Vapaa keskustelu > Saivartelija

Kysymyksiä Potter-kirjoista, # 2

<< < (3/59) > >>

Dumbella Rosebud:

--- Lainaus käyttäjältä: Julma-Nala - 29.04.2015 16:55:01 ---JKR:n mukaan Charlus Potter, naimisissa Dorea Mustan kanssa, on James Potterin isä.

--- Lainaus päättyy ---

Kappas vain, onko JKR vahvistanut tuon asian? Hyvä tietää. Olenkin jo kauan miettinyt, voisiko asia olla näin. Kiitos sinulle tiedosta, Julma-Nala!

Olen myös pohtinut, olisivatko mummo ja pappa Potter olleet koulussa samaan aikaan kuin Tom Valedro. Jos Dorea on syntynyt v. 1920 elokuun jälkeen, siinä tapauksessa hän on ollut seiskaluokalla silloin, kun Valedro on ollut ekalla. Charlus Potterin syntymä- ja kuolinvuotta ei olekaan kerrottu.

Dorea on synnyttänyt Jamesin 39- tai 40-vuotiaana, eli ei ihan nuorena. Sen sijaan Dorean Pollux-veli (1912-1990) näyttää sukupuun mukaan olleen Walburga-tyttärensä syntyessä vasta 13-vuotias!!! JKR:lle on varmaankin tapahtunut jonkinlainen laskuvirhe Polluxin ja Walburgan syntymävuosien kohdalla. Tätä asiaa on pohdittu ennenkin.



--- Lainaus käyttäjältä: Renneto - 29.04.2015 18:03:55 ---HPL-sukupuu, jos jollakulla erityistä kiinnostusta.
--- Lainaus päättyy ---

Renneto, paljon kiitoksia sinulle, kun olet linkittänyt tänne Mustan sukupuun. Olen tutkinut sitä hyvin suurella mielenkiinnolla, koska harrastan sukututkimusta myös tosielämässä.

Walburga ja Cygnus Musta ovat Dorean Pollux-veljen tytär ja poika, eli Jamesin serkkuja. Näin ollen Sirius on Harryn pikkuserkku. Niin myös Regulus sekä siskokset Bellatrix, Andromeda ja Narcissa.

Draco on Harrylle pikkuserkun poika ja Harry Dracolle äidin pikkuserkku. Harryn lapset ovat Dracon sekä Tonksin pikku-pikkuserkkuja.

Dorean isä on Cygnus Musta (1889-1943). Cygnuksen veljen Arcturuksen (1884-1959) tytär on sukupuusta poistettu Cedrella, joka on Septimus Weasleyn vaimo ja Arthurin äiti. Näin ollen Cedrella ja Dorea ovat serkuksia, ja Arthur Weasley on James Potterin pikkuserkku. Ron ja hänen sisaruksensa ovat Harryn pikku-pikkuserkkuja.

Ronin lapset ovat Harryn lapsille sukua näiden kummankin vanhemman puolelta. Äiti-Ginnyn puolelta he ovat serkkuja ja isä-Harryn puolelta pikku-pikku-pikkuserkkuja.

Sirius, Regulus, Bellatrix, Andromeda ja Narcissa ovat Ronin pikku-pikkuserkkuja. Draco on Ronille pikku-pikkuserkun poika ja Ron Dracolle äidin pikku-pikkuserkku. Ronin sekä hänen sisarustensa lapset ovat Dracon sekä Tonksin pikku-pikku-pikkuserkkuja.

Seiskakirjan epilogissa Teddy Lupinin kerrottiin pussailleen äitinsä pikku-pikku-pikkuserkkua Victoire Weasleyta. Jos Teddy ja Victoire menisivät naimisiin ja saisivat lapsia, Teddy olisi lapsilleen sekä isä että pikku-pikku-pikku-pikkuserkku.

Orion ja Walburga Musta ovat keskenään pikkuserkkuja. Näin ollen Sirius ja Regulus ovat sekä veljekset että pikku-pikkuserkukset.  Bellatrix, Andromeda ja Narcissa ovat Siriukselle ja Regulukselle sekä serkkuja että pikku-pikkuserkkuja. 

Ovatkohan Cedrellan Charis-sisko (1919-1975) ja hänen miehensä Caspar Kyyry (Crouch) Barty Kyyry sr:n vanhemmat? Siinä tapauksessa Barty sr. olisi Arthurin serkku sekä Jamesin pikkuserkku, ja Barty jr. olisi Ronin pikkuserkku sekä Harryn pikku-pikkuserkku.

Orion Mustan sisko Lucretia ja hänen miehensä Ignatius Prewett eivät ilmeisesti ole Mollyn vanhempia, koska Mollya ja hänen veljiään ei ole merkitty sukupuuhun heidän lapsikseen. On todennäköistä, että Ignatius on Mollyn setä. Viitoskirjassa Sirius sanoo, että Molly on hänelle serkku avioliiton kautta. Minun ymmärtääkseni se tarkoittaa, että Lucretian ja Ignatiuksen mahdolliset lapset ovat Mollyn ja Siriuksen yhteisiä serkkuja, mutta  Molly ja Sirius eivät ole serkkuja keskenään.

Nämä asiat ehkä tuntuvat joidenkin mielestä näin selostettuina vähän sekavilta, mutta varmaan ne selkenevät, kun Mustan sukupuu klikataan esille.

Letizia:

--- Lainaus käyttäjältä: Dumbella Rosebud - 11.05.2015 14:30:45 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Julma-Nala - 29.04.2015 16:55:01 ---JKR:n mukaan Charlus Potter, naimisissa Dorea Mustan kanssa, on James Potterin isä.

--- Lainaus päättyy ---

Kappas vain, onko JKR vahvistanut tuon asian? Hyvä tietää. Olenkin jo kauan miettinyt, voisiko asia olla näin. Kiitos sinulle tiedosta, Julma-Nala!
--- Lainaus päättyy ---

Mä haluaisin edelleen nähdä lähteen, missä JKR on noin sanonut, jos on sanonut, ennen kuin uskon. HP Lexicon ei ainakaan mainitse asiasta mitään Mustan suvun tai James Potterin kohdalla.

Chiakara:
Tietääkö joku, onko Lee Jordan puhdas- vai puoliverinen? Kun Potterwikissä sanottiin vain että puhdas- tai puoliverinen? Entä tietääkö kukaan hänen vanhempiensa nimiä? Kiitos jo valmiiksi :)

haryu:
Agh, nyt alkoi niin pahasti häirimään ettei mitään rajaa.

Eli siis. Muistaakseni Puoliverisessä prinssissä kun Harry alkoi saada Dumbledorelra yksityistunteja niin hehän kävivät orpokodissa siinä yhdessä muistossa. Ja sen jälkeen Harry näki sen huuliharpun joka oli ollut pikku-Tomilla ja ennen kuin Harry lähti Dumbledoren kansliasta niin Dumbledore totesi siihen jotain että "se ei ollut muuta kuin huuliharppu" tai jotain vastaavaa. Sain joskus ahaa-elämyksen tästä mut oon unohtanut tyystin joten voisko joku kertoa mitä tää Dumbledoren huuliharppukommentti tarkoittaa?

Tyynis:

--- Lainaus käyttäjältä: Otaku - 17.06.2015 04:40:45 ---Agh, nyt alkoi niin pahasti häirimään ettei mitään rajaa.

Eli siis. Muistaakseni Puoliverisessä prinssissä kun Harry alkoi saada Dumbledorelra yksityistunteja niin hehän kävivät orpokodissa siinä yhdessä muistossa. Ja sen jälkeen Harry näki sen huuliharpun joka oli ollut pikku-Tomilla ja ennen kuin Harry lähti Dumbledoren kansliasta niin Dumbledore totesi siihen jotain että "se ei ollut muuta kuin huuliharppu" tai jotain vastaavaa. Sain joskus ahaa-elämyksen tästä mut oon unohtanut tyystin joten voisko joku kertoa mitä tää Dumbledoren huuliharppukommentti tarkoittaa?

--- Lainaus päättyy ---

Minun mielestä Dubledore tarkoittaa kommentillaan vain sitä, ettei huuliharppu ole hirnyrkki. Aikaisemmassa muistossa he käynyt Kolkon talolla ja minun muistaakseni Harry oli huomannut, että Kolkon sormus oli Dubledorella.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta