Vapaa keskustelu > Saivartelija

Cosplay, naamiaiset ja muu "pukuilu", meikit ja maskeeraus ym.

(1/6) > >>

Odo:
Arvoin pitkään, meneekö tämä Tylyahoon vai Saivartelijaan... Päädyin tänne, koska useimmiten cosplayssa, naamiaisissa ja monessa muussa pukuilussa keskitytään eri fandomhahmoihin, vaikka tässä topicissa myös "omat hahmot" ja muut asukokonaisuudet onkin sallittuja! Jos Saivartelijan modet kokevat tarpeelliseksi siirtää, antaa palaa! :)

COSPLAY, NAAMIAISET JA MUU "PUKUILU"

sekä

MEIKIT JA MASKEERAUS
Tämän topicin on tarkoitus olla kohtaamispaikka erilaisesta "pukuilusta" kiinnostuneille, niin cosplaysta naamiaisiin ja muihin outfitteihin sekä yhteispaikka myös meikille ja maskeeraukselle. Kuvia saa linkata, se on enemmän kuin toivottavaa, mutta erityisesti keskustelua aiheesta!

Oletko harrastanut pukuilua tai tehnyt itse meikkejä/maskeerauksia, esim. juhliin, kuten Halloween tai Vappu tai vaikkapa coneihin, jotka useimmiten ovat japanilaisen populaarikulttuurin tapahtumia? On tietysti myös mm. Finncon, jossa myöskin pukuilu on yksi osa conkulttuuria.

Millaisia asuja tykkäät pitää? Vai onko asuilu ja meikkailu sinusta noloa? Onko suosikkijuhlasi pukuiluun taipuvainen vai koetko myötähäpeää kaikista pukuilijoista?

Millaiset asut/meikit/maskeeraukset sinua kiehtovat? Haaveiletko jostain tietystä asukokonaisuudesta tai haluatko opetella uuden meikki/maskeeraus -tyylin? Mistä olet saanut ideoita, vinkkejä tai muita apuja?

Oletko omin kätösin rakentanut jonkunlaista asukokonaisuutta, sen osia tai vaikkapa koruja, panssareita tai proppeja tms.?

Areena on teidän! Vastaan itse myöhemmin erilliseen viestiin kysymyksiin ym., nyt halusin vain heittää aiheen ilmoille ja päästää innokkaimmat keskustelemaan!

Muita aihetta sivuavia topiceja (huomaathan eron, esim. meikkitopiciin):


--- Lainaus ---x Japanilainen populaarikulttuuri - mangaa, animea, cosplayta ja coneja ym.
x Kauneuskäsitykset, kauneudenhoito, paino, meikit yms. #2 - mm. aktiivista meikkikeskustelua, muuta asiaa kauneudesta ja sen hoidosta
x Steampunk - tyyliä, kirjallisuutta ym. keskustelua steampunkista
x Korsetti - kuten nimi kertoo; keskustelua korseteista
x Pukeutuminen - yleistä keskustelua pukeutumisesta
x muita aiheeseen liittyviä topiceja saa hihkaista!
--- Lainaus päättyy ---

carrowfan:
Cossasin joskus Alecto Carrowia ja tein siihe viitan joskus itse. Hiuksina käytin omia hiuksia jotka värjäsin hennalla oranssiksi ja oranssiks ne on jääny. Lisäks jäi kans myös täysmustaan pukeutuminen sekä kauluspaita jota käytän kaikes virallisemmas.

Odo:
Tää on ihan mun lemppariaihe ja etenkin viime aikoina ollut paljonkin mielessä. :D Minulla ei vain ole oikein kavereita, kenen kanssa aiheesta puhua, joten Finin topici tuntui hyvältä idealta. Itseäni cosplay, erilainen pukuilu ja erikoiset outfitit ovat aina kiinnostaneet, mm. yritän täyttää vaatekaappiani "luihuisteemaisella" asuyhdistelmä -kokonaisuudella. ;) Muutenkin olen viime aikoina innostunut ajatuksesta tehdä esim. Disney -hahmoihin istuvia meikkejä ja inspiroitua muutenkin peli- ja elokuvamaailmasta meikkailu puolella. Halloween on ehdoton lempparijuhlani, mutta Suomessa sitä ei juhlita kovin suuresti... Kuitenkin pyrin aina, jos vain jotkut kissanristiäiset sattuvat olemaan kapakkiloissa tai kaverin luona jotain pientä keksiä. :)


--- Lainaus ---Oletko harrastanut pukuilua tai tehnyt itse meikkejä/maskeerauksia, esim. juhliin, kuten Halloween tai Vappu tai vaikkapa coneihin?
--- Lainaus päättyy ---
Olen! Olen harrastanut cosplayta kaksi kertaa, jolloin asuni olivat Roxas Kingdom Hearts II -pelistä sekä Rukia Bleach manga/animesarjasta, mutta molemmista on aikaa ikuisuus. Itselläni "esteenä" cosplayhin on pääasiassa oma kokoni; moneen hahmoon olen liian lyhyt ja vaikka löytyisikin lyhyitä ja kivoja hahmoja, sitten olen liian tukeva. Tämä varjostaa jonkun verran muutakin pukuilua, mutta ei niin paljoa kuin cossatessa, jossa on se tietty "rooli". En ole ikinä arvostellut koon takia yhtäkään cossaajaa; olen nähnyt upean Sephirothin, joka oli alle 160 cm pitkä sekä itseänikin pyöreämpiä cossaajia, jotka näyttävät upealta. Se kynnys vain on ihan kamala! :( Muussa pukuilussa se ei niin ole haitannut, esim. minulla on luihuisoutfit kaapissa sekä mm. jouluna ja halloweenina laitoin ylleni teemaan sopivat kuteet.

Onko teillä tullut vastaan ulkonäköpaineet pukuilussa?


--- Lainaus ---Millaisia asuja tykkäät pitää? Vai onko asuilu ja meikkailu sinusta noloa? Onko suosikkijuhlasi pukuiluun taipuvainen vai koetko myötähäpeää kaikista pukuilijoista?
--- Lainaus päättyy ---
Tykkään, tykkään ja tykkään! Ihastella, että pitää itse - mielestäni pukuilussa, maskeerauksessa tai muussakaan ei ole mitään noloa tai "hävettävää", sillä mielestäni se kertoo vain persoonallisuudesta, jossa on heittäytymiskykyä. Oma suosikkini on tosiaan Halloween. ;)


--- Lainaus ---Millaiset asut/meikit/maskeeraukset sinua kiehtovat? Haaveiletko jostain tietystä asukokonaisuudesta tai haluatko opetella uuden meikki/maskeeraus -tyylin? Mistä olet saanut ideoita, vinkkejä tai muita apuja?
--- Lainaus päättyy ---
Tykkäsin pitää cosplayasuja sekä erilaisia alakulttuurityylisiä asukokonaisuuksia, mm. Gothic, Cyber- ja Steampunk -asuilu kiinnostaisi todella paljon, esim. coneissa, eikä niinkään arjessa. Sen lisäksi olen innostunut, kuten tuolla sivusinkin, erilaisista outfiteistä, jotka inspaantuvat kuten ne meikitkin, jostain olemassaolevasta ohjelmasta, pelistä tai muusta vastaavasta! Meikkipuolta opettelen kokoajan, kokeilin mm. Game of Thrones -henkistä meikkiä, muutama Disney -idea on Pinterestistä jemiksessä, joten Pinterest on ollut ehkä isoin inspiraationlähde, mutta kunnollisia tutorial, tms. videoita en esim. Youtubesta ole löytänyt, jotka sopisivat itselleni. Muutaman otin talteen, kun etsin vaihtoehtoja, mutta en ole niitä vielä katsonut. Meikkiapua arki- ja räväkämpään meikkiin olen saanut Finin Angelinalta. :D Sen kanssa ei vaan vielä olla taidettu jutella tästä innostani tehdä enemmänkin teemameikkejä tai sitten on...


--- Lainaus ---Oletko omin kätösin rakentanut jonkunlaista asukokonaisuutta, sen osia tai vaikkapa koruja, panssareita tai proppeja tms.?
--- Lainaus päättyy ---
Yrittänyt ja painosanalla yrittänyt. :D Se oli ihan kaaottista, kun koetin itse tehdä yksinkertaisen cosplayasun, eikä tullut muuta kuin sanomista, kirjaimellisesti, kun vetäisin mummon ompelukoneen jumiin ja siihen päälle katkoin kasan neuloja. Kun ne katkeavat jo haalarimerkkejä ommellessa, saati sitten ompelukoneessa... Steampunk -koruja kyllä olisi tarkoitus tehdä, sekä semmoisia pieniä "pullokoruja", kunhan keksin, millä täyttää ne. Käsityöt eivät todellakaan ole minun juttuni ja veikkaan, että esim. paremmin sujuisi juuri Worblalla, tms. materiaaleilla kasata jonkunlaista panssaria, proppia tms. raaempaa käsityötä, kun händlätä neulaa ja lankaa. :D


--- Lainaus ---Cossasin joskus Alecto Carrowia ja tein siihe viitan joskus itse. Hiuksina käytin omia hiuksia jotka värjäsin hennalla oranssiksi ja oranssiks ne on jääny. Lisäks jäi kans myös täysmustaan pukeutuminen sekä kauluspaita jota käytän kaikes virallisemmas.
--- Lainaus päättyy ---
Jee, Potter -pukuilulle! :) Itsellänikin jäi vähän päälle luihuisoutfit, jota testailin... :D

LillaMyy:
Hei ihan mahtavaa, että tänne tuli tällainen topa, kun itselläni on hieman ehkä kammo päällä tulevaa Halloweenia kohtaan, kun miehen kanssa keksittiin yhtäkkiä, että pukeudutaan steampunk-henkisesti silloin. :D En siis ole aikaisemmin kovin kummemmin tällaista harrastanut, pari kertaa olen jotain jännää yrittänyt vääntää, mutta aika harvoin. Neljä kertaa olen pukeutunut Tylypahkan koulupuvulta näyttäviin vaatteisiin, mutta silloinkaan en ole ketään tiettyä hahmoa yrittänyt esittää, vaan enemmänkin vain inspiroitunut asuuni tuosta ja sitten tehnyt vähän niin kuin itsestäni Tylypahkaa käyvän noidan. (:

Millaisia asuja tykkäät pitää? Vai onko asuilu ja meikkailu sinusta noloa? Onko suosikkijuhlasi pukuiluun taipuvainen vai koetko myötähäpeää kaikista pukuilijoista?
Kuten jo edellä sanoin, en ole aikaisemmin pitänyt mitään kovin erikoisia, joten ehkä olen taipuvaisempi sitten juuri tällaisiin aika normaaleihin asuihin, jotka on vähän ehkä enemmän sellaisia "tietäjät tietää" -asuja kuin varsinaisia naamiaisasuja. Missään nimessä en kyllä pidä toisenlaistakaan tyyliä nolona, mutta ehkä se ei kuitenkaan itselleni vain sovi, kun tykkään olla enemmän massan mukana kulkeva kuin se odd one out. Mitään suosikkijuhliakaan minulla ei ole, mutta joskus olisi oikeasti hauska koittaa vähän revitellä ja heittäytyä hulluksi kaverien kesken pukeutumalla tosi räväkästi. Sellaiseen ei vaan ainakaan toistaiseksi ole tullut vielä kunnon tilaisuutta.

Millaiset asut/meikit/maskeeraukset sinua kiehtovat? Haaveiletko jostain tietystä asukokonaisuudesta tai haluatko opetella uuden meikki/maskeeraus -tyylin? Mistä olet saanut ideoita, vinkkejä tai muita apuja?
Oikein kunnon cosplayt on tosi kiehtovia! Itse en ikinä lähtisi yrittämään mitään fantasiasarjoista oikeasti tutuksi hahmoksi pukeutumista, koska sellainen vaatii enemmän aikaa ja vaivaa kuin jaksan siihen laittaa, mutta toisten ihmisten tekemiä cosplay-asuja on tosi kiva katsoa! Yksillä Potter-sitseilläkin oli niin siistiä, kun yksi tyttö oli pukeutunut Dobbyksi, ja hällä oli lakanasta tehty rätti päällä ja korvat ja kaikki! :D Se oli niin upea, että ärsytti, kun pukukisan voitto menikin sitten jollekin tylsälle vaihtari-Hermionelle, joka oli vähän puolittainen asu. Samoilla sitseillä tuli vastaan myös Ford Anglia, mikä oli kovin hilpeä! :D Jos ihan kunnon asuhaaveiluista puhutaan, niin olisi tosi siistiä päästä käyttämään sellaista oikeasti fantasiatyylistä isoa ja muhkeaa korsettipukua (tyyliin tämä tai tämä), mutta sopiva tilaisuus ja rahat tai taito puuttuu. :'D Ehkä sitten joskus keksin, missä voisin käyttää tuollaista. (; Meikki- tai maskeeraustyylejä en edes yritä opetella, kun tavallinenkin meikkaus menee välillä ihan puihin, joten sitten jos se joskus menee siihen, että olen lähdössä ihan kunnolla cosplayaamaan/pukeutumaan hienosti/tms. niin sitten pitää kyllä varmaan pyytää joku toinen hoitamaan se meikkipuoli, etten sössi sitten sillä sitä asuani. :D

Oletko omin kätösin rakentanut jonkunlaista asukokonaisuutta, sen osia tai vaikkapa koruja, panssareita tai proppeja tms.?
Tuohon Potter-asuuni väänsin silloin joskus vuonna nakki ja keppi sopivan taikasauvan. :D Mitään muuta en sitten olekaan vielä tehnyt, mutta pitää katsoa, jos me nyt ihan oikeasti aiotaan tuota steampunk-asua vääntää Halloweeniksi, niin sitten varmaan tarvitsee vähän enemmänkin.

Me siis tosiaan saatiin jo jokin aika sitten miehen kanssa päähänpisto, että pukeudutaan Halloweenina steampunk-pariksi. :D Minun olisi tarkoitus hommata vähän tämäntyylinen mekko ja sitten tuunata itselleni laukku ja kengät erilaisilla steampunk-henkisillä rattailla ja muilla vempaimilla. Vähän suunniteltiin myös sitä, että ostettaisiin joku halpis vesipyssy ja tuunattaisiin siitä vähän tähän tapaan steampunk-henkeen sopiva ase miehelle. :D Mutta enpä nyt oikein tiedä, saattaa olla, että tämä idea on vähän kuolleena syntynyt, kun ei oikein tunnu olevan aikaa tai jaksamista etsiä sopivia kuteita ja aina, jos ne vahingossa löytääkin jostain, ei jaksa sillä hetkellä vaivautua ostamaan ja sitten se taas unohtuu viikoiksi. :'D Eniten tässä tökkii kyllä se, kun kumpikaan meistä ei ole ennen tehnyt mitään vastaavaa, niin sitten se riski epäonnistua on todella suuri, eikä kumpaakaan oikeasti houkuttele sellainen, että sitten on failattuja kamppeita jo muutenkin ahtaassa asunnossa, kun yritetään ja sitten meneekin aivan penkin alle. /:

//Miten niin, muka hidas, kun carrow ja Odo ehti väliin? :'D

Odo:
LillaMyy, rohkeasti vain kokeilemaan! :) Steampunk on ihan suosikkini, joten teiltä tosi jees idea!! Jos haluatte pistää tuolleen todella tyylikkäästi, siinä on tietysti hommaa ja vaatii aikaa ja jaksamista, mutta simppelimmilläkin asukokonaisuuksilla voi helposti saada kivaa tyyliä aikaan! Just nyt ei ole esimerkki linkkejä, mutta esim. kirppareilla kannattaa pitää silmät auki. :)

Ymmärrän huolesi, jos meneekin mönkään, mutta en usko! Kannustan kyllä ainakin kokeilemaan, kun on oikeen mielenkiintonen ja hauska idea sekä pääset räväyttämään. Steampunk-kaman luulisi menevän myynnissäkin hyvin, jos pukuilun jälkeen ei halua säilytellä. :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta