Vapaa keskustelu > Saivartelija

Podcastit

<< < (2/5) > >>

Auri:
Minäkin olen kuunnellut Potterlessiä, mutta en ihan sentään noin paljon :----D Olisinko jaksossa 14 tai 15. Se on kyllä todella mielenkiintoinen podcast. Kirjat olen lukenut monesti, mutta siitä on kuitenkin aikaa, kun viimeksi ja en kyllä ole varmaan puoliakaan näistä pointeista edes ajatellut. :-----D Rakastan sitä miten paljon Schubert vihaa Huispausta! Tykkään kanssa noista teorioista mitä hänellä on, kuten Naela. Usein hän viekkaa tosi lähelle! Ja ne arvaukset jotka ei mene lähellekään on hauskoja nekin. :---D Jään usein miettimään, että miten erilainen kirja olisi voinut olla, jos asiat olisikin mennyt niin!

Minun on pitänyt tutustua tuohon Welcome to Night Valeen, sillä on kuitenkin niin iso following ja paljon fanartia ja ficcejäkin! Olen kuullut siitä vain jotain pätkiä joskus pari vuotta sitten :---D Mutta rakastan kaikkea paranormaalia ja cryptidejä jne, joten se vaikuttaa siltä, että voisi olla ihan minun tyylinen podcast. Ja kun tietää, että on paljon fanien luomaa contenttia sitten jos (kun) siihen itse obsessoituu niin se tekee tästä houkuttavampaa.

Yksi jota voisin hehkuttaa täällä on McElroy -perheen Adventure Zone, jota ihme kyllä ei ole vielä mainittu! McElroyt ovat muutenkin ihania, olen kuunnellut varmaan satoja tunteja heidän My Brother, My Brother and Me -podcastia jossa pojat lukevat Yahoo-kysymyksiä että kuuntelijoiden lähettämiä kysymyksiä ja antavat parhaansa mukaan neuvoja :-----D Ja välillä kuunnellut myös mm. Sawbonesia joka on siis Justin McElroyn ja hänen lääkärivaimonsa Sydneen pitämä lääketieteestä humoristisesti kertova podcast. He käyvät ainakin vanhoja tauteja ja parannuskeinoja läpi. Olen myös vähän kuunnellut Griffin McElroyn ja hänen vaimonsa Rachelin pitämää podcastia Wonderful, joka, um. Kertoo elämästä? Ja hienoista asioista, joita arvostaa? :----D Mutta niin, tämä Adventure Zone taas on Griffinin, Justinin ja heidän veljensä Travisin sekä heidän isänsä Clintin D&D-kampanjasta! Se on tosi elävästi tehty, Griffin on aivan loistava DM ja Justinin, Travisin ja Clintin hahmot ovat tosi hauskoja! Varsinkin Justinin Taako on babe ♥ Pitää tähän väliin heittää shoutout Bbuttikselle, joka tutustutti minut tähän. :----D Olin aiemmin kuunnellut vain MBMBAMtä ja sitten joskus juteltiin D&Dstä ja hän vinkkasi tämän ja R A K A S T U I N! Tämä on D&Dtä tietämättömällekin mielestäni hyvä podcast, jos vaan tykkää fantasiasta! Esimerkiksi combat on aika nopeaa ja yksinkertaista nopanheittoineen ja hippoineen jne, joten se ei häiritse tarinan kerrontaa. Hahmot ovat kaikki aivan upeita ja heidän suhteensa ovat tosi ihania ♥ Toivon, että täällä olisi muita, jotka on hurahtaneet Adventure Zoneen!

Kelsier:
Hei, mäkin tulen nyt suosittelemaan muutamaan Yle Areenasta löytyvää podcastiä, kun ollaan kaikki enemmän tai vähemmän kotikaranteenissa.
Päivystävät dosentit on mainio tiedepodcast, jossa VTT Antto Vihma ja FT Miikka Tervonen vastailevat kaiken maailman kysymyksiin mm. siihen vieläkö on villihevosia ja tulivatko Joosefin ja Marian verot maksetuiksi.
Outo laakso käsittelee kauhua: elokuvia, kirjoja, kliseitä, arkkityyppejä

Lisäksi tykkään itse paljon seuraavista sarjoista (jotka ei ole varsinaisesti kai podcasteja): Kirja vs. leffa, Television tiiliskivet ja Aristoteleen kantapää.

Isfet:
Onko täällä muita jetpin kuuntelijoita? Jaa, ei, tyhjiä, poissa on viihdyttävä ajankohtaispodcast, joka siis käsittelee viikon poliittisia puheenaiheita. Kauhistuin saadessani eilen kuulla ohjelman jäävän toistaiseksi tauolle korona -tilanteen vuoksi, ei sillä että tämä olisi toki pahin seuraus. Ylen tuotantoa, löytyy sekä Areenasta että Spotifysta.

Winga:

--- Lainaus käyttäjältä: summerblue - 23.09.2019 18:19:57 ---Olen kuitenkin jonkun verran kuunnellut yhtä podcastia. Kyseessä on Welcome to Night Vale. Halusin tietää mistä tuossa on kysymys ja ensin yritin tutustua siihen kirjana. Omasta mielestäni tuo ei toimi kirjana erityisen hyvin, joten päätin rohkaista mieleni ja tartuin podcastiin. Tarinat ovat olleet ihan mielenkiintoisia, mutta itseäni motivoi kuunteluun englannin kielen harjoitteleminen. Koen, että puhuminen ja kuullun ymmärtäminen ovat kielitaitoni heikoimmat osa-alueet ja toivon, että tuosta saisi vähän vahvistusta esimerkiksi ääntämiseen, kun mahdollisuuksia oikeaan englannin puhumiseen on niin harvoin :)

--- Lainaus päättyy ---

Tiiän että tää viesti on syksyltä mutta jos vielä seuraat niin uteliaisuuttani kysyn että luitko kirjana siis Welcome to Night Valea vai niitä scriptikirjoja?

Ite oon tykännyt Night Valen oheiskirjoistakin ja se on harvoja näitä fandomeita missä mun fanitus on sitä että oon käynyt kattoo niitä live-esiintymisiäkin ja tajusin vasta nyt tätä kirjottaessani että tämänkeväinen liveshow Suomessa saattaa peruuntua jos ei jo oo. :(

Welcome to Night Vale oli minulle se lähtölaukaus podcastien maailmaan eräänä kauniina kesäpäivänä heinäkuussa 2015. Sitten menin yliopistoon ja tutustuin toiseen Night Vale -faniin ja kun olin kuunnellut kaikki jaksot, etsin uusia podcasteja ja sitten pakotin tämän uuden ystäväni kuuntelemaan niitä kaikkia ja tartutin podcast-kuuntelun suunnilleen kaikkiin ystäviini.


--- Lainaus käyttäjältä: Aurinkolapsi - 19.01.2020 23:05:18 ---Minun on pitänyt tutustua tuohon Welcome to Night Valeen, sillä on kuitenkin niin iso following ja paljon fanartia ja ficcejäkin! Olen kuullut siitä vain jotain pätkiä joskus pari vuotta sitten :---D Mutta rakastan kaikkea paranormaalia ja cryptidejä jne, joten se vaikuttaa siltä, että voisi olla ihan minun tyylinen podcast. Ja kun tietää, että on paljon fanien luomaa contenttia sitten jos (kun) siihen itse obsessoituu niin se tekee tästä houkuttavampaa.
--- Lainaus päättyy ---

Sit voit vahingossa päätyy munki fikkeihin ;) Ei vaan tää oli iso syy miksi mäkin aloin Night Valea kuunnella, se näkyi joka paikassa, ja sillon oli paljon näitä ihmisiä, jotka oli kauheen vihasia että siinä oli pääosassa homo hahmo :::::d

Night Valen jälkeen löysin Wolf 359:n, ja totesin että: tarvitsen lisää avaruuspodcasteja. (Minun ja ystävien podcast-keskustelun nimi on tämän ja toisen avaruusfiktiopodcastin seurauksena Space Gay Hell, lol.) Wolf 359 seuraa avaruusmatkaa, jossa mukana on ihmisten lisäksi avaruusaluksen tekoäly. Kuuntele jos: tykkäät avaruussekoilusta, tekoälyistä, ajattelevista kasveista, ihmissuhteiden kehittymisestä ja elämästä ulkoavaruudessa. (Pidin puheen tälle kasville yliopistossa tulkkauskurssilla. Melkein oon pahoillani.)

Seuraavaksi tais tulla The Bright Sessions, jossa seurataan psykologikäyntejä, potilailla vaan on mielenterveys- yms ongelmien sijaan kykyjä, kuten ajatustenlukeminen jne. Ah. Rakas sarja. Suosittelen jos tykkää öö... draamasta, yliluonnollisesta, teinisuhteista, lgbt-jutuista.

Fiktion puolelta haluun mainita vielä Sen Toisen Avaruuspodcastin eli siis EOS 10. Jossa ollaan kaukana tulevaisuudessa avaruusasemalla ja ihmiset ei oo ainoo laji ja kukaan ei oikeestaan välitä lajista niin paljon ja yksi hahmo on hyvin hyvin hyvin luulosairas ja toinen on avaruusaseman tekoäly. Tästä julkaisin jopa finiinkin fikin heh. Kuuntele jos: tykkäät avaruusasemasta, tuho-osastosta, taas niistä lgbt-jutuista, salamatkustajista ja ajattelevista kasveista.

Vendelan mainitsema Auta Antti! on musta kyllä kanssa ihan mahtava! Tän lisäksi oon tykännyt kirjottamiseen keskittyvästä Kertojan äänestä, jossa osa jaksoista on myös pitäjien novelleja. Myös The Mortified Podcast on ihan paras, siis se sarja, missä ihmiset lukee ääneen teiniaikojensa päiväkirjoja ja kertoo sit niistä ajatuksiaan. The International Worldwide Global Biscuit Review Podcast on kanssa ihana. Nimensä mukaisesti arvostellaan keksejä. Okei, se on jo loppu, mut ei kai vanhatkaan keksiarvostelut huonoja oo?

(Voisin oikeesti puhuu mun lempipodcasteista viis vuotta. Mulla on podcast-sovelluksessa seurannassa 143 podcastia. Kaikkee en oo kuunnellu, seassa on faktaa ja fiktioo, ja nykyään kuuntelen paljon vähemmän kun pari vuotta sitten. Tavote ois kuitenkin kuunnella noita yhä jatkuvia ja sit vähitellen myös valmiiks saatettuja jossain kohtaa.)

flawless:

--- Lainaus ---suomalainen, varsin laadukas true crime -podcast: Jäljillä, jossa sen pitäjä kertoo kulloinkin eri rikostapauksesta tai katoamisesta. Hän käy läpi kunkin jutun hyvin tarinamuotoisesti ja johdonmukaisesti, mikä tekee kuuntelemisesta miellyttävää. On hänellä myös ihana, rauhallinen äänikin! En ennen juuri true crimestä välittänyt, mutta podcastien myötä olen tykästynyt tähän maailmaan! Muita suomalaisia true crime -podcasteja, joita voisin suositella, ovat: I don't like mondays, Huorapuutarha ja Murha mielessä. Nämä kolme, etenkin tuo viimeinen, ovat vähän rennompia ja jutustelevampia kuin Jäljillä, joka on hyvin asiapitoinen eikä sisällä niin paljon pitäjän omaa pohdiskelua. Murha mielessä saa myös nauramaan, kiitos runsaan mustan huumorinsa!
--- Lainaus päättyy ---
Löysin tähän topaan vähän sattumalta ja ilahduin heti aloitusviestistä, kiitos näistä suosituksista! Olen kuunnellut itse jonkin verran Jäljillä-podcastia ja pidän siitä kyllä, mutta itse kaipaisin tapahtumien kulun kertomisen lisäksi vähän jotain muutakin. Musta Jäljillä on kovin pintaraapaiseva. Tapaukset ovat kyllä mielenkiintoisia ja etenkin mulle tuntemattomista tapauksista kertovista jaksoista saan kyllä paljon irti, mutta kaipaisin etenkin tuttujen tapauksien kohdalla jotain vähän muutakin kuin vain tapahtumien kerronnan. Tykkään true crimesta tosi paljon ja moni tapaus on mulle jo tuttu, mutta Jäljillä ei kerro tapahtumista kovinkaan yksityiskohtaisesti (vaikka yksityiskohdat kaikessa karmeudessaan ovat monesti se kiinnostavin osuus) eikä mene tapauksiin kovin syvälle. Kaipaisin monesti syvällisempää pohdintaa, jotain uutta näkökulmaa tuttuun aiheeseen, yksityiskohtia ja niiden pohdintaa sekä semmoista syväluotaavampaa katsausta. Monen tapauksen kerronta tuntuu jäävän vähän kesken ja tosi yleisluontoiseksi kerronnaksi. Vaikka kyseinen podcast onkin siis erinomainen niin olen mietiskellyt että pitäisi etsiä muitakin true crime -podcasteja, jos löytyisi joku joka olisi vielä enemmän mieleen, joten tsekkaankin seuraavaksi jonkin näistä! Kiitos Sokerisiipi! :)

Kiva topic tämä! Itse olen vasta hiljattain tutustunut podcasteihin ja tykkään kyllä tästä formaatista. Olen aiemmin kuunnellut vain harvaa podcastia ja nyt viime aikoina on tuntunut siltä, että alan laajentaa horisonttiani ja kuuntelemaan näitä enemmänkin. Työmatkani kestää noin 15-20 minuuttia ja podcastin pätkän kuunteleminen on musta siihen kivaa viihdettä musiikin vaihteluksi! :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta