mitenkään noiden hahmojen ikäero häiritse, koska olen varmaan(kuten myös sinä) lukenut liikaa ficcejä :D
Tiesin jo heti alussa, että jossakin vaiheessa teksti saattaa käydä hieman tylsäksi, eritoten juuri tuon Hermionen PoVin kohdalla. Mutta vaikka kuinka yritin miettiä, miten saada tekstistä ehkä hieman vähemmän tylsä, en keksinyt siihen mitään. Varmasti yhtenä syynä on se, että pidin kaikkia kohtia tärkeinä, enkä halunnut lähteä niitä muuttamaan.
Arthurin PoVin kanssa oli kyllä vaikeuksia, koska oli yllättävän vaikea päästä miehen ajatuksiin.
Mutta olen tietenkin tyytyväinen, jos pidit ficistä :)

Out There:
Oli tää kyllä sen verran rare että pakko oli lukea. Oon samaa mieltä tosta aidon tuntuisuudesta.
Hermione on vähän tommonen pieni ja viaton, Arthur taas, no jotenkin hieman turtuneen oloinen..

Se että tässä oli molempien pov oli tosi mielenkiintosta, koska kun luki Hermionen osan, niin jäi kalvamaan Arthurin päänsisus ja tuo Arthurin pov sitten vastasikin kaikkiin kysymyksiin. Kuitenkin olisi ollut kiva, jos niissä olisi ollut vähän enemmän eroja, nyt kun ne molemmat sanoivat käytännössä aivan samat asiat.

Tuli jossain välissä kauhea sääli Hermionea, en voisi kuvitellakaan että joutuisin itse pitämään joskus noin suuren salaisuuden sisälläni, hän kun ei olisi voinu kertoa tuota kenellekään.

Teksti oli kauhean luontevaa ja tuntui kuin olisi pystynyt katsomaan Hermionen ja Arthurin pääkoppaan sisään. Mutta oli kyllä hurja juoni, harvoin parituksilla on sentään näin suurta ikäeroa. Tyksin.

tää jäi hieman häirittee:


--- Lainaus ---Loppu lopuksi minulle ei jäänyt käteen suhteesta Arthuriin muuta kuin suuri syyllisyys ja tunnontuska.
--- Lainaus päättyy ---
itse sanoisin että loppujen lopuksi.. mutta mistäs minä sen tiedän jos se sanotaan muualla Suomessa erilailla.

Puhpallura:
Kiitos kommentista Out There  :)

Jostakin syystä sain kauhean innostuksen kirjoittaa rarella parituksella ja huomasin, ettei tällä parituksella ole lainkaan ficcejä Finissä tai ainakaan silmiini ei sellaista osunut.

On edelleen todella mukava kuulla, että ficci oli aidon tuntuinen. Halusin juuri sellaisen, sillä valitettava tosiasia on, että pettäminen on nykyaikana liiankin yleistä.

Halusin saada molempien PoVit juuri sen takia, että tulee kummankin näkökulma asiaan. Yritin saada niihin hieman eri asioita, mutta se osoittautuikin hieman vaikeammaksi kuin kuvittelin.

Tuo quiottamasi kohtaa taita olla ihan kirjoitusvirhe, joka pitää käydä korjaamassa.

Mutta todella mukava kuulla, että pidit :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta