Harry Potter -ficit > Godrickin notko

Jättiläiskalmarin unioni (S, perustajat)

<< < (2/3) > >>

Rowena:
Hiddenben, ihanaa, että pidit joululahjastasi <3!

Teoria Riesusta perustajien eripuran aikaansaannoksena ei ole kanonia, Riesun alkuperästä ei taida olla kerrottu mitään tarkkaa, paitsi että se on ollut Tylypahkassa alusta alkaen ja ärsytti Hankertonia, ekaa vahtimestaria. Riesun ja vahtimestareiden eripuralla on tosiaan pitkät perinteet ;D.

Hauska kuulla, että Salazar nousi sulle tässä lempihahmoksi! Se on tässä tekstissä munkin suosikki, vaikka yleensä tykkään kirjoittaa eniten Helgasta.

Oh, en muistanutkaan, että kalmari pelastaa jonkun hengen jossakin kirjoista! Go, kalmari!

Kiitos kommentista <3.


Fairy tale, ihanaa, että valitsit tän joululukemiseksi :). Tuo mainitsemasi kohtaus, jossa Salazar istuu, muotoutui munkin suosikiksi. En tiennyt kirjoittaessani itsekään, että miten jättiläiskalmari nelikolle näyttäytyy, mutta tiesin alusta alkaen, mitä se sanoo x).

Kiva, että pidit tästä <3.



Kiitos vielä teille molemmille, ja hyvää alkanutta vuotta!

marieophelia:
Aivan ihana ficci. Oon nyt viime päivinä lukenut näitä sun perustaja-ficcejä iltaisin, en oo vielä ihan kaikkia lukenut, mutta tämä on aivan loistava (niin kuin ne kaikki)! Hankerton-paran kuolema tuo sopivaa mustaa huumoria ficciin, ilmeisesti Tylypahkan vahtimestareiden kohtalona on elää aika onneton elämä :( Kun tajusin tuon jättiläiskalmarin ja Kalmarin unionin yhteyden jossain vaiheessa lukiessani, aloin melkein itkeä ilosta, se on aivan loistava vertaus.

Tämä kohta on hauska:


--- Lainaus ---”Glög”, sanoi jättiläiskalmari.

”Glög”, Salazar vastasi kohteliaasti.
"Puhuuko kalmari kärmeskieltä?” Helga kysyi varovasti. Salazar huokasi ja tarttui hehkuviinipulloon täyttääkseen tyhjentyneen pikarinsa.

--- Lainaus päättyy ---

Ihanaa, miten kärmeskielen puhuminen on vain yksi ominaisuus Salazarissa, eikä mikään ultimaattinen pahuuden huipentuma. Muutenkin perustajat on kuvattu hyvin inhimillisiksi ja siten samaistuttaviksi hahmoiksi, kukin omanlaisekseen, kuten tässä:


--- Lainaus ---”Jaa, tänään oli se vuoden ainoa päivä, jona Rowena Korpinkynsi nauroi”, Salazar totesi heittäessään halon nuotioon. Helga hihitti, Godrick naurahti ja Rowena hikkasi.
--- Lainaus päättyy ---

Tykkään myös siitä, että perustajat eivät ole mitään karikatyyrejä alkuperäiskirjoissa luetelluista tupaominaisuuksistaan, vaan tuossa jättiläiskalmari-kohdassakin Salazar jää tyynesti istumaan, ei Godric.

Kertojanäänesi on sopivan ajaton. Tietyt sanavalinnat ja legendaariset hirviöt luovat eeppistä tunnelmaa. Hyvä kuitenkin, että et ole lähtenyt tavoittelemaan liian keskiaikaista tyyliä, koska se kuulostaisi helposti teennäiseltä. Nyt kerronta ja miljöö sulautuvat hienosti yhteen.

Ihanaa ylipäätään, että olet kirjoittanut useampia toisiinsa kytkeytyviä ficcejä perustajista. Hahmot tavallaan tuntee Harry Pottereiden perusteella jo ennalta ja tietää mistä he ovat jääneet historiaan, mutta oikeastaan heistä tietää kuitenkin vain pinnan. Sun tulkinta heistä ja ylipäätään Tylypahkan alkuvaiheista uppoaa muhun aivan täysin, ehkä se johtuu siitä, että kaikki ficcisi täydentävät toisiaan ja ja viittaavat alkuperäisteosten tiedon(tai legendan) hippuihin. Tulee olo, että näinhän sen täytyi mennä. Liikkuvat portaat, salaisuuksien kammio, räyhähenki, pahkasiat... ja suuren salin tähtitaivas <3 Niin, halusin siis sanoa, että olen harvoin lukenut näin hyviä ficcejä.

Rowena:
Marieophelia, kiitos tuhannesti ihanasta kommentista! Mulla oli tuolloin torstaina raskas päivä, mutta kommenttisi piristi sitä todella paljon.

Oon salaa haaveillut, että joku lukisi mun Perustajat-ficit kerralla läpi :D. Oon miettinyt nämä kaikki osiksi suht eheää kokonaisuutta, ja oli ihanaa kuulla, että sä oot lukiessasi huomannut näiden kaikkien kytkeytyvät yhteen :). Voi että, oon vieläkin ihan fiiliksissä tuosta sun kommentista :D.

Kiva, että viihdyt mun kertojaäänen parissa! Luin aika vasta mun ensimmäisen Perustajat-ficin pitkästä aikaa (Korppilaulu taitaa olla vuodelta 2009), ja siinä olin yrittänyt tavoitella selkeästi historiallisempaa kerrontaa varsinkin repliikeissä. Mutta tämmönen vähän ajattomampi kieli istuu mulle huomattavasti paremmin.

Kiitos vielä <3. Ja hyviä pakkaspäiviä!

carrowfan:
Kirjoittamasi jättiläiskalmari on symppis kuin mikä. Semmonen ehkä hyvällä tavalla vaatimaton jolle kelpaa viinit ja karvalakit sekä luonnollisesti hyvä seura. Ei tarvitse olla ruudinkeksijä ymmärtääkseen kuinka joskus hyvinkin surullinen tapaus voi tuoda ihmisiä yhteen.

Rowena:
Carrowfan, kiitti kommentista 😊. Ihana analyysi kalmarista :D. Ja tuo on niin totta, että joskus surullisestakin asiasta voi seurata jotakin odottamattoman hyvää ja kaunista.

Kiva, että luit ja kommentoit! Kiitos vielä!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta