Vapaa keskustelu > Saivartelija

The Sims

(1/12) > >>

Avaruuspiraatti:

--- Lainaus ---The Sims on Maxisin ja The Sims Studion kehittämä ja Electronic Artsin julkaisema simulaatiopelisarja. Pelisarjaan kuuluu neljä peliä: The Sims (2000), The Sims 2 (2004), The Sims 3 (2009) ja The Sims 4 (2014).

Pelisarjan ideana on luoda perhe, josta pelaajan kuuluu huolehtia. Jokaisen pelihahmon perustarpeet (kuten nälkä ja sosiaalisuus) pitää täyttää.
--- Lainaus päättyy ---

Eli puhetta tästä iki-ihanasta ja jo parin vuosikymmenen ajan meitä ilahduttaneesta pelisarjasta! Oletko pelannut jokaista peliä vai onko sinulla Se Yksi Suosikki, jota et vaihtaisi muuhun mistään hinnasta? Mikä on sinun lempipelisi sarjasta? Millainen on pelityylisi? Mitä pelisi perheille kuuluu tällä hetkellä?

Pääsarja:
The Sims
The Sims 2
The Sims 3
The Sims 4

Spin-offit:
The Sims Online
The Sims Stories
The Sims Carnival
The Sims Medieval
The Sims Social

Muut:
MySims
The Sims FreePlay
The Sims Mobile

Auri:
Haluaisin kovasti hankkia nelosen kaikkine hienouksineen! Mutta olen köyhä jne. Minulta löytyy kyllä kolmonen jostain pölyttymästä (eihän vaan, Originista.), mutta en ole sitä koskaan oikein edes pelannut.

Mutta ai että. Kyllä se kakkonen on vaan se rakkaus. Ykköstä pelasin vähän joskus lapsena, mutta jo ala-asteella meillä oli kavereiden kesken kakkoset tulilla :----D Muistan myös, kun hiivin aina naapurissa asuvan enoni koneelle pelaamaan sitä! Minulla on myös se kaikkine lisäreineen että kamasetteineen, kun EA sitä antoi ilmaiseksi joskus kun tuki loppui tai jotain, ainakin nelonen oli muistaakseni juuri tullut?

Rakastan tosi paljon talojen rakentelua ja sisustamista, mutta tykkään myös tosi paljon tehdä erinäköisiä simejä! Sitten se itse simeillä pelaaminen jää vähän epähuomioon :---D Toki teen sitäkin, mutta monesti olen kyllästynyt ja käyttänyt vaan koodeja siihen, ettei tarvitse huolehtia niistä simeistä mitenkään ja voi vaan pelata kaikkia suhdesotkuja tai keskittyä noituuteen :----D Ai että, nyt ihan tekee mieli pelata taas! Olenkohan muistanut ladata tuota tälle uudelle konelle, pitää mennä tsekkailemaan uwu

/AINIIN :------D Muistan kun joskus alakoulun parhaan ystävän kanssa tehtiin joku yksinäinen naissim, joka sitten pokaili miehiä jotka se "tappoi" eli no, joko teljettiin ne johonkin 2x2 koppiin, hakattiin moveobjectsilla se täyteen niitä valkoruukkuisia muovikasveja ja niitä jotain hienoja liekkikoristeita ja sitten poltettiin se koko paska tai sitten tottakai se perus uima-allas ilman tikkaita niksi :------D Lopulta se koko tontti oli täynnä hautakiviä ja tehtiin nätti hautausmaa, missä tämä nainen sitten asusteli niiden tuhannen haamumiehensä kanssa :-----D sos

Avaruuspiraatti:

--- Lainaus käyttäjältä: Aurinkolapsi ---Mutta ai että. Kyllä se kakkonen on vaan se rakkaus.
--- Lainaus päättyy ---
Tämä!! Kakkonen oli eka Sims-peli, jota koskaan pelasin, ja oon kyllä kuluttanut siihen varmasti satoja tunteja aikoinani. Mullakin oli kaikki lisäosat siihen ostettuna, paria kamasettiä en tainnut koskaan hankkia.


--- Lainaus käyttäjältä: Aurinkolapsi ---Minulla on myös se kaikkine lisäreineen että kamasetteineen, kun EA sitä antoi ilmaiseksi joskus kun tuki loppui tai jotain, ainakin nelonen oli muistaakseni juuri tullut?
--- Lainaus päättyy ---
Eikä! Miten olen missannut tällaisen tilaisuuden!!

Apua, kaikki suhdesotkut on kyllä Simsissä ihan parhautta ;D Nuorempana pelasin "kunnollisemmin", mutta nykyään kehittelen ties mitä draamoja simeilleni. Ehkä olen kasvanut sitten vähän kieroon, ken tietää... Itse oon tykästynyt tässä viime viikolla rakentamiseen enemmän kuin yleensä! Ikinä en tykännyt rakentaa taloja, se oli mulle se "pakkopulla", mikä liittyi peliin, mutta nyt kun oon kattellut erilaisia talonrakennustutoriaaleja, niin nyt jopa tykkään tehdä taloja! Hurjaa.

Mites, pelaatteko muut erilaisia haasteita? Mä tykkään aina pelaa perheilläni Legacy Challenge -haasteen tyyliin, eli samaa perhettä pelataan tietyin säännöin kymmenenteen sukupolveen asti. En itse ikinä kerää pisteitä tai pitäydy tiukoissa säännöissä orjamaisesti, mutta tykkään niistä raameista, joita se peliin asettaa!

Ja sitten: Onko kukaan muu pelannut The Sims: Medievalia tai jotain toista spin-off peliä? Mä tykkäsin tosi paljon Medievalista, vaikka siinä se gameplay olikin toooosi paljon erilaisempi kuin olin normi Sims-peleissä tottunut. En tosin siihen innostunut samalla tavalla kuin Sims 2:een ja Sims 3:een, mutta kyllä senkin äärellä vietti monia kymmeniä tunteja!

Voisin oikeestaan listata kaikki sarjan pelit ja spin-offit ekaan viestiin.

// Ja hei!! Kertokaa nykysistä perheistänne!! Haluan kuulla Sims-draamaa ;D

summerblue:
Voi ei :D Tiedättekö, en ollut ajatellut tätä peliä kuukausiin ennen kuin näin tämän keskustelun.

Koen, että itselläni Sims on jäänyt vähän taka-alalle, koska vaikka pelistä paljon pidänkin, niin on monia muita kiinnostuksen kohteita, jotka menevät sen ohi. Muistan pelanneeni Simsiä ekan kerran parhaiden kavereideni (kaksoset) luona vuoden 2002 paikkeilla (Onko se niin vanha :D?). Oma pelityyli on ollut aika sekalainen. Tykkäsin jossain vaiheessa rakentaa sukupuuta, edetä sukupolvesta toiseen. Minusta on hienoa, kun jotkut rakentavat oikein monimutkaisia tarinakokonaisuuksia Sims-pelissä. Toki olen vuosien mittaan tappanut hahmoja, jotka ovat tulleet ärsyttäviksi ja sekin on ihan perus kuvio, että sillä yhdellä hahmolla on lapsia noin kymmenen eri Simin kanssa ja tyyppi pettää pitkin kyliä.

Mulla on eniten lisäosia varmaankin kolmoseen. Nykyinen läppärini on tarpeeksi hyvä ja laadukas omiin tarpeisiini, vaikka se vanha onkin, mutta olihan se pettymys, kun tässä on vääränlainen näytönohjain ja kone ei pyöritä Sims kolmosen lemmikit-lisäosaa. Muistin tässä nyt viime vuonna ostaneeni myös Sims nelosen, kun halusin sitä kokeilla :D Ehkä nostalgisoin kuitenkin itse eniten kakkosta. Kakkosessa, kolmosessa ja nelosessa on kaikissa hyvää, mutta itse koen, että ne uudemmat pelit ovat jo vähän liian täynnä kaikea pientä näpertämistä ja säätämistä. Ei kerta kaikkiaan vain ole aikaa siihen kaikkeen tekemiseen.

Aurinkolapsen viestissä oli tuttuja juttuja :D Juuri tuo, ettei jaksa huolehtia niistä pikseli-ihmisistä, vaan keskittyy mieluummin siihen tavoitteeseen, joka kulloinkin kiinnostaa.

Auri:
Ei minulla ole tällä koneella ollenkaan Simssiä!! Minä kurja! Kertokaa minulle että pitäisikö minun ladata tämä suomeksi, koska nostalgia-arvo vai englanniksi, koska kaikki muutkin pelit on englanniksi ja siinä on sen lisäksi muita englanninkielisiä elementtejä, vaikka sen suomeksi vääntäisikin :---D Also modit on yleensä englanniksi, jos jaksan jotain isompia latailla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta