Ficit (kaikki fiktiiviset fandomit ja RPF, pl. Harry Potter) > Toinen ulottuvuus

Tuntematon sotilas: Kesä kutsuu meitä kaukaa | K-11 | Lammio/Rahikainen

<< < (2/2)

Pura:
Kiitos kommentista, Fairy tale! <3

Oi, ihanaa että oon innostanut siut katsomaan Tuntemattoman! Uusimmassa tosiaan moni hahmo jää vähemmälle huomiolle, ja sitä oon ite paikkaillu katsomalla kaikki kolme filmatisointia moneen kertaan. Kirja kannattaa myös lukea jos haluaa tietää lisää, ja sitten on vielä Kansallisteatterin näytelmäversio... tässä suossa riittää materiaalia mihin tutustua sitten ku tänne on uponnut :')

Hienoa jos tykkäät dialogista! Rahikaisen puhetta etenkin on tosi kivaa kirjoittaa kun sen murre on suhteellisen lähellä omaani.
Vessakeskusteluista on kyllä tullut tän parin kanssa jo vakioasetelma :D Ja kyllä, ideoita on vielä vaikka millä mitalla!

Kiitos vielä kommentista, se piristi kovasti miun iltaa :D

Aelina:
Vaihdokkaista hei! Anteeksi, myönnän, etten tunne kunnolla Tuntematonta sotilasta… Häpeän, kyllä. x)

Tässä on ihanasti käytetty kuvailua. Heti alkuun pidin tästä:

--- Lainaus ---Puhtaanvalkoinen kauluspaita on kallista kangasta ja sileä, ja tuntuu vain korostavan hänen harmauttaan.
--- Lainaus päättyy ---

Tässä käsitellään asiaa, joka tulee jokaisella vastaan. Ikääntyminen. Sen takia tämä on heti alkuun aiheeltaan mielenkiintoinen, vaikka fandom onkin tuntematon. Tässä asia esitellään vielä hyvin konkreettisesti. “Näin tapahtuu, vaikka en näistä asioista pidäkään.” Sellainen tietynlainen epätoivo tulee hyvin ilmi tästä.

Vähän tulee sellainen olo, että mikään ei ole hyvin Lammiolla tällä hetkellä. Mutta toisaalta kaikki nämä asiat ovat sellaisia hieman mielen sisäisiä. Koska vanhenemisella ja muiden mielipiteillä ei pitäisi olla mitään väliä, vaikka onkin vaikea ajatella niin. Kuitenkin Lammiolla on toisaalta asiat hyvin. Hänellä on Rahikainen. Hänellä on fyysisesti kaikki hyvin. Hän on tutustunut uusiin ihmisiin.


--- Lainaus ---Mikä estää häntä lähtemästä jonkun toisen nuoren ja kauniin perään?
--- Lainaus päättyy ---
Tässä tekisi mieli melkein sanoa, että ryhdistäydy Lammio. Rahikainen rakastaa sinua. Mutta niin, ei sitä oikein omilleen ajatuksilleen voi aina mitään.


--- Lainaus ---“Elä!” Rahikainen hengähtää järkyttyneenä. “Tännäänkö se ol?!”
--- Lainaus päättyy ---
Tässä tapahtuu sellainen kiva käänne, että Lammio ei voi murehtia vain päänsä sisässä. Rahikainen käyttäytyy hyvin suloisesti. Ja kunnioitan murteen kirjoitustasi. :D


--- Lainaus ---Eikä ikä loppujenlopuksi ole kaikki.
--- Lainaus päättyy ---
No niin, päästiin siihen tärkeimpään asiaan. :D

Ja sitten tämä lähtee kohti suloista loppua. <3 Ja hieman järkytyin myös, kun siellä vilahti etunimi sukunimien joukossa. Ihana tarina, joka otti lopussa varsinkin kivan käänteen, ja kaikki päättyy hyvin. Ehkä paremminkin kuin vain hyvin. Ensin oli niin kamalasti ietynlaista epätoivoa ilmassa, mutta kaikki tuntui ratkeavan.

summerblue:
Mulla ei oikeasti olisi aikaa pillittää fanfictionille juuri nyt :D Mutta tämä on sellaista, tiedätkö iloista pillittämistä.

Mutta joo. Nämä sun tekstit Tuntemattomasta ovat pistäneet itselläni silmään joitain kertoja, mutta myönnän olleeni tietyllä tapaa hieman epäluuloinen fandomia kohtaan. Olen välillä jäätävän herkkä ja Tuntematon ja sotateemat ovat sellaisia, että itku tulee silmään tosi nopsaan, joten ei ole tullut aikaisemmin luettua näitä. Päätin sitten kuitenkin tutkia tätä tekstiä.

Pidin yksityiskohdista ja tekstin kotoisuudesta. Oli hassua miten samaistuin Lammioon, vaikka ei mulla itselläni ainakaan vielä mitään pahempaa ikäkriisiä ole ollutkaan. Tuo parranajakohtaus oli intensiivinen ja jollain lailla pidin sitä itse jopa seksikkäänä. Oli hauska huomata, että vaikka tämä tietyllä tavalla koskettikin itseäni tosi paljon, niin samalla tekstissä säilyi humoristinenkin ote. Tänään ei ole ihan paras päivä ollut, vaan kaikki on ärsyttänyt, niin siinäkin suhteessa tämän lukeminen piristi. ♥

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta