Ficit (kaikki fiktiiviset fandomit ja RPF, pl. Harry Potter) > Toinen ulottuvuus

Sherlock Holmes - A Game of Shadows: Herrasmiestanssi, K11, Sherlock Holmes/John Watson

<< < (2/2)

Sekaisin♥:
Lankean aina lukemaan kaikki tekstit aiheesta, josta olen itse kirjoittamassa, niin kuin nytkin. Ja sitten kommenttia:
Omasta mielestänikin uusi leffa oli niiiiiiin täynnä homoeroottisia kohtauksia, varsinkin tanssi ja paini junassa:D Pidin
siitä että olit tarttunut aiheeseen ja kirjoittanut saman kohdan, joka jo elokuvassa nähtiin,  sellaisella tavalla että sen jaksoi
kiinnostuneena lukea uudestaan (leffa nähty x2)! Watsonin ajatukset kuvasivat tuon ajan tunteita homoseksuaaleja kohtaan
hyvin, tuli suunnaton halu lähteä äänestämään Haavistoa:D Holmes oli kuvattu kanssa kujeilevana itsenään(siis leffojen hengessä).
Onneksi olen tutustunut hahmoon ensimmäisen leffan aikana, joten pystyn katsomaan niitä, uutta BBC Sherlockia ja lukemaan
vanhoja kirjoja, nauttien niistä kaikista ja uusistakin tulkinnoista jos ne on tehty laadukkaasti:) Kiitos siis lukukokemuksesta!

creep:
Ite tunnen tän fandomin niinkin hyvin, että viime viikolla katoin ekan leffan ja tokan elokuvissa. : D Ja kaverille totesin ekan katottuani: "Lainasit just mulle homoeroottisimman leffan ikinä... kiitos!<3" :___D
Ja tää tanssikohtaus oli kyllä yks niistä (monista...) joiden aikana päästin omituisia slash-fanityttöäännähdyksiä... olin ainut koko salissa, joka niitä päästeli...

Mutta höm, ite fikkiin kenties? Joo. Pidin. Paljon. Niin paljon, että tekee mieli kattoo toi tanssikohtaus uudestaan ja uudestaan ja päästellä niitä omituisia vingahtelujani... ahem. Mutta se hämäs kyllä muakin, että kutsuuko Watson Holmesia etunimellä? En muista, sellanen tunne, että ei. x__o

Nimi oli ihan täydellinen ja Watson oli niin... Watson ja Holmes:


--- Lainaus käyttäjältä: stardust - 11.01.2012 18:27:25 ---Ja vaikka Sherlock Holmes osasi olla narsistinen, psykoottinen ja itsekeskeinen paskiainen, tiedän minä, että hän välittää minusta.

--- Lainaus päättyy ---

Juuuri näin! : D


--- Lainaus käyttäjältä: stardust - 11.01.2012 18:27:25 ---On turha odottaa herrasmiestä hänen kohdallaan. Hän tulee aina olemaan se sama itsekeskeinen paskiainen, jota niin kovasti kuitenkin näytän elämääni tarvitsevan. Kaikkien näiden kertojen jälkeen, on minun vain hyväksyttävä fakta, että se tulisi aina olemaan niin. Minä olisin aina sen verran masokistinen, aina sopivassa suhteessa, vain häntä varten.

--- Lainaus päättyy ---

Ja näin kanssa.  :D

Aaaakgh, tää on liian koukuttava pari... I needs mooore! Mutta tuota joo, kiitos tästä, muuta en osaa sanoa, koska mun aivot suli mössöksi tän luettuani, koska sitä se Holmes/Watson mitä ilmeisemmin mulle teettää.

Solembum:
Hyvää iltapäivää räpen kommenttihaasteesta!

Mun piti tarkistaa noin kaksikymmentä kertaa, etten ollut kommentoinut tätä jo aikaisemmin. Koska olen varmasti lukenut tämän jo vähintään viisi kertaa. Tai siis nyt kuusi. Siitä voikin varmasti jo päätellä, mitä mieltä olen tästä. Positiivisella linjalla lähdetäänkin nyt sitten kommentoimaan. Täytyy ihan heti tähän alkuun sanoa, että mun mielestä Game of Shadows -elokuva ei ollut mitenkään erityisen huono. Voisin ihan hyvin katsoa sen uudestaan. Ainoa, johon sitä vertaan, on BBCSherlock, josta kyllä tykkään enemmän, mutta en silti sano Game of Shadowsin olevan mikään pohjanoteeraus.

Tykkäsin elokuvassa kamalasti etenkin juuri tuosta tanssikohtauksesta. Siihen löytyy monta syystä, joista tärkein on se, että se on ihan uskomattoman hellyyttävä. Ja sä olit kirjoittanut siitä vielä miljoona kertaa hellyyttävämmän, ja siksi musta tuntui vielä kuudennellekin lukukerralla siltä että sulan kohta tähän tuoliin. Ja kuitenkin pidän siitä, että et ole tehnyt tästä yltiösiirappista - kirjaimet ja lauseet eivät liimaudu yhteen ja takerru tahmeina silmiin kun tätä yrittää lukea. Ei makeaa mahan täydeltä, mutta tässä sitä oli juuri sopivasti. Sivuhuomautus: Watsonin vaimo oli jätetty vähemmällä, nice, arvostan : D

Tekstin kuvailu oli ihanaa, ja olin ihan euforisessa tilassa lukiessani sitä. Kuvailu on rakkaus, sinä osaat kuvailla. Watsonin tunteet yhdistyivät hyvin tilannekuvaukseen, ajatukset Sherlockista varsinaiseen toimintaan ja niin edelleen. Näin lyhyessä ajassa ehti tapahtumaan paljon kaikenlaista, suurin osa siitä Watsonin päässä, mutta myös miesten välillä konkreettisesti. Tykkäsin paljon, paljon, paljon! Sherlockin viimeiset sanat olivat jotain niin - ihihi ja fanityttökiljahdus.


--- Lainaus ---Ja vaikka Sherlock Holmes osasi olla narsistinen, psykoottinen ja itsekeskeinen paskiainen, tiedän minä, että hän välittää minusta.
--- Lainaus päättyy ---
Yksi parhaimmista kuvauksista, jonka olen koskaan lukenut Sherlockista.

--- Lainaus ---Olisimme kielletty Romeo ja Julia suoraan Lontoon valaistuilta näyttämöiltä.
--- Lainaus päättyy ---
Suosikkini ♥

P.s. Ficin nimi on ihana!

cooperaur:
Aih, miten oonkaan oottanut että pääsen lukemaan tämän - tää on nimittäin ollut mulla kirjanmerkeissä jo monta kuukautta, mutten ole halunnut lukea tätä kun en ollut nähnyt elokuvaa vielä. Tänään sitten vihdoin katsoin sen ja tulin sitten ensitöikseni lukemaan tämän.

Ensinnäkin, pakko mainita että oon samaa mieltä elokuvasta - huh sitä slash-vivahteiden määrää noiden kahden välillä.

Mutta itse tekstiin sitten. Nimi oli tosiaan ensinnäkin loistava, oij...

Watsonin pohdinta oli tosi uskottavan tuntuista. Musta oli erityisen hienoa miten tässä oli otettu huomioon aika jossa nämä hahmot elävät, esimerkiksi toi miten homoseksuaalisuuteen suhtauduttiin silloin. Oli helppo ymmärtää miten vaikeaksi se teki Watsonin ja Holmesin väliset tunteet. Ja siitä huolimatta Watson ei olisi antanut Holmesia pois mistään hinnasta, aww.

Kuvailu oli hienoa, kerronta ehjää ja kaikenkaikkiaan pidin tästä jättemycket. :) Plus sait mut ihastumaan tähän fandomiin ficilläsi entistä enemmän, täytyy varmaan tutustua kirjoihinkin paremmin ja ehkäpä tätä voisi itsekin ficata...

Joka tapauksessa, suurkiitos!

Fairy tale:
On ihailtavaa saada kuvailtua tapahtumia, jotka mahtuvat 10 minuutin sisään (kahden tanssittavan kappaleen verran) ja vielä niin että kerronta tunketuu lukijan ihon alle. Minun piti oikein ohjelmoida aivoni, jotta sain mielikuvan oikean näköisistä Sherlockista ja Johnista, ja löytyiväthän ne viimein sieltä.

Tämä oli täyteläistä luettavaa. Kuten muutkin ovat sanoneet, tuo kuvailu - se vain kolahtaa ja kovaa. Siinä näkyy selvästi oikean vuosisadan ajattelu ja asenteet, joita Watsonkin niin kovasti tuskailee.
Voi kunpa saisit terveiset jonkun kautta, että fikkiäsi luetaan ja siitä pidetään kovasti edelleen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta