Originaalit > Sanan säilä

Tapahtumahorisontin tällä puolen (S • läsnäoloa ja pysähtymistä, Samuli/Juuso • 3,5-raapale)

<< < (2/2)

Fairy tale:
Jotenkin nuo ensimmäiset myllerrystä kuvailevista riveistä paikansin näistä kahdesta Samuliin ja kyllä vain. Kuten Melodie sanoi, "entisenlainen murheolento." Sellainen levoton, jolla varmaan kestää sisäistää muutoksia kuten nyt tässä äskettäin tapahtunut muutto. Ja mihin kummassa hän oli lähtemässä? Vaan onneksi ei sitten lähtenytkään, kotona on varmasti hyvä olla.

Näen sieluni silmin nuo Juuson paperit lojumassa siellä täällä pitkin sohvaa ja keittiönpöytää, joita hän kokoaa pois ihan vain että he kaksi voisivat mahtua sohvalle yhdessä iltaa viettämään. Kyllä nämä pienet kurkistukset näiden kahden elämään ovat kivoja tuon pitkän sarjan lisäksi. Jos on liian pitkä väli, ettei heistä kuule niin tulee olo, että pitäisikö laittaa korttia tai viestiä, jotta heistä taas jotain kuulisi. Hassua.  :)

Pidin noista sanoista, musta-aukko ja tapahtumahorisontti ja sitten kävin kurkkaamassa inspiskuvasi.

 

Waulish:
Fairy tale, kyllä vain, Samulihan se siellä taas murheilee! Minustakin tuntuu, että Samuli on ihminen, jolla kestää sopeutua muutoksiin. Tuntuu välillä, ettei se oikein ole vielä sopeutunut entisiinkään muutoksiin, kun uudet mullistukset jo painavat päälle. Ehkä Samulikin iän ja elämänkokemuksen myötä kuitenkin vielä rauhoittuu!

Juuson paperit, hihi, yhtä vallattomina kuin Juusokin. ;D Voi että, olen niin otettu siitä että näistä hahmoista jaksaa lukea tällaisia pieniäkin palasia ja että heistä tekee mieli tauon jälkeen kuulla! Lämmittää sydäntä ja merkitsee todella paljon. Välillä itseluottamuspulassa mietin, mitä järkeä näiden hömppätekstien kirjoittamisessa oikein on, mutta silloin tällainen kannustava palaute valaa minuun uskoa ja intoa. :-* Kiitos kovasti ihanasta kommentista!

Kelsier:
Vaihdokkaista hei!

Piti ihan palata tarkistamaan, kun muistelin, että olen yhtä Juuso/Samuli tekstiäsi joskus kommentoinut. Ja olinhan minä, toissa Vaihdokkaissa ;D Siinä pojat olivat aloittelemassa yliopisto-opintojaan.

En tiedä onko Samuli masentunut vai mitä, mutta kuvailet mielestäi hienosti hänen oloaan ja haluaan vain kadota välillä. Minua lämmitti erityisesti, että Juuso oli tekemässä väikkäriä, heh ::) Ihanaa, että hänellä oli kuitenkin aikaa jättää paperinivaskansa ja olla läsnä Samulille.

Tämä oli suloinen raapale ja kivasti olit tuon FFF1000 sanan avaruuskin tähän saanut mukaan.

Kiitos, kun kirjoitit! :-*

Thelina:
Miten ihanaa, että sain vaihdokkaista luettavaksi Juuso/Samuli -tekstin :-* siitä onkin hetki aikaa, kun viimeksi olen heistä lukenut! Tässä oli niin toimiva tuo vastakkainasettelu Samulin levottomuuden ja ahdistuneisuuden sekä Juuson rakastavan ja huolehtivan lämmön välillä. Otsikosta ei heti arvaa, mistä on kyse, mutta mielestäni tässä oli hienosti kuvailtu Samulin tuntemuksia ja napattu erittäin sopiva otsikko tekstin seasta!

On sydäntä lämmittävää, että Juuso noin hyvin vaistoaa Samulin pahan olon <3 on myös erittäin huomaavaista, ettei hän tyrkytä apua, pakota puhumaan tai tiukkaa toiselta pahan olon syytä, vaan ainoastaan pyytää lähelle, osoittaa että on siinä ja ehdottaa sopivaa kevyttä tekemistä, joka saisi Samulin ajatukset muualle. Rakastin noita kodikkaita yksityiskohtia, kuten Juuson levinneet väikkäripaperit, kotoisa asu, pesutuvasta tarttunut huuhteluaineen tuoksu ja parransänki. Rivien välistä sai lukea, miten heidän elämänsä on edennyt, esimerkiksi juuri tuo Juuson väitöskirja ja se, että Samuli on muuttanut yhteen Juuson kanssa ja päässyt osaksi huuhteluainetuoksusta :D

Kiitos, tämä oli ihanan lohdullinen teksti!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta