Harry Potter -ficit > Godrickin notko

Valentinuksen päivä (K-11, päähenkilö Helga Puuskupuh)

<< < (2/2)

hiddenben:
Hei ja onnittelut kommenttiarpajaisten voitosta! Valitsin teksteistäsi tämän sillä pidin Muinaisista jouluvieraista hurjasti - ja tämä olikin hauska valinta :) Tässä oli mukana jopa hieman Liikkuvan linnan -tyylistä meininkiä, sillä Helga on vanhana ja elämää nähneenä noitana todella tomera ja toimelias sekä äärimmäisen itsevarma päättelykyvyistään, aivan kuten Sophie Wynne Jonesin kirjassa :D Sen takia hänen päättelynsä tuntui melko luonnolliselta sen sijaan, että olisi tuntunut liian yksinkertaiselta ja helpolta!

Helgan tomeruuden lisäksi pidän siitä, että tämä on täynnä pieniä yksityiskohtia linnan historiasta. Erityisesti tuo lyhyt sananvaihto Olivia Oudon kanssa oli erittäin viihdyttävä ja onnistunut, erityisesti Olivia oli ollut hänen oppilaansa ja hyvä oppilas olikin ollut, mutta vanhemmiten hänellä oli alkanut luuta leipoa vähän liian lujaa nauratti :D Olin lukenut alkutiedot melko hutiloiden, joten minulle tuli yllätyksenä, että teksti sijoittui seitsemänteen vuoteen! Pidin siitä kuitenkin todella paljon, sillä mielessäni on pyörinyt eräs seitsemänteen vuoteen sijoittuva ficci-idea, joten nappasin tästä heti inspiraatiota! Mielestäni kuvailit hyvin Alekton luokkahuonetta ja ajatus Pohdi Pottervahdin edustamaa nuorisolle haitallista propagandaa esseeaiheena on huikea :D

Tarinan loppu tuli nopeasti, mutta ei mielestäni kuitenkaan turhan vikkelästi vaan tapahtumat vietiin loppuun kunnialla. Pidin Helgan Valentinuksen pääkallo-kauhistuksesta ja lämpimistä tunteista vanhoja oppilaita kohtaan sekä hänen kykyään käyttää muinaista taikuutta edukseen. Ja loppu on ihanan toiveikas, kuten ystävänpäiväficci saakin olla :) Kaiken kaikkiaan hauska ja ihana luettava, kiitos tästä!

Rowena:
Hiddenben, kiitos paljon kommentistasi!

Mun mielestä yksi ilahduttavimmista palautteista, mitä voi saada, on se, jos teksti inspiroi lukijaa kirjoittamaan. Tosi kiva kuulla, että tää inspiroi sua kirjoittamaan seitsemännestä vuodesta!

Tää on siinä mielessä tosi erilainen ficci kuin mun tekstit yleensä, koska tämä on näin seikkailullinen. Hauska tuo vertaus Liikkuvaan linnaan :D. Sun kommentti sai mut oivaltamaan, että tykkään kirjoittaa perustajista ennen muuta varmaan just siksi, että he ovat nähneet niin paljon maailmaa, että heistä voi huoletta kirjoittaa aika kaikkitietäviä. Siis varsinkin näissä Muinaisia jouluvieraita –tarinoissa, joissa muinainen taikuus on tuonut heidät hetkeksi takaisin elämään. Tää juonikuvio on mulle rakas, ja tuun aina iloiseksi, jos se onnistuu ilahduttamaan myös lukijoita :).

Kiitos vielä <3. Ai niin, hahah, pakko paljastaa, että tuo "luuta alkoi leipoa vähän liian lujaa" -lause on lainattu yhdeltä entiseltä oppilaaltani, joka kylvi "mulla alkaa mopo leipoa" -lausetta ;D. Kirjoita siitä, mitä ympärilläsi tapahtuu, vai miten se joku kirjoitusohje menikään XD.

marieophelia:
Lähestyvä ystävänpäivä antoi mulle hyvän syyn lukea tämä ficci uudestaan ja mietin, että miksenpä sitä nostaisikin, kun teema on ajankohtainen :)

Tykkään todella paljon ideasta, että perustajilla on kyky nousta kuolleista ja suojella rakasta opinahjoaan. Se lisää entisestään Tylypahkan maagisuutta. Helga on todella osuva hahmo Valentinuksen päivän sankariksi. Lohdullista, että tylypahkalaisilla on suojanaan tällainen ikiaikainen voima tuomassa iloa synkkinä aikoina.

Ainoa pikkiriikkinen kauneusvirhe tässä on, että Chon pitäisi olla jo valmistunut (hänhän on vuoden vanhempi kuin Harry). Mutta tätä en tainnut edes huomata silloin, kun luin tämän ekaa kertaa. Jos joku itkeskelee aamiaisella tietysti se on ammatti-itkijä Cho. :)

Vai oli Valentiuskin velho... Olisi kiinnostavaa joskus lukea koulun opetusarjesta perustajien aikana, heillä kun riitti kiinnostavia oppilaita ;) Merliniin ja Olivia Outoon oletkin monta kertaa ficeissäsi viitannut ja Korppilaulussa vilahti joku Mustan suvun esi-isä. Varmaan luuta leipoi oppituntien aikana useammallakin :D

Iloista Valentinuksen päivää ja kiitokset tästä!

Rowena:
Marieophelia, miten hauskaa, että kommentoit tätä näin ystävänpäivän alla :).

Ja voi että, miten inspiroiva sun viesti oli:


--- Lainaus ---Lohdullista, että tylypahkalaisilla on suojanaan tällainen ikiaikainen voima tuomassa iloa synkkinä aikoina.
--- Lainaus päättyy ---
Tästä tuli mieleen, että viime jouluna olisi ollut hauska kirjoittaa Muinaiset jouluvieraat vuoteen 2020 tuomaan iloa koronan kurittamaan Tylypahkaan :D. Harmi, ettei tullut mieleen!


--- Lainaus ---Olisi kiinnostavaa joskus lukea koulun opetusarjesta perustajien aikana, heillä kun riitti kiinnostavia oppilaita.
--- Lainaus päättyy ---
Kiitos myös tästä ideasta! Ehkä Merlin, Olivia ja Valentinus pääsevät jossakin vaiheessa seikkailemaan koulun käytäville.

Oho, totta, Chon ei tosiaan enää tässä vaiheessa pitäisi olla koulussa. My bad!

Kiitos paljon kommentista ja ihanaa ystävänpäivää!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta